USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 04:39

Heeft er iemand tips omtrent de ESTA?
Ik ga 5 oktober naar Florida om bij de bruiloft van een vriendin te zijn. Nu had ik voorheen gewoon een credit card, maar behalve voor de esta heb ik deze nergens anders in florida voor hoeven gebruiken.
Ik zie dat er veel sites aangeboden staan om je esta aan te vragen met een toeslag, maar waarmee je middels Ideal kan betalen.
Welke site is hiermee betrouwbaar? Iemand tips?

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3


Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:49

Iemand hier ervaring mee? ESTA zegt dat het adres niet bestaat.. Het huis waar ik woon bestaat echter al 58 jaar en de straat heeft altijd zo geheten :+
En nu?

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:28

Nee alles echt al 80 keer aangepast. Zelfs de overdracht akte en kadastrale kaart alles erbij gepakt om te kijken of er op enige wijze iets anders genoteerd kon zijn. ESTA houdt gewoon keihard vol dat het niet bestaat. En mag toch wel hopen dat ik mijn adres altijd wel goed geschreven heb, heb hem zo vaak al moeten schrijven voor iemand :=
Alle opties van hoofdletters, geen hoofdletters, een K ipv een C (omdat de naam een kruid betreft die je van oudsher met K schrijft). Precies alles volgens eisen van ESTA.
Het adres van mijn moeder pakt hij wel (maarja is natuurlijk een totaal andere straat).

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:35

shilady schreef:
Doe het adress van je moeder dat heb ik ook gedaan
Daarnaast als er iets gebeurt dan hebben ze gelijk info van je moeder om haar te waarschuwen

Ik heb inderdaad nu maar het adres van mijn moeder gegeven want hij deed het nog steeds niet, niet dat zij ze verstaat als ze daar aan de deur zouden komen := Maar als contactpersoon staat mijn zus er op, die woont om de hoek van mijn moeder en kan het wel verstaan hihi.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:45

Is het niet voordeliger om daar een groter bedrag te pinnen? Dan weet ik of ik ook hier snel nog wat moet opnemen of het in Amerika moet doen :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:54

Grit schreef:
Gelukkig maar dat er ook mensen tevreden zijn met een "low budget" 10-daagse vakantie. Ik kan er in elk geval nog steeds gelukkig van worden.

Dit dus haha. Ik ben één keer ongeveer 6 weken naar de states geweest (oke ik had visa en ticket voor 3 maanden maar door omstandigheden omgeboekt). En een keertje iets van 11/12 dagen. En natuurlijk is een weekje of wat zo voorbij en eigenlijk 'te kort'. Maar ik ga vrijdag ook naar Florida tot de week erop op donderdag (vrijdagochtend hier terug), puur omdat het niet anders kan (ik ga voor de bruiloft van een vriendin en ben daar bruidsmeisje, maar ik doe een opleiding en kan nu eenmaal niet meer dagen missen). Daarnaast ben ik nu ook een 'arme studente' dus buiten dat ik vanwege school nu even niet langer kan, heb ik er ook even het budget niet voor.. En ook ik heb connecties waardoor ik niet persé in een hotel oid hoef te verblijven (wat wel scheelt qua kosten ja!). Maar ik vind het toch wel fijn als ik daar centjes kan besteden en dingen kan doen (die dus geld kosten). Maar ook de hypotheek kosten thuis, stalling paard, auto, verzekeringen, enz gaan door. Ik ben daarom ook zeker niet ontevreden dat ik nu 'slechts een klein weekje' ga. :)
Neemt niet weg dat ik het liefst ook langer ga hoor, en ik ben blij voor anderen die wel langer en vaker gaan dan ik. En ik denk dan 'wie weet over een aantal jaar dat ik dat ook weer kan doen'. :j

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:06

Heimwee naar huis? Dat heb ik wel met logeerpartijtjes en kampen gehad vroeger of als een vakantie totaal niet beviel, maar nog nooit met de states gelukkig :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:17

Grit schreef:
Gowlan, wat leuk dat je dit voor je vriendin doet, alvast veel plezier! Toen mijn broer trouwde weet ik dat hij echt blij was dat zijn Nederlandse vrienden het lukte om de groomsmen te zijn, want vanzelfsprekend is het niet. En ik vond het erg spannend bruidsmeisje te zijn.

Dankjewel!
De planning was eigenlijk om 3 weken te gaan samen met mijn vriend om er zo ook direct een vakantie van te maken. Alleen beiden zijn we onverwacht met school begonnen en mijn vriend krijgt geen vrij en ik heel beperkt buiten schoolvakanties.
Ik moet zeggen dat ik het ook wel erg spannend vind om bruidsmeisje te zijn op de bruiloft zelf :').
Ben vooral bang dat ik een awkward situatie veroorzaak omdat het op het strand is van Cocoa beach, of dat ik iets verkeerd versta of begrijp met alle gevolgen van dien :')
En ja ik heb de bruidsmeisjes gezien op de bruiloft van mijn moeder (waren 3 en 6 jaar) en dan denk je, kan niks mis gaan. Maar als zij foutjes zouden maken dan is het aandoenlijk, als ik dat doe niet meer := maaaaar er gaan er het beste van maken, ben gelukkig niet het enige bruidsmeisje :)
In totaal komen er volgens mij 21 mensen op de bruiloft, al met al een flinke groep dus erg leuk en spannend voor mijn vriendin en haar aanstaande!


@shilady: jaa ik herken het van vroeger! Is heel vervelend heimwee te hebben.
En ja helaas doe ik BBL dus al zouden de tickets in de zomer duurder zijn, ik moet dan gewoon werken :(
Gelukkig wordt het over een jaar wel iets makkelijker, dan maar 1 dag per week school (nu nog 5 voltijd, daarom ook de moeite met verlof) en dan mag je maximaal 3 weken aaneengesloten dacht ik (dus 3 dagen school en daarnaast werk als vakantie uren) missen. :j
En het is maar 4 jaar iets beperkter, daarna hopelijk klaar met de opleiding en gewoon werken. Dan kunnen we gewoon 'normale' vakantie aanvragen doen hihi.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:32

balance schreef:
Shilady, ik heb begrepen dat prijzen omhoog gaan als je vanaf hetzelfde ip adres weer die site aanklikt. Altijd vanaf een ander adres (laten) kijken dus.

Dat zijn ze zogenaamde cookies volgens mij, die moet je verwijderen mocht je iets gezien hebben en een ander moment weer willen kijken :)
Je kan moeilijk elke keer naar een ander adres toe om steeds achter internet kruipen :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 06:07

Dallista schreef:
Stap zo het vliegtuig in, moeilijk te geloven dat er een volle maand voorbij is gegaan. Time flies when you’re having fun!
Heb weer heel veel gezien en lol gehad, en veel mijlen gemaakt. Was autorijden maar net zo relaxed in Nederland als hier...

Goede reis! Ik stap zo ook op het vliegtuig :D

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 02:59

Donderdag helaas alweer terug vliegen naar NL. :(
En vanwege de 2 orkanen is mijn vlucht omgeboekt, ipv vanaf Orlando (waar ik nu ben) op Chicago, vlieg ik op Newark en vanaf Newark een overstap naar Ams van net 43 minuten. Wordt stevig doorlopen en hopen dat ik geen vertraging op MCO heb, denk ik zo maar!

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:14

karuna schreef:
Ik zag idd er een aankomen. Maar die komt noord west van florida aan toch? Wel fijn dat nu al netjes is omgeboekt

Ik volg het niet mee zo haha :+

In ieder geval: onze vlucht naar New York zoveel vertraagd dat ik de overstap zou missen. Weer omgeboekt, nu via Washington. Toestel al een uur vertraagd inmiddels, maar als het goed is red ik deze overstap wel. Zit nu bij de gate op MCO, als het goed is over 5 minuutjes boarden. :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:18

purny schreef:
Ik heb een kennis in Georgia wonen. En hij reageert niet op de app

Inmiddels al contact gehad?

