USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 04:26

Cookies verwijderen, zoekgeschiedenis verwijderen, en ook vanaf een ander toestel de vluchten opzoeken. Vluchten zijn vaak bv duurder wanneer je vanaf een MacBook of iPhone ze opzoekt, of wanneer je ze meerdere keren bekijkt.


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:01

Tja, doorsnee prijs... Amerika is groot he :D Voor NYC en Florida vind je wel eens retourtickets voor €250-300 (mijn record is €250 retour NYC in maart en €230 retour Miami in januari), maar de westkust ligt heel wat verder en is ook weer veel duurder.

Daarnaast hangt het er ook allemaal vanaf wanneer je wilt vliegen (weekdag of weekenddag, schoolvakantie of niet), hoeveel overstappen je wil (rechtstreeks kan niet altijd maar is vaak duurder, hoe meer overstappen en lange layovers hoe goedkoper, meestal) en vanuit welke luchthaven (Brussel of Schiphol kan ook wel eens een verschil maken).


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:09

Ik zou eerder 85 dagen boeken i.p.v. 89 of 90. Wie weet zit je dan met een sneeuwstorm op een van je layovers waardoor je een maar dagen moet wachten en zit je voor je het weet met een overstay van je ESTA. Dat is wellicht niet handig in deze fase van je visumaanvraag.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 01:31

Nou ja, je zit natuurlijk ook wel met een president die niet zo happig is om visa uit te delen. Een Belgische kennis van mij is ook moeten terugkomen wegens visa issues, terwijl ze er al meer dan een jaar woonde.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:48

Neem gewoon bewijzen mee dat je terug naar huis moet. Bewijs van een inschrijving aan een opleiding, huurcontract van een woning, een ticket naar huis. Ze worden vooral achterdochtig wanneer je geen reden (werk/school/...) of middelen (ticket/geld) hebt om weer naar huis te gaan.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:24

En volgens mij moet je toch sowieso terug naar de ambassade in je thuisland om het visum op te halen, of niet?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 01:38

Ach, uiteindelijk blijft het onvoorspelbaar. Customs is geen exacte wetenschap, hoe goed je je ook voorbereid. Een verdacht persoon kan doorgelaten worden; iemand die niets fout doet kan eruit gehaald worden. Uiteindelijk hangt het allemaal af van de agent die je voor je krijgt. Maar zolang je niets illegaals doet en de juiste bewijsstukken hebt, zou ik me geen zorgen maken.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:57

Keet schreef:
Overal betaal je inmiddels al jaren los erbij voor je bagage?

:n
Ik heb nog nooit voor bagage moeten bijbetalen en ben de laatste jaren altijd met Delta of Brussels Airlines gevlogen.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:07

Het ligt echt aan de maatschappij, hoor. Ik ben al jaren 1 of meerdere keer naar Amerika gevlogen (ook 2017 en 2018) en heb het nog nooit moeten betalen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:51


    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:22

Zou ook wel wat warme spullen meenemen. Die airco die permanent op -10 staat is a bitch :))

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:51

Vaak is bagage online bijbetalen ook wat goedkoper dan het ter plekke doen. Of vroeger was het toch zo.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:09

Ik vond Austin een beetje saai en meh, maar heb dan weer van anderen gehoord dat het net heel tof en hip is. Volgens mij is het een love it or hate it stad.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:59

Ik ben ook wel eens op een beurs in NYC moeten gaan staan voor een vorige baan, en dat mocht idd gewoon met een ESTA. Ik heb de promomaterialen die ik mee had toen wel aangegeven in mijn declarations form, wat je best ook kan doen. Anders kan je rare vragen krijgen als ze je bagage doorzoeken en veel samples of flyers zien.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:37

Jullie nemen wel heel weinig tijd voor heel veel van de nationale parken. Voor Monument Valley, Arches etc. reken je maar 1 dag incl. het ernaartoe rijden. Maar voor zulke plaatsen moet je zeker 1 dag excl. de rit er naartoe van je vorige plaats rekenen. De afstanden er naartoe zijn ver, en in de parken zelf ben je vaak een flink stuk onderweg voor je aan de verschillende interessante plaatsen komt.

Ik denk dat dit behoorlijk ambitieus is en je zo alleen maar in de auto gaat zitten zonder veel te zien. Knip er een paar NP’s uit, kies er anderen waar je meerdere dagen blijft, en je hebt al een veel meer haalbare planning. :)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:50

Oef, die hierboven vind ik ook wel een heel stevige route. Hebben jullie er rekening mee gehouden dat NP’s zoals Monument Valley enorm groot zijn en het je dus flink wat tijd kost om er doorheen te rijden naar de dingen die je wil zien? Want als ik het zo bekijk ga je meer in de auto zitten dan wat anders... Je verplaatst je ongeveer iedere dag naar een nieuwe plaats en dat is best ambitieus en in mijn ervaring ook niet de meest relaxte manier van reizen.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:00

Harvard is leuk om rond te lopen, maar wij hadden geen gids en vonden het daarom maar gewoontjes. Je ziet wat gebouwen maar krijgt niets van geschiedenis mee. Denk dat een tour wel aan te raden is.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:18

Ik zie het probleem met credit card ook niet, tenzij je er geen hebt. Ik boek liefst met cc omdat we dan extra gedekt zijn door de reisverzekering van onze Amex.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:38

Van het ene park naar het andere de Hogwarts Express nemen! Superleuk is dat :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:16

MoniqueT schreef:
Wij vonden zelfs de Business Class bij BA heel onprettig om over overstappen op Heathrow nog maar te zwijgen. Ook een no-go voor de toekomst.

