Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:53

Leuk topic :D Lees ook goede tips over Rome, daar willen we eigenlijk ook wel heel graag heen dit jaar.. Heb al wel een tripje USA op de planning met onder andere New York en Washington en in de zomer naar Montenegro waarbij we ook naar Dubrovnik gaan :) Er zijn zo veel mooie steden, ook in Europa.. zag pas ook Belgrado voorbij komen en lijkt me ook tof!! Wat onbekendere steden vind ik ook wel erg leuk om te doen.

Onderstaande heb ik al afgestreept op de lijst :D

Londen
Berlijn
Parijs
Praag
Barcelona
Krakau
Lissabon
Budapest
Bologna
Florence ( <3 )
Milaan
Verona
Caïro
Luxor
Dubai
Cartagena (Colombia)
Caracas (hoofdstad van Venezuela, was een hele aparte ervaring!)
Antwerpen
Brussel
Keulen
Dortmund

Zie ook mensen toch nog wat twijfelen over Krakau, zeker doen, vond het echt een super leuke stad met heel veel gezelligheid :D Wij zijn ook een dag naar Auschwitz geweest en dat was ontzettend indrukwekkend.



_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:58

cindyy_1993 schreef:
Hulp gezocht!

Ieder jaar doe ik met mijn moeder een stedentrip. We komen er echter niet uit waar we in 2019 heen willen!
We zijn tot nu toe geweest in:
Londen
Rome
Barcelona
Istanbul
Athene
Budapest.

Rome vind ik echt de mooiste stad die ik tot nu toe gezien heb.. En ik vraag me af of er een stad is die dat nog kan overtreffen haha. Wij houden onwijs van steden met "oude bende", oftewel een geschiedenis waar we ons wel 4 dagen zouden kunnen vermaken.

Heeft iemand tips?

Dan kan ik zeker Florence aanraden! Rome staat bij mij ook met stipt bovenaan van alle steden in de wereld die ik heb gezien, maar Florence vond ik ook echt prachtig. <3 Die twee zijn wel mijn favoriete steden in Italië!

Mocht je nog bijvoorbeeld een dag over hebben in Florence, kan je ook goed met de hogesnelheidstrein (Frecciarossa dacht ik, rode treinen) naar Bologna. Dan ben je er zo, in 35 minuten :) Je hebt ook gewone treinen op dit traject, maar dan ben je dacht ik een kleine twee uur onderweg en het scheelt maar een paar euro.

In plaats van Bologna, kan je dan ook een dagje naar Pisa vanuit Florence. Hier rijden volgens mij alleen gewone treinen (de Regionale) gezien de kleinere afstand, maar dan ben je er alsnog in een uurtje. Pisa vond ik boven verwachting en is echt meer dan alleen die scheve toren, waar je je zeker wel een dag kan vermaken. :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:09

Shenavallie schreef:
Mijn vader en ik vonden Pisa juist enorm tegenvallen. Veel opdringerige, Afrikaanse mannen die je van alles willen aansmeren en je zelfs blijven volgen. Negeren of 'nee' zeggen en zelfs boos worden of vriendelijk glimlachen en weer de andere kant op kijken hielp niet en echt veel bijzonders was er ook niet te zien. Ja, de toren en het houtsnijwerk in de deuren en dat was het dan. Oh ja, pas ook op voor de Roma-dames. Ze komen met z'n drietjes tegelijk om je heen met een stuk karton en willen je spullen dan afnemen. Het was dat mijn vader en ik allebei alert waren, maar zelfs met zijn arm vastgeklemd om zijn tasje wisten ze het nog open te krijgen. Als ik niet zo van leer getrokken was, hadden ze de hele inhoud eruit gehaald. Nee, Pisa is het absoluut niet voor ons. :n

Rome was inderdaad meer dan fantastisch en staat op het wensenlijstje om nog eens te bezoeken. :# Florence vonden wij tegenvallen, maar dat kan ook komen omdat we de verkeerde kant op waren gelopen. :') Er hing in ieder geval geen prettige sfeer, vonden wij. Venetië is absoluut een prachtig 'doolhof'! :j Daar willen we ook zeker nog eens naar terug. *\o/*

Oh wat jammer zeg -O- Zo’n ervaring is echt niet fijn! Wanneer zijn jullie geweest? Wij waren er eind augustus en hebben alleen heeeeeeel veel toeristen gezien bij dat stuk met de scheve toren, de dom, etc. Daar ook een paar van die verkopers van selfiesticks etc, maar gelukkig niet opdringerig. We hebben verder gelukkig van niemand last gehad en geen moment onveilig gevoeld.