Ik ben vanmorgen geland op Amsterdam.
Met heel veel moeite de overstap gered, ze hebben het toestel op mij en mijn medereiziger laten wachten (84 jarige oma van vriendin die gelukkig begeleiding tijdens de overstap kreeg, we stonden op een aparte boeking dus als ik het zonder dit moest doen had ik de aansluiting zeker gemist). We hadden een uur vertraging maar door het weer konden we niet landen waardoor we ruim 30 minuten rondjes gevlogen hebben boven Washington.
We zijn letterlijk als eerst van het toestel gehaald en hebben 12 minuten moeten rennen (zowel de assistance als ik hadden geen pootjes meer over := haha) naar het andere toestel. De gate was al gesloten eigenlijk dus ze hebben ons er snel op geloodst en achter ons direct afgesloten. Was nog niet eens bij mijn stoel of we waren al aan het taxiën richting startbaan. :+
Vind een korte overstap als ik alleen ben of met 100% mobiele mensen niet heel erg, maar icm met de weersomstandigheden nu besef ik dat ik echt geluk heb gehad. En bijzonder genoeg was ook de koffer aangekomen, was bang dat die het niet ging redden hihi :D

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:31

Victory-Boy schreef:
Wij gaan deze zaterdag naar Schiphol. *\o/*

Maar alleen mijn vriend vliegt naar Amerika en ik ga weer met de trein terug naar huis. -O-

-O- dat is dan wel jammer haha

xTitanic schreef:
En ik wil boeken voor 3 maand.. voor eind november/december. Maar deze zomer ben ik al 2 maand geweest, dus ik ben bang voor de douane. Langs de andere kant zou mijn case tegen dan wel eens goedgekeurd kunnen zijn.. maar wie zal het zeggen ;( (zou echt wel moeten..)
Denk je dat ze lastig zouden doen als ik zeg dat ik kom om bij mijn moeder te zijn? Niet meer dan normaal toch?

Zorg alsjeblieft dat je zelf de dagen na telt! Ik heb ooit via cheap tickets geboekt (was toen het goedkoopste) voor precies 90 dagen. Na ontvangst tickets kreeg ik twijfels en bleek na controle dit 91 dagen te zijn (92 met dag van thuiskomst).
Het was een heel gedoe om dit te wijzigen want het waren -niet wijzigbarige- tickets. Cheap tickets kon niets voor mij betekenen (hoewel er zelf op hun site stond dat dit 90 dagen was, tja..), uiteindelijk via de vliegmaatschappij zelf (continental destijds) toch de vluchten kostenloos om kunnen zetten.
Heel veel geluk toen mee gehad. :j

Overigens: waarom precies 3 maanden? Zou op safe spelen en 2 of 2,5 maand gaan.
En als je alleen reist een grote kans dat je wel uit de rij gepikt wordt en streng wordt ondervraagt. Het ligt echter ook wel een beetje welke route je kiest qua vluchten.
En wat is je werkelijke reisdoel (mag ook in pb) of woont je moeder daar werkelijk en krijg je daar kost en inwoning? In dat opzicht zou ik me niet zo druk maken en gewoon zorgen dat je kan aantonen op thuisfront te werken en dat je thuis inkomen hebt.

Succes in ieder geval!

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:28

Yasmine schreef:
Ik zou eerder 85 dagen boeken i.p.v. 89 of 90. Wie weet zit je dan met een sneeuwstorm op een van je layovers waardoor je een maar dagen moet wachten en zit je voor je het weet met een overstay van je ESTA. Dat is wellicht niet handig in deze fase van je visumaanvraag.

Dit! Ik had nu laatst natuurlijk de 'pech' dat mijn vlucht 2x omgeboekt was en voor het zelfde zou je dan aan je grens zitten waardoor je vlucht niet vertrekt.. Zuur voor je aanvraag.
Of er zou iets gebeuren waardoor je in het ziekenhuis ligt en niet in staat bent om terug te vliegen, dan zit je.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:39

Anderzijds mag je blij zijn dat ze iets met je aanvraag doen. Normaliter krijg je die goedkeuring sowieso niet makkelijk als 'buitenstaander' en ze geven sowieso niet graag vaste visa af.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3


Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:51

Ik heb gevlogen met lufthansa en united vorige maand, daar zat zowel handbagage als 23kg ruim bagage gewoon in het ticket. (Retour naar MCO, Florida voor €538)
Je moet echter gewoon zoeken, want er zijn ook ticket vormen voor die maatschappijen waar het niet in het tarief zit.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

Gowlan
Berichten: 4974
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:24

purny schreef:
Idd. Maar we zoeken en vergelijken gewoon verder

Ik heb je een pb gestuurd

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_, Ashleytjuhh, bribro, ChanelR, Exorcizamus, Jacquelinee_ en 90 bezoekers