KLM, Delta en American Airlines erg prettig.

Zelfde hier, twee keer overstap in Heathrow gehad maar nooit weer. Wat een miserie.

Delta vind ik trouwens heel fijn :j Wij zijn er 2 jaar geleden mee van Brussel naar Jamaica gevlogen via Atlanta. Heel mooie vliegtuigen, veel entertainment, veel beenruimte en vriendelijk personeel.

Wij gaan in november weer! We zijn nu in Australië en maken onderweg naar huis dit najaar nog een stop van 2-3 weken om vrienden te bezoeken. We gaan naar LA, SF, Las Vegas en rijden dan naar Seattle om daar de trein naar Vancouver te nemen. Zin in! Ik vind de noordwestkust heerlijk in okt/nov <3

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:02

Noeps schreef:
Dank allemaal :D. Nee, niet in de helikopter. Veel mensen vroegen dat :)). Dat zou trouwens ook geen aanrader zijn, je zit met 4 anderen in de heli en je kunt elkaar niet horen.
Mijn vriend heeft me op de eerste avond in het Central Park gevraagd, heel lief en nuchter momentje. We zagen even ervoor toevallig nog een huwelijksaanzoek op de ijsbaan bij het Rockefeller Center, blij dat ik dat niet was, veel te veel toeschouwers.

Yasmine wat een gaaf vooruitzicht! Zijn jullie nu op wereldreis?

Ah, wat lief! Gefeliciteerd! <3 Leuk dat het een momentje voor jullie zelf was :) Ik zou zoiets ook echt niet leuk vinden waar anderen bij zijn, haha.

Wij zijn op wereldreis ja :j Eind september vertrokken, eerst een week Bangkok, nu een jaar Australië, en dan nog Nieuw-Zeeland, Tahiti, USA en Canada. En dan in december weer naar huis! Het is heel pittig (ook omdat we vertrokken zijn 1,5 maand nadat we getrouwd zijn, werk opgezegd, appartement uit, dus was veel in één keer) maar ook ontzettend leuk :)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 03:15

Leo, wat een prachtige reis hebben jullie gepland! De regio in/rond Vancouver is prachtig <3

Margoooo schreef:
Yasmine, wat gaaf zo'n wereldreis! Heb je nooit het gevoel dingen wat minder te ervaren omdat je al zo lang onderweg bent en zoveel gezien hebt? Daar ben ik altijd een beetje bang voor.. Zou daarom denk ik liever een aantal keer 3/4 maanden op pad gaan dan echt een jaar ofzoo..

We doen in Australië een working holiday, dus we reizen hier niet fulltime. We hebben nu de eerste 3 maanden in één stad gewoond en gewerkt, dan 1,5 maand reizen, dan weer 5 maanden ergens wonen en werken, en dan weer 1 maand reizen. Tijdens de weekends doen we uitstapjes naar plaatsen in de omgeving (max. 2-3u rijden) dus zo zien we wel veel zonder echt fulltime te reizen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:01

Denk dat het een kwestie van voorkeur is. Ik vind Vegas verschrikkelijk en SF heel fijn, dus ik vind hierboven wel een goede optie. Advies van Monique is heel waardevol zoals altijd, niets aan toe te voegen. :j Maar ik denk inderdaad dat je reis beginnen of eindigen in een stad met hotel fijner is. In het begin om in comfort te bekomen van je jetlag, of aan het einde om nog even lekker uit te rusten na de camper. Het is maar wat je zelf het fijnste vindt. :)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:01

ESTA is normaal alleen als je met het vliegtuig Amerika binnengaat. Om te voet, met auto oid binnen te gaan moet je een ander formuliertje invullen. Zo was het vroeger toch.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:57

Dat doen wij ook zo, Monique :j Ik ben de laatste jaren steeds meer gewonnen voor Airbnb om die reden. Wij filteren altijd op plaatsen met gratis parkeerplaats, wasmachine en uitgeruste keuken. Ik hou wel van af en toe uit eten, maar een hele vakantie lang is me wel wat veel, dus wij koken vaak zelf. En vaak is het nog goedkoper dan een hotel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Berdien, Larissa123, love_mandy, RvS, Tango1979 en 76 bezoekers