USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 03:27

MacavityL schreef:
Ben er ook weer bij! :o

In juli voor een weekje naar Chicago voor een congres (werk). Ben er al eens geweest, maar hopelijk kan ik toch een paar highlights meepikken. Volgend jaar is ditzelfde congres in LA, eens kijken of ik er dan wat vakantie aan kan plakken en rondreizen..




Chicago is echt geweldig! Ben helemaal verliefd geworden op die stad. Ga er vrijdag weer heen haha.

En nee ik heb geen Rubicon beurs gekregen, maar een Phd Scholarship van het AMC (Amsterdam). Echt zo onwerkelijk nog steeds, een PhD doen is al mega gaaf maar zelf funden nog net iets meer.

En ik ben ook heel blij dat ik een deel van mijn PhD weer in de USA mag doen, ik vind het land echt heel veel leuker dan ik had verwacht. Heb totaal nog geen zin om naar huis te gaan, maar ik ga al over minder dan een maand Baltimore verlaten.. Dan gelukkig nog wel 3 maanden reizen voordat ik naar huis kom.

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:03

linda_gigant schreef:
Mag ik mij ook melden ? Wat een leuk topic !!

4 jaar geleden heb ik 2 maanden in Maryland gewoon

Momenteel ben ik Ocala Florida om diezelfde vriendin te bezoeken ze is inmiddels verhuisd.

Zondag vlieg ik helaas weer terug. Maar overweeg serieus na m’n studie toch maar eens deze kant op te trekken.



Waar in Maryland heb je gewoond?

Ik zit inmddels in San Francisco, heb Baltimore verlaten en paar dagen NYC gedaan. Echt zo anders hier!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 02:11

Wij zitten inmiddels vlakbij Lake Tahoe, net in Nevada. Onze volgende stop is Yosemite, maar we komen er dus nu achter dat het door ons geboekte hostel best ver van de Valley af ligt... Maar, er zijn ook flinke bosbranden rondom Mariposa, dus onze kant is waars nog wel fijn juist nu. Iemand tips voor mooie hikes rondom Tioga Road?

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:52

Ja dat hebben we ook overwogen.. maar kost best veel geld... en we zitten nu bij Lake Tahoe en daar zou ook veel overlast zijn, terwijl t meevalt... Dus denk dat we het er op wagen... we zitten 2/3 uur van de brand af

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:34

MoniqueT schreef:
Ik zou in elk geval Bodie meenemen op
weg naar de Tioga Pass.


Bedankt voor deze tip, echt prachtig zeg! Hadden er anders nooit van geweten!

We zijn gisteren meteen doorgereden naar de Valley, de rook viel ons gelukkig reuze mee. De drukte ook, maar dat kan ook zijn omdat we er vrij laat(3-5 Pm) waren...

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 05:10

Bloemetje75 schreef:
Waar kan ik accurate info over de branden in Yosemite vinden?

We hebben een heerlijke tijd in Florida. Animalpark, Epcot, Kennedy Space Centre. Uiteraard ook gewinkeld en in het zwembad gelegen. Via Fort Myers naar Naples. Daar gekajakt, door via de Everglades naar Florida City. Vandaag hele lange dag want helemaal naar Key West geweest. Volop genoten van het Caribische gevoel, speciale red deer gezien. Nu in Fort Lauderdale, morgen Miami bekijken en dan dag later door naar Phoenix. Vanaf daar 2 weken met een camper, oa Yosemite indien mogelijk en verantwoord!

We willen de kinderen graag in 4 weken zowel Florida als Westkust laten beleven. Florida is goed gelukt....


Als je Googled op Yosemite Cam vind je Webcams op verschillende locaties van het park en kan je zien hoe het zicht is. Op de officiële website staat ook informatie over afgesloten wegen.

Wij zitten in Mammoth Lakes, hier was het gisteren super helder maar vanmiddag is er wat meer rook neergedaald. Geen last van ademhalen. Vandaag een hele mooie hike gemaakt vlakbij de Tioga Pass ingang en dat was echt prachtig. Gisteren ook naar Yosemite Valley gereden en daar wel minder zicht, maar beter dan verwacht. Het is nog steeds prachtig! Wij hebben bandanas mee en gaan niet teveel actief doen met veel rook. Maar het is dus wel super rustig, dus wij vinden het zeker de moeite waard!!!

Ik heb sowieso het idee dat het grootste deel van Yosemite niet in accuut gevaar is. Het grootste probleem is verminderde zichtbaarheid door de rook en eventueel gevolgen voor de gezondheid door de rook. Maar dat lijkt imo tot nu toe mee te vallen!


