Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:25

Stedentrips zijn leuk. Krakau is echt een prachtige stad. Ik moest al mijn vooroordelen over Polen terugnemen.

Boedapest is ook heel leuk, die stad heeft wel nog oostblok buitenwijken/randsteden. Maar het centrumgebied is erg groot en ik kon mij daar zeker een paar dagen vermaken.

Voor een korte stedentrip kan ik Ljubljana (Slovenië) en Bratislava (Slowakije) ook aanbevelen.

In Berlijn zou ik me wel weken kunnen vermaken met het bezoeken van allerlei musea en met shoppen.

Verder hou ik heel erg van Italië. Rome is heel erg leuk en heeft monumenten uit allerlei tijden vanaf de oudheid tot nu. Florance is ook een mooie stad en eventueel te combineren met een bezoek aan andere plekken in Toscane, zoals Lucca, Siena en eventueel Pisa (al vond ik die stad tegenvallen).

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.


daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:00

Wenen en Venetië zijn eventueel nog wel te combineren met een langere vakantie. Aantal jaar geleden was ik in Tsjechië op vakantie geweest en vanuit daar toen een dagtrip naar Wenen gemaakt. (Wenen was ongeveer 1 uur met de auto vanaf mijn gewone bestemming.) Venetië is te combineren met het noorden en midden van Italië.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:09

Boedapest, in 2016 kon ik eind maart al op een terrasje zitten 's middags en er is veel te doen, zowel cultuur, historie, shoppen en uitgaan.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.


daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:55

In Rome is er goed openbaar vervoer met bussen en de metro. Wel moet je, net zoals in andere grote steden, uitkijken voor zakkenrollers. Daarnaast is veel lopend te doen.

Ook van de luchthavens naar de stad is er openbaar vervoer met bussen of met de trein (afhankelijk van welke luchthaven je hebt).

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:50

Als je van architectuur en design houdt: in Den Haag zijn veel gebouwen in Jugendstil. Bij de VVV kan je een rondwandeling kopen met uitleg erbij. Deze wandeling is voor een groot deel in het centrum en te combineren met winkelen.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:17

Nijmegen, Deventer, Utrecht of in Duitsland Trier.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:59

Heeft er iemand nog tips voor Duitse steden. Ik wil eind april een paar dagen alleen weg naar een stad met veel cultuur, zoals musea en concerten.

Op mijn lijstje staan Dresden, Leipzig en Berlijn. Berlijn ben ik al geweest en ik weet zeker dat ik mij daar enkele dagen kan vermaken, maar ik ben ook wel benieuwd naar Dresden en Leipzig. Welke steden zouden jullie aanraden?

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, dazzy, Esplen, Miran, mvdende, purny, SdaphneS, Unicorn79, Xhiske, YaraNls, YvonneV en 81 bezoekers