USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:56

Probeer of je nog een bigapplegreeter kan regelen voor bijvoorbeeld Brooklyn. En hiermee geef ik meteen de tip: Brooklyn!



Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:16

Wij hebben één keer een camper gehuurd en dat was in Alaska en ja... dat was zo’n rijdende reclamezuil van Cruise Amerika _O- ik vond het een prima ding hoor. Verder geen ervaring mee, we vonden de luxe van een magnetron, diepvries en kachel geweldig. Anders kamperen we met een tentje, maar dat vonden we een te groot risico in Alaska gezien het weer en minder hotels beschikbaar dan in de rest van de USA.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:37

Ach, wat een snoepje die hond. Hopelijk gauw weer over deze reis heen. Veel plezier in de VS!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:58

Wij hebben veel gekampeerd met een puptentje in de nationale parken en ja soms is het heel basic, maar we hebben dan niks meer nodig dan een toilet en een waterkraan. Op vakantie douchen we niet elke dag en als de kans er is dan douchen we ergens. Mooiste plekken gestaan. Eigenlijk was mijn regel : minimaaal een pittoilet, maar zelf dat hebben we een nacht laten varen en genoten van een waanzinnige plek aan een rivier in de buurt van de Painted Hills.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:52

shilady schreef:
Ben je in een tentje niet bang voor beren??

We weten inmiddels wat we moeten doen bij het kamperen: alleen je luchtbed en slaapzak in de tent, de rest bewaar je in de auto. (Dat is de reden dat we wel een grote auto huren, want dan kan je je spullen makkelijk terugvinden). En we hebben wel meegemaakt op Vancouver Island dat we naar de wc moesten, het was al licht en 10 meter bij onze tent stond een black Bear tegen de foodlockers op. Dan sta je in de pyjama en op je slippertjes ook wel even goed te kijken. ‘Eh... en nu?’ ‘Camera halen’ _O- toen vriendlief terug kwam was de beer al weg. Later vertelden we het tegen een ranger en zij vroeg: Did you take a picture?. Na deze ontmoeting stapte ik niet meer onnadenkend uit het toiletgebouw. Maar nee, geen angst dus. In Florida hadden we armadilo’s bij de tent, ook zo gaaf!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:06

Voor alle noordoost-gangers: wij vonden Gettysburg heel erg de moeite waard, we hadden een cd voor in auto gekocht en de gaf een hele rondleiding over het slagveld. Waarschijnlijk is de cd vervangen voor een mp3 bestand ofzo... het was is 2007

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:19

Leuke route Daphne, ik kan je een walvistocht vanuit Gloucester van harte aanbevelen. Wij hebben er veel gezien, maar wij waren er in de zomer. Weet niet of dat iets uitmaakt.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:27

Ik heb met de meeste Amerikaanse maatschappijen gevlogen, allemaal prima. Laatste keer met British airlines, afgezien van allerlei stress, vluchten missen en ongeboekt worden heb de meest waardeloze vlucht met hen gehad. Supernieuw toestel met hypermodern entertainmentsysteem, maar geen beenruimte, dan is vliegen van Londen naar Dallas erg lang. Terug ook een drama met extra overnachting in Londen. Één voordeel: klacht ingediend wegens vertragingen en €600 pp teruggekregen voor de heenreis en nog eens €200 pp voor de terugreis. Kortom gratis gevlogen, maar wel ervan geleerd dat ik BA in de toekomst ga vermijden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:12

Mooie reis Yasmine.
En wat betreft Heatrow: dit was de eerste en tevens laatste keer dat we daarop vlogen. We hadden ons neergelegd bij ticketprijzen van €1200 pp, maar vlak voor het boeken toch even controleren of het goedkoper kon. Ja dus, wel met twee keer overstappen op de heenreis maar kostte €750 pp. Dat hadden we er wel voor over. De beide reizen waren echt k*t, maar goed zoals ik al vertelde hebben de €50 pp betaald gekregen voor deze vluchten. :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:11

Annash schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik heb met de meeste Amerikaanse maatschappijen gevlogen, allemaal prima. Laatste keer met British airlines, afgezien van allerlei stress, vluchten missen en ongeboekt worden heb de meest waardeloze vlucht met hen gehad. Supernieuw toestel met hypermodern entertainmentsysteem, maar geen beenruimte, dan is vliegen van Londen naar Dallas erg lang. Terug ook een drama met extra overnachting in Londen. Één voordeel: klacht ingediend wegens vertragingen en €600 pp teruggekregen voor de heenreis en nog eens €200 pp voor de terugreis. Kortom gratis gevlogen, maar wel ervan geleerd dat ik BA in de toekomst ga vermijden.


Oei, ik vlieg met BA naar Austin in mei... Maargoed, daar kan ik nu niks meer aan veranderen.

Hopelijk heb je een ander toestel en ik ben 1.80m, dat helpt ook niet in een vliegtuig.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:12

Leo schreef:
Ik ben druk aan het plannen voor onze reis (september) en ooh, ik heb te weinig tijd en wil te veel _O-
Zo lastig..