@Monique; hele bijzondere plek idd!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:28


Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 02:11

MacavityL schreef:
Iemand nog een leuke suggestie voor middagje in Chicago? Morgenmiddag ‘vrij’ voor ik vrijdag weer naar huis vlieg. Millenium park heb ik al gezien ;-)



Lincoln Park is wel mooi, met een gratis dierentuin... ben je al naar een strand geweest? Het art institute is ook mooi maar daar heb je wellicht te weinig tijd voor. Ik vond de French market ook heel leuk. Of een boat tour met wendella!

Fitzroy schreef:
Ik vind Yosemite dus echt niet bijzonder :o
Dat soort landschappen vind je ook in Europa. Bryce, Arches en de GC die zijn imo apart.


Tsja smaken verschillen denk ik dan. Het doet idd soms denken aan de Alpen, maar ik vind het wel echt anders, en zooo gaaf! De parken die jij noemt staan zeker nog op mijn lijstje, maar voor een andere keer

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:41

X_Linz_X schreef:
Hi! Wij vliegen maandagochtend (voor het eerst) naar de VS, San Francisco en wilden meteen dag 1 en 2 in yosemite vertoeven. Ik zag hierboven al foto's voorbij komen die showen dat het ondanks de branden wel doable is, maar ik vind het toch wel spannend.

Wij wilden dag 1 de auto droppen in Yosemite valley en met de shuttlebus allerlei bezienswaardigheden gaan bekijken, dan via de tioga pass naar het oosten van Yosemite, om daar te overnachten. En dag 2 met de auto de oostkant van Yosemite (voornamelijk aan de Tioga Pass) om vervolgens weer naar de eerste slaapplaats terug te gaan . (Vanaf daar vertrekken we door Death Valley naar Vegas).

Maar in hoeverre moeten we dit nu bij stellen? De Valley is dicht , dus ook de shuttlebussen rijden niet, denk ik? En blijft de Tioga Pass wel open? (Anders hebben we wel een dag nodig om om te rijden, namelijk) . Is er misschien een goede website die accurate info biedt wbt oa Tiaga Pass?


Hebben jullie helemaal geen tijd in SF? Of komen jullie daar nog terug?

De officiele website van Yosemite; https://www.nps.gov
Bij alerts staat er als er wegen dicht zijn. Het lijkt me sterk dat ze de Tioga Pass/120 helemaal dichtgoeien want dan kan je eigenlijk helemaal t park niet meer in.

Wat wij ook doen is elke ochtend even googelen op ‘Yosemite cams’, dan kan je de beelden van de webcams zien en inschatten hoe erg de rook is. Verder is googelen op ‘Yosemite Ferguson fire’ ook nuttig om te volgen hoe de brand zich ontwikkelt.

Op dit moment zijn er geen vlammen oid in het National Park. De rook blijft heel erg hangen in het dal, en ze willen de firefighters ruimte geven om het te bestrijden. Je loopt dus ook geen accuut gevaar, als dat wel zo is sluiten ze de boel wel helemaal. Verder hangen de condities nog heel erg af van de wind en het weer; gisteren hing de rook op iets andere plekken dan de dag er voor.

Wij hebben dus de Gaylor Lakes trial gedaan, vlakbij de Tioga Pass Entrance en die was super goed te doen en heel erg mooi. Ook Tuolemne Meadows (Giant Sequoia’s) was geen rook en heel erg gaaf! Hetchy Hetchy is ook open en wellicht nog leuk om te doen. Ik zou dus Yosemite niet skippen! Maar wel je plannen bij stellen, de Valley blijft iig dicht tot zondag, en er rijden geen shuttles. Maar als jullie maandag vliegen zou de Valley alweer open kunnen zijn.

Vraag me gerust voor meer info of stuur Pb als dingen niet duidelijk zijn!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:32

X_Linz_X schreef:
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord, we zullen de cams gebruiken!

En nee we eindigen in San Francisco, daar zijn we dan nog 2 dagen.



Graag gedaan!

Wij zijn inmiddels aangekomen in Monterey, morgen Big Sur.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 02:35

En zo sneu dat die branden nog zo erg zijn bij Yosemite... zo te zien waren wij net op tijd..

Ik zit op LAX te wachten op mijn vlucht naar Vancouver, mijn VS avontuur is voorbij na 7 maanden... Echt heel raar om weg te gaan...

