Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:36

Wat een leuk topic, ik lees even mee!
Wellicht heeft hier iemand nog tips voor mij? Mijn vriend wil ik voor zijn verjaardag eind april graag verrassen met een stedentrip van 3 of 4 dagen.

Maar waar kan ik het beste zoeken? Het is denk ik voordeliger om een vlucht en hotel/appartement oid apart te boeken? En wat is een leuke bestemming eind april waar het het liefst een beetje lekker weer is?

Suggesties/tips zijn welkom :)

Of iemand misschien ervaringen met Reykjavik? Totaal iets anders, maar daar heb ik hem over gehoord :Y)


mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:41

Dat klinkt inderdaad wel als een leuke stad! Maar €900 pp behoorlijk duur :(
Ik ga kijken naar aanbiedingen. Wellicht dat ik wat kan vinden!

Prijzen voor vluchten naar Barcelona/Rome of andere Spaanse steden vallen me tot nu toe ook tegen..

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:21

Hier gaat het waarschijnlijk Rome worden eind april. Vliegen vanaf Weeze valt mee qua kosten :)

Wat zijn de must see/must do's in Rome? Wil graag vooraf een soort 'planning' maken :)

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:47

Bedankt voor de tips beide!! :) Heb het even opgeslagen, dan kan ik een planning maken. Bedelaars zal ik niet snel wat geven, en zeker geen geld. Hou daar niet zo van..

Zojuis vluchten geboekt :D Er waren nu een stuk minder vluchten en het werd ook niet echt goedkoper dus langer wachten durfde ik niet meer. Heb de vluchten los van elkaar geboekt en vliegen een dag later terug, scheelde een hoop geld.
Via booking een mooie b&b geboekt op (volgens de site) 1,7 km van de Trevifontein dus dat is wel gunstig qua ligging!

Nog tips voor de transfers? Vliegen heen namelijk op Ciampino en terug vanaf Fiumicino. Bus is zo te lezen dus wel een goede optie. Even uitzoeken hoe ver dat vanaf Ciampino naar het b&b is. Via booking kon ik een bustransfer regelen voor €13. Maar even kijken nog..

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:33

Hier aan het aftellen tot Rome! :) volgende week is het eindelijk zover!
Iemand ervaringen met het huren van een Vespa in Rome? Is het verkeer een beetje te doen of chaos?
Anders toch roma pass overwegen. Is dat echt een voordeel?
En nog aanraders qua restaurants? En waar ze lekkere pizza's hebben? :D


Weekendje weg in NL zou ik voor Amsterdam of Maastricht kiezen! Vooral in Amsterdam genoeg te zien en doen.

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:52

Bedankt voor je reactie Exitium! Vespa toch niet zo'n handig idee dan denk ik :P

Ik heb net een planning gemaakt; iemand hier die in Rome is geweest en misschien zou willen kijken of dit een beetje realistisch is? :) Tips zijn heel erg welkom!!

Dag 1
Trevi Fontein
Spaanse Trappen
Piazza Barberini > Fontana de Tritone
Forum Romanum
Aventijn/sleutelgat
Galleria Borghese/Villa Borghese

Dag 2
Pantheon
Colosseum/Forum Romanum/Palatino

Dag 3
Vaticaanstad
Sixtijnse kapel
Vaticaan museum
Sint Pietersbasiliek + koepel
Engelenburcht

Dag 4
Trevifontein
Shoppen
Kijken wat we nog tegenkomen

Dag 5
Naar huis :(

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:56

Bedankt, daar heb ik wat aan!!

Aventino dan inderdaad handiger om een andere dag te doen. Voor Galleria Borghese ga ik even kijken naar tickets, evenals Vaticaanstad.
Is het voor het Colosseum ook aan te raden vantevoren tickets te kopen? Ik las dat je om lange rijen te omzeilen bij Forum Romanum een kaartje kunt kopen en daarna zo door kan lopen het Colosseum in?

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:41

Exitium schreef:
mOamm schreef:
Bedankt, daar heb ik wat aan!!

Aventino dan inderdaad handiger om een andere dag te doen. Voor Galleria Borghese ga ik even kijken naar tickets, evenals Vaticaanstad.
Is het voor het Colosseum ook aan te raden vantevoren tickets te kopen? Ik las dat je om lange rijen te omzeilen bij Forum Romanum een kaartje kunt kopen en daarna zo door kan lopen het Colosseum in?

Ja, alleen heb ik dat niet gedaan, ook voor het Vaticaan niet. Ik was er echter half december (en zelfs toen liep ik nog in een shirt buiten, 16 graden met zon {:}), dan is het sowieso een stuk rustiger. Heb bij allebei een kwartiertje in de rij gestaan denk ik. Eerst naar Forum Romanum is inderdaad aan te raden, rijen zijn daar vaak een stuk korter.

