Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:28

Mijn absoluut favoriete steden in Europa zijn Porto Vecchio en Ajaccio, maar helaas buiten het hoogseizoen lastig te bereiken vanuit Nederland. Ik vind Londen altijd erg leuk, Nice is een leuke stad, Marseille is ook leuk, meerdere steden in Umbrië zijn erg leuk en ik heb ook wel genoten in Barcelona!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:21

Eulogy schreef:
Newcastle is ongeveer even groot als Utrecht dus is toch wel een stad te noemen :D

Leuk topic, ik ga in maart een lang weekend naar Madrid met m'n vader. Heb er echt zin in, nog nooit in Madrid geweest :D Verder wil ik heel graag nog naar Rome en New York met m'n vriend, ben er zelf geweest maar hij nog niet. New York ziet hij alleen helaas niet echt zitten -O-
Vorig jaar zijn we rond de kerst in Stockholm geweest, vond ik ook heel leuk.

Oh enne, ik woon in Bristol en hoewel het niet echt een grote stad is, lijkt het steeds populairder te worden onder Nederlandse toeristen :D Ik vind het in elk geval zeker een aanrader.

Ik vond Bristol heel leuk! Mijn ex woonde een half jaar in Bath en vond het vooral leuk dat er veel leuke plekjes in de buurt waren. Ben toen dus buiten Bath ook nog een paar keer naar Bristol gegaan.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:35

Wat zijn volgens jullie de leukste steden om in je eentje rond te dwalen? Mag best een beetje "off the beaten track" zijn.. Scandinavie spreekt me heel erg aan maar de prijs houdt me een beetje tegen. Wil eigenlijk voor vlucht + transfer + accommodatie niet meer dan 250 euro kwijt zijn, en dat is echt als ik 4 dagen kan. Accommodatie is in dit geval een hostel dus geen luxe hotels.

Belangrijke punten voor mij zijn dat het veilig is om in je eentje als vrouw rond te lopen (beetje een vaag begrip maar steden met extreem veel criminaliteit of een vijandige sfeer in een groot deel van de wijken vallen voor mij af), dat het toegankelijk is met veel culturele activiteiten, dat ik er evt nog een beetje leuk kan winkelen. GROTE pre is gratis/goedkoop toegankelijke musea (en veel). Ik wil er het liefst wel een paar dagen blijven dus het is wel noodzakelijk dat de stad me ook een paar dagen boeit.

Weer maakt me niet zo veel uit, ben een groot aanhanger van winters weer maar ik hoef ook weer niet te bevriezen.

Ik hou wel van een beetje bizar, maar wil het wel leuk houden. Een druk nachtleven c.q stappen hoeft van mij echt niet.

Op dit moment ben ik vooral noordelijk aan het kijken, Scandinavie spreekt me heel erg aan maar ik twijfel of dat qua prijs een beetje te doen is. Het is om te vieren dat ik mijn eerste opdracht binnen heb maar vind het ook weer zo overdreven om daar gelijk mijn complete verdiensten aan uit te geven.

St. Petersburg spreekt me op een of andere manier heel erg aan, maar ik heb er totaal geen ervaring mee en weet dus ook niet hoe het zit qua veiligheid, of het nog wel lekker toegankelijk voor Europese toeristen is tegenwoordig en of er wel voldoende Engels gesproken wordt. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:47

Jezzi schreef:
Scandinavië ben ik van de zomer geweest en is écht heel erg duur. Je rekent voor een glas fris makkelijk 6 euro af op een terrasje, dus even borrelen of wat eten is echt niet leuk.

Ik zou naar Budapest/Praag/Warschau/Krakau vertrekken met dat budget. Mooie landen en genoeg te beleven. Mogelijk wel koud (ik was in januari in Praag en toen was het overdag soms -12) maar dat hangt er natuurlijk vanaf wanneer je gaat :j

Praag ben ik al geweest, en Budapest trekt me niet per se heel erg op een of andere manier. Warschau en Krakau staan wel op het lijstje maar ben er toch niet razend enthousiast over. Ben echt enorm kieskeurig, vooral omdat ik met een klein budget eigenlijk het liefst de halve wereld over zou willen vliegen. Ben nu weer een aanbieding voor retour Toronto tegengekomen voor 330 euro en ik ga me dan gelijk afvragen of het niet leuk is om dan gewoon een paar dagen naar Toronto te gaan...

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:51

Ja, met Skyscanner heb ik dus goedkoop Toronto gevonden.. Directe vlucht voor maar 330 retour. Kan het eigenlijk niet verantwoorden tegen mezelf om niet te gaan, maar aan de andere kant is het zo veel geld...

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:56

Ja, absoluut. En kan denk ik wel een deel voor kerst vragen dus ben er eigenlijk wel uit. 27 januari ga ik weg als het goed is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:44

Jezzi schreef:
Ga je altijd alleen Suzan? Dat drijft de prijzen (vnml voor hotels) ook wel aardig op. Schiphol biedt naar een aantal steden tickets aan voor de vaste prijs van 99 euro trouwens. Of ze dan je tijden hebben weet ik niet :)

Behalve als je in een hostel op een slaapzaal gaat liggen dan, maar dat is niet voor iedereen denk ik. AirBNB is ook nog wel betaalbaar als je alleen een slaapkamer in een huis doet.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:22

Praag vond ik juist heeeeel leuk :j Leuke mix tussen prachtige statige gebouwen en hele simpele doeltreffende gebouwen uit het communistische tijdperk. Leuke musea en er is absoluut genoeg te beleven. Ik denk wel dat je ervan moet houden maar ik denk dat Praag wel een van de meest toegankelijke oostbloksteden is (behalve misschien Boedapest tijdens Sziget :))

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:59

Ik vond Barcelona heel mooi. Was wel ontzettend blij dat ons hotel in het centrum zat want toen wij er waren was het echt onmogelijk heet (midden in de zomer) en flinke afstanden wandelen was echt niet ideaal.

