USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:06

Iemand tips voor waar het huren van een camper in west amerika? (voor het bekende rondje :+ )
We gaan eind mei / begin juni voor 4 weken met 2 personen. We hebben geen achterlijke grote camper nodig, eentje voor 2 a 3 personen is groot zat. Ik denk zelf dat het goedkoper is om een camper te huren en de vlucht en de route zelf te boeken en te plannen ipv een georganiseerde reis bij een organisatie te boeken of heb ik dit mis? :-) anders hoor ik graag ook tips voor reisorganisaties!

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~


Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:53

Bedankt voor jullie antwoorden! Voor ons hoeft het allemaal niet zo luxe en is de kleine c19 van cruise Amerika prima. Ik ben net afgestudeerd en als het goedkoper kan, graag dan natuurlijk := leuk om jullie inzichten hierin te zien en wat tips mee te kunnen nemen!

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:05

Wellicht zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met een reisplanning :)
Rond 13 mei gaan we 5 weken door het westen van Amerika reizen met een camper. Terugkomst staat gepland rond 17 juni. Mijn planning was gebaseerd op onze 4 weekse reis, maar omdat we zo graag Yellowstone ook mee wilde pakken moest deze nog ergens tussen en hebben we er 5 weken van gemaakt.

Onze reis ziet er nu zo uit:
Dag 1 Schiphol → San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco -> Camper halen einde van de dag en richting Monterey
Dag 4 Whale tour in Monterey
Dag 5 Richting Santa Barbara
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles -> In de middag richting joshua Tree National park
Dag 8 Joshua Tree National park
Dag 9 Richting Grand canyon
Dag 10 Grand canyon
Dag 11 Antelope canyon, horse shoebend
Dag 12 Richting monument valley
Dag 13 Richting Arches national park
Dag 14 Richting Yellowstone (overnachting rond salt lake city)
Dag 15 Aankomst Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Richting Bryce canyon (overnachting rond salt lake city)
Dag 19 Bryce canyon
Dag 20 Bryce canyon
Dag 21 Richting Zion National Park
Dag 22 Zion National park
Dag 23 Richting Las Vegas
Dag 24 Las vegas
Dag 25 Richting Death valley
Dag 26 Richting Seqouia national park
Dag 27 Seqouia national park
Dag 28 Richting Yosemite national park
Dag 29 Yosemite
Dag 30 Yosemite
Dag 31 Bodie Ghost town
Dag 32 San Francisco

Wij vinden het zelf leuk om te wandelen en dingen te ondernemen en echt de omgeving te leren kennen, moeten we ergens meer tijd nemen of hebben we ergens teveel tijd ingepland? laat het even weten! :D of zijn er nog dingen die we echt moeten zien onderweg, ook dat horen we graag!

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~


Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:24

Wij hebben inmiddels tioga tours geraadpleegd en waarschijnlijk boeken we onze reis via hun :) zij kunnen waarschijnlijk het beste inschatten hoe en wat...

Ik had wel een vraagje over de camper. Ik heb als 24 jarige nog nooit in zo'n ding gereden. Nou leek ons de C19 van cruise Amerika wel wat, maar bij tioga tours zeggen ze dat je beter de C25 kan nemen ivm comfort. Is het heel anders rijden? Je hebt tenslotte wel 1,5 meter extra :=

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:58

Wij hebben vandaag geboekt! :D mijn jaar kan niet beter eindigen. 13 mei vliegen we naar San Francisco om 17 juni pas weer terug te gaan :+

Of de tioga pass open is en aan de goede kant van highway 1, is voor ons ook de reden geweest dat we het rondje tegen de klok in rijden.

Voor alsnog ziet ons rondje er zo uit. Twijfelen nog of we sequoia meenemen en onderlangs via bakersfield gaat of na death vally omhoog en dan yosemite in. Voor de invulling van de dagen gaan we nog langs Tioga Tours

[ img ]

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:08

Nadir schreef:
Leuk Dropneus! Heb je ook een uitgeschreven schema? Het lijkt er op dat jullie aardig wat kilometers gaan maken?


