Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:05

Kom even binnenvallen.
Aangezien het hier over kamperen gaat:

Wat voor slaapmat is aan te raden? (wel graag betaalbaar, vind €150 euro of duurder ofzo eigenlijk too much)
Ik ga in augustus 16 dagen naar Canada en dan gaan we (wild)kamperen. We moeten zelf een slaapmat (en slaapzak) meenemen. Nou zijn die krengen vaak heel groot of zwaar of zijn zo dun/hard dat je net zo goed op de grond kan liggen en giga rugpijn krijgt :') Ik weet het echt niet.... Gisteren al even bij Decathlon gekeken, maar nog niet echt iets gevonden.

Welke zou dus licht en compact zijn en ook nog eens comfortabel zijn om 16 dagen mee te overleven?

Ohja en het moet ook makkelijk weer op te bergen zijn, want gaan iedere keer na 1 a 2 nachten weer door naar volgende plaats. Moet voor de heen- en terugreis in koffer kunnen zonder dat het 3 kwart van de ruimte inneemt. Tussendoor neem ik aan dat het ook in het busje waarmee we rond gaan rijden, kan worden gelegd.


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:27

Hmm nee want we gaan met een groepsreis en geen garantie dat we op dag 1 al bij winkels zijn waar ze luchtbedden verkopen, gaan ook veel de natuur in. Dus dat wordt dan stressen :7 Zal het dus echt mee moeten nemen vanuit Nederland.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 00:00

Ja met de mond opblazen zou kunnen als je em maar 1x hoeft op te blazen, maar om dat iedere keer na 1 of 2 nachten weer te doen, kost behoorlijk veel tijd/energie :P
K ga ook maar eens bij de organisatie om raad vragen, wat voor slaapmatten zij vaak meenemen.

Tis gewoon onhandig dat het in het vliegtuig mee moet kunnen qua grootte en gewicht :P
Gelukkig heb k nog 4 maanden om er een te vinden die geschikt is.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:11

Wat fijn, zoveel ervaringen! Ik ga eens kijken voor Thermarest slaapmatten.
Op de foto's zien ze er altijd zo ontzettend dun/hard uit :+

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:41

Uiteindelijk deze slaapmat van Exped gekocht, had em net binnengekregen:

https://www.de-kampeerwinkel.com/self-i ... apmat-2018

En dit opblaasbare reiskussen (maar dan in de 2018-versie, die is in een box-vorm (zonder afgeronde hoeken):
https://www.de-kampeerwinkel.com/cocoon ... l-2-kussen

Nu al super blij mee! Net opgepompt (met een pompzak) en dat ging heel erg makkelijk. Ook opbergen ging heel snel. Is ook heel erg licht van gewicht en compact. Dus ik ben benieuwd als ik ze in augustus in gebruik kan nemen!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:13

Ik had die geloof ik bij Decathlon gezien (daar hadden ze em zegmaar opgeblazen hangen) en voelde vrij hard/dun aan, ik zou er zelf echt rugpijn van krijgen. Als ik dat filmpje zie die bij dat product zit, zie je ook dat het maar een heel dun matje is. Maar als je geen probleem hebt met het slapen op een dunne ondergrond, zal het een prima matje zijn denk ik?


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:28

Na 2 weken kamperen in Canada was ik weer blij om mijn eigen bedje te hebben thuis :D (en m'n douche en normale wc binnen handbereik :Y) )
Hoewel het me wel meeviel :P Sliep ook prima op mijn Exped slaapmat, ondanks dat het wel wat kraakte bij bewegen/draaien op de slaapmat! Ideaal dat het zo'n klein pakketje was, paste gewoon in m'n dagrugzak, samen met m'n slaapzak (van de xenos), opblaaskussen (van Cocoon), vest, opladers, cameraatje en nog alle andere spullen :D En de slaapmat was super fijn om op te pompen met de pompzak, paar keer lucht vangen en erin duwen. Zeker omdat we in 15 dagen iets van 10 keer moesten inpakken en doorreizen :+ Velen moesten steeds de longen uit hun lijf blazen.

Wij gingen ook een nacht wildkamperen op een onbewoond eilandje (hadden tweedaagse kajaktocht). Maar hadden eten mee in de kajaks. Hadden verder niets anders mee dan normaal :P Eerder veel dingen niet mee :') Moesten onze pasta eten met onze handen en mond, want waren bestek vergeten mee te nemen in de kajaks. :+ En gasstelletje paste niet in kajak.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:55

Suliko schreef:
Als kampeerliefhebber lees ik hier graag mee, maar nu zoek ik zelf gericht tips!
In augustus ga ik een trektocht te paard maken door Luxemburg en ben nog op zoek naar een licht en compact (echt zo klein mogelijk) maar toch nog enigszins comfortabel matje. Ik wil best investeren, maar van sommige prijzen slik ik toch wel een beetje.
Ik heb in mijn volgtopic al wat tips gekregen, maar vind het fijn om nog meer ervaringen te horen van matjes!


Ik heb deze: https://www.kampeerwereld.nl/exped-synm ... -e7769502/ Exped SynMat UL MW
Vond hem erg fijn. Zeer compact (past heel makkelijk onderin de rugzak) en binnen 2 minuten opgeblazen met de pompzak. (gewoon 2x lucht vangen en daarna erin duwen.) Vond hem ook prima liggen. Heb er twee weken achter elkaar op geslapen op vakantie.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:47

Chiren schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst in mijn leven kamperen :') Dus ik ga meelezen. Ik heb niet eens een luchtbed, dus hopelijk ga ik tips vinden in wat je nu wel en niet nodig bent. De lijst van de anwb lijkt z’n overkill?


Ik gebruik nu de app PackKing. Werkt fijn! Je kan daarbij aangeven wat je in de vakantie gaat doen, bijv. Kamperen, en dan krijg je een lijst waarbij je ook kan verwijderen wat je niet mee wil nemen. Je kan dan ook spullen van de lijst op de shoppinglist zetten en afstrepen als je iets hebt gekocht.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:59

Wij gaan morgen (nja vannacht om 4 uur) een weekje op vakantie met de tent. (Opblaastent van Decathlon) Gaan ergens naartoe waar de zon schijnt/het mooi weer is :)) rijden in de richting van Zwitserland, en zoeken dan naar een leuke camping in de buurt. Dan kunnen we onderweg nog even reserveren (moet denk ik tegenwoordig meestal ivm corona). Blijven twee nachten ofzo en gaan dan weer verder naar volgende plek en daar camping zoeken. Waarschijnlijk ook naar Luxemburg. Ben heel benieuwd hoe dit gaat zijn en waar we terecht komen :D normaal plannen we alles.
Gaan met elektrische auto, dus hebben regelmatig laadstops waarbij we kunnen kijken waar we daarna heen rijden.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:45

Had gelezen dat het kan zijn dat je bij veel campings nu van tevoren moet reserveren. Maar weet niet hoe het in de praktijk gaat, we zien het wel haha. Gaan iig onderweg pas op het laatste moment ook kijken of er campings in de buurt zijn waar we terecht kunnen. :P

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:56

Wij zijn eind van de middag aangekomen bij een camping net onder Konstanz, net in Zwitserland, aan de Bodensee! Is een 4 sterren camping. Hoewel ze op de site 5 sterren hebben staan. Helaas aan het water was geen plaats meer (hadden we al verwacht), maar ze hadden iig nog plaats. Geen hele ruime, maar voldoende voor twee nachten. We mogen als we willen ook nog een nacht verlengen na die twee nachten. Hadden niet gereserveerd, zijn gewoon bij de receptie gaan vragen. :D

Waren wel even vergeten dat Zwitserland niet in EU ligt en dus het 4G niet in Zwitserland werkt, gelukkig heeft de camping prima WiFi.

Ohja en de elektrische pomp bleek niet genoeg vermogen te geven voor het opblazen van onze Quechua opblaasbare tent xD dus hebben van de buren een handpomp geleend. Dat werkte wel goed. In deze twee dagen de missie om een handpomp te kopen ergens. Moet vast lukken.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:52

Ja hebben vandaag een goede pomp gekocht bij een Decathlon in Baar :)) nu een nachtje kamperen bij de boer, heeft ook wel iets haha. Hoor de koeien soms loeien en lopen katten op het terrein. De tent stond nu binnen 10 minuten, met die pomp, ideaal. Nog geen idee waar we morgen heen gaan. Wordt nog uitdaging om voor het weekend een plek te vinden waar het droog is, op veel plekken is regen voorspeld haha.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:16

xxxMarleen schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met tenten die geen stokken meer hebben maar luchtbuizen?


Wij kamperen nu met zo'n tent.

[ img ]
Foto van half uur geleden.

Bevalt heel erg goed! Staat heel snel en makkelijk. Nu waait het flink, windkracht 4 met windstoten van windkracht 8, maar de tent staat nog haha.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:36

rien10 schreef:
Het lijkt me ook een nadeel hebben, geen stokken. Je kan niets in je tent ophangen.
Mooi ding hoor!


Jawel er is wel een stok tussen de eerste en tweede tentboog (aan de binnenkant). Daar hebben wij een lampje aan gehangen. En bij de luifel is ook een luifelstok. Maarja daar kan je niet echt iets aan hangen. Er zijn in de slaapkabine ook haakjes.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:03

Ook voor de laatste twee nachten is het gelukt om een camping te vinden, vandaag om 19:15 kwamen we bij een camping aan en daar was nog plek voor tenten :D in Duitsland dit keer.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:59

Wij hadden afgelopen week twee nachten direct aan het water, super mooie plek in Zwitserland net aan de grens met Duitsland.
Was een ontzettend mooie zonsondergang toen :D maar €17,50 per nacht voor betaald :)) voor zo'n plek echt weinig, hoewel het sanitair geen hoge kwaliteit was.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:02

SdaphneS schreef:
Oh wat een mooi plekje.
Welke camping stonden jullie?


Camping am Rhein, in Kaiseraugst. Hadden we gevonden via Google maps haha. Stond niet in de ACSI camping app.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goesju, GrapeshotBot, Nancy__, Naskur11, Renss en 60 bezoekers