Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:33

ikkeniet schreef:
Ik ga volgende week met een vriendin vanaf donderdag, vlucht om 7.00uur tot zondag, vlucht om 20.00uur naar Mallorca met Transavia. Kosten €228 samen.
Appartement met uitzicht op zee € 148
4 dagen een auto € 45 incl afkoop eigen risico en verzekeringen, onbeperkt kilometers.


Wij zitten er ook over na te denken om naar Mallorca te gaan. Wij zouden in maart en anders in mei heen willen :) weet je ook hoe het weer daar een beetje is? Ik moet me er nog verder in verdiepen haha

Rock this day like there is no tomorrow


Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:55

Leuk zeg, ik ben er nog nooit geweest..

Wij hebben net een stedentrip naar Sofia geboekt, nog maar even flink inlezen :j tips zijn ook hier welkom!

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:26

Rienn schreef:
Half juni gaan mijn vriend en ik naar Sofia, iemand tips voor leuke restaurantjes? Uiteraard zijn andere tips ook welkom.


Wat leuk, wij ook! Is ook de eerste keer voor ons haha :)

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:55

Ik kan je echt Sofia aanraden, we zijn net een paar uur terug, het is daar lekker goedkoop (je hebt daar de Bulgaarse lev en €1 staat gelijk aan 2 lev, de prijzen zijn vergelijkbaar met Nederland, maar je betaalt dus feitelijk de helft zeg maar :) ) het eten is er lekker en goedkoop, een cocktail kost 7 lev dus €3,50 en een vliegticket er heen kost €65 voor 2 personen (retour) Oja voor het openbaar vervoer heb je een dagpas die 4 lev ( €2 ) kost. Het is totaal niet toeristisch en het is een leuke en mooie stad. Als je meer wilt weten, mag je pb’en. Alle info is nu nog vers haha

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:05

Rienn schreef:
Wij gaan volgende week maandag, super veel zin in. Heb van een maatje van opleiding ook al heel wat tips gekregen, hij werkte veel met Bulgaren en zijn oud collega’s vinden het super tof om mij tips te geven wat ik vooral moet zien.

Hoe was het weer? Ik zie vooral warm weer staan, dus aan kortebroeken, rokjes en jurkjes heb ik genoeg?


Het weer was fantastisch, korte broeken weer zeg maar :) het is er gelukkig niet benauwd dus dat scheelt een hoop. Wat ik je echt kan aanraden is om met het openbaar vervoer te reizen, een dagkaart kost je 4 lev (omgerekend €2) en is veel goedkoper dan een taxi. Heb je een transfer vanaf het vliegveld of ga je met de auto heen? Denk erom dat de taxi chauffeurs oplichters zijn, dus gewoon even rustig kijken als je aankomt :)

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:00

Als je weet waar heen moet en een kaart hebt van de stad met bushaltes, zou ik aanraden met het ov te gaan :) er is wel een “hokje” bij de bushalte bij het vliegveld, is niet te missen, degene in het hokje kan je vast helpen, meestal is hun Engels wel goed. Wij zijn 5 dagen geweest! Hier een kleine impressie:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:41

Er is op internet zoveel over taxi’s te vinden dat je door de bomen het bos niet meer ziet :P en ik denk dat je met het ov veel goedkoper uit bent om eerlijk te zijn, omdat je voor 4 lev per dag onbeperkt tussen 05:00 en 24:00 gebruik kan maken van bus, tram, metro en trolley bus

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:42

Rienn schreef:
Thanks! Ik had net al even op internet gekeken, het zijn de OK-taxi’s.

Ik zie net de voorspellingen, die geven alleen maar regen af voor volgende week. :')


Ja wij hadden ook een OK taxi, die was niet okee :')
Bij ons stond er ook allemaal regen, uiteindelijk 1 buitje gehad :)

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:37

Komt vast goed! Heel veel plezier alvast :)

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:14

Goed om te horen, bijzonder hè? Je wordt eigenlijk een soort van overrompeld, tenminste dat hadden wij :) ik denk dat, dat “niet vriendelijke” komt omdat ze er over het algemeen slecht Engels spreken, dus een soort taalbarrière, zo hebben wij dat ervaren in ieder geval

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:35

Tanya schreef:
Hoi,
Nog mensen tips voor mij?
Ik wil eind oktober/begin november voor het eerst alleen op een citytrip.

