London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:39

Ja wij hebben na groenlicht van mijn studie nu ook geboekt. Ook uiteindelijk gekozen voor een low budget hotel Columbia, ligt tegen Hyde park aan. Vind het het belangrijkste dat het schoon is. Heel veel zin in!


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:35

https://www.youtube.com/watch?v=5Fmf3D9oNn4
Weet iemand waar dit filmpje op 0,4 sec. zich afspeelt? Het lijkt ook op een warenhuis, maar weet niet zo goed welke. (Ja ben een beetje in de kerststemming aan het komen :')

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:55


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:26

Ik ga volgende week woensdag al. Heb er super veel zin in. Volgens alle sites is Londen dan volop kerst dus heb er veel zin in!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:28

Ik ga met een vriendin naar Columbia hotel van woensdag tot en met zaterdag volgende week en wij betalen met vlucht en ontbijt 220 per persoon :D. We verwachten er niet te veel van maar ach meer geld voor cadeautjes :’)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:12

Ik had nog een vraag naar aanleiding van mijn bovenstaande bericht. Ik zit een beetje te dubben wat (met openbaar vervoer betreft) het voordeligst op dit moment is. De vorige keer heb ik een Oyster Card gehaald en ging ik 3 dagen. Dat was voordelig. Nu zijn we er woensdag ochtend om 11 uur en vliegen op Stantsted. Zaterdag avond vliegen we om 17:00 uur vanaf Gatwick.
We hebben onze reis al gepland en bewust elke dag een gebied in Londen gepakt, zodat we niet al teveel heen en weer moeten met de metro. Plus daarnaast houd ik ervan om mooie wandelingen door de stad te maken in plaats van ondergronds. We pakken elk gebied in Londen. Het verste waar wij naar toe willen is Kew Gardens en de Southbank.

Is dan in ons geval alsnog een Oyster Card voordelig of zo'n algemeen openbaar vervoer kaartje. Thnx!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:47

O bedankt voor je tip Memories! Ja ik ben ook echt verliefd op Londen. Dit is alweer de derde keer. Haha ja ons hotel moet ook behoorlijk vergaande glorie zijn. Maar overal staat dat de locatie perfect is, ontbijt goed en het is er schoon. Meer hebben we niet nodig :D. Ik heb altijd, zo lang het maar schoon is.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:06

O ja dan snap ik dat wel Memories. Ik zat er inderdaad wel nog aan te denken om er zo veel erop te zetten dat ik in 1 keer klaar ben. Ben heel blij met je tip en ook natuurlijk dat je het geld terug hebt.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:05

Ja ik ben dik tevreden over Stendsted. Ben vanochtend daarop gevlogen en de treinverbinding is perfect. Ja half uurtje langer maar wel minder hectisch naar Gatwick :D

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:22

Ik vond Notthing Hill te moeite waard. Het is klein maar heel gezellig. Je hoeft er niet lang te zijn. Hyde park vonden we ook geweldig om even doorheen te lopen en ja je hebt natuurlijk Oxfordstreet voor de leuke winkels maar ook Picadilly vond ik erg leuk. Ik weet niet of je nog in de mogelijkheid bent maar dan zou je kunnen reserveren voor de rooftop Garden. Dat is gratis en vanaf het dak heb je prachtig uitzicht over de stad!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:18

benangelique schreef:
-O- niet open rond de kerst



O ik dacht dat je hier wel kon reserveren. Ligt ook een beetje aan wanneer je wikt natuurlijk :). Want jullie gaan volgende week toch? :)
https://skygarden.london/booking

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:48

Graag gedaan! En als je daar toch bent zou ik je wellicht ook adviseren (dat is om de hoek) om te kijken bij leadenhall market. Ik vond dat zo bijzonder om te zien. Is denk ik 3 minuten van de skygarden vandaan. Het is een ontzettend oude markthal en eigenlijk op een hele gekke locatie tussen alle hoge bedrijf gebouwen. Wij liepen er puur toeval langs, maar was zo bizar! En als daar heb je ook aan de andere kant van de Theme's Borough Market dat is ook heel leuk en daar in de buurt heb je leuk kerstmarktje!


[ img ]
Gaat om deze hal :D

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:05

Ja ik wist daar ook helemaal niet vanaf, en het aparte vond ik dat je tussen alle moderner gebouwen dit nog zag. Want het ligt best verschuild erachter. T is wel heel klein maar qua architectuur de moeite waard!


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:05

lieveli schreef:
Joe! Ik heb even tips nodig. We gaan een weekje naar Londen, welk hotel is fijn en centraal? Of zal ik via Airbnb iets zoeken? En met de trein of boot? Vliegen mwoah.

Edit: hotel mag best basic zijn. We zijn in bezit van 1jarige dreumes.


Wij zaten in het Columbia Hotel aan hyde park, wellicht dat je daar naar kan kijken. Wij zaten met kerst 4 dagen daar voor 230 incl ontbijt. De metro is om de hoek. Het is misschien niet helemaal in het centrum maar wij vonden het juist lekker om ons af te kunnen zonderen en de rust te nemen in een mooi park. Het is een wel echt heel erg Engels hotel (vooral de inrichting) maar dat vonden we juist leuk!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:34

Ik vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die rekening houden met de Brexit? Ik wil namelijk heel graag weer met kerst naar Londen. Ik ben er al met een vriebdin geweest, alleen die hoefde niet perse. Nu had een andere vriendin erover dat ze ook graag wilde. Echter is er in oktober de uiterste datum? voor de Brexit en vroeg ik me af of het juist wel handig is of niet om rond september al te boeken ivm goedkopere tickets of om toch dat hele 'gedoe' af te wachten en te kijken wat er gebeurd?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:34

O bedankt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, Gambler99 en 6 bezoekers