Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:31

Mooiweerhond. :')

Gefeliciteerd met je huis!


Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:07

Met een paraplu boven zijn hoofd? :))

Wel ontzettend jammer van de regen deze week. Kamperen is heerlijk, maar kamperen in de regen vind ik toch echt wel minder fijn.

Wij kamperen trouwens deze week in onze eigen tuin! We zijn de slaapkamer aan het verbouwen en omdat de andere twee kamertjes vol staan met spullen en we niet in het stof willen zitten hebben we ons schuurtje achter in de tuin tot tijdelijke slaapkamer omgebouwd. Vannacht voor het eerst daar geslapen en dat was erg knus!

[ img ]

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:22

Ipv een reserveband kan je ook zo'n reparatiesetje meenemen voor als je een lekke band hebt. Ik kom even niet op de naam. Heeft ons al een keer prima geholpen en scheelt veel ruimte.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:51

ikke schreef:
Er zitten twee nadelen aan dat systeem:
1) het repareert alleen kleine gaatjes. scheuren of een aan flarden gereden band is exit reis.
2) heb je die band dan wel gerepareerd, dan kun je er daarna niks meer mee, ook niet als je 'm weer lek rijdt.


Ja, dat had ik even moeten toevoegen aan mijn post. :j Inderdaad alleen voor gaatjes en dan zou ik ook meteen doorrijden naar een garage voor een nieuwe band.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:48

Een vriendin van mij is al twee weken aan het kamperen in Noorwegen. Die heeft echt heel erg pech met het weer inderdaad. := Ik snap dat je in Denemarken bent gebleven! Veel plezier nog in Luxemburg!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:51

-O- ik moet morgen voor het eerst weer werken

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:56

Ooh, die Eureka ziet er fijn uit!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:19

:wave: Hoi allemaal! Ik had dit topic eerder dit jaar ontstipt omdat we de hele zomer zouden gaan verbouwen en dus geen vakantieplannen hadden, maar mijn vriend is deze week begonnen met een nieuwe baan, dus de verbouwing is even uitgesteld. Er is gelukkig wél ruimte voor een weekje vakantie! Dus ik durf weer mee te lezen, jullie foto's waren te jaloersmakend voor iemand die zelf niet weg zou kunnen. :))

We zijn van het principe 'tentje achterin en we zien wel waar we vannacht slapen', meestal naar Zweden of Noorwegen. Dat is voor dit jaar wat te duur, vanwege de verbouwing hebben we een zeer gering vakantiebudget en de boot/bruggen naar Zweden zijn voor een weekje wel erg prijzig. Waarschijnlijk gaan we begin augustus naar het oosten van Duitsland of naar Tsjechië. Tips zijn zeer welkom. We houden van rustige campings en natuur.

Slapen doen we meestal in onze Outwell Nevada. Een vijfpersoons tent, voor ons tweetjes dus een enorme balzaal. Heerlijk! Als het dan een keer slecht weer is heb je nog fatsoenlijke binnenruimte. Helaas zijn vrijwel alle stokken aan het splijten, dus dit zal het laatste jaar zijn dat ie mee gaat. -O- Voor korte nachten of kleine plaatsjes op de camping hebben we nog een klein koepeltentje.

[ img ]

Dit weekend maar eens nadenken over waar we naartoe willen. Leuk!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:11

Taffje schreef:
In mei hebben we voor het eerst Tsjechië bezocht en ik vind het geweldig.
Wij zaten tegen de Poolse grens aan en zijn tot Praag geweest maar ons werd het zuiden aangeraden dus die kant gaan we de volgende keer op (mogelijk volgende week als het geen Spanje/Portugal wordt).


