USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:32

Wat een heerlijk topic is dit <3 AbbyBlues, een goede reis gewenst en natuurlijk ook een geweldige trouwdag! Ik begrijp dat je daar gaat wonen? Hopelijk ga je een prachtige tijd tegemoet!

Excuses dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar wij willen volgend jaar een grote reis van ongeveer 3 weken maken en ons oog is gevallen op West Amerika :) Ik was benieuwd of hier mensen zijn die ook in West Amerika hebben rondgereisd? Ik vraag me vooral af hoe je de keuze auto/camper maakt en of het in juli en augustus niet te heet is om de natuur in te trekken.. Iemand hier ervaring mee?


xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 23:45

Keet schreef:
Lees eens een paar bladzijdes terug :) staat al heel wat info :)

Daar heb ik ook zeker al heel veel aan! Het lijstje met potentiële plekken waar we langs willen wordt steeds groter :D Maar de temperaturen in het hoogseizoen en de keuze voor een camper of auto zijn nog niet echt besproken toch?

Bedankt voor de snelle reactie Fitzroy! Hier heb je natuurlijk wel gelijk in. Wij hebben de voorkeur voor een camper (altijd met een caravan op vakantie geweest, het luxe kneuteren bevalt ons wel) maar we zouden het zonde vinden als we mooie plekken moeten overslaan omdat de camper daar niet kan komen. We willen alles eruit halen wat erin zit, dus ook het vervoersmiddel wordt weloverwogen gekozen haha.

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:38

Nooo Dallista wat klote... Al iets bekend over de alternatieven?

Bedankt voor de vele reacties! Death Canyon staat op ons lijstje, ik ga eens kijken hoe het zit met auto's huren en of dat de route niet te veel ophoudt. Bryce Canyon is ook net iets wat ik héél graag te voet zou willen bekijken. Als ik van jullie hoor dat je op sommige plekken beter van 6:00 tot 11:00 uur iets kan doen en dat het daarna te heet is, baart me dat toch een beetje zorgen.

Ceetje_bokt, ik had niet stilgestaan bij het idee dat je natuurlijk ook hotels kan afwisselen met kamperen. Goede tip! :) We hebben ook gedacht aan Canada, maar Zuid-West Amerika leek ons afwisselender en bijzonderder. Maar ik ga toch nog eens die twee reizen naast elkaar leggen. Het moet wel te doen zijn en mijn ouders zijn ook niet piepjong meer :=

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:13

Ik lees alweer een poosje mee. Wat een verhalen hier ik de laatste pagina, ik hoop dat die hotels ons bespaard blijven :=

Wij hebben na vier maanden inlezen, twijfelen en afwegen eindelijk de knoop doorgehakt: we gaan met een asociaal grote camper 22 dagen door west Amerika touren *\o/* Vlucht naar San Francisco en camper zijn geboekt, daar blijven we eerst drie dagen en daarna gaat het avontuur beginnen!

Wat leuk trouwens Anthea om een update te zien! Wat een leuk hondje. Ik hoop dat je het fijn hebt daar en al aardig gewend bent!


xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:35

Dropneus wat een heerlijke reis is dat in het vooruitzicht! Ik heb helaas ook geen tips (wij vertrekken deze zomer pas), maar het lijkt mij in ieder geval goed dat jullie bij een aantal parken wat meer dagen blijven staan.

Wij vertrekken in de zomer met de camper (30 ft :Y) ) naar het westen. De route staat aardig vast, maar we twijfelen nog over de weg tussen Las Vegas en Yosemite. Tioga Tours raadde ons aan om na Las Vegas naar Lone Pine/Sequoia te rijden en de volgende ochtend naar de Upper/Lower/North Pines Campground in Yosemity te gaan (daar staan we dan één dag/nacht). Maar nu lezen we wisselende recenties over Sequoia en lijkt de afstand van daar naar de Pines Campground relatief lang... Raden jullie deze tussenstop aan? En is Las Vegas - Sequoia een taktische route als je niet door Death Valley kan rijden? (Wij rijden met El Monte).