Bedoelen jullie met uitgeschreven schema wat we op welke dag gaan doen? :=
De grote lijnen hebben we wel, maar bij de laatste 1,5 week had ik het wel even gehad. Ik was de hele dag al aan het uitzoeken wat ik allemaal wilde gaan zien :')

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:26

Hij stond al weer 6 pagina's terug dus bij deze nog een keer in een iets aangepaste versie. Ik heb zelf het idee dat we vanaf Las Vegas te snel willen en we daar dus iets moeten gaan schrappen door niet naar seqouia te gaan bijvoorbeeld. Al gaat het begin misschien ook wat snel :') soms zijn reistijden moeilijk in te schatten... maar

Onze reis ziet er nu zo uit:
Dag 1 Schiphol → San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - monterey
Dag 4 Monterey - santa barbara
Dag 5 Santa Barbara - LA
Dag 6 Los Angeles - Joshua tree
Dag 7 Joshua tree - kingman
Dag 8 kingman - Grand canyon
Dag 9 Grand canyon
Dag 10 Grand canyon - page
Dag 11 page
Dag 12 page - monument valley
Dag 13 monument vally - Mesa verde
Dag 14 Arches
Dag 15 Arches
Dag 16 salt lake city
Dag 17 Jackson hole
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Yellowstone
Dag 20 Yellowstone
Dag 21 Yellowstone
Dag 22 bear lake
Dag 23 captial reef
Dag 24 bryce Canyon
Dag 25 bryce Canyon
Dag 26 zion
Dag 27 zion - las vegas
Dag 28 las Vegas - bakers field
(Vanaf hier denk ik eigenlijk dat we na death vally omhoog moeten ipv seqouia. Dan hebben we en meer tijd voor LV en meer tijd voor yosemite)
Dag 29 sequoia
Dag 30 Yosemite
Dag 31 yosemite
Dag 32 yosemite
Dag 33 Lake tahoe
Dag 34 San Francisco
Dag 35 naar huis

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:29

Nadir schreef:
Dropneus, mooie route! Jullie houden duidelijk niet van de grote steden :D


Haha nee we gaan meer voor de natuur, maar willen de steden toch wel even gezien hebben :=

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:09

Ik vlieg ik mei met United Airlines naar SF. Nog nooit mee gevlogen dus ben benieuwd

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:11

Oeh weer leuke plannen hier allemaal!
wij hebben inmiddels onze reis ietsje aangepast qua dagen, inmiddels nog steeds niet perfect denk ik, maar we komen een heel eind.

Dag 1 SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Carmel / Monterey
Dag 4 Carmel / Monetery - Morro Bay
Dag 5 Morro Bay - LA
Dag 6 LA
Dag 7 LA - Joshua Tree
Dag 8 Joshua Tree - Kingman
Dag 9 Kingman - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon - page
Dag 12 Page - Monument valley
Dag 13 Monument valley - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Salt Lake City
Dag 17 Salt Lake City - jackson Hole
Dag 18 Jackson Hole - Grand Teton
Dag 19 Grand Teton - Yellowstone
Dag 20 Yellowstone
Dag 21 Yellowstone
Dag 22 Yellowstone
Dag 23 Yellowstone - Lehi
Dag 24 Lehi - Bryce
Dag 25 Bryce Canyon
Dag 26 Bryce - Zion
Dag 27 Zion
Dag 28 Zion - Vegas
Dag 29 Vegas
Dag 30 Vegas - Lone Pine
Dag 31 Lone Pine - Yosemite
Dag 32 Yosemite
Dag 33 Yosemite
Dag 34 Yosemite
Dag 35 yosemite
Dag 36 yosemite - SF
Dag 37 Naar huis

Mogelijk dat we dan nog een dag van yosemite afhalen om in SF door te brengen of wellicht een extra dag Yellowstone.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:01

Dat is inderdaad wel heel veel San Francisco. Ik zou sowieso een dag extra Las vegas doen. En Ik ben zelf erg van de natuur dus zal een dag extra yosemite / Zion doen...

