Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 07:41

Mijn schoonzusje is Congolees en durft het wel aan om ons mee te nemen volgend jaar of 2020. Ze is er dit jaar geweest. Maar hopelijk stabiliseert het wat. Rwanda hou ik in gedachten!

Ik hou van de relaxte sfeer in Namibië :) het is hier ook zo chill reizen, iedereen in de hostel heeft leuke verhalen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 18:42

Zo net terug van 4 leuke dagen met iriscope in Etosha! Ik ga morgen alweer naar België. Wat een maffe last minute trip was het. De vraag is niet welke dieren ik gezien heb, maar welke dieren ik níet gezien heb :D en behalve de katten, ook van alles minstens 5 exemplaren.

Iris: het was super super leuk en ik ga jou en het bakkie en Jasper enorm missen! Smaakt alleszins naar meer dit :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 19:00

Ga er enkele uitzoeken. Iris had goede Kodak, ik juist iPhone :D dus veel heb ik niet op de foto maar zij wel. Maar jeetje, we hebben echt zoveel gezien.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 19:04

Ja. Nu ik erover ga nadenken kan ik haast niet geloven wat een fijne tijd ik gehad heb. Op 1 ding na mijn hele whish list in 1 keer afgestreept :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 11:57

Voor degene die hier vragen over alleen reizen: ja dat kan maar zonder eigen huurauto zit je wel beperkter in je mogelijkheden. In zuid Afrika valt dat met de bazbus best mee. Maar in Namibië betekent het dat je vanuit je hostel in windhoek of swakopmund georganiseerde tripjes zult moeten doen. Chameleon backpackers, Cardboard box en African budget safari’s bieden zoiets aan met kamperen en wat jongere mensen. Die doen eigenlijk alle grote attracties wel, al dan niet gecombineerd of in aparte tripjes. Met aparte tripjes ga je wel veel dezelfde routes doen en de afstanden zijn groot. Dus bedenk van te voren goed wat je wil doen. Niettemin zou ik op zijn minst proberen een stukje af te spreken met iemand en een deel zelf rijden. Dat maakt de ervaring volledig anders imo. Ik heb in de hostel in windhoek heel veel mensen ontmoet die een beetje ‘vast’ zaten qua opties wat dat betreft.
Namibië is ook niet goedkoop. Daarom zie je ook zoveel vijftigers. Je ziet wel backpackers in windhoek maar ze vinden het allemaal duur.
Het huren van een auto kost wat, zeker als je eentje met high clearance en eventueel 4x4 wilt. Wij hebben in 2017 heel het rondje gedaan met 2Wd maar heel prettig is dat niet altijd. Maar het kan.
Indien je niet kampeert zijn er vaak enkel lodges. Hostels zijn er denk ik enkel in swakopmund en windhoek. Lodges vind je in veel prijzen maar vaak kun je niet anders dan daar eten omdat er in de buurt niets is en dat zijn standaard buffettten of vaste menu’s. Reken maar op 25 euro pp zonder drank.

Denk dat hier wel veel mensen gek genoeg te krijgen zijn om samen op pad te gaan :D bij ons is het alvast heel leuk geweest :j

Ik heb er deze keer weer best veel over zitten zoeken en heb ook enorm veel mensen gesproken dus als er vragen zijn, stel gerust miss heb ik nog ideeeen.
Laatst bijgewerkt door poes op 29-11-18 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 12:06


"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 17:15

Heb je al concrete plannen Zira? :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 01:04

Jongens Brandberg niet de moeite? :D

[ img ]

Ok op de stomme lodge na toch enkele van mijn leukste uitzichten. En de rotstekeningen zijn gaaf.

Waterberg is zo anders! Schichtige beesten. Maar wel eland en zo gezien en buffel. Ook hartebeest, steenbok.

