USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:18

Hai
ik meld me hier ook weer even aan omdat ik voor volgendjaar (eigenlijk nu al dit jaar :') ) weer graag naar boston wil om mensen te bezoeken die mij altijd graag ontvangen
dus tja dat word weer enkelt vliegticket betalen en wat zakgeld mee nemen!


shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:51

ik vlieg graag naar boston met die airlingus :)
en natuurlijk delta das mn al time favorite

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:41

Geboekt! gisteren voor 1 sept tot 24sept naar boston met delta airlines!
wel familie verblijf dus alleen ticket en zakcentje zoals altijd haha :')

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 00:59

Ik heb vanavond de esta ingevuld en jeetje wat is hij veranderd!
Ik ben ook niet gelijk goedgekeurd zoals in het verleden en ik maak me er wel zorgen over... zou binnen 72u wat terug horen

Duimen voor mij meiden want alles is al betaald kwa tickets

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:25

Ja normaal staat er gelijk approved.

Gelukkig vanmorgen mn status gechecked en ik ben weer goedgekeurd !
Pfff ik had een beetje stress omdat het proces zo is verander veel meer vragen dan in het verleden etc

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:33

Josien_ schreef:
Cowboy55 schreef:
Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.


We hebben dit even bekeken en wat een super leuke tip! We gaan helaas wel eind oktober, is het dan nog net zo leuk?
We zagen ook een paar leuke reizen om New York en Boston te combineren. Bedankt voor de tips!



oktobers in boston zijn niet zo leuk
het is er dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel koud
ik wist pas wat kou in mn leven was toen ik in boston logeerde in oktober :brr: :o

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:49

Ik heb een vraag is het fijn en snel om van rdam naar dusseldorf te gaan en daar het vliegtuig te pakken?

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:06

Abby en anthea kunnen jullie my pb sturen met meer info over het proces want ik moet er helaas ook aan geloven die k1
Is het een beetje een vlot proces? Ik zal jullie berichten ook nog is doorlezen

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:22

Ja we zaten ookal te denken eerst hier trouwen :+

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:24

Dankje! Pff nog 2 weekjes tot mn reisje!

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 03:46

Abby wat fijn dat je bent aangekomen!
Fijne trouwdag !

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:31

Doe het adress van je moeder dat heb ik ook gedaan
Daarnaast als er iets gebeurt dan hebben ze gelijk info van je moeder om haar te waarschuwen

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 06:24

Ik ga november weer terug voor thanksgiving en kerst en nieuwjaar
Ben sinds dw 25e terug. Prachtig weer gehad en ook weer paardgereden in de states!

Hoelang ga je dit keer purny?

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:52

purny schreef:
shilady schreef:
Ik ga november weer terug voor thanksgiving en kerst en nieuwjaar
Ben sinds dw 25e terug. Prachtig weer gehad en ook weer paardgereden in de states!

Hoelang ga je dit keer purny?

Dit keer waarschijnlijk 10 dagen. M’n zus wil heel graag new york zien. Tussendoor een dagje naar m’n tante toe.


Klinkt leuk!
wel kort hoor ik ga meestal voor 3 weken soms 6
maarja ik kan bij mensen verblijven dus geen hotel kosten :o

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:53

Fitzroy schreef:
Wij hebben nooit meer dan $ 50,- bij ons en houden dat ook altijd over. Wij betalen alles met pin en CC tot aan de blikjes in de frisdrankautomaat.


Amerikanen zelf hebben nauwelijks contant bij zich ze doen alles met creditcard

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:26

Vind het geen vreemde opmerking
want het zijn wel extra kosten die je maakt elke dag aan onderdak
toen ik nog geen contacten had opgebouwd ging ik ook een weekje maar dat is helaas zo om.