Het is mij niet gelukt om een camping te reserveren in Yosemite vally, wat een gekkenhuis is dat reserveren :') .. heeft iemand andere aanbevelingen in Yosemite zelf? Hoelaat zouden jullie op de first come, first served campings zijn in mei? Ben bang dat we daar dan ook te laat zijn

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:51

Wij nog 91 dagen tot vertrek *\%/* kan bijna niet meer wachten!
Al redelijk wat geregeld. Vliegtickets, eerste overnachting, camper, visa, een overnachting bij Grand Canyon, de tour door Lower antelope Canyon. Morgen weer met mijn reisgenoot verder dingen regelen zoals meer overnachtingen en de nationale parken pas. Kennis van ons gaat in september dus daarmee delen we de pas mooi :)

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:17

Hier nog 62 dagen tot vertrek! :D
Ik wil ook graag een rit te paard maken. Mijn reisgenote is er niet zo dol op dus toen ik kwam met 'oh hier wil ik rijden en hier wil ik rijden', heb ik toestemming gekregen om 1 rit te doen. Ik heb zelf gekozen voor Bryce. Zij heeft nog nooit op een paard gezeten en ik wil graag tussen de torentjes door :) maar hebben jullie dit van te voren geboekt? Waar doe je dat? Of reserveer je gewoon bij het park voor de dag erna?

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:25

Hier nog 28 dagen :D
Spanning begint te komen nu. Eerste keer zo lang vliegen, eerste keer Amerika, eerste keer met een camper, eerste keer met deze vriendin op vakantie en eerste keer dat ik zo lang weg ga :D zo blijkt maar weer. Voor alles is een eerste keer :')

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:33

Even een vraagje..
Hebben jullie een internationaal rijbewijs aangeschaft? Bij instanties zoals de ANWB zeggen ze dat het wel aanbevolen wordt, maar deze verdient er natuurlijk geld aan... Is het echt zo nodig als dat zij zeggen?

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:11

Bedankt voor het snelle antwoordt allemaal! Dan ga ik daar verder geen geld aan verspillen! :+

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:25

Ik mag maandag! :):)

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:34

Ik ben inmiddels al een week onderweg de highway 1 van san Fransisco naar los Angeles gereden en gistere was Joshua tree national park aande beurt. Echt prachtig en ik heb mn ogen uitgekeken!

Nu even een vraagje. Mijn telefoon is gezakt voor zijn A diploma. Hij wilde graag zwemmen in de zee bij santa monica.. reanimatie heeft niks uitgehaald helaas. Aangezien ik hier nog 4 weken zit en de reserve telefoon van de vriendin waarmee ik ben vrij waardeloos is. Heeft het zin als mn ouders een telefoon hier naartoe sturen? Want met 1 hier kopen heb je toch kans dat die het in nederland niet doet? Of is het handiger om hier een telefoon (tweedehands?) Te kopen voor wellicht een paar tientjes?

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 05:00

Ik heb in de eerste dagen dat ik in san fransisco was een simkaart gekocht van t-mobile. Die is ook best wel traag en in sommige gebieden hebben we helemaal geen bereik.

Ik ben nog naar de walmart gegaan of ze simlock vrije telefoons hebben, maar die hebben ze niet. In ieder geval niet in Page. Om nou weer een kaartje te moeten kopen voor een telefoon erbij wordt mij iets teveel van het goede :p gelukkig heb ik een reisverzekering

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dropneus95
Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:06

Ik ben net een week terug van mijn 5 weekse reis door het westen met een 'uitstapje' naar Yellowstone en grand Teton. Absoluut het hoogte punt van mijn reis. Heb totaal 9 beren gezien (de reden waarom ik naar Yellowstone wilde :')) en zo veel ander moois. Totaal een week in het park geweest en het was nog te kort.

Na 5 weken was het lekker om weer thuis te zijn, maar had het ook niet erg gevonden als het langer had geduurt. Maar inderdaad... De bankrekening was leeg :+

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Dorella_L, Flux, gigil, Mitch_Beauty, Paardje02, Sanne_zepp en 95 bezoekers