Africat is dikke aanrader. Wij kwamen thuis als adoptieouders ;)

Je hebt trouwens wel veel dagen in swakopmund ? Tis daar wel koud e. Reken op 17 graden. Wij hebben daar de Desert tour gedaan waar je op zoek gaat naar de desert 5;



[ img ]


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 01:16

Wij hadden daar twee nachten. Pier is leuk en je kan daar lekker eten bij iets bootachtig? Verder vond ik het geen leuke stad. ‘ s morgens desert tour gedaan en in de middag geslapen. Je kan er veel activiteiten doen zoals je beschreef. Maar een dag ‘vrij’ daar vind ik zelf nutteloos.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 01:28

Vind dat jullie sowieso een mooi rondje hebben hoor! Vond alleen swakopmund wat lang, vooral omdat je daar echt niet even een middagje in de zon kunt chillen. Maar voor de rest mooi lijstje met lekker veel beesten :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 13:12

Via scott’s cheap flight nu vluchten rond de 400 euro naar Namibië!

[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 15:26

Wij hebben ook enkel het uitzicht gedaan. Denk dat je er sowieso enkel met begeleiding in mag en dat voor een meerdaagse Hike die echt pittig is en dat dagtochten en zo niet meer toegestaan zijn. Wij vonden de canyon mooi maar met een uurtje heb je het wel gezien. Maar de omgeving is daar heel anders en ook echt mooi. Bij het er heen rijden zou ik vanaf mariental de gravel pakken via strampriet, gochas naar Keetmanshoop. Dan rij je door de kalahari.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 15:45

Ik ben wel blij dat ik dat stuk gedaan heb maar denk niet dat ik het snel opnieuw zou doen. Het is een eind maar wel weer een heel ander uitzicht. Lastig dus. Enerzijds had ik het niet willen missen, anderzijds was dit wel echt een paar dagen puur auto rijden. Even de canyon zoeken :


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 17:01

Nu wij hadden daar wel enkele leuke lodges. Eerste stop was auob lodge waar we onze eerste sundowner deden en wat giraf en antilopen zagen. Was verder niet zo bijzonder maar voor ons was het nieuw. Dan bij de canyon zaten we in de canyon lodge wat wel erg mooi is. We zijn toen onderweg ook gestopt bij die quiver tree en we zijn ook naar ais ais geweest. Beide niet zo de moeite haha ! Denk dat volgende stop al Sesriem was.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 14:21

Juist dat kasteel! Ook langs gereden :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 00:09

Supervixen: wij hebben de 17 daagde rondreis van Fox in Namibië gedaan. Dat was denk ik onze laatste georganiseerde reis. Namibië is heel makkelijk te bereizen. Zorg wel voor een goede auto. T zijn verre afstanden !

Sakura: wij misschien... als je meer info hebt? Wij zijn niet ervaren in off Road.

Berdien: september is volgens mij prima :j

Maar wel al warm denk ik! Namibië is gewoon warm :D

Laura: als je op mijn Posts zoekt in het zuid Afrika topic zie je mijn route op 25 dagen :) super reis gehad!!!

Suzanne: ik heb in mei ZA gedaan en nu net Namibië- Zimbabwe-Botswana :j

Mooie foto’s kistaah!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 10:23

Het klinkt mij wel interessant :j kunnen we anders eens appen?

Supervixen: geloof dat het ongeveer ook die afstand was in Namibië maar 80% gravel. Normaal krijg je dan via Fox een Dacia duster maar die waren uitverkocht en we moesten bijleggen voor een hogere klasse. Uiteindelijk hadden we een Hyundai ix30 en een Toyota rav 4. Dat gaat wel maar een hogere auto was fijn geweest. Alleen kosten die veel meer en is dat meer de moeite als je ook kampeert (tent op het dak).

Verder vond ik het een heel leuke reis :j zeker niet goedkoop. Vond de lodges ook prima. Enkele keer de luxe optie moeten pakken en dat waren prachtige plekken. Denk dat we nu liever combi kamperen/lodge zouden doen. Zeker bij die lodges hang je dan altijd vast aan een buffet wat wij best duur vonden.

