Het Egypte topic!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:24

Ik ben fan! Afgelopen oktober naar alibaba geweest in hurghada en wat een top vakantie heb ik gehad. Ik was voor het eerst sinds 8 jaar op vakantie geweest en ook direct alleen. Iedereen verklaarde mij voor gek dat ik en nog nooit had gevlogen en alleen naar egypte ging. Ik heb mij totaal niet onveilig gevoeld en ontzettend veel nieuwe mensen ontmoet. Eind dit jaar wil ik zeker weer heen om andere dingen te zien! Alleen of met iemand samen maakt mij niks uit heel fijn land :)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons



tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:25

sannedeedee1 schreef:
tirzasarah10 schreef:
Ik ben fan! Afgelopen oktober naar alibaba geweest in hurghada en wat een top vakantie heb ik gehad. Ik was voor het eerst sinds 8 jaar op vakantie geweest en ook direct alleen. Iedereen verklaarde mij voor gek dat ik en nog nooit had gevlogen en alleen naar egypte ging. Ik heb mij totaal niet onveilig gevoeld en ontzettend veel nieuwe mensen ontmoet. Eind dit jaar wil ik zeker weer heen om andere dingen te zien! Alleen of met iemand samen maakt mij niks uit heel fijn land :)


Dan is er in de loop der jaren toch wel wat verbeterd. Onze ervaring is echt heel slecht met dit hotel, de ratten liepen door het resort , iedereen had buik klachten, en alle wc’s waren echt ranzig. Op onze kamer vonden we ratten poep en zijn toen op heel erg aandringen naar een andere kamer gebracht. Was een uitje met de hele familie voor het zo veel jarig huwelijk van onze opa en oma.
Het concept was op zich wel leuk, kon je van de 3 hotels (Yasmin, aladin , en Ali baba ) gebruik maken. Je mocht ook gratis een keer naar Titanic aquapark aan de overkant. Het barretje in het zwembad was ook een erg leuk idee , alleen toen de tijd (wel meer dan 5 jaar terug) erg achterstallig onderhoud , en niet erg hygiënisch.
Personeel was ook niet erg professioneel , is toen aan mij meerdere keren (serieus) gevraagd om daar te blijven, en 1 van hun vrouwen te worden. Werd letterlijk geld en spullen aangeboden ter ruil van mij. Krijg er nog de kriebels van :brr:


Eten was wat minder hoor maar ik ben daar echt een zeikerd in en zal ook niet vrijwillig mac ofzo eten. Maar verder was bij mij alles schoon en zeer net personeel! Het was al snel op het hele park duidelijk dat ik alleen was en iedereen kwam een praatje maken enz. :)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:51

Fitzroy schreef:
Is in Hurghada meer te doen? En word je niet lastig gevallen als vrouw alleen? (Niet dat ik nog in de categorie jong en blond val maar toch :+ )


Ik ben in oktober alleen in hurghada geweest en heb het niet vervelend ervaren. Soms zijn er wel dingen die ik persoonlijk niet zou doen en dat was savonds in het donker alleen over straat maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:31

LiesM schreef:
Ik kom ook even meekletsen.
Ben een groot Egypte fan, voornamelijk in Sharm geweest in hotel Magic Life.

Vorig jaar was ik in Hurghada, in mijn eentje een heerlijke week gehad in Dana Beach.
Het begint dus weer te kriebelen, alleen wil/ kan/ durft niemand mee uit mijn omgeving.
Jammer, twijfel dus om wel of niet te gaan.


Ik wil in oktober weer! Ga zeker weer alleen dus als je zin heb stuur maar een pb. Heb vorige keer veel ondernomen maar vond in je eentje eten niet veel aan.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:48

LiesM schreef:
Dat alleen eten viel mij ook best zwaar, voelde me nogal sneu.
Verder mijzelf prima vermaakt, nog 2 keer wezen paardrijden in de woestijn en een behandeling gehad in de spa van het hotel.
Ook nog lekker wezen winkelen downtown.
Dat ik vaak werd aangesproken is zeer irritant, voor Egyptenaren is het natuurlijk raar en ongepast dat een vrouw alleen op vakantie gaat.

@Tirzasarah10, bedoel je of ik mee wil gaan in oktober?
Zou zeker nog wel een keer willen hoor dit jaar.


Misschien gezellig om elkaar een pb te doen als er 1 gaat boeken. Als het voor de ander bevalt en uitkomt met tijd is het misschien gezellig om in iedergeval niet alleen te eten ;)

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:53

watnou1 schreef:
Hallo!

Vandaag vakantie geboekt naar hurghada, ik ga samen met mijn 2 pubers..

Nu wil mijn dochter graag paardrijden op t strand daar, heeft iemand nog tips?

Verder willen we nog n excursie doen naar de dolfijnen ,iemand ervaring mee?

Tis voor ons eerste keer Egypte, ben heel benieuwd!
We zitten in jungle aqua parc...


Voor de excursies heb ik bij get your guide alles geboekt. Goede service en netjes bij het hotel opgehaald en afgezet. Mijn excursies waren een stuk goedkoper als dat ik daar zou boeken.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons

tirzasarah10
Berichten: 1818
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:54

DenieesB schreef:
Kunnen jullie wellicht helpen met kiezen? Ik zie door de ervaringen het bos niet meer _O-

Ik wil met een vriendin in januari naar Egypte. Dit wordt voor ons beiden de eerste keer! We willen graag door de woenstijn met quads/kamelen, paardrijden, loungen met waterpijp, mooi snorkelen en een tripje naar het binnenland zoals Luxor. Verder wordt het wel een relaxvakantie. Als jullie nog tips hebben wat we echt gedaan moeten hebben mag dat natuurlijk ook!

Waar kunnen wij nu het beste heen? Ik lees hier veel positieve ervaringen over Marsa Alam, terwijl verder op internet vooral Hurgada wordt aangeraden omdat er in Marsa weinig te doen is. Wat is voor ons leuk?


Ik zat hurghada en heb alles via get your guide geboekt

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'
Soof 16'10'17 ~ 16'08'21
Het geluk was niet voor ons


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boedha_1981, Dammie, fohadie, K_nolan, KleinBoefje, Miam, mvdende, Plonspony, purny, sandra1312, Zeeuwsemeid en 75 bezoekers