Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:42

Zijn er hier wel eens mensen in Tanzania geweest?


Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 17:36

Wie weet er een mooie wandelroute, geschikt om in ongeveer een maand te lopen? Liefst met mogelijkheid tot slapen langs de route, hostel of tent.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:39

Thanks, ga ik beide opzoeken! Had ook gekeken naar routes die bij santiago de compostella horen, maar die zijn zooo druk in de zomer. Heb daar niet echt zin in. Neig dan meer naar het oosten van europa

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:48

Ga je met de backpack op lopen? Dan zou ik hem max 15kg laden. Ik heb zelf een backpack van 45 liter en daarmee lukt alles prima. Op youtube staan veel filmpjes over handig inpakken enzo ;)
Als je de backpack in het hostel laat overdag, kun je uiteraard meer spullen meenemen en zou je voor een groter formaat gaan. Ik zou er wel beide een meenemen

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:24

De kleine op je buik :) Gaat prima!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:38

Ik weet hoe zwaar 15kg is, ik heb ermee door de bergen voor noorwegen gelopen ;) met het grote verschil dat ik een tent, slaapzak en kookspullen nodig had.

Als je alles in 1 backpack doet, tilt iemand dus veel meer gewicht, en de ander niks. Tuurlijk kun je ruilen, maar mij lijkt het wel zo fair om je eigen spullen te dragen

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:43

Ik vind het vaak juist de leukste momenten als alles mis gaat! Niet te veel voorbereiden geeft ook ruimte voor spontane acties, en ook met een verkeerde bus kom je in een ander leuk gebied uit.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:43

Wie heeft er aanraders voor Indonesië? En dan met name welke eilanden/plaatsen we moeten bezoeken :)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:12

Ik heb redelijk veel reiservaring, maar nooit in Azie. Flores lijkt ons inderdaad erg leuk. Waarom heb je daar wat meer ervaring voor nodig?
We zijn echt nog aan het orienteren. Liever natuur en dieren, geen steden en strand. Bali trekt me helemaal niet

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 18:07

Dankje!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:03

Oeh leuk, ik ben afgelopen oktober en nov in Indonesie geweest. Java, Bali (heel kort) en Lombok

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:29

Ik heb een weekje gelopen rondom Innsbruck een paar jaar terug. Fijne omgeving met mooie routes!!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:31

Peony schreef:
Hoi!
Ik ben mij aan het oriënteren om in juni/juli 2021 een maand te gaan backpacken. Hebben jullie tips voor een land?

Wat ik zoek:
- Makkelijk reisbaar land (ik heb reiservaring maar niet alleen)
- Budget a €3000 inclusief vliegticket. (Als dit überhaupt mogelijk is.)

Verder sta ik voor alles open! Heeft iemand tips?

Indonesië! Java en Lombok vond ik super leuk en redelijk goed reisbaar en als vrouw ook geen probleem. Bali heel makkelijk, maar idd super toeristisch. Vond ik geen bal aan

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:05

Oh das zeker ook leuk, in eigen land!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:14

En goed knlezen in de gewichtverdeling in je backpack. Niks teveel meenemen en je eten afgewogen inpakken. Heb zo in Noorwegen een dikke week rondgelopen zonder een supermarkt nodig te hebben :) Voordeel is wel dat je daar overal het water zo kan drinken, dat kan natuurlijk niet overal

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:30

midori schreef:
Wipher schreef:
En goed knlezen in de gewichtverdeling in je backpack. Niks teveel meenemen en je eten afgewogen inpakken. Heb zo in Noorwegen een dikke week rondgelopen zonder een supermarkt nodig te hebben :) Voordeel is wel dat je daar overal het water zo kan drinken, dat kan natuurlijk niet overal


Gaaf! Waar?

Je kunt ook water purification tablets (of een water filter) mee nemen, op weinig plekken is het water zo smerig dat die niet genoeg zijn. Wij zijn 9 week Zuid Amerika door gegaan (steden en trekking) zonder ook maar ooit water gekocht te hebben.


Rondom Bergen, Noorwegen :) zelfde ook gedaan rondom Innsbruck en in Ierland (Glendalough). Erg fijne treckingvakanties :)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:01

Nee in Ierland hebben we in hostels geslapen, volgens mij mag je daar niet wild kamperen. Wel lekker met de tas op de rug gelopen. Sommige hostels bieden aan dat ze je spullen naar je volgende plek brengen, maar dat vind ik niet leuk. Niets zo fijn als je avondpotje in de bergen op een gasbrandertje koken :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celiien, Century, Esther_r20, fohadie, IASCrawler, Oshaa, secricible, Varekaj, veerledec, xxxmh en 73 bezoekers