Wij zijn vanaf het treinstation naar het centrum gelopen en kriskras door de stad gegaan. Daar op juist prachtige plekken terecht gekomen. <3 Grote pleinen met mooie gebouwen, waar geen toerist te bekennen was. Ik kan me voorstellen dat als je alleen bij de toren, de dom, etc bent geweest, dat het dan tegenvalt qua stad. Maar juist de ‘onbekendere’ plekken vond ik erg mooi. :)


[ img ]


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Edit: Is Krakau niet iets voor jullie? Ik ben daar 5 dagen geweest en goed vermaakt. Vonden het een hele leuke en gezellige stad. :) We zijn er wel geweest voordat het een wat bekendere ‘citytripbestemming’ werd, maar ook nu hoor ik er nog hele goeie dingen over.

Wij zijn daar een dag naar Auschwitz geweest, enorm indrukwekkend.. Ook zijn we een middag met een Poolse gids richting het Joodse deel van de wijk gegaan vanaf het centrale plein en op allerlei mooie plekken en in gezellige kroegjes gestopt. Verder heb je ook grotten in de buurt die heel mooi moeten zijn (zelf niet geweest). Het centrale plein is heel gezellig en je hebt ook een hele mooie burcht vlakbij de rivier. En gewoon slenteren door de stad is ook al leuk. Destijds (2010 dacht ik) was het daar ook heel goedkoop :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:21

cindyy_1993 schreef:
Thanks M_D_H! Weer een stad erbij voor op het lijstje :D
Heb nu een lijstje van 5 steden die mij aanspreken... Maar hieruit kiezen is nog steeds zoooo lastig...
Op het lijstje staan:
- Napels
- Sevilla
- Wenen
- Lissabon
- Valencia

Wie helpt ons kiezen? :')
Nogmaals wat wij leuk vinden om te doen op stedentrip:
Vooral heeeeel veel sightseeing, vooral "oude bende" (ofwel historie) spreekt ons enorm aan.
We gaan 4 dagen en willen dus ook zoveel mogelijk zien in die 4 dagen.

Lissabon vond ik een hele gave stad!! Echt heel mooi. <3 Als je nog tijd over hebt, kan je evt ook naar wat paleizen langs de kust. Moet ook heel mooi zijn!

Napels vond ik ook een leuke stad! En genoeg dingen om te doen in de omgeving, zoals o.a. Pompeii en de Amalfikust. :) Wel heel afwisselend en hele mooie dingen! Pompeii vond ik heel indrukwekkend. Hercaleum (of zoiets) moet ook een aanrader zijn.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:49

Bij de Hema heb ik een keer een goedkoop heuptasje gekocht. Heel simpel ding en heel dun, eigenlijk ideaal om het broodnodige aan belangrijke spullen in te doen :) Ik neem nu eigenlijk altijd deze mee als ik een stad in ga en doe ik onder mijn shirt voor mijn telefoon en geld/pasjes. In de rugzak doe ik dan inderdaad eten, drinken, etc. Misschien is het een idee! :) Ik heb deze nu trouwens twee jaar en al heel regelmatig gebruikt, maar ben verbaasd over de stevigheid :+

https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... gLIx_D_BwE

Mooi hè, Rome <3 Is ook zeker 1 van mijn favoriete steden!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:06

Wij waren in totaal 5 dagen in Krakau (incl. de heen- en terugreis). Hiervan zijn we ook 1 dag naar Auschwitz geweest en 1 dag naar de Joodse buurt & Schlinder’s factory. De rest van tijd hebben we door de stad geslenterd, gewinkeld en terrasjes gedaan etc. Vijf dagen was voor ons prima om de stad goed te zien en om ook nog een beetje te relaxen :)

Milaan vond ik ook super tof! Natuurlijk is het bezoeken van de dom een aanrader, maar ik vond het kasteel (Sforzesco) ook erg mooi. Vanaf het plein bij de dom kan je daar zo heen lopen. Bij het kasteel vlakbij zit ook een heel mooi park, waar je ook goed kunt vertoeven met mooi weer :D

Wij zitten nu te kijken om een dag of 5/6 naar Athene te gaan met ook eventueel uitstapjes buiten de stad. Iemand daar nog tips voor? :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_ en 79 bezoekers