Het Egypte topic!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:28

Hier ook een Egypte liefhebber!
Ik ben in een ruime jaar 3x geweest!
Wel elke keer hetzelfde hotel. Royal Tulip Beach Resort in Marsa Alam.
Het hotel heeft een geweldig huisrif die je kan bereiken door een pier van 700 meter. Als je daar overheen loopt lijkt het alsof je op een tropisch eiland zit!
We zijn 2 dagen in Luxor geweest met een privé gids. Echt geweldig!
En al 3x de Sataya trip gedaan met slapen op de boot. Dat verveelt nooit!
Ik wil graag nog een keer naar Aswan en Cairo.
Hij het hotel de mensen van de paarden leren kennen en afgelopen november met 4 zadels, een berg vliegenmaskers, halsters en touwen en borstels heen gegaan! Ze waren zo blij! Die zadels waren echt verschrikkelijk!



TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:34

Bij dit hotel is er trouwens buiten helemaal niks.
Dat vind ik prima want we vermaken ons wel.
Maar stel we willen wat anders. Een fatsoenlijk hotel me een goed huisrif en wel wat te doen buiten het hotel. Wat winkeltjes en restaurants of barretjes.
Heeft iemand tips?

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:49

Die zwaar bewapende mannen stonden er al jaren terug! Zeker 13 jaar of meer geleden! Dat is dus zeker niks nieuws.
Ik zag dat het weer niet zo warm is de komende 2 weken. 21 graden?
Hopelijk word het nog wat warmer dan!
Wij hebben geboekt voor 11 mei voor 15 dagen! Dat was maar 75 euro of zo duurder dan de 12 dagen.
Weer naar royal tulip Beach resort!

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 06:50

In het hotel verkopen ze vaak ook simkaarten!

Ik zoek voor volgend jaar een leuk, niet te groot hotel met een mooi en groot huisrif. Wij zijn al meerdere keren in Royal tulip Beach resort in Marsa Alam geweest. Het hotel is top! Maar het huisrif heb ik inmiddels wel gezien. Het is alleen naar of links of rechts en dat is het.
Iemand tips??

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:57

Bedankt voor de tips!
Albatros en Arabia trekken me niet.
Tropital ziet er erg leuk uit!
Alleen heb je niet hier ook alleen een rif naar links en rechts aan een recht stuk door? Zodat je na 2x alles wel gezien hebt?

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:07

Dat klinkt echt super allemaal!
Bij royal tulip kon je echt alleen links en rechts. Wat heel mooi was maar na een paar keer en paar vakanties wel gezien!
Dus inderdaad van die eilandjes voegt een hele hoop toe dan!!
Heb je op het strand gewoon matrassen op de bedjes? Ik had een goed hotel gezien maar daar hadden ze dat dus niet. Dat is niet heel fijn voor mijn vader van 68.
Welke maand zijn jullie geweest?
Is er buiten het hotel nog wat te doen? En 's avonds in het hotel eventueel?

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:17

Als jullie in de omgeving van Marsa Alam zitten dan weet ik een top duikschool die de trip naar Sataya doen!!
Dat is met de boot 2,5 uur varen, dan kom je bij het rif van een kilometer of 20 lang. Daar komen de dolfijnen om te rusten en baren en de kinderen groot te brengen enz.
Daar aangekomen ga je met de dolfijnen snorkelen. Mits ze er zijn. Of anders gewoon snorkelen bij het super mooie rif!
Dan lunch je aan boord en ga je later op de dag nog een keer.
Slapen doe je op de boot!
S ochtends met zonsopgang ga je weer op zoek naar de dolfijnen.
Daarna vaar je naar een ander rif waar je weer gaat snorkelen en lunchen om vervolgens terug te varen.
Wij hebben de trip 4x gedaan en alle keren dolfijnen gezien. Niet alle 2 de dagen maar dat maakt het ook mooi want dat betekent dat ze er alleen zijn als ze daar willen zijn!
Er liggen met de 2 daagse trip ook bijna geen andere boten en dat maakt het nog mooier!
De laatste keer hebben wij wel een uur met een groep van wel 60 of meer dolfijnen gezwommen! Ze kwamen echt spelen! Geweldig!
Op de trip zit al het eten en drinken erbij.

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:39

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Even snel van Facebook wat gehaald. De nog veel mooiere foto's en filmpjes van de laatste keer heb ik niet op mijn telefoon staan!

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 07:05

Bij Sataya zijn geen golven! Door het rif is water heel kalm daar waar je gaat snorkelen!
Ook is het daar niet super diep. Een meter of 12. En zie je altijd de bodem. Bovendien blijft er altijd een zodiac in de buurt om op je te letten en zijn er tenminste 2 gidsen bij je in het water.
Als ze aangeeft dat ze het spannend vind blijven ze bij je.
Mijn vader durfde echt niet te snorkelen maar heeft mede dankzij hun zijn angst overwonnen!
Ook kan je in de zodiac blijven zitten en de dolfijnen vanuit de boot zien. En zijn er uiteraard reddingsvesten die je aan kan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers