USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:48

Excalibur schreef:
We zitten nog even te kijken hoe we dat gaan doen. We willen aanvliegen op Orlando en weer terug vliegen vanaf Boston. Nu is het alleen even kijken of we het hele stuk omhoog rijden met de auto of gewoonten binnenlandse vlucht pakken. Het maakt qua geld niet veel uit of we met een huurauto omhoog rijden of in Orlando een auto huren, die daar weer inleveren, binnenlandse vlucht pakken en dan in Boston weer een andere auto huren.

Ik twijfel alleen of omhoog rijden een beetje te doen is in 4 weken. We willen wel graag het een en ander zien onderweg.

Hier nog mensen met ervaring op deze route?
Wij zijn naar Miami gevlogen en via Boston weer naar huis.
Gecombineerde vakantie in Florida en familiebezoek in Boston. Onderweg zijn we een paar dagen in de Great Smoky Mountains geweest en kort in Lancaster. Staat niet in verhouding tot de reistijd, maar wij vonden dit een leukere optie dan vliegen. Geen spijt van gehad. Toen wel drop-off kosten van 500 nog wat dollar.
De website werkt niet meer, maar in mijn berichten zijn er nog wel posts over deze reis terug te vinden.


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:23

Profiterend van de werelddeal weken gaan we boeken voor mei 2019. Heen naar Boston en terug via NY.

Tips gevraagd voor must do and see voor het Shenandoah National Park en een mooie kustplaats onder NY voor het geval het weer ernaar is.
Ook andere tips tussen het Park en NY zijn welkom. Steden zijn niet aan ons besteed, maar mooie stukken natuur of dat ene bijzondere plaatsje wel :j

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:13

Wij gaan in mei, scheelt zo'n 400-500 euro met als we gewoon boeken. Het zal wel goedkoper kunnen, maar als het enigszins kan vliegen we graag rechtstreeks.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:31

SdaphneS, dat zijn net de twee duurdere weken. Als je er van afhankelijk bent is er niets aan te doen, maar als je iets kan schuiven kan het veel schelen.

Wij keken eerst ook naar die weken, de laatste goedkopere vliegdag voor deze periode is donderdag 18 april.
In mei zitten we nu rond de 1100 euro inclusief bagage en dat is heen via Boston en terug via NY. Bij een retour Boston was het nog iets goedkoper.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:01

Boston is voor ons familiebezoek, daar zijn we al vaker geweest en ook wel in de nabije omgeving. Na mijn broer bezocht te hebben willen we nu wat meer naar beneden afzakken naar het gebied waar ik tips voor vroeg. Daar zijn we nog niet eerder geweest op een kort bezoek in Lancaster na.
Ik ga wat ideeën en plekken verzamelen en pas in Amerika kijken we wat het gaat worden afhankelijk van het weer.

Boston is een leuke overzichtelijke stad die je in een dag goed kunt bezoeken, wil je ook nog graag musea erbij pakken dan kun je je er nog wel langer vermaken. En verder ligt het er erg aan wat jullie graag doen.
Ik zag in dit topic de berichten van Noeps, zij hebben een rondreis gemaakt met oa Boston, de Niagara falls en dergelijke. Wellicht kun je daar nog wat uithalen.

Noeps, mocht je dit lezen, als je nog tips hebt voor het Shenandoah Park dan hoor ik ze graag.


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:58

Yellowstone, geweldig, ik hoop er ook nog een naar toe te gaan.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:16

Crystal River <3 . Wij waren er toen eind april en ze waren er toen gelukkig ook, maar inderdaad lang niet zoveel als in de winter.
We zaten toen in een ernstig gedateerd hotel, maar de locatie maakte alles goed. Vanuit de kamer manatees, dolfijnen en een baby alligator gezien. We hadden toen ook helaas veel regen. Ik wil er nog wel een keer naar terug.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:34

Dat ziet er mooi uit!
Wij zaten in The Port Hotel and Marina, van buiten mooi, locatie top. Maar gewoon oud en muffige vloerbedekking en gordijnen. Wij waren er 5 jaar geleden en te lezen aan de huidige recensies is er sindsdien ook niets meer veranderd.


Ik heb ook niet veel eisen, maar ik wil ook eigen sanitair. En schoon is ook wel prettig :D

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:34

25 graden en dat uitzicht *D, heerlijk!

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:23

MoniqueT schreef:
Ik snap jouw redenen Purny. Wij zijn altijd op road trip en ik ben eerder bang dat ik wat vergeet uit een hotelkluis.
Dat is mijn vriend een keer gebeurd met zijn pasjeshouder in Kroatie, heel vervelend als je daar een dag later achter komt.



shilady schreef:
wel kort hoor ik ga meestal voor 3 weken soms 6
maarja ik kan bij mensen verblijven dus geen hotel kosten :o
Wat een vreemde en onnodige opmerking. Volgens mij is dat toch vooral afhankelijk van hoeveel vrije dagen en geld je te besteden hebt. 10 dagen voor NY lijkt mij een mooie periode.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:33

Gelukkig maar dat er ook mensen tevreden zijn met een "low budget" 10-daagse vakantie. Ik kan er in elk geval nog steeds gelukkig van worden.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:52

purny schreef:
Ben nu wel handig met vliegtickets boeken alleen hotel via booking.com vind ik nog spannend
Wat vind je er spannend aan? Je kan bijvoorbeeld ook selecteren op hotels die kosteloos geannuleerd kunnen worden tot een bepaalde tijd. Dan kun je iets boeken als je een mooie prijs ziet, maar het eventueel nog veranderen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:05