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:36

Dallista, ziet er mooi en herkenbaar uit! Ik vond California echt geweldig, ontzettend gave roadtrip gehad! Nu net thuis na 9 maanden....

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:48

Inderdaad erg pittig reisschema, xIrlijn, wij zijn vanaf SF via Napa Valley en Lake Tahoe en Yosemite naar Monterey gereden en via daar door helemaal naar LA. Hebben we dikke 2 weken over gedaan, hadden bijvoorbeeld 4 dagen in Yosemite. Ik vond het heerlijk, echt een vakantie gevoel!

Wij hebben ook nagedacht over een camper, maar uiteindelijk toch voor hotels gegaan. De campers die wij kunnen betalen zouden geen toilet en douche hebben, dus je bent dan nog steeds afhankelijk. Verder kan je in de natuur wel mooi kamperen, maar hebben we ook best veel steden/dorpen aangedaan. Een camper heeft vaak ook een max afstand, en anders moet je bijbetalen. Een auto heeft ongebeperkt kilometers.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:19

Yasmine, wat gaaf zo'n wereldreis! Heb je nooit het gevoel dingen wat minder te ervaren omdat je al zo lang onderweg bent en zoveel gezien hebt? Daar ben ik altijd een beetje bang voor.. Zou daarom denk ik liever een aantal keer 3/4 maanden op pad gaan dan echt een jaar ofzoo..

Oh wat leuk Jettie, wat doe je in Baltimore? En voor hoe lang? Ik heb er net een half jaar gewoond en ga waarschijnlijk volgend jaar weer terug voor een jaar :)

Ik heb ivm een geannuleerde vlucht van IcelandAir ook eens met BA gevlogen, en vond het eigenlijk echt goed! Maar ik ben wel klein en niet zo mega veel eisend haha. Vond BA zelfs beter dan IcelandAir, ik heb toen 1000€ betaald (of naja mijn werk betaalde) voor een last minute enkeltje Chicago - AMS maar vond het zo tegenvallen, ik had geen oortjes bij me en kon alleen voor 20$ iets kopen, geen eten etc.. Bijna overstap gemist.. Vond WoW Air veeeel beter.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:03

Jettie schreef:
Lastig hè die keuzes Leo! Prachtig gebied waar je heen gaat.

Margooo, wat leuk dat jij ook in Baltimore zat (en misschien nog een keer gaat)! Ook voor studie/werk? Ik heb een Fulbright beurs gekregen om 3 maanden lang onderzoek in de VS te doen. Het programma voor basisscholen dat ik in Nederland onderzoek komt oorspronkelijk uit Baltimore, dus ik loop nu mee op het hoofdkantoor :D (onderdeel van de Johns Hopkins universiteit). Superleuk! In februari ga ik een aantal weken meedraaien op een basisschool in Alexandria. In maart hoop ik nog een andere school te kunnen bezoeken voor observaties / interviews en daarna kom ik nog even terug naar Baltimore om af te sluiten met de onderzoekers hier. En dan komt mijn man ook deze kant op voor 3 weken vakantie *\o/* de plannen daarvoor liggen nog niet vast, ik krijg vast genoeg tips de komende tijd!


Wat gaaf! Ben je in Nederland een PhD aan het doen? Klinkt heel goed! Ik kan je sowieso echt aanrader om naar Annapolis te gaan, dat vond ik zelf een erg leuke plek voor een weekend trip. Sowieso DC en New York. Philadelphia schijnt ook vet te zijn maar kwam er niet aan toe, zelfde voor Ocean City. Ik ben ook naar Hershey Park geweest, erg gaaf! En dan onderweg even langs de Amish. Shenadoah NP stond ook op mijn lijstje maar helaas niet aan toegekomen.
In Baltimore zelf, ga vooral naar Fort McHenry! En naar een baseball wedstrijd, Camden Jards is een prachtig stadium. Oh en ga naar een CAPS wedstrijd (ijshockey), zelf niet aan toegekomen en eeuwig spijt ghehe. Het aquarium is ook een aanrader. Qua eten kan ik Little Havana aanrader, Bond Street Social, en crab eten bij Captain James!

