Het Egypte topic!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:17

Leuk, een recent Egypte topic!
Ik ben er nu 3 keer geweest!

1 keer bij Ali baba in Hurghada, dat vonden we allemaal bagger dus dat doen we nooit meer. Eten was zo slecht dat we een aantal keer buiten het hotel zijn gaan eten , en een keer mc Donalds naar het hotel hebben laten bezorgen.

Jaar daarop zijn we ook een keer naar Dana beach geweest , en dit jaar ben ik met mijn vriend naar Premier le Reve geweest in Sahl hashees, en ech WoW wat een heerlijke vakantie was dat! Het eten was echt formidabel, ik heb in weinig restaurants zo lekker gegeten. Alles was super vers, en ook alles was mogelijk. Hele hotel was echt extreem schoon, en het personeel was heel vriendelijk.
Verder hebben we nog een snorkel trip gemaakt vanuit het hotel, en de boot was ontzettend mooi en luxe en ook het eten was heerlijk. Ik ben helaas ontzettend zeeziek dus ik heb niet zo van de dag kunnen genieten als mijn vriend. Eenmaal aan het snorkelen heb ik ook ongelooflijk kunnen genieten, kwamen in een soort kudde van 50 dolfijnen terecht, en we zijn naar de minder toeristische snorkel plekken gevaren waardoor het heerlijk rustig was.
Enige minpunt aan premier le Reve zelf vond ik wel echt dat je echt jezelf moest vermaken, er was niks van animatie op een bandje na. Ook overdag was er geen muziekje op de achter grond aan het zwembad. Gelukkig kunnen we ons prima zelf vermaken, maar na 13 dagen was het wel echt lang genoeg.

De planning is nu om aankomend jaar in april/mei weer te gaan, dit keer op nijlcruise. Zijn nog even aan het denken of we via Brussel en direct op luxor gaan vliegen, of dat we via Amsterdam naar Hurghada gaan en vanaf daar met de bus naar luxor rijden.

Hier wat foto’s van le Reve <3

Carpaccio vers voor je neus gesneden :

[ img ]

Het huis rif, waarbij je nog honderden meters door kon. We hebben lion fishes , giant murena, roggen, en stone fishes in het speciaal gezien, en nog heel veel andere. Snorkel trip was dus eigenlijk niet nodig, genoeg te zien aan het rif bij het hotel.

[ img ]

Uitzicht naar het zwembad :

[ img ]

En vanaf het strand naar het zwembad :

[ img ]

Verder heb ik niet zo veel op mijn telefoon staan, de meeste foto’s heeft mijn vriend gemaakt. Ik had mijn mobiel eigenlijk altijd in de kluis op de kamer liggen.


sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:19

ryukapple schreef:
Sannedeedee wij vonden de nijlcruise echt heel leuk hadden ook een hele leuke gids. Wel raad ik aan rechtstreeks naar luxor te vliegen is min 5 uur van hurgada naar luxor en terug gaan die ritten eigenlijk altijd snachts omdat je sochtends vroeg terugvliegt. Of je moet de combi doen met een paar dagen hurgada


Ja daarom, de planning is voor alsnog wel om direct door te vliegen naar luxor. Probleem is alleen dat het via Hurghada goedkoper is, en we gaan met meerdere en kunnen niet in andermans portemonnee kijken. Zou voor mij ook wel fijn zijn met mijn enorme reis ziekte(wagen, zeeziek, en in het vliegtuig gaat het ook niet goed ) als we direct door gaan.

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:31

tirzasarah10 schreef:
Ik ben fan! Afgelopen oktober naar alibaba geweest in hurghada en wat een top vakantie heb ik gehad. Ik was voor het eerst sinds 8 jaar op vakantie geweest en ook direct alleen. Iedereen verklaarde mij voor gek dat ik en nog nooit had gevlogen en alleen naar egypte ging. Ik heb mij totaal niet onveilig gevoeld en ontzettend veel nieuwe mensen ontmoet. Eind dit jaar wil ik zeker weer heen om andere dingen te zien! Alleen of met iemand samen maakt mij niks uit heel fijn land :)


Dan is er in de loop der jaren toch wel wat verbeterd. Onze ervaring is echt heel slecht met dit hotel, de ratten liepen door het resort , iedereen had buik klachten, en alle wc’s waren echt ranzig. Op onze kamer vonden we ratten poep en zijn toen op heel erg aandringen naar een andere kamer gebracht. Was een uitje met de hele familie voor het zo veel jarig huwelijk van onze opa en oma.
Het concept was op zich wel leuk, kon je van de 3 hotels (Yasmin, aladin , en Ali baba ) gebruik maken. Je mocht ook gratis een keer naar Titanic aquapark aan de overkant. Het barretje in het zwembad was ook een erg leuk idee , alleen toen de tijd (wel meer dan 5 jaar terug) erg achterstallig onderhoud , en niet erg hygiënisch.
Personeel was ook niet erg professioneel , is toen aan mij meerdere keren (serieus) gevraagd om daar te blijven, en 1 van hun vrouwen te worden. Werd letterlijk geld en spullen aangeboden ter ruil van mij. Krijg er nog de kriebels van :brr:

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:36

Booooo schreef:
Hurghada - Luxor is zo’n 5 uur met de bus.

