Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:55

Al gedaan;
Antwerpen; leuk voor een dagje, maar meer een "shopstad".
Barcelona: erg leuk. Wil ooit nog eens.
Lissabon: vond ik erg leuk en mooi! Een aanrader
Londen (3x): 2x met school, 1x prive. Blijft erg leuk, maar heb het nu wel gehad.
Parijs (3x): vond ik niet zo... vind het maar een vieze overrated stad.
Rome: leuk voor een keertje
Milaan: geen aanrader
Venetie: had het binnen n paar uur wel weer gezien, overal in elk straatje hetzelfde
Praag: erg leuke stad, genoeg te zien en te doen.
Krakau: viel erg tegen (nou hadden we ook continu regen en werd bijna alles gerenoveerd...
Boedapest: vond het nogal vies, alleen het parlementsgebouw was mooi.
Pisa: alleen maar de toren, verder echt niks aan.
Geneve: tijdverspilling geweest.

Wat nog op mijn lijstje staat;
New York
Kopenhagen
Berlijn
Sint Petersburg

Al denk ik dat die laatste 3 bij mij ook wel gaan tegenvallen, maar wie weet!
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 15-10-17 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt


iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:56

Kiwi_ schreef:
Aangezien ik zie dat hier meerdere mensen naar Krakau zijn geweest, hoop ik dat jullie wat tips hebben. Een dag auschwitz staat natuurlijk op het programma, maar wat zijn daarnaast aanraders? En leuke plekken om te eten of te slapen zijn ook welkom :)


Hoe lang ben je er? Wij zijn in de zoutgrotten geweest, zeker een aanrader, maar daar moet je wel 3 uur voor uittrekken! Is met de trein of bus zo'n kwartiertje er vandaan.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:03

Yv_ schreef:
iirrssjjee schreef:
Parijs (3x): vond ik niet zo... vind het maar een vieze overrated stad.

Ahhh eindelijk iemand die dezelfde mening heeft als ik! Iedereen staat me altijd zo stom aan te kijken als ik zeg dat ik Parijs overrated vind en helemaal niet mooi en romantisch...


Haha high five! Doe mij maar Londen of Barcelona hoor! Vind ik vele malen leuker en mooier. Of Disneyland Parijs :+. Vind Parijs echt niks aan...

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:12

Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


Het is best steil en bergachtig. Dus zorg ervoor dat je niet te veel wilt lopen. Want dat nekt je!
Tram 4 naar de top nemen. Is heel toeristisch, maar zo'n leuke ervaring!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:18

Kiwi_ schreef:
_KellyAV schreef:

Ik ben met een vriendin geweest, 4 dagen en we waren volgens mij iets van 100 euro pp kwijt! Dat was voor alle dagen haha. Je kan er heel goedkoop eten. Wij deden veel te voet. We zijn naar Auschwitz geweest en de zoutmijnen :) oh en vanaf het vliegveld naar de stad kan je voor omgerekend een euro ongeveer reizen met de bus! Echt spotgoedkoop!

Berlijn is ook heel leuk! Ben net 3 dagen terug :D


Is het aan te raden om tickets voor Auschwitz en de zoutmijnen vooraf online te kopen, of gewoon daar?


Voor Auschwitz zou ik dat wel doen ja! Ze laten maar n max aantal mensen binnen per tijdstip en dat zit snel vol (tip, ga zo vroeg mogelijk, wij waren er om 7.30. Dan ben je helemaal alleen en is je gevoel nog indrukwekkender). Birkenau kun je zo in en uit lopen, hoef je niet te reserveren. Je kan gewoon met de bus vanaf Auschwitz gratis erheen, zit bij je ticket inbegrepen.

De zoutmijnen wilde ik reserveren, maar zat via internet vol. Zijn er gewoon heen gegaan en konden met de route van een uur later gewoon mee!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:42

Booooo schreef:
Mocht er iemand binnenkort naar Praag gaan, zou diegene dan een koelkast magneetje voor mij willen mee brengen? :D Uiteraard betaal ik de magneet en de verzendkosten.

Mocht iemand dit willen doen, mag diegene ook een PB sturen.