Daarnaast twijfelen wij ook over de campings. We hebben voor een camper gekozen omdat het ons fantastisch lijkt om midden in een national park te kunnen staan. Maar tijdens de campingzoektocht blijken veel van die campings minimale voorzieningen te hebben (logisch :+ ). Zijn hier mensen die dat +/- 2 weken hebben gedaan? Is dat te doen?

Dit wordt trouwens onze route zoals het er nu naar uit ziet:

Dag 1: aankomst in San Francisco
Dag 2+3: San Francisco
Dag 4: camper ophalen
Dag 5: naar Monterey (is de 17-mile drive te doen met 30 ft??)
Dag 6: naar Morro Bay
Dag 7: naar Santa Barbara
Dag 8: naar Joshua Tree
Dag 9: naar Lake Havasu
Dag 10: naar Grand Canyon
Dag 11: Crand Cayon
Dag 12: naar Page
Dag 13: naar Monument Valley
Dag 14: naar Arches
Dag 15: Arches
Dag 16: naar Capitol Reef
Dag 17: naar Bryce Canyon
Dag 18: Bryce
Dag 19: naar Zion
Dag 20: Zion
Dag 21: naar Las Vegas
Dag 22: naar Sequoia
Dag 23: naar Yosemite
Dag 24: camper inleveren in San Francisco

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:16

Yasmine schreef:
Oef, die hierboven vind ik ook wel een heel stevige route. Hebben jullie er rekening mee gehouden dat NP’s zoals Monument Valley enorm groot zijn en het je dus flink wat tijd kost om er doorheen te rijden naar de dingen die je wil zien? Want als ik het zo bekijk ga je meer in de auto zitten dan wat anders... Je verplaatst je ongeveer iedere dag naar een nieuwe plaats en dat is best ambitieus en in mijn ervaring ook niet de meest relaxte manier van reizen.

'Stevige route' is inderdaad wel goed omschreven. Het was voor ons gevoel kiezen tussen van zoveel mogelijk verschillende parken een beetje zien of van een paar parken heel veel zien. Uiteindelijk hebben we voor de eerste optie gekozen en gaan we gewoon drie weken buffelen. Maar het is goed dat je waarschuwt, voor vertrek gaan we goed bedenken wat we van elk park willen zien.

SdaphneS schreef:
Wat is er basic aan kamperen met camper? Alles zit er toch in? Dan heb je ook niet veel nodig buiten de camper. Denk ik. Maar misschien begrijp ik je verkeerd. :D

SdaphneS: haha klopt, de camper zal luxe zijn vergeleken met een tent! Wat koken en slapen betreft zitten we dan ook goed, maar het gaat vooral om douchen eigenlijk. Twee weken met een douchezak aan de boom kan, maar optimaal is anders :') Of stellen wij ons nu te weinig voor van de natuurcampings en zijn daar ook prima sanitaire voorzieningen :=

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:33

Dropneus95 schreef:
Dat is inderdaad wel heel veel San Francisco. Ik zou sowieso een dag extra Las vegas doen. En Ik ben zelf erg van de natuur dus zal een dag extra yosemite / Zion doen...

Het is mij niet gelukt om een camping te reserveren in Yosemite vally, wat een gekkenhuis is dat reserveren :') .. heeft iemand andere aanbevelingen in Yosemite zelf? Hoelaat zouden jullie op de first come, first served campings zijn in mei? Ben bang dat we daar dan ook te laat zijn

Ik heb het ook geprobeerd afgelopen dinsdag: totale mislukking :') In werkelijk 2 minuten was alles uitverkocht (en de plekken die wel open waren gaven een error bij mij). Was voor ons ter oefening voor over twee maanden, maar ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat lukken. Lees dus even mee!

Mooie route Danique! Op het Amerika forum lees ik veel over Kingman i.p.v. Lake Havasu. Kun je misschien ook nog naar kijken :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Westhof en 155 bezoekers