Ik zat er zelf voor mijn master stage, deed onderzoek op het National Institute of Drug Abuse (NIDA), onderdeel van NIH. Het zit op de John's Hopkins Bayview campus. Ik heb toen een PhD beurs aangevraagd met een lab in NL maar wel met de intentie om 1 van de 4 jaar weer terug te gaan naar het lab in de USA. Er zit zoveel meer geld in onderzoek daar, echt bizar om mee te maken.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:09

Jettie schreef:
Margoooo schreef:


Wat gaaf! Ben je in Nederland een PhD aan het doen? Klinkt heel goed! Ik kan je sowieso echt aanrader om naar Annapolis te gaan, dat vond ik zelf een erg leuke plek voor een weekend trip. Sowieso DC en New York. Philadelphia schijnt ook vet te zijn maar kwam er niet aan toe, zelfde voor Ocean City. Ik ben ook naar Hershey Park geweest, erg gaaf! En dan onderweg even langs de Amish. Shenadoah NP stond ook op mijn lijstje maar helaas niet aan toegekomen.
In Baltimore zelf, ga vooral naar Fort McHenry! En naar een baseball wedstrijd, Camden Jards is een prachtig stadium. Oh en ga naar een CAPS wedstrijd (ijshockey), zelf niet aan toegekomen en eeuwig spijt ghehe. Het aquarium is ook een aanrader. Qua eten kan ik Little Havana aanrader, Bond Street Social, en crab eten bij Captain James!

Ik zat er zelf voor mijn master stage, deed onderzoek op het National Institute of Drug Abuse (NIDA), onderdeel van NIH. Het zit op de John's Hopkins Bayview campus. Ik heb toen een PhD beurs aangevraagd met een lab in NL maar wel met de intentie om 1 van de 4 jaar weer terug te gaan naar het lab in de USA. Er zit zoveel meer geld in onderzoek daar, echt bizar om mee te maken.


Wat leuk, hoop dingen die ik nog niet op mijn lijstje had. Dankjewel! Heb jij ook alles wandelend/met OV/met Uber gedaan? Ik merk dat ik dat zelf nog wel lastig vind, Amerikanen zijn zo ingesteld op autorijden en Baltimore heeft niet de beste reputatie qua veiligheid op straat :\ Al verschilt het enorm per wijk, heb ik al gemerkt. Voor onze vakantie gaan we wel een auto huren trouwens.

Ik doe inderdaad een PhD in Nederland. Jij hebt ook een interessant onderzoeksonderwerp zeg! Ik hoop voor je dat het gaat lukken om nog een keer deze kant op te gaan!


You're welcome! Ja ik had ook geen auto, wat ik soms wel miste hoor. Maar had wel twee huisgenoten met een auto dus dat was wel handig. Ik had wel een fiets gekocht, naar stage fietste ik meestal. s'Avonds nam ik wel altijd een Uber. Ik woonde zelf in Federal Hill, dat voelde echt veilig. Mount Vernon is ook goed te doen, en Fells Point ook maar moet wel zeggen dat je daar ook wel al snel wat 'ongure' straten had. Gewoon goed op gevoel vertrouwen, en locals vragen wat veilig is. Baltimore is berucht om het 'schaakbord', je kan niet zoals bv Chicago zeggen dat de hele Westside slecht is, het is super erg verspreid. Zorg dat je dit goed weet voordat je ergens langs gaat.

Wat leuk! Ja ik ben erg blij met mijn onderwerp. Deze week hopelijk een meeting om eea te bespreken voor mijn volgende USA avontuur.

@ Yasmine, ja op die manier snap ik wel dat het anders is! Ik denk dat fulltime reizen je op een gegeven moment echt 'afstompt', als je de zoveelste tempel/kerk/grot/waterval oid ziet... Maar dat ben ik haha.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:04

Binnen de VS zijn vluchten met Spirit vaak het goedkoopst, dan is een klein formaat gratis, een 'normale' handbagage koffer betaal je extra voor...

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:03

Leuk filmpje Jettie!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:23

Heeft iemand tips voor San Diego? Ga er in november een kleine week heen voor een congres! En daarna door naar Baja California (Mexico) om te surfen *\o/*

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:26

Weet iemand toevallig of de US ambassade in Amsterdam momenteel een lange wachttijd kent? Ik ga een J1 visum aanvragen, vertrek feb/maart 2024, maar ben nog op reis tm december, en vraag me af of daar dan genoeg tijd tussen zit voor de aanvraag...

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 06:52

Neonlight schreef:
Van het voorjaar was het nog wel een lange wachttijd. Ik moet wellicht een L visum hebben voor oktober (op 1 augustus weet ik of het USA, China, Korea of Taiwan wordt waar ik naar toe moet), maar wij wijken uit naar Frankfurt, daar zijn de wachttijden een stuk beter.