Via de app van Wish kun je bij de zoekfunctie Magnet prague invullen en dan krijg je heel veel keuze! Voor 3 of 4 euro krijg je n thuis opgestuurd!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:52

N_Quirro schreef:
Even een vraag!
Ik wil samen met een vriendin een paar dagen naar (waarschijnlijk) Milaan toe, heeft er iemand nog tips voor een hotel die goed gelegen ligt?
We willen midden februari met het vliegtuig erheen :)


Wij zaten in het Ibis hotel. Wel uit het centrum, maar met de tram binnen 10minuten in het centrum!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:08

Ik vind Milaan ook niet zo heel veel voorstellen. Ik had het na 1 dag eigenlijk al wel gezien... Madrid ben ik niet geweest dus kan ik niet over oordelen.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:51

Wij gaan in het paasweekend naar Kopenhagen!!!! Gekregen voor ons 5-jarig samenzijn :)

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:13

GaitMonster schreef:
:wave: ik kom me even melden. Had met ons mam bedacht om 5/6 dagen op stedentrip te gaan in t najaar. Nu hadden we ons gezet op Barcelona en Lissabon. Beide schijnt mooi te zijn alleen Barcelona heeft mijn voorkeur omdat er ook strand bij is :D
Nu zijn we bij het reisbureau geweest, wijzer geworden maar ook lastiger.
Nu staan Valencia en Malaga ook op een optie lijstje.

Hebben jullie tips/voorkeur?!

Ik zou zeker voor Lissabon gaan! Barcelona viel mij redelijk tegen en van het strand hoef je je ook niet zoveel voor te stellen hoor!! Alle mensen op n kluitje en het is best vies.. Ook een aardig eindje uit het centrum.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:13

Loolotte schreef:
:wave: Wellicht hebben jullie tips voor mij. Ik ben op zoek naar een leuke stad op max. 3,5 uur vliegen met een bruisend uitgaansleven, cultuur en lekker eten. We gaan met 3 studenten, dus het liefst niet al te duur := Berlijn valt overigens af jammer genoeg, want die heb ik al op de planning staan met mijn moeder.


Barcelona? Dat is een erg leuke stad voor studenten!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:09

Hoi hoi!

We hebben de volgende op de planning staan. Berlijn!
3 nachten daar, 3,5 dag in Berlijn. We zouden dit met de Kerst willen doen. Is dat dan leuk? Zijn winkels e.d. dan open? Of is het net als in NL alleen de woonboulevard enz? Ik hoor het graag van jullie :D


iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:25

Narya schreef:
Ik zou iets eerder gaan, Duitsland is in de winter op z'n leukst als de kerstmarkten er zijn! En Duitsland is heel conservatief, hier is zelfs alles op zondag gewoon dicht, dus ik zou er niet vanuit gaan dat er veel te winkelen valt met Kerstmis.


Dat is jammer... Eerder kunnen we helaas niet ivm werk. Wij zijn vrij met kerst tm 1 januari. Dus we moeten eigenlijk in die periode gaan als we willen gaan.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:31

cindyy_1993 schreef:
Thanks M_D_H! Weer een stad erbij voor op het lijstje :D
Heb nu een lijstje van 5 steden die mij aanspreken... Maar hieruit kiezen is nog steeds zoooo lastig...
Op het lijstje staan:
- Napels
- Sevilla
- Wenen
- Lissabon
- Valencia

Wie helpt ons kiezen? :')
Nogmaals wat wij leuk vinden om te doen op stedentrip:
Vooral heeeeel veel sightseeing, vooral "oude bende" (ofwel historie) spreekt ons enorm aan.
We gaan 4 dagen en willen dus ook zoveel mogelijk zien in die 4 dagen.


Ik heb alleen ervaring met Lissabon, maar dit is wel een echte aanrader!! Echt een super leuke en mooie stad!! Is goed te voet te doen, als je er de tijd voor wilt nemen. Aangezien het echt veel berg op berg af is.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:21

Shenavallie schreef:
Even dit topic omhooghalen.

Ik ga in januari met mijn man een paar dagen naar Lissabon. Is er iemand die mij kan vertellen wat ik zéker moet bezoeken? Het is voor mij de eerste keer dat ik naar Portugal ga, dus totaal nieuw. Ik mag in ieder geval aannemen dat ze in de hoofdstad wel Engels spreken? :D


Ze spreken zeker engels! Bij een van de kathedralen/kerken is er 1x in de week op het plein een grote markt! Zou ik zeker heen gaan als je de kans hebt! En met het trammetje mee is ook een hele beleving. Die smalle straatjes enz! :)

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:03

Shenavallie schreef:
Dank je wel iirrssjjee! Wij houden van markten, dus ik zal gaan uitzoeken welke je precies bedoelt. Dan willen we daar in ieder geval naar toe. En met zo'n tram door de smalle straatjes lijkt me ook geweldig, ga ik ook opschrijven.