Gowlan, wat leuk dat je dit voor je vriendin doet, alvast veel plezier! Toen mijn broer trouwde weet ik dat hij echt blij was dat zijn Nederlandse vrienden het lukte om de groomsmen te zijn, want vanzelfsprekend is het niet. En ik vond het erg spannend bruidsmeisje te zijn.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:26

De schattige kinder bruidsmeisjes is inderdaad net wat anders :')
Is er geen rehearsel de dag ervoor?
Ik vond het een mooie en bijzondere ervaring, sowieso omdat het mijn broer was die trouwde, maar ook de opzet, de locatie en het mooie weer. We zaten met de familie en vrienden een paar dagen in hetzelfde motel nabij, aangezien we alle kamers bezet hielden was het ons privé paradijsje.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:17

:')

Zo zijn wij in een erbarmelijk hotel in Las Vegas terecht gekomen, omdat er door een of ander evenement alles vol zat. Twee nachten Las Vegas is terug gebracht naar een nacht.
Er zat een zodanige kier onder de deur naar de gang dat je de schoenen voorbij zag komen.

Wij reizen zo "luxe" als het ons toe laat. In verhouding geven we meer uit aan de locatie waar we zitten, dan wat we besteden aan eten en activiteiten.

Iedereen weegt zijn/haar eigen keuzes af. Mijn eerste opmerking hierover had echt betrekking op het elkaar in de waarde laten hierover en geen afbreuk te doen aan de vakantiekeuzes van een ander die minder tijd en geld kan besteden. Evenals de keuzes van degene die voor meer luxe gaan, lijkt mij heerlijk :D

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:54

Pff, dat is een pittige terugvlucht geweest Gowlan. Gelukkig nog wel de aansluiting, met hulp, kunnen halen.


Heftig om de ravagefoto's te zien, wat heeft het weer veel leed veroorzaakt.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:12

Ik vind Quincy Market ook erg leuk om doorheen te lopen. Er is ook een zeeaquarium voor de liefhebber.
En op en top toeristisch, ga mee met een Ducktour 8-)
Het leuke van Boston vind ik dat alles redelijk dicht bij elkaar en op loopafstand is.

En vind je wandelen leuk, dan liggen een stukje buiten Boston de Blue Hills. Goede schoenen zijn belangrijk, het is een en al rots.

Wij vliegen in mei naar Boston, eerst een paar dagen naar mijn broer en dan een dag of 9-10 met de auto op pad om vanaf NY weer terug te vliegen. Die dagen vullen we ter plekke. Ik hoop dat het weer mee zit, dan gaan we in elk geval naar het Shenandoah park.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:23

Wat fijn dat het goed is verlopen en wat goed dat ze na het landen al zo snel weer bij jou was!

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:27

Geen tips, maar wat heerlijk dat jullie 5 weken rond gaan trekken!

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:55

Gefeliciteerd Noeps!!
Gevraagd in de helikopter?

Zijn de werelddealweken standaard twee keer per jaar rond dezelfde tijd of is het elke keer weer afwachten?

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:32

Yasmine schreef:
Noeps schreef:
Dank allemaal :D. Nee, niet in de helikopter. Veel mensen vroegen dat :)). Dat zou trouwens ook geen aanrader zijn, je zit met 4 anderen in de heli en je kunt elkaar niet horen.

Ah, wat lief! Gefeliciteerd! <3 Leuk dat het een momentje voor jullie zelf was :) Ik zou zoiets ook echt niet leuk vinden waar anderen bij zijn, haha.
Bij de ballonvaart twee jaar geleden was er ook een huwelijksaanzoek. De mand was gevuld met 8 onbekende volwassen en twee kinderen. Geen last van geluid, maar juist zo stil en hutje mutje met onbekenden dat het erg ongemakkelijk voelde.




Wat ongelooflijk gaaf Yasmine!! Een droom van velen (van mij wel in elk geval) en jullie doen het ook echt.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:52

Lijkt mij prima te doen in 4 weken. Afhankelijk van hoe lang je per plek wilt doorbrengen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:56

In dit regenachtige weekend ook maar een globale planning gemaakt voor onze vakantie in mei, duimen op droog weer aangezien we toch vooral buiten actief willen zijn.

Vliegen op Boston, aantal dagen bij mijn broer en gezin. Dan een reisdag naar Staunton.
Vanuit Staunton (4 nachten) Shenandoah en het zuidelijker gelegen gebied bezoeken en hopelijk mooie wandelingen maken.
Daarna door naar Virginia Beach (3 nachten).
Dan of naar Lancaster of naar New York voor 3 nachten, even kijken waar we het meeste zin in hebben. We vliegen terug vanaf JFK en kunnen eventueel twee volle dagen in Manhattan doorbrengen. Zijn we er in elk geval een keer geweest.

Tot dusver hotels geboekt die nog tot mei kosteloos geannuleerd kunnen worden, want mocht het weer erg tegenvallen kunnen we alsnog andere keuzes maken.

We vliegen met KLM.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:14

Zijn er hier ervaringen met het bezoeken van Yellowstone in mei/juni, wat betreft temperatuur en wegen die nog afgesloten kunnen zijn?

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:05

Het kan dus vriezen en dooien :D .
Jammer, ik had liever gehoord 'valt mee hoor, goed te doen eind mei' :Y) . Om verschillende redenen is mei, stukje juni voor ons handigst om langer weg te gaan. Het zijn ook nog geen plannen voor dit jaar, dus nog maar rustig verder praktiseren.


Ik had al wat gezocht op Yellowstone en kwam jouw topic tegen Leo, erg mooie foto's!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Appel_33, atilla, Chinas, Emj_23, Emmaa_92, F_Orumster, fohadie, Furst, LieZ_Horses, lizy29, Patriesje, SentiBot, xPabloBokt en 74 bezoekers