Ik heb nu op zich een gave reis (Seattle (met Olympic NP) - Vancouver Is. - Vancouver - Banff - Glacier NP - Yellowstone & Grand Teton - terug richting Denver (kwam qua kosten gunstigst uit op het eerste gezicht) voor terugvlucht.
Maar, nog steeds te weinig tijd. En die rottige one way fee :\ Maar ik krijg het al helemaal niet in een rondreis gepropt... :+

Wat jij nu wil, hebben wij in ongeveer drie reizen gestopt.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:52

Dropneus95 schreef:
Dat is inderdaad wel heel veel San Francisco. Ik zou sowieso een dag extra Las vegas doen. En Ik ben zelf erg van de natuur dus zal een dag extra yosemite / Zion doen...

Het is mij niet gelukt om een camping te reserveren in Yosemite vally, wat een gekkenhuis is dat reserveren :') .. heeft iemand andere aanbevelingen in Yosemite zelf? Hoelaat zouden jullie op de first come, first served campings zijn in mei? Ben bang dat we daar dan ook te laat zijn

Ik denk dat het in mei nog niet erg druk zal zijn, maar je weet het nooit. Als wij geen.kampeerplek hadden gingen we eerst naar een camping, dus zo vroeg mogelijk, en daarna pas het park in. Als je met een tent gat heb je wat meer kans dan met een camper. Ooit in Yellowstone met een tent gestaan op een groepsterrein, die gooiden ze open voor tentjes als het erg druk was.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:08

Wij moeten Yosemite nog een tweede kans geven. Tijdens onze eerste trip bezocht, maar alleen de vallei: vreselijk druk en geen goed beeld gekregen. Laatste trip hadden we m bijna in de route opgenomen, maar omdat we maar twee weken konden, zouden we weer weinig tijd hebben. Dus toch geskipt. Ooit!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:12

Snap ik, maar wil er toch nog wel een keer een leuke hike maken. Niet die enge met die kettingen hoor. In Zion ben ik ook niet verder gegaan dan Scouts Overlook, terwijl vriendlief tot de top van Angels Landing is gegaan.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:14

Grit schreef:
Zijn er hier ervaringen met het bezoeken van Yellowstone in mei/juni, wat betreft temperatuur en wegen die nog afgesloten kunnen zijn?

Wij hebben hoogzomer daar geleerd hoe je niet moet kamperen. F*ck wat hebben wij het koud gehad in ons tentje. Latere trip zelfs met ijs op de tent bij Lake Louise het heerlijk warm gehad :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:06

Wij hebben vorige trip voor het eerst airbnb’s geboekt en twee waren geweldig: in Portland een prachtig oud appartement voor onszelf vlakbij het centrum en in San Francisco ook een eigen appartement in een verbouwde garage onder het huis van de eigenaar, super gaaf en heel hip. Tegenvaller was bij Nappa dat was op zich een prima kamer, maar wel echt bij iemand in huis. Zij lag dan tv te kijken als wij thuiskwamen. Zoiets zou ik nooit meer boeken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:31

Persoonlijk zou ik een leuke zonbestemming in de VS kiezen: tussen LA en San Diego bijvoorbeeld of lekker een weekje Santa Monica.
Anchorage zelf vond ik niks aan, maar Homer en van daaruit een berenexcursie met een watervliegtuigje was onvergetelijk. Wij hebben van Vancouver Island naar Pr Rupert gevaren (inside passage) en ons is verteld dat we heel veel geluk hadden met het weer: geen mist namelijk. Nu ben ik geen cruise mens, want ik vond het na een paar uur vreselijk saai.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:09

Qua kosten is een camper niet goedkoper dan autohuur en h/motels. Het is net wat je leuker vindt, ga je veel steden doen? Wil je ‘s avonds ook nog iets doen of regelmatig uit eten? Als je twee keer ja antwoord, zou ik een auto huren en in h/motels gaan zitten.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:49

Ze gaan ook weer terug, ik dacht ook even dat de trip eindigt in NY, maar dat is dus niet waar.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:35

Ik heb werkelijk nergens het onverstandige advies van ‘liegen op de esta’ gelezen. Je zal echt niet de eerste zijn die linea recta teruggestuurd wordt en dat lijkt me best een domper. Idd visum aanvragen is de enige kans op legaal binnen te komen. Succes!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:35

Ik ben wel een beetje jaloers op alle plannen.... het blijft mijn favoriete vakantieland en er is nog zoveel te ontdekken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:48

Wij boeken onze auto bijna altijd via usareisen.de (midsize SUV) en we hebben alle verhuurders gehad en altijd goede ervaringen. Geen oren aangenaaid oid. Omdat we meestal kamperen kiezen we wel voor een grotere auto, omdat als je uit de auto leeft, het heel irritant is als je steeds spullen moet optillen om bij iets anders te komen. Ooit een minivan gehad, die was weet te groot, daar stonden de spullen los in de ruimte :D
Een keer in Florida een cabrio, wat een onhandige :x auto. Ik vond het vreselijk om met dak naar beneden te rijden en nauwelijks bagageruimte.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:39

Eens met Katja.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:02

Ik heb deze tip al eens vaker gegeven: probeer een big applegreeter te krijgen. Op stap met een echte new yorker, gratis, maar een blikje stroopwafels en een lunch wordt wel aangenomen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:34

Los Angeles en omgeving? Wel aan de andere kant en voor een week ver weg, maar dat geldt ook voor Miami.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, ComscoreBot, Elastiek, Exorcizamus, Hannanasjuh, Ineke2, marga1, mvdende, NinaCharlie, pluklief, Syzygy, Temeraire en 74 bezoekers