Even voor je opgezocht;
https://www.google.com/amp/s/saudadesde ... sabon/amp/
Volgens mij was het die antiekmarkt!

En je moet tram 28 hebben! Die gaat helemaal naar de top van Lissabon! Neem vooral veel de tijd want het is best veel berg op en af looen in het centrum!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:23

benangelique schreef:
Vorige maand zat ik in Praag, volgende maand ga ik maar Rome. Iemand nog tips en adviezen?


Lekker veel lopend doen :).

En als je goedkoper maar lekker uiteten wilt; Momart Restaurant en cafe.

Wij zaten in een B&B daar vlakbij. Het is een lopend buffet. Je betaald alleen voor je drinken (die natuurlijk wel heel duur zijn). Eerste drankje is 11 eur. Alles erna 6 eur. Zit naast een carrefour, dus als je daar van te voren een drankje haalt, heb je aan 1 drankje in het restaurant voldoende! :)

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:40

benangelique schreef:
Mijn hemel, 11 euro voor een drankje hihi
Lopend doen we inderdaad altijd, dan zie je toch het meest. En we gaan 1 ochtend met bajabikes op pad


Klopt. Maar dat is dan wel het enige wat je betaal! Dus je kan met 2 pers voor 22 euro uiteten gaan!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:16

Tanya schreef:
Subtiel schopje!

Ik ga in Augustus naar Krakow. Dacht zelf aan 3-4 dagen. Iemand nog tips? Auschwitz uiteraard.


De zoutmijnen van Krakau zeker meepakken!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:45

quera schreef:
Hoi,

Samen met mijn moeder wil in rond maart een stedentrip gaan maken.
Eisen zijn:

- maart/april vertrekken
-max 4-5 uur vliegen
- tussen de 20-25 graden
-terrasjes vinden we leuk en veel locale winkels

Hotels enz maakt ons niet uit omdat we via airbnb oid gaan boeken.

Later in het jaar gaat niet ivm andere vakanties en het risico dat ik niet mee kan door mijn ziekte.

We hadden nu marrakech in ons hoofd. Maar andere opties houden we zeker open.

Jullie nog leuke steden waar wij nog niet aan hadden gedacht? We zijn een aantal jaar geleden naar milaan geweest.


Ben je al eens in Lissabon geweest? Of Madrid. Beiden erg leuk!!

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:46

xxxmh schreef:
Wij gaan naar Kopenhagen met srprs.me! Iemand nog tips?


Als het goed is, is daar een nieuwe foodhal nu! Bij ons was die nog in aanbouw....

Een boottochtje met bv lunch, is zeker een aanrader! Hebben wij ook gedaan.

En een (mid)dagje Tivoli is leuk. Gewoon alleen al er rondlopen. Wij hebben toen geen attracties gedaan (was mij veel te duur).

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 23:28

HorseTimeXL schreef:
Hallo allen (of eigenlijk specifiek degene die maar Lissabon zijn geweest), kan je je in Lissabon 4 dagen vermaken of is dat 'te lang'. Ik wel met een vriendin ergens in december er naar toe wanneer Lissabon in kerstsferen is.


4 dagen is prima! Wij waren er 3 en was voor het mooie net te kort.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:33

Auschwitz kun je gratis naar binnen. Dus daar hoef je niks voor te rekenen. Zoutmijnen waren geloof ik 15 euro per ticket. Wij zijn er maar 1 dag geweest, dus weet niet hoeveel zakgeld je verder nodig hebt.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:19

desi92 schreef:
Voor diegene die naar krakau zijn geweest en Auschwitz en de mijnen hebben bezocht even een vraag.
Is het te doen als je er op eigen gelegenheid heen gaat ? Google Maps heeft een behoorlijke reistijd aan met het ov tussen beide plekken.
We willen wel met gids naar Auschwitz.


Wij reden met een camper. Vanaf Auschwitz, kun je sowieso met de gratis pendelbus naar het andere gedeelte, en dus ook weer terug. Wij gingen 'smorgens meteen om 8u naar Auschwitz. Het was toen mega rustig nog. Toen naar het andere deel. En einde middag de zoutmijnen (uurtje of 4).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende en 75 bezoekers