Wij zijn twee jaar geleden in West-Bohemen geweest, met nog wat uistapjes naar Zuid. Ik zit nu te kijken naar campings die wat zuidelijker liggen, zodat we die regio wat uitgebreider kunnen bezoeken. De campingprijzen vallen me trouwens vies tegen. Had er gisteravond eentje voor 24 euro per nacht voor 2 personen en een auto en een tent. := Dat betaal ik in Zweden ook... Maar goed, het eten en de uitstapjes in Tsjechië zijn wel veel goedkoper dan in Scandinavië, dus daar gaan we dan wel wat op besparen.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:47

Ik vind dat voor een goedkoop land als Tsjechië wel duur ja, maar we kamperen eigenlijk alleen in Scandinavië en misschien zijn de prijzen daar dan standaard lager dan in andere landen? Ik heb in ieder geval geen ander vergelijkingsmateriaal. Vorig jaar stonden we bijvoorbeeld op een grote camping aan de Zweedse oostkust voor 14 euro per nacht. :))

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:45

Wij gaan ook voor de kleine, minder kindvriendelijke, campings. Heb er nu eentje voor 17 euro per nacht gevonden. Dikke prima! Hopelijk hebben ze nog plek. Ze hebben maar 18 tentplaatsen.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:58

Ik zat ook aan het reuzengebergte te denken, maar mijn vriend gaat liever naar het zuiden. Hebben jullie gekampeerd in het noorden? Waar zaten jullie?

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:47

Ooh jongens, vandaag mijn laatste werkdag en ik keek net naar de voorspelling voor het gebied in Tsjechië waar we begin augustus naartoe willen... Regen, regen, regen. 12mm per dag. We hebben nog niets geboekt, misschien toch maar een alternatief bedenken. Kamperen vind ik heerlijk, maar niet als het met bakken uit de lucht komt.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:04

Ik woon in Drenthe, wat dat betreft hoef ik niet weg. :D

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:55

Wij zijn nog steeds aan het bekijken waar we naartoe gaan. Lastig hoor.


Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:09

Voor de kampeerders die nog spullen nodig hebben; de Vrijbuiter heeft vanwege hun faillissement 40% korting op alles. Ik heb vanmorgen flink ingeslagen en oa een nieuwe grote én kleine tent gekocht. Het is er wel verschrikkelijk druk en chaotisch.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:35

Het is zeker een bende en de rijen bij de kassa's zijn lang. In ieder geval in Roden.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:23

Er wordt nog gehoopt op een overname, las ik. Ik was er even voor openingstijd vanmorgen. Parkeerterrein was al aardig vol en er stond een flinke groep mensen voor de deur. Ergens voelt het wel een beetje raar om zo te profiteren van de ondergang van het bedrijf. Maar goed, met 40% korting maken ze nog steeds aardige winst op de producten.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:26

Ik lees alweer een tijdje mee, maar bij ons kan de voorpret ook eindelijk beginnen. Eind volgende week nemen we de nachtboot van Hirtshals in Denemarken naar Bergen. Wat we daarna gaan doen hangt af van waar het niet regent. Tent in de auto en gaan. :) Noorwegen is alweer een jaar of 5 geleden, ik heb er zin in! Nieuwe tent dit keer, de vorige was niet meer zo goed en het faillissement van de Vrijbuiter was een mooi excuus om toen een nieuwe te shoppen.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:48

Wij staan met autopech in Noorwegen. -O- Gistermiddag net een uur van de nachtboot naar Bergen af, gestopt bij een waterval en toen liep er ineens een waterval aan koelvloeistof uit de auto. ANWB gebeld, drie uur gewacht op een sleepdienst - wel met mooi uitzicht, maar ook hier ruim 30 graden - en teruggesleept naar een voorstadje van Bergen. Staan we daar, gaan de garages pas maandag weer open. -O- Na overleg met een onderdelenwinkel de auto provisorisch in elkaar gemacgyverd en rond gaan bellen voor campings. Was inmiddels al half 9 en alles vol. Hotel in de buurt ook vol... We hebben wat gegeten bij een superbehulpzame Turk, waar we tips kregen voor wildkamperen. Een klein stukje durfden we wel te rijden. Helaas geen geschikte plek, dus met samengeknepen billen, de verwarming op standje tropisch om de motor te koelen en alle ramen open naar Bergen gereden en daar om 23.45 aangeklopt bij een hostel. Gelukkig was daar nog ruimte op de slaapzaal. We waren echt totaal kapot. Vriend slaapt nog, als hij straks wakker is gaan we bedenken of we hier blijven of toch naar een van de campings rijden om te zien of er plek is. En dan hopen dat ze maandag een nieuw koelvloeistofreservoir kunnen plaatsen.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:23