Oja en bij Fox regelen wij meestal de vlucht en huurauto zelf. Huurauto omdat ik er in werk en betere prijzen heb ( in Namibië zaten we alleen niet) en vlucht omdat ik, zeker vanaf Brussel, gewoon altijd goedkoper vind. Heb ook een eigen reisverzekering. Gelukkig is Fox daar allemaal heel flexibel in. Ik hou echt van hun service.

We hadden ook een extra nacht langer in Windhoek. Kwam zo uit met de vlucht. We hebben toen een dagje genikst en dat deed wel deugd!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 14:31

Dat kon in die lodges zeker niet.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 01:39

Zijn dat witte leeuwen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-18 11:43

Ik vind bots en Namibië wel te combineren. Maar wij hebben ons destijds wel goed vermaakt met 19 dagen enkel Namibië :j

Leuke foto’s weer!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 14:39

Leuke route casperzazoe! Wat is dat festival in Vic Falls? Ik vond persoonlijk dat daar niets te doen was behalve de watervallen en veel opvulactiviteiten (helicopter, raften, bungee, etc). Zelf was ik blij dat ik daar maar 1 dag was en heb toen heel veel uitgegeven om mijn dag te vullen (Vic Falls 30 euro, zip lines 53, boat cruise 67).

Verder helemaal eens met Sakura. Persoonlijk denk ik dat ik wat meer tussenstops zou doen om wat dingen tussendoor te bekijken en de afstanden iets in te korten. Als je Chobe 1 nacht kunt inpassen zou ik dat ook doen.

Ga idd bij lange afstanden bij zonsopgang rijden en hou goed in de gaten of jr overal op tijd raakt. In etosha sluiten ze de poorten bij zonsondergang. Je zou bvb ook dus je eerste nacht net buiten de gate kunnen slapen. Verder zou ik in etosha persoonlijk de overnachtingen over meer kampen spreiden. Namutoni is ook leuk en je kan vanaf elk kamp wel leuke routes rijden. Ook elke waterhole is anders. Al is die bij Halali wel erg goed.

Goeie waterholes zijn Nebrowni (leeuwen), gemsbok voor grote kuddes, route van halali naar gemsbok voor impalas, leeuwen en neushoorn (en wij hadden cheetah op de lus naar de uitgang vanaf gemsbok), olifantsbad voor olifant, dik dik drive voor luipaard. Hyena kwamen wij overal tegen dus geen idee waar je ze specifiek moet zoeken :’) jakhalzen houden zich wel vaak in de buurt van roofdieren!

Sakura: ik ben je niet vergeten maar ben er nog niet aan toe gekomen!

Iris: o leuk garden route! Daar kun je echt een heel leven op vakantie en altijd leuk hebben denk ik.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 21:58

Wanneer ga je erheen casperzazoe?

O over een paar dagen al, negeer onderstaande maar haha :D
Hier zaten nog mensen die reisgenoten zochten dacht ik?

Sowieso waren in de hostel zoveel mensen die iemand zochten om mee te reizen maar leek het bij niemand van de grond te komen en gingen ze dan mee met georganiseerde trips. Dus misschien lukt het je daar wel? Verder kun je wel zelf vanuit windhoek naar swakopmund rijden en zo hoor. En zeker etosha is veilig. Maar alleen op die afstanden zou ik zelf net niet aandurven...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 11:40

Eens met Sakura. Nu was ik wel enige chauffeur en hadden wij maar een 50L tank en dat is ook gelukt. Wel weten hoe je een bandje vervangt en zeker reserve meenemen. Vanaf de lijn Windhoek-Swakop kwamen wij minstens elk uur wel iemand tegen, zuidelijker durft er meer tijd tussen zitten. Ik denk dat als je in een hostel in Windhoek overnacht, je vrij snel een reismaatje zou kunnen vinden ook...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 22:21

Welkom Mickey!

Welke landen ben je al allemaal geweest?

Casperzazoe: chameleon doet ook trips. Wild dogs volg ik al heel lang op insta, ziet er ook top uit.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 22:58

Leuke reizen :j nog iets op de planning?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SennaS en 6 bezoekers