Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:29

Ik meld me ook!
In 2015 mijn eerste grote reis gemaakt naar Afrika en toen hebben we Malawi-Zambia-Zimbabwe gedaan. Vooral rond gereisd met openbaar vervoer en liften. Volgensmij heeft mn vriend me mooi in het diepe gegooid door in Malawi te beginnen :') Wij reizen vooral voor het wildlife (vriend is dierentuin dierverzorger en ik doe de fotografie) dus hebben de volgende dingen bezocht:
-Liwonde NP (Malawi)
-Lake Malawi
-Thuma Forest Reserve (Malawi)
-South Luangwa (Zambia)
-Livingstone/Victoria Falls
-Zambezi NP (Zimbabwe)

[ img ]

We zijn ook een keer een weekje naar Gambia geweest (telt niet mee bij zuidelijk).
En voor komend jaar zijn we aan het oriënteren om een 4x4 met daktent te huren en te starten in Johannesburg en dan rondje Botswana/Nambië en weer eindigen in Johannesburg.


Iriscope schreef:
Ah mijn favoriete vogel, de lilac breasted roller <3 Gave fotos hoor! Ook die met dat welpje is erg mooi.

Jaloers op de mensen die Kenia en Oeganda hebben gedaan! Wij hopen volgend jaar een stuk Zambia mee te pakken. Mijn man moet voor werk naar Lusaka, dus we hopen zelf te gaan rijden ipv vliegen en dan Kafue National Park aan te doen. Mensen die Zambia ervaringen hebben?


Ik heb dus door Zambia gereisd, maar ben lang niet zo'n Afrika-expert als jullie hoor.
Wat wil je weten?


Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:46

poes schreef:
Laurahhh: wauw liften en al! Dat durven wij toch niet. Hoewel we gelijk altijd lifters meepakken en dan meestal nog locals ook _/-\o_ maar ik denk dat het met twee wel te doen is.


We ontdekten in Malawi al gauw dat openbaar vervoer (mini busses) echt rampzalig was dus dan was liften een heel stuk beter :')

En wauw, wilde honden <3 Die willen wij ook erg graag zien bij onze volgende reis.

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:44

Emmaa_ schreef:
Volgens mij is openbaar vervoer in bijna het hele continent een drama :') Ik heb dan alleen ervaring met ZA maar daar moet je ook echt met privébussen en er is geen peil op te trekken hoe laat die dingen komen.


In Zambia kon je nog wel touringbussen nemen en die reden ook wel (ongeveer) op de verwachte tijd en routes. Die minibusses in Malawi daarin tegen _-:( Voordat ze vertrekken is altijd een raadsel en een rit die 2 uur zou moeten duren, duurt gerust minimaal 6 uur. Overal waar een local uitstapt, wachten ze net zo lang tot er weer 1 bij in stapt. En dat terwijl de bus eigenlijk al 10x overbeladen is en je tussen de geiten/kippen/kinderen/tassen gepropt zit en niet eens normaal kan zitten. Nachtmerries :')

Met liften hadden we gewoon heerlijk de bak van de pick-up voor ons alleen of een normale zitplek en die mensen reden in ieder geval door. Liften is daar trouwens niet gratis, zoals het hier wel is, als blanke in ieder geval _O-

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:29

poes schreef:
Denk dat het eigenlijk nergens als gratis gezien moet worden? Lijkt me logisch om altijd een prijs af te spreken :j want je bespaart er sowieso mee. Liften jullie wel vaker? Ik eigenlijk nooit, vraag me altijd af hoe dat is.


Ik bedoel meer dat als je hier in Nederland lift, het dan volgens mij altijd gratis is. En in Afrika vragen ze er uiteraard wel geld voor. Was ook geen probleem hoor. Wij hadden nog nooit eerder gelift maar ik zag er zo tegenop om weer minibus tripjes te doen dat we dit geprobeerd hebben. Gelukkig heb ik een grote stoere man bij me, in mn eentje zou ik het nooit doen. 1x was het een rijke Afrikaan met een pickup waar we mooi achterin konden. Andere x was het een taxi die eigenlijk al vol zat maar ons er bij in wou hebben, dus wij nee gezegd. Rijdt ie verder, gooit ie 100 meter verderop de locals eruit en komt ie terug naar ons. "Nu heb ik plek!" :') Wel wat voor betaald maar minder dan een 'officiële' taxi regelen en 100x meer comfort dan de minibus..


Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:20

Mij schrikt Rwanda ook af omdat het zo dicht bij Kongo ligt, klinkt zo gevaarlijk..
Maar door jouw verhaal klinkt het wel heel interessant!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, chantal_bel, DotBot, Eliana, Fellow, Larissa123, lizy29, MyWishMax, naomi_mickey, ogidni, Sanet, Swift, Vecar en 64 bezoekers