Klopt, zag net wel dat de prijzen in tui NL wel al bekend zijn. De groep met wie we gaan zit nu een deel van in Cambodja, dus zodra ze terug zijn even kijken naar een definitief besluit. Probleem is ook ik kan in mei niet weg, en een ander deel kan in april niet weg, later is het te warm en eerder is het nog te koud.
Dat is het nadeel van met een groep op reis gaan :+


sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:48

[/quote]

Dan is er in de loop der jaren toch wel wat verbeterd. Onze ervaring is echt heel slecht met dit hotel, de ratten liepen door het resort , iedereen had buik klachten, en alle wc’s waren echt ranzig. Op onze kamer vonden we ratten poep en zijn toen op heel erg aandringen naar een andere kamer gebracht. Was een uitje met de hele familie voor het zo veel jarig huwelijk van onze opa en oma.
Het concept was op zich wel leuk, kon je van de 3 hotels (Yasmin, aladin , en Ali baba ) gebruik maken. Je mocht ook gratis een keer naar Titanic aquapark aan de overkant. Het barretje in het zwembad was ook een erg leuk idee , alleen toen de tijd (wel meer dan 5 jaar terug) erg achterstallig onderhoud , en niet erg hygiënisch.
Personeel was ook niet erg professioneel , is toen aan mij meerdere keren (serieus) gevraagd om daar te blijven, en 1 van hun vrouwen te worden. Werd letterlijk geld en spullen aangeboden ter ruil van mij. Krijg er nog de kriebels van :brr:[/quote]

Eten was wat minder hoor maar ik ben daar echt een zeikerd in en zal ook niet vrijwillig mac ofzo eten. Maar verder was bij mij alles schoon en zeer net personeel! Het was al snel op het hele park duidelijk dat ik alleen was en iedereen kwam een praatje maken enz. :)[/quote]

Kijk dat is fijn! Ali baba is geloof ik ook verkocht en heeft nu een aqua park toch? Of is dat aladin?
Vond het wel leuk dat je vanaf daar zo naar de Senso mall en naar een klein winkel centrum kon lopen.
Hotel waar wij dit jaar zaten (in Sahl Hasheesh) was een beveiligd gebied waar alleen hotel medewerkers , en gasten in konden. Was dus verder ook niks te doen, en 3 kwartier rijden vanaf de luchthaven. Als je dan geen lekker eten in je hotel hebt, en je komt er ook niet makkelijk in of uit dan baal je helemaal.
Als je nog een keer terug wilt naar Egypte, lekker de rust op wilt zoeken en je verkeren in extreem luxe en heerlijk eten moet je een keer naar Premier le Reve gaan als je portemonnee het toe laat. Is wel wat duurder dan de meeste Egyptische standaarden, maar het is het zo waard. Als je graag iets wilt waar wat meer te doen is, zou ik ver bij dit hotel uit de buurt blijven :+

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:44

Nog 6 weken en wij gaan op nijlcruise !!
Zit nu ook langzaam weer voor een vakantie samen te kijken, kom toch weer uit op premier le Reve of de buren Baron palace. Iemand ervaring met baron in Sahl Hasheesh?

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:20

Wij mogen over een maandje weer naar Egypte *\o/*

Wij zijn in maart op nijlcruise geweest en zijn vorig jaar in Premier le Reve geweest in Sahl Hasheesh. We wouden dit keer eigenlijk naar Baron palace , alleen omdat wij toch een hotel wouden waar je meer animatie hebt en waar meer te doen is, hebben we nu gekozen voor Tropitel in Sahl Hasheesh. Ben heel benieuwd hoe het daar gaat zijn!

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:25

TamaraFloor schreef:
In het hotel verkopen ze vaak ook simkaarten!

Ik zoek voor volgend jaar een leuk, niet te groot hotel met een mooi en groot huisrif. Wij zijn al meerdere keren in Royal tulip Beach resort in Marsa Alam geweest. Het hotel is top! Maar het huisrif heb ik inmiddels wel gezien. Het is alleen naar of links of rechts en dat is het.
Iemand tips??


