Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:52

Ik ga binnenkort naar Sofia! (Bulgarije) :). Voor de tweede keer op stedentrip eigenlijk. Wat moeten we echt gezien/gedaan hebben? :)

Elk bad heeft er eendje.


Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:54

Marieke_963 schreef:
Ik kom dit topic even omhoog schoppen :7

In februari zijn we van plan om met een groep meiden (allemaal studenten) naar Bulgarije te gaan. We vliegen op Sofia, en willen daar eerst een dag of 3 blijven, om vervolgens nog 2 dagen naar Plovdiv te gaan. Zijn er hier nog mensen met tips? Waar wel / niet heen? Goedkope hotels? Alles is welkom, haha :)


Leeuuk! Ik ben in Sofia geweest en het is echt een leuke stad, heel veilig. Je moet zeker de bulgarian food tour doen, die is gratis (op het einde kan je tippen) en brengt je op allerlei leuke plekken. Verder kan je ook een wandeltocht op de vitoshi mountain doen met een gids, dat is echt een hele mooie tocht. Ook gratis trouwens, wederom op het einde kan je fooi geven. Je kunt werkelijk overal voor weinig geld eten, vooral lokale dingetjes zijn goedkoop maar ook ketens zijn niet duur. Wij hebben bij ‘happy’ echt mega lekker gegeten en gedronken voor 12,50 pp, ideaal. De mensen spreken over het algemeen slecht engels en niet alles is even duidelijk, maar met het internet erbij kom je een heel end. Er zijn super veel mega shopping malls dus als je een dagje wilt shoppen kan je dat daar ook zeker goed doen. Qua slapen, wij zaten in een airbnb en dat was echt top, zeker aan te raden. Echter de hotels zijn ook niet duur dus dat kan je ook zeker overwegen.

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:29

Ik quote mezelf even van een aantal pagina’s terug :)

Citaat:
Leeuuk! Ik ben in Sofia geweest en het is echt een leuke stad, heel veilig. Je moet zeker de bulgarian food tour doen, die is gratis (op het einde kan je tippen) en brengt je op allerlei leuke plekken. Verder kan je ook een wandeltocht op de vitoshi mountain doen met een gids, dat is echt een hele mooie tocht. Ook gratis trouwens, wederom op het einde kan je fooi geven. Je kunt werkelijk overal voor weinig geld eten, vooral lokale dingetjes zijn goedkoop maar ook ketens zijn niet duur. Wij hebben bij ‘happy’ echt mega lekker gegeten en gedronken voor 12,50 pp, ideaal. De mensen spreken over het algemeen slecht engels en niet alles is even duidelijk, maar met het internet erbij kom je een heel end. Er zijn super veel mega shopping malls dus als je een dagje wilt shoppen kan je dat daar ook zeker goed doen. Qua slapen, wij zaten in een airbnb en dat was echt top, zeker aan te raden. Echter de hotels zijn ook niet duur dus dat kan je ook zeker overwegen.


Edit: je kunt prima met de taxi, die zijn mega goedkoop. Je moet alleen letten op het logo, kan je op internet wel info over vinden. Je hebt bij winkelcentra ook gewoon plekken waar taxi’s verzamelen en daar kan je zo instappen.

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:26

http://www.sofia-guide.com/how-to-avoid ... -in-sofia/

Hier kan je het goede logo zien. Ik had het in mijn eentje nooit geprobeerd, maar met die free walking tour gingen we met taxi’s naar het beginpunt en ik was zo verbaasd over de prijs dat ik het vanaf dat moment wel een prima vervoersmiddel vond :’).

Elk bad heeft er eendje.


Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:06

Ik ben ook gek van Berlijn en Venetië vond ik ook prachtig. Ik denk dat je Wenen ook heel erg zou kunnen waarderen, prachtige stad met geweldige architectuur, en natuurlijk de spaanse rijschool :D

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:22

Oeh Krakau is zo leuk! Gewoon lekker ronddwalen door het centrum alleen al. Ook naar de joodse wijk gaan, daar kan je ook naar het Schindler museum. Als het lekker weer is: lekker aan het water gaan zitten.

Elk bad heeft er eendje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers