London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:13

Mag ik me ook melden? :D

Vriendlief en ik gaan deze zomer voor ons 2 jaar samenzijn naar Londen voor 7-10 dagen. Superhappy, want ben twee jaar geleden geweest (school) en vond het top! was een aantal dagen depressief toen ik weer thuis was :=

Nu zijn we nog op zoek naar een fijn maar goedkoop hotel, hoeft niet vlakbij het stadscentrum maar wel op wandelafstand van de metro. Vorige keer verbleven we in hotel Ibis The Docklands, basic kamer maar zeer netjes voor een ibis hotel en top ontbijt. Maar nu vroeg ik me af of jullie nog suggesties hebben qua hotel. We houden btw niet van een erg klassieke stijl. Wel modern :-)

Vraag 2: heb in m'n portefeuille nog mijn oyster card zitten. Is die dan ook nog 'geldig' en kan ik hem m.a.w. gewoon opladen?

Vraag 3: wat is nou het beste om naar daar te gaan? We komen vanuit België en hebben geen auto.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:02

Mag ik even binnenvallen? :D

Wij zijn momenteel onze Londenreis aan het plannen voor komende zomer. Superleuk! Is inmiddels al meer dan 3 jaar geleden dat ik er ben geweest en vond het toen een geweldige stad :-) Maar nu heb ik dus enkele vraagjes..

- Het is hier waarschijnlijk al een paar keer gevraagd, maar het topic heeft zoveel pagina’s :wow: Heeft iemand nog leuke, uitzonderlijke dingen/bezienswaardigheden om te doen? Heb de vorige keer al inspiratie opgedaan en leuke dingen ontdekt en blader ook reisgidsen en het internet door, maar misschien heeft iemand hier nog leuke tips :+

- Van mijn vorige trip (2013) heb ik mijn Oyster card bijgehouden. Ik veronderstel dat deze nog steeds gaat werken, en ik er dus opnieuw geld op kan zetten daar?

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:16

Musea is m'n vriend niet zo voor. Heb ook al veel culturele/toeristische dingen op m'n lijstje staan. Maar misschien weet iemand iets wat écht een aanrader is, maar niet in de reisgidsen of online vermeld staat vaak. Voornamelijk avondactiviteiten zijn welkom trouwens! Vorige keer ben ik naar twee musicals geweest, waarvan ééntje echt fantastisch was, terwijl de andere juist weer tegenviel... Comedy waren we ook naar aan het kijken, of concerts... :-)

Nog een bijkomend vraagje: iemand nog tips waar je een fijn en spectaculair overzicht hebt over de stad? Vorige keer die kabelbaantjes gedaan maar dat was niet echt wauw, en London Eye is vrij prijzig.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:28

*schopt topic omhoog* :D

Wij zijn onze citytrip naar Londen aan het plannen. Nu ben ik 5 jaar geleden (2013) laatst geweest, heb toen ook een Oyster Card aangekocht en netjes bijgehouden. Maar nu vertelt iemand mij dat die dingen vernieuwd zijn, en mijn card dus niet meer bruikbaar zou zijn. Klopt dat? :=

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:14

Zo, wij hebben ook geboekt! :D

Ivm tickets voor een musical, vooraf bestellen of niet? Weet dat we vorige keer gewoon 1 dag ervoor onze tickets ter plaatse hadden gekocht bij een box office. Maar heb ook verhalen gehoord van mensen die dan dus geen tickets meer vonden (of heel slechte plaatsen) := maar vind de prijzen die ik nu online zie nogal tegenvallen, klopt dat? Geen idee meer wat we vorige keer hadden betaald.

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:15

Val ik weer binnen :D

Ben volop ons reisje Londen aan het plannen. We blijven 3 dagen. De eerste avond gaan we dus al naar een musical, maar we zoeken nog een leuke avondactiviteit voor de tweede avond. Iemand suggesties? Zat al te kijken naar The Comedy Store maar mijn vriend vindt die typisch Engelse humor niet heel grappig :')

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:09

Ik baal echt als een stekker -O- Had er helemaal niet meer aan gedacht om Sky Garden te reserveren (wij gaan van deze donderdag t.e.m. zaterdag), en nu zijn er geen plekken meer beschikbaar... Ik zie bij de FAQ wel een tekstje staan maar kan hier niet uit opmaken of je nu wel ter plekke nog kan proberen om binnen te komen?

Sky Garden’s capacity has increased so there are now more spaces for bookings and walk-ins. We reserve free-visitor walk-in spaces between 10.00am- 11.30am and 14.00pm-16.30pm Monday-Friday (exc. weekends) and always try to accommodate all guests where possible although access is subject to availability and not guaranteed.

@DeBuurvrouw: ik kan dus wel gewoon op de website van SkyGarden. Wellicht via een andere browser proberen? Ik gebruik Google Chrome.

Zag trouwens net dat het heel warm wordt (29°C op dag van aankomst). Iemand nog tips om te overleven in de stad bij die temperaturen? :+

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:25

Bedankt voor de info en tips! Ik ga alvast m'n hele planning omgooien :')

We hebben de eerste dag 29°C en de twee andere dagen 23°C. Drie keer raden op welke dagen wij net het meeste wandelingen etc in de binnenstad hebben gepland en geen musea :+ denk dat we de museabezoeken zoveel mogelijk op dag 1 gaan zetten.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:54

Pfoe ja wij hebben Sky Garden maar opgegeven... Hebben er nu Primrose Hill tussen gepropt, schijnt ook best mooi te zijn.

Iemand trouwens nog een leuk (niet te duur, maar wel gewoon lekker) adresje om te eten nabij Lyceum Theatre?

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:14

Wij zijn met de Eurostar gegaan en dan het Travelodge Kings Cross Royal Scot hotel geboekt.
Ideaal vond ik het! Echt vlakbij King's Cross Station, dus je kan daar bij aankomst (voor inchecken) je bagage al gaan afzetten, en de laatste dag kan je ook je koffers achterlaten en snel oppikken voor je naar het station gaat. Enkel ontbijt vond ik daar wel tegenvallen, maar ook zeker geen ramp.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Bytespider, Mizsz_Kitty, Prairy en 15 bezoekers