London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:49

Ik meld me ook in dit topic! Wij gaan vrijdag naar London en komen kerstavond weer terug! Ga me nog maar even verdiepen in dit topic, ook even kijken hoe dat werkt met die Oyster card. We gaan uiteraard een kerstmarkt bezoeken en verder moeten we nog even zien wat we allemaal gaan doen! Vliegen vrijdag om 11.00 en maandag om 15.00 weer terug.

We zitten overigens in Kensington/Paddington tegenover het Hydepark!


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:59

lieveli schreef:
Oyster kun je kopen en weer retouren op Paddington, ideaal!


We moeten daar eerst nog wel komen, dus dat is niet zo handig! Ik was aan het kijken of we hem vooraf via internet kunnen kopen of op het vliegveld van Gatwick. Hoe zit het dan met op waarderen enzo?

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:20

_Nadia_ schreef:
Ja, je kunt op Gatwick ook gewoon Oystercards kopen.


En hoe kan je hem tussentijds opladen?

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:48

Apple schreef:
Vergeet die Oyster card, gewoon lekker contactloos :+


Ik moet zeggen dat dat me ook wel makkelijk lijkt! Kan dat ook in de Hop on hop off bus? Want daar kan je de Oyster card toch ook voor gebruiken? En we moeten met de trein vanaf Gatwick, dat kan niet contactloos denk ik?

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:39

Aan die transactiekosten zat ik idd ook te denken. Volgens mij komt dit er gewoon elke keer overheen bij de Rabobank.

Ik denk dat wij maar gewoon de Oyster card kopen op Gatwick, net zo makkelijk.

Ik heb er zin in! Heb al even naar de Winter Wonderland gekeken, ziet er leuk uit!!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:41

lieveli schreef:
Naath86 schreef:
Aan die transactiekosten zat ik idd ook te denken. Volgens mij komt dit er gewoon elke keer overheen bij de Rabobank.

Ik denk dat wij maar gewoon de Oyster card kopen op Gatwick, net zo makkelijk.

Ik heb er zin in! Heb al even naar de Winter Wonderland gekeken, ziet er leuk uit!!


Ik heb het even uitgezocht, transactiekosten worden 1 keer per dag gerekend.


Toch is dit wat ik lees op de Rabobank site

Citaat:
Kosten betalen in het buitenland
Je betaalt geen extra kosten bij een betaling met je bankpas in euro’s in het buitenland. Betaal je met je betaalpas in vreemde valuta? Dan rekenen we per betaling een koersopslag van 1,1%.


Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:09

Eulogy schreef:
Er wordt namelijk niet elke keer dat je je pinpas gebruikt afgeschreven, maar 1x per dag, omdat pas aan het eind van de dag duidelijk is hoeveel je moet betalen (geloof dat je namelijk nooit meer betaalt dan een dagpas). Dus dat is 1 transactie.


Ah dat maakt het duidelijk idd! Nou misschien dat contactloos dan net zo handig is idd!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:55

Wij zouden vanochtend gaan vliegen naar London Gatwick, helaas vanwege de drones die er vliegen is onze vlucht gecanceld en vliegen we pas vanavond om 20.00.. Gelukkig waren we nog thuis en hadden we al bericht van British Airways, anders hadden we al op Schiphol gezeten! Maar wel een middag en avond weg van ons weekend, maar gelukkig is het niet helemaal gecanceld!

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:44

lieveli schreef:
Naath86 schreef:
Wij zouden vanochtend gaan vliegen naar London Gatwick, helaas vanwege de drones die er vliegen is onze vlucht gecanceld en vliegen we pas vanavond om 20.00.. Gelukkig waren we nog thuis en hadden we al bericht van British Airways, anders hadden we al op Schiphol gezeten! Maar wel een middag en avond weg van ons weekend, maar gelukkig is het niet helemaal gecanceld!


Lees dat het nu weer gecanceld is :( Ships.


We vliegen nu naar London city dus nu gelukkig geen last van! Wel nog wat extra vertraging door het weer bij Schiphol...
Maandag als we terug gaan maar afwachten of we dan wel vanaf gatwick kunnen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL en 35 bezoekers