Als ik op het amerika forum kijk zie ik mensen wekenlang een camper huren of in hotels vertoeven en die zijn 8000 aan hun vakantie kwijt. Wij hier in het topic doen het iets lowbudget :o Ach steeds iets langer en steeds handiger worden met het plannen en het budget purny


shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:31

purny schreef:
@shilady: vorig jaar ben ik bij m'n tante geweest. Die woont een uur van NY af maar aangezien er dan vrijwel niks zal gebeuren qua sightseeing zal een hotel in Manhattan beter zijn


Oh woont ze in een buitenwijkje?
Ja dan is manhatten wel leuker
en natuurlijk met de metro kom je ook ver of trein dat doe ik ook vaak. Wel goed opletten met de metro kwa lijnen en routes ik vind het iets ingewikkelder dan in Nederland -O-
Vind hem in Boston vrij pittig.

Veel plezier op jullie reisje

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:48

purny schreef:
Daarom ben ik nu al begonnen met m'n zakgeld. En ik ben heel handig met sparen geworden.
Dichte spaarpot doet wonderen.

Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend


Ja proberen zoveel mogelijk in het laagseizoen te boeken dat scheelt echt honderden euroos!
Ik heb een regeltje en dat is als de ticket duurder is dan 600 dan kijk ik verder
probeer het liefst rond de 500 te blijven en dan vaak hou ik nog geld over dat kan je altijd bewaren voor in de toekomst :)
Dat is mijn low butget vakantie :o

Neem wat stroopwafels voor je tante mee! Doe ik ook altijd als ik naar bekende ga :P

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:54

purny schreef:
Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend


Ik kijk ook graag op google flights dan kan je per dag zien hoeveel een ticket kost
en ik weet nog steeds niet hoe het kan of waar het aan ligt maar de ene dat is een ticket erg laag en dan de dag erna een aantal honderd euroos hoger terwijl het niet eens op een feestdag valt ofzo :? Expedia heb ik laatst ook een goede ervaring mee gehad kwa prijs. :):)


Ik zie trouwens enorm op tegen de kou in de states dit word mn eerste wintertrip :brr:

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:04

Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik een keer met 6 weken na 3 weken ontzettend heimwee had :o
En toen duurde derest vd weken nog lang _O-

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:09

Ja ik heb dat van mn moeder die had vroeger als kind heel erg heimwee zelfs een nachtje logeren was inderdaad uit den boze... Ik weet niet wat er mis ging het gevoel overviel me ineens!
Wel leuk dat je bruidsmeisje bent idd! Rot met studie ertussendoor die school vakantie zijn ook niet zo lang vaak net een weekje of meschien 2... en dan de zomervakantie die tickets stervens duur :(

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:13

Purny ik ga naar missouri dus ik hoop dat het meevalt
maar ik vrees toch het ergste.. Een keer zat ik in Boston in oktober en toen had ik het al echt heel erg koud en dat was zonder sneeuw! Heb jij al is dat filmpje gezien van NY in de winter dat als je een vochtige trui buiten hangt hij bevroren is binnen een paar seconde :oo

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:46

Wat leuk!

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:43

Citaat:

maar sowieso zal ik nooit boeken als ik in de reviews veel klachten zie over vieze kamers, hardware bedden of geluidsoverlast en stank.[/quote]


Vooral met de motels raad ik aan kijk goed naar revieuws ivm kakkerlakken en bedbugs

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:59

Emmaa_ schreef:
toen ik de badkamer inliep vond ik daar een soort invasie van kakkerlakken. Had bijna een hartstilstand en toen zijn we maar om een nieuwe kamer gaan vragen, die we gelukkig wel kregen.



Had ik op mn eerste reisje
Ook een motel en ik zou daar eigenlijk een weekje blijven.
Gelukkig onderweg iemand uit die woonplaats ontmoet die me zn nr gaf voor als er iets was. Man van het motel laat me mn kamer zien. Ik sla de lakens van het bed open en voila een kakkerlak !

Gelijk vertrokken en bij een fijn gezin verbleven vanaf toen nooit meer motels gedaan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amberr09, dazzy, Esplen, Miran, mvdende, purny, SdaphneS, Unicorn79, Xhiske, YaraNls, YvonneV en 81 bezoekers