Maar op welk moment kan je een afspraak inplannen? Ik hoop terwijl ik op reis ben een afspraak in te kunnen plannen voor als ik terug ben... Hopelijk lukt dat...

En uitwijken naar andere ambassades was me al getipt inderdaad :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:16

Ik vlieg 22 Feb naar San Francisco voor mijn nieuwe baan, echt zoveel zin in ! Ook wel heel zenuwachtig. Mijn man gaat mee, maar ivm visum gedoe komt hij 3 -4 weken later... Beetje jammer. We verwachten er 3 - 5 jaar te zitten.

Iemand nog tips voor SF zelf of leuke dingen in de omgeving?

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:25

Texnex schreef:
Margoooo schreef:
Ik vlieg 22 Feb naar San Francisco voor mijn nieuwe baan, echt zoveel zin in ! Ook wel heel zenuwachtig. Mijn man gaat mee, maar ivm visum gedoe komt hij 3 -4 weken later... Beetje jammer. We verwachten er 3 - 5 jaar te zitten.

Iemand nog tips voor SF zelf of leuke dingen in de omgeving?


Ga je echt in SF zelf wonen of ergens ernaast? Vind dat een hele nare stad geworden, en het stinkt :+ Ik zou vooral in het westen van SF blijven als je er gaat wonen. Japan Town in SF gingen we eerst vaak naartoe, en de Japanese Tea Garden. Nu we een kind hebben gaan we nooit meer richting SF ivm de drugs en homeless :=


Ja we horen van meer mensen wel dat t nu niet meer zo geweldig is inderdaad.. We hebben een tijdelijk huisje vlakbij mijn werk in SF zelf, en zodra mijn man een baan heeft willen we iets anders zoeken. Dat is dus afhankelijk van waar zijn werk zit, hoeveel hij verdiend en wat we we zelf willen qua wijk/gevoel.

@san4nie Ik hoop het wel! Denk dat we alsnog tijd tekort komen...

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 09:10

Oshaa schreef:
Margoooo schreef:
Ik vlieg 22 Feb naar San Francisco voor mijn nieuwe baan, echt zoveel zin in ! Ook wel heel zenuwachtig. Mijn man gaat mee, maar ivm visum gedoe komt hij 3 -4 weken later... Beetje jammer. We verwachten er 3 - 5 jaar te zitten.

Iemand nog tips voor SF zelf of leuke dingen in de omgeving?


Ligt eraan wat je nog de "omgeving" vind! Ik heb zelf een paar maanden in Sebastopol gewoond, een dik uur boven SF. De kust is er prachtig, het binnenland (rond de i-5) is zoals ze het zelf noemen een saaie "dust bowl", de bergen aan de oostkan zijn dan weer fantastisch. Ik was zelf wel een fan van Santa Cruz, ook al is het daar ook aan het verloederen (zoals zoveel steden in California - er is veel dakloosheid want het weer is er redelijk). De weg in Big Sur gaat als het goed is dit voorjaar weer open, dus dan heb je daar ook een hele mooie route. En roadtrips in het Westen zijn uberhaupt heel gaaf - als jij en je man tijd gaan hebben om een beetje te reizen.


Ik heb in ieder geval 5 weken vakantie per jaar, en hoop dat we een auto kunnen kopen en dan vaak erop in (lange) weekenden en korte vakanties. Ik ben zelf al op een aantal plekken geweest, maar Las Vegas, Bryce, Grand Canyon staan zeker nog op de wishlist, net als Oregon en Yellowstone. Maar mijn man is er nog nooit geweest dus zullen zeker ook wel Big Sur meepakken en Yosemite bv. Santa Cruz vond ik 5 jaar geleden ook erg leuk idd! Ik ben zooo benieuwd. Hoop dat het nog een beetje te doen is qua daglozen en drugs, toch echt in en in triest...

@Texnex: klopt, ik begreep ook al dat veel mensen dat doen.. Het hangt voor ons echt even af wat we van de stad vinden en welke wijk we evt het leukst vinden om te wonen, en dus hoeveel hoe gaat verdienen en waar zijn werk zit. Ik doe zelf aan kitesurfen en heb ook al eens gefantaseerd om juist dichterbij een kite spot te gaan wonen maar realistisch gezien spendeer ik juist mijn meeste tijd op werk haha, dus of dat nou slim is...

Muir Woods ben ik geloof ik wel geweest 5 jaar geleden, maar zal t zeker meenemen voor mijn man! Echt wel zin om hem van alles te gaan laten zien.

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, mvdende, nuscaniels, petje86, Snorlex en 66 bezoekers