Wij boeken ook vaak de eerste camping, maar hadden nu een nachtboot dus kwamen uitgerust aan. Wat niet zo slim was was dat we vergeten waren om te pinnen, dus we hadden alleen euro's op zak. Overkomt me nooit...

We hebben echt geen geluk. Alle garages dicht vandaag. We hebben een nacht bijgeboekt in het hostel en zijn de stad gaan verkennen. Gelukkig is er in Bergen veel te doen en vermaken we ons prima. Morgenochtend mee met een boottour, zo komen we het weekend wel door. Hier ook een weerrecord volgens de kranten, 33,4 graden.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:48

Dat hoop ik ook! We hebben alleen repatrouillering in het pakket, geen vervangend vervoer. We durven het wel aan om het reservoir zelf te vervangen als dat tijd scheelt, maar dan moeten we er wel eerst eentje hebben.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:38

Oostenrijk en Zwitserland staan ook op mijn kampeerverlanglijstje. Lijkt me zo mooi!

Net bij de volvogarage geweest. Auto wordt morgenochtend gerepareerd. We hebben het hostel inmiddels ingeruild voor een hotel en blijven daar tot woensdag en dan pakken we de boot naar Denemarken. Het wordt hier namelijk slecht weer en hebben geen zin om de boel nat te moeten inpakken. Voor woensdag voorspellen ze 20mm neerslag. := De gloednieuwe tent gaat dus ongebruikt mee terug... -O- Als het weer redelijk is pakken we nog wel een camping in Denemarken of het noorden van Duitsland (tips voor een rustige zijn welkom!). We zouden pas het weekend naar huis gaan, maar goed, alles loopt nu anders. Vanmiddag een berg op hier. En gister met een tour door de fjorden gevaren.

[ img ]

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:26

Zo Emma, dat was ook geen fijne situatie zeg! :=

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 06:33

Alwiene schreef:
Met ANWB mindere ervaring. En dat heeft alles te maken met dat je in het buitenland pas recht hebt op vervangend vervoer als de auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden. Kan dat wel of zoals bij ons kan de garage dat pas de volgende dag bepalen heb je dus vette pech. We konden gelukkig een auto huren maar geen idee hoe we anders weer bij het hotel en later terug bij de garage hadden moeten komen. Ik vind het nog steeds een heel raar en naar gevoel dat je ergens waar je het niet kent bij de garage gedumpt wordt en het dus verder uit mag zoeken.


Exact dit hadden wij vrijdag ook. Gedumpt bij de eerste garage die hij tegenkwam en aju, succes ermee. Alles dicht. Geen contant geld op zak (dom!!!) en de pinautomaat in de buurt was stuk. Sta je dan... Enige hotel in de omgeving was vol. ANWB gebeld, maar die wilde verder niks doem. We hebben uiteindelijk pas om 23.45 een slaapplaats gevonden. De auto ging om 14u stuk en om 18u zijn we bij de garage achtergelaten. We hebben zelfs overwogen om daar op het industrieterrein in de auto te slapen, maar dat voelde niet veilig. Wat een rotgevoel was dat, dat je nergens terecht kan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Bo_Y, dollyspikkel, Duality, mvdende, petraaken, purny en 72 bezoekers