Tropitel Sahl Hasheesh, is wel een groot hotel maar het is heel ruim opgezet, waardoor je niks merkt van de drukte. Toen wij er waren zat het hotel helemaal vol, en eigenlijk merkte je dat niet.
Dit hotel heeft een heel mooi huisrif , op de pier kun je in het “ondiepe” water gaan en al mooi snorkelen, maar loop je wat verder over de pier kun je in een stuk komen waar het water 10 a 15 meter diep is en heel veel en mooie koraalriffen hebt. Onze snorkel trip die wij gemaakt hebben,voegde eigenlijk niks toe omdat we net zo mooi konden snorkelen aan het hotel.
Ook niet geheel onbelangrijk, dit hotel is heel erg bezig met duurzaamheid, het hotel draait voor meer dan de helft op zonne energie bijv.

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:51

TamaraFloor schreef:
Bedankt voor de tips!
Albatros en Arabia trekken me niet.
Tropital ziet er erg leuk uit!
Alleen heb je niet hier ook alleen een rif naar links en rechts aan een recht stuk door? Zodat je na 2x alles wel gezien hebt?


Wij hebben ons er 11 dagen heel goed vermaakt!
Je hebt links en rechts (dan praatje over honderden meters) een hele koraal wal om het zo maar te noemen. En daar omheen heb je ook weer allemaal koraal eilanden. Wij hebben iedere dag eigenlijk weer nieuwe stukken en beesten ontdekt, we hebben aan het hotel o.a schildpadden, kwallen, murena’s , lionfishes, roggen waaronder een paar grote manta’s, stone fish , octopussen, kogelvissen van ik denk wel een meter groot gezien. Het koraal zelf was ook net zo mooi als op de snorkel trip, het enige wat de snorkel trip toevoegde waren de dolfijnen, maar de rest was aan het hotel net zo mooi.

Het eten is er ook lekker ( vooral de Mexicaan was echt super!!) de kamers zijn super ruim en heel schoon, en wij hebben geen last van ons buik gehad, terwijl ik het jaar daarvoor in het naast gelegen hotel (premier le Reve) wel last heb gehad. Al moet ik zeggen, daar serveerde ze ook carpaccio, en ik denk dat dat de reden is geweest. Wij zijn vanuit Tropitel dit jaar ook nog een hapje gaan eten in het Italiaanse restaurant bij Premier, en toen hadden ze de carpaccio ook van de kaart gehaald. Jammer want ik heb wel nog nooit zulke lekkere carpaccio gegeten.
Premier le Reve is overigens ook een aanrader als je zonder kinderen reist, echt even helemaal in de watten gelegd wil worden, en echt goed eten wilt hebben. Premier heeft ook een mooi koraalrif, maar Tropitel was mooier.

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:28

TamaraFloor schreef:
Dat klinkt echt super allemaal!
Bij royal tulip kon je echt alleen links en rechts. Wat heel mooi was maar na een paar keer en paar vakanties wel gezien!
Dus inderdaad van die eilandjes voegt een hele hoop toe dan!!
Heb je op het strand gewoon matrassen op de bedjes? Ik had een goed hotel gezien maar daar hadden ze dat dus niet. Dat is niet heel fijn voor mijn vader van 68.
Welke maand zijn jullie geweest?
Is er buiten het hotel nog wat te doen? En 's avonds in het hotel eventueel?


Wij zijn in de maand september geweest.
In principe heb je niet standaard een matras op de bedjes liggen, maar je kan er wel om vragen , ze hebben ze dus wel ! Wij hebben daar geen gebruik van gemaakt, maar de Nederlanders die wij daar ontmoet hadden wel, en heb ze bij meerdere mensen zien liggen.

In het plaatsje Sahl Hasheesh zelf is helemaal niks, dat is een beveiligd hotel gebied en hier heb je dus alleen maar hotels. Gelukkig is er in het hotel zelf echt genoeg te doen, de hele dag door is animatie en als je de rust op wil zoeken heb je ook only adults gedeeltes in het hotel. S’avonds zijn er genoeg afwisselende shows, live muziek , en bars aanwezig om je te vermaken. Ook regelt de animatie uitgaans gelegenheden naar Hurghada.
Dat is ook de reden dat wij dit jaar voor Tropitel hadden gekozen, wij wouden graag een hotel waar genoeg te doen was namelijk. Premier le Reve is kwa hotel en eten beter, maar Savonds is daar op wat live muziek na niks te doen en dat vonden wij jammer.... wij hebben dus bij Tropitel een veel leukere vakantie gehad dan in het betere premier. Aan te raden is wel om mocht je voor Tropitel kiezen , om naar premier te lopen en te vragen of je daar in het Italiaanse restaurant mag eten. Ik meen als ik zeg dat ik speciaal naar dat hotel terug zou komen voor het Italiaanse restaurant, dat is echt sublime. <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, F_inley, Fly_high, janna, Jannie79, JoyenUnory, Lestria, limagirl, Patriesje, Rox87, spookyskippy, stijntilla en 73 bezoekers