In welk hotel zit je? :)

Oké top, dan moet dat bij het Colosseum wel te gokken zijn! Nu is het rond de 18/20 graden dus ook aangenaam!! Of iniedergeval beter dan hier :D
Ik zit niet in een hotel maar een bed & breakfast; Sogni Romani. Beoordelingen zijn goed dus ik ben benieuwd. Alleen nog even uitzoeken hoever het nou precies van het centrum is. In de beoordelingen las ik dat iemand zei 10 minuten lopen, maar de eigenaar van het b&b geeft aan 5 km dus dat is nogal een verschil...

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:08

20 minuten lopen is nog te doen denk ik en anders idd maar met de bus. Dan een roma pass toch misschien handig? Of losse tickets + buskaarten toch nog voordeliger?
Sorry voor al die vragen hoor, maar vind het fijn vantevoren alles een beetje te regelen :p

Foto's zien er prachtig uit, heb er ook onwijs veel zin in!! :D

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:05

Iemand uit dit topic nog tips qua restaurants / café’s in Antwerpen? Zondag naar de kerstmarkt en blijven er ook overnachten dus zoeken nog iets voor zondagavond!


mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:06

Hallo stedentrippers,

Heel graag zou ik net voor de kerst met mijn vriend naar Wenen gaan. Ik ben groot Sissi fan en paleis Schönbrunn lijkt mij dan ook prachtig <3

Heeft iemand hier tips qua verblijf? Ik denk aan 3/4 dagen, zou dat genoeg zijn? En wat is er verder allemaal te beleven?
Is het voordeliger om alles los te broeken of een pakketreis?

Hoor graag wat ervaringen! :)

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:51

Heeft iemand hier ervaring met oud & nieuw vieren in Parijs? :) Las dat het daar net even wat anders is dan we hier gewend zijn.

Zou dit jaar (als het allemaal kan) graag oud & nieuw willen doorbrengen in een mooie, romantische stad. Parijs kwam als eerste in mij op, omdat dit met de auto prima te doen is. Vlucht boeken ergens heen wordt ben ik bang al gauw duur. Het zou gaan om een verblijf van een dag of 3/4. Tips en ideeën zijn welkom!

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:57

Heeft iemand hier tips voor een hotel en bezienswaardigheden in Wenen? Zojuist vliegtickets geboekt voor 4 dagen begin december *\o/* <|-

Ik heb al wat dingen opgeslagen die hier eerder in het topic genoemd zijn. Alleen qua hotels zie ik door de bomen het bos niet meer.. :( Waar kan ik het beste naar kijken qua ligging?

Zijn de meeste bezienswaardigheden op redelijke loopafstand van elkaar? We zijn al eens in Rome geweest en vonden toen alles te voet over het algemeen wel te doen, maar is dat in Wenen ook zo?

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:32

xPabloBokt schreef:
mOamm schreef:
Heeft iemand hier tips voor een hotel en bezienswaardigheden in Wenen? Zojuist vliegtickets geboekt voor 4 dagen begin december *\o/* <|-

Ik heb al wat dingen opgeslagen die hier eerder in het topic genoemd zijn. Alleen qua hotels zie ik door de bomen het bos niet meer.. :( Waar kan ik het beste naar kijken qua ligging?

Zijn de meeste bezienswaardigheden op redelijke loopafstand van elkaar? We zijn al eens in Rome geweest en vonden toen alles te voet over het algemeen wel te doen, maar is dat in Wenen ook zo?


Wij hadden in Wenen een erg leuke Air BnB die ik je kan doorsturen als je wil. OV halte en leuke tentjes om te ontbijten op loopafstand.

Als je veel geschiedenis wil snuiven is de Vienna pass een tip. Lekker toeristisch maar dan kun je overal gratis in voor een all-in prijs + OV door de stad.


Dat klinkt goed, als je die Air B&B wilt doorsturen heel graag!
Vienna pass ga ik naar kijken, dat lijkt me wel een goede. Geschiedenis snuiven willen we zeker! We vonden Rome ook super indrukwekkend dus ik denk dat dat in Wenen wel goedkomt!

@Tica_81, City Central ga ik naar kijken, Thanks! Ook je tips ga ik rustig bekijken en opslaan! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, Angie91, Celiien, janneke584, janneke_S, Jorex, judith_irene, mvdende, purny, roosjenat, Shivaya, Spaansepony, Temeraire, TinusB, Unicorn79, xPabloBokt en 76 bezoekers