Heb evt wel een super fijn restaurant tipje voor je, heb daar echt heeeerlijk gegeten.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:08

Wij hebben echt heerlijk gegeten bij Le Beso y La Luna. Zit smak in het centrum maar op een pleintje waar het op een of andere manier vrij rustig is. Wij zaten er midden in de zomer en echt heerlijk gegeten voor een prima prijs.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:17

Ik doe hetzelfde als ikke. Als ik ergens naartoe wil kijk ik eerst waar ik een aanbieding voor kan vinden of welke richting vluchten heel goedkoop uitvallen op het moment dat ik wil. Vanaf daar ga ik verder plannen en uitzoeken of het mogelijk is low-budget te gaan op de plek waar ik naartoe wil. Zo weet ik dat ik wellicht heel goedkoop naar Scandinavie kan, maar dat de leefkosten daar erg tegen zullen vallen en dat ik dat dus beter kan laten als ik niet zo'n groot budget heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:46

xxxmh schreef:
Ik ga volgende week naar londen en ga ik rondlopen met een rugzak. Waar doen jullie dan je portemonnee. Ben zo bang dat ie in mijn rugzak gestolen wordt..

Ik heb voor in Canada een hoesje voor m'n telefoon gekocht waar ik ook m'n pasjes in kon doen, omdat ik m'n telefoon toch vaak in mijn handen of in ieder geval in mijn jaszak heb zitten. Verder heb ik eigenlijk nog nooit iets meegemaakt dat mn tas opengeritst werd, en ik denk dat het risico in Londen ook niet groter is dan in Amsterdam!

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:27

Ik zou in NY juist investeren in een hotel dat in het centrum ligt, veel handigere uitvalsbasis. Wij hebben bewust de rest van onze reis de hotelkosten gedrukt zodat we in NY in het Waldorf Astoria konden slapen (en ja, dat viel echt reuze mee qua prijs) en dat was toch wel erg gaaf. Vooral omdat je zo even terug kan naar je hotelkamer en toch alles in de buurt hebt. Dat lijkt me in bv Queens echt lastig.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:40

Gaaf hoor! Het is natuurlijk super afhankelijk van je budget maar ik heb zeker wel steden waar ik langer voor zou sparen zodat ik wat meer kan investeren in bv een degelijk hotel. Ben normaal echt wel van het rondtrekken en lekker in hostels in de middel of nowhere slapen, maar in NY is dat gewoon zonde. Ook omdat het zo'n gigantische stad is dat je gewoon heel veel reistijd kwijtraakt.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:38

Marrakech kan ik aanraden idd. Prachtige stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:17

Szan schreef:
Iemand al eens in Sint Petersburg geweest? Ik heb net een lang weekend in oktober geboekt en kan wel leuke tips gebruiken.

Mijn neef is daar erg veel geweest, ik zie hem zondag en kan dan even wat voor je vragen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:39

Barcelona vond ik heel leuk maar ik zou er persoonlijk buiten het hoogseizoen heen gaan. Voor ons was het echt te warm om actief dingen te gaan ondernemen en het is er allejezus druk in de zomer, waardoor hotelprijzen ook echt geen grapje meer zijn. In de herfst is het qua temperatuur nog heerlijk maar dan een stuk rustiger.

Mensen die dichterbij huis willen blijven: Gent is een enorme aanrader. Hele leuke stad voor een dagje of twee. Met FlixBus oid ben je er zo en het kost je amper wat. Ik pak liever zo'n bus dan de auto, zit ik tenminste niet met parkeerkosten überhaupt het vinden van een plek voor de auto.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:17

In Londen zou ik gewoon kijken naar een hostel dat relatief in de buurt ligt en lekker heen en weer uberen. Ik ben dol op het metrosysteem daar maar s avonds pak ik liever een uber.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:10

Ik vind Milaan zelf niet zo heel erg leuk, Florence oid is dan leuker in Italië. Madrid is wel een hele toffe stad.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:08

Madrid is ook flink aan de prijs hoor, vooral als je er niet een echt budgetreisje van wil maken.. Maar imo wel het geld waard.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:07

Margee schreef:
Met de zoekfunctie kwam ik dit topic tegen!!!! Ik wil de komende tijd graag een paar citytrips doen en Londen staat als eerste op de lijst en we willen met de trein.
Nu heeft een vriendin juist een erg leuke vakantie gehad via airbnb en ik heb wat zitten neuzen. Wat is echter een prima plek om te zitten in Londen waarbij je goed vervoer hebt naar de hotspots. En misschien heeft iemand zelfs een goede airbnb tip!!!
We gaan met 4 of 5 volwassenen.

Ligt er heel erg aan wat je wil en wat je leuk vind. Ik vind verblijven in Camden persoonlijk het leukst, daar zitten veel hotspots, leuke barretjes en natuurlijk de Camden Market. Als je wat meer naar de echte toeristische trekpleisters wil zou ik persoonlijk rond Hyde Park een leuk hotel/Airbnb zoeken, daar zit veel en het is nog relatief betaalbaar.

In Londen zou ik je hoe dan ook aanraden om een pas voor de metro te kopen en alles lekker te gaan ontdekken. Smak in het centrum betaal je je blauw voor accommodatie, terwijl je 5 minuten verderop een stuk goedkoper zit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furst, Gaby, Miiej en 85 bezoekers