Eisen: niet te duur, maximaal 4 dagen, ergens oostblok denk ik. Ik wil me er wel 3 dagen kunnen vermaken, dus niet té klein. Strand en uitgaan vind ik nu niet zo belangrijk aangezien ik alleen ga.

Ik ben qua oostblok al in Boedapest, Boekarest, Praag en verschillende steden in Polen geweest, dus die landen vallen af.

Wie heeft dé tip? :D


Zoek in het topic eens op Sofia :)

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:16

Chantalla schreef:
Iemand hier ervaring met Sofia of Boedapest begin november? Ryanair heeft leuke aanbiedingen, maar ik twijfel een beetje om te gaan aangezien ik dan alleen zou gaan en het al vroeg donker is.


Ik ben in Sofia geweest afgelopen juni, misschien kan je even kijken in de berichten die ik geplaatst heb :)

Rock this day like there is no tomorrow


Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:43

Wij willen in januari naar Dublin toe! Iemand tips voor hotels/ov? Ik zal ondertussen in het topic zoeken :j

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:13

Dankje voor de tips idinn!

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:35

Domi_94 schreef:
Hallo bokkers,

Dit topic komt als geroepen. De afgelopen jaren heb ik al diverse steden binnen Europa bezocht. Over een maand ga ik samen met mijn vriend op citytrip naar Lviv (Oekraïne), iemand nog tips voor deze stad?
Daarnaast wil ik in januari een paar dagen weg met moeders, maar ik twijfel nog een beetje over de keuze voor een stad. Het moet per ov/auto/boot goed te bereiken zijn, aangezien mijn moeder vliegangst heeft. Ik zat zelf te denken aan Parijs. Iemand nog leuke tips voor deze stad of suggesties voor een andere stad?


Haha ik wilde net typen dat een vriendin van mij ook naar Lviv gaat, ben jij het zelf :') ik vond Parijs leuk, maar Londen ook. Berlijn is ook goed te doen natuurlijk!

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:46

Wij zijn 2 weken terug naar Dublin geweest, erg leuke stad!

Nu zijn we aan het kijken wat we willen in de zomervakantie, waarschijnlijk city hoppen, iemand daar misschien nog tips voor? :)

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:24

idinn schreef:
Zorg dat je reis en verblijfdagen in balans zijn! Wij doen reisdag - 2 volle dagen stad - reisdag. Waarbij we op lange reisdagen vroeg vertrekken en op korte reisdagen rond 10/11 uur vertrekken, zodat we relax kunnen ontbijten en op de nieuwe bestemming nog eind middag/hele avond hebben.

En hoewel vaak net wat duurder, pakken wij hotels die in/vlakbij het centrum zitten. Dan zou je wel een trein/tram/bus kunnen pakken op je niet-reisdag, maar is het iig geen verplichting.


Dankjewel! :D

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:32

Ik zou eens op tripadvisor kijken :) zo zijn wij op onze stedentrips ook aan onze restaurants gekomen.

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:00

Via skyscanner zoek ik een vlucht en daarna ga ik op zoek naar een hotel :)

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:05

Ik vond Dublin leuk, zelfs in januari allemaal lichtjes en dergelijke :) hoe het met kerst is, weet ik niet, maar denk dat Dublin zo best wel leuk kan zijn, ook al is het kort :j

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:43

Picassox schreef:
Iemand nog een leuke tip voor eind november 5 dagen weg? Ik zit nu te kijken naar Malta, Porto of Istanbul. Ik ga in elk geval alleen en wellicht met een vriendinnetje. :)


Een vriendin van mij is naar Istanbul geweest, ik zal haar even dit topic doorsturen :)

Rock this day like there is no tomorrow

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:19

Wij vonden de honden rennen erg leuk :) verder gewoon rondlopen in het Temple Bar district en daar wat willekeurige kroegjes induiken als je daarvan houdt. We zijn bij de Jameson brewery geweest en je kan ook naar de Guiness fabriek voor het bier en een rondleiding. Verder namen wij een dagkaart voor de tram zodat we meerdere plekken in de stad konden bezoeken. Misschien staat er nog iets in m’n geplaatste berichten, wij waren er begin dit jaar :D

Rock this day like there is no tomorrow


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boedha_1981, Dammie, fohadie, K_nolan, KleinBoefje, Miam, mvdende, Plonspony, purny, sandra1312, Zeeuwsemeid en 75 bezoekers