Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:03

:wave:
Ik heb al wat kleine backpacktochtjes gedaan, maar vlieg 9 september (alleen) richting Thailand. Spannend maar oooooh zo'n zin in! :):)
Nu zo langzamerhand de laatste spullen aan het verzamelen.

Ik boek de eerste 2 nachten een hostel en vlieg vervolgens richting het noorden. Ook daar boek ik 1 nacht en vanuit daar heb ik niks meer gepland staan. Spannend, maar dan ben ik niet gebonden aan mijn eigen trip en kan ik eventueel bij anderen aansluiten. :)

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd



Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:02

Gewoon bij de GGD navragen :) malaria heb je alleen een noodpakket nodig, maar met een beetje logisch denken (= sarong/lange broek aan en spuiten met DEET) is het al goed te doen.

Ik kan in die week dat ik hier nu zit mijn muggenbulten op 2 handen tellen ;)

Nog wat jaloersmakende beelden:

[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:29

Ik heb 2 dagen voor vertrek naar CM gewoon een ticket voor de nachttrein kunnen regelen. :) in Thailand zelf dus. Via een bepaalde site. Zal kijken of ik erachter kom welke site dat was.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:41

Dreamy schreef:
Ik vind het nu toch wel spannend worden, iemand die me door dit gevoel heen kan praten? :P


Je gaat 100% genieten! :D het is een van mijn beste keuzes ooit geweest!

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:59

Dreamy schreef:
Ben al wel vaker alleen op vakantie geweest, kan opzich prima alleen zijn :j alleen de omstandigheden zijn nu een beetje minder waardoor ik bang ben mezelf heel erg tegen te komen. Wil ik ook wel erg graag hoor, leer ik alleen maar van.

Ben trouwens al lid van die groep :j
Heb Samsen Street Hotel & Hug Hostel Rooftop geboekt :)



Jaaa HHG! Echt een toplocatie, kun je ook heerlijk ontbijten, en ook in het tentje ernaast :D
Andere ken ik niet.

En eenzaam? Ik heb me geen enkel moment eenzaam gevoeld. Had een paar keer zelfs het idee dat ik echt even alleen wilde zijn := had constant wel iemand om me heen of iemand waarmee ik op pad kon.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:37

Ik zou het echt afraden...
Niet alleen omdat het niet fijn is om in een vreemd land te zitten met een eventuele lockdown, maar ook zeker omdat je nu overal ziet dat landen bepaalde reizigers weren of er alles aan doen om zelf niet ziek te worden. In Azië zijn bijna alle toeristische attracties dicht dus is er weinig te doen, verder hebben ook veel restaurants en hotels maatregelen genomen. Ook hanteren veel landen een quarantainebeleid van 2 weken, en ik verwacht dat Nederland ook nog wel op de rode lijst komt m.b.t. negatief reisadvies, dan ben je helemaal de Sjaak :=

Ik begrijp echt heel goed hoe zuur het is, ik zit ook nog in spanning (begin juni), maar weet wel dat als het niet doorgaat dat dit niet voor niks is...

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:52

casperzazoe schreef:
Ah, Zuid Afrika is makkelijk te reizen dus 'jammer' dat dat afvalt. Azië trekt mij totaal niet dus daar kan ik niet veel over zeggen maar Colombia, Belize en Chili schijnen ook veilig te zijn maar dat heb je misschien al gehad als je ook al in Peru bent geweest? :)

Ik zocht eigenlijk het topic over Oostenrijk maar die krijg ik niet gevonden dus misschien dat iemand hier me kan helpen omdat het toch een beetje buiten de standaard valt. Ik zou graag in Oostenrijk een 2 of 3 daagse alm / hutten tocht willen doen. Iemand die me daar iets over kan aanraden? Zonder enge smalle paden want ik heb mega hoogte vrees. :=


De KAT route bij Kitzbuhel ☺️ Zijn wel 5-6 daagse routes normaal maar misschien kan het korter! Zelf nog niet volledig gelopen maar wel stukken ervan. het gebied is prachtig en overnachting is dan al geregeld.
Enige is: je loopt in principe zonder bepakking, dit wordt voor je afgeleverd. Dus ondanks de zwaarte toch wel wat luxe :))

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Muurp
Fotograaf
Berichten: 15086
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:44

Wij vertrekken zaterdag naar Oostenrijk en willen vanuit daar kijken wat mogelijk is :) Slovenië staat onder andere hoog op ons lijstje maar we plannen niks vooruit. We zien vanzelf waar we ons goed bij voelen en waar onze reis eindigt :)

We willen overigens zoveel mogelijk toeristische plekken vermijden en juist de ruimte opzoeken.
Met name hiken en fietsen, hopelijk ook nog richting het water (binnenland).
Dus tips rondom oostenrijk zijn welkom :))

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, Scarremans, Stybba en 76 bezoekers