USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:16

Eens met de meningen over Canada. Het is er práchtig en ik ben heel blij dat ik het gezien heb, maar na een week leken alle bomen, beren, bergen en meren op elkaar := Het (zuid)westen van Amerika biedt wat dat betreft veel meer afwisseling en verschillende hoogtepunten.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:45

Ik zou dit najaar naar Schotland gaan. Hele reis uitgedacht, gepland etc. Gelukkig nog niets echt geboekt, want toen ging het uit :+

Nou heb ik mijn trouwe reisgenoot bereid gevonden om weer met mij naar de VS te gaan. Thanks mom :+: Mijn idee is weer een rondreis. Vorige keer VS zijn we met Fox geweest, rondreis door het westen. Dat was wel echt heel gaaf. Keer daarna naar Canada, ook groepsreis met Fox. Nu zijn we wel een beetje klaar met groepsreizen.. We kunnen het denk ik ook wel met zijn tweetjes haha! Dan níet met een camper, maar met een auto van (vooraf geboekt!) hotel naar hotel (of B&B of whatever).

Ik zou heel graag naar het noordwesten gaan, Yellowstone staat heel hoog op de verlanglijst. Reistijd zou dan zo'n twee weken zijn.

Natuurlijk is alles afhankelijk van hoe de situatie met Corona gaat, of ik mijn baan houdt etc. Maar ik zou me toch graag wel vast voor willen gaan bereiden. Zijn er hier mensen die een vergelijkbare reis hebben gemaakt?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:02

Oh ja, dat klinkt echt geweldig Lon! Zoiets maar dan in twee weken, dat zou echt perfect zijn. Met daarbij de nadruk op 'kwaliteit in plaats van kwantiteit' :D

Afgelopen reis naar Schotland was prachtig maar het bijna elke dag 4-6 uur rijden brak mij op een gegeven moment echt wel op.

En inderdaad, ik heb nu alle tijd om er over na te denken en te peinzen en te plannen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:17

Ja dat is ook nu mijn uitgangspunt. Met als kanttekening dat ik degene ben die rijd, maar goed. 4 uur is goed te doen. Langer dan dat (en dan vooral links, over die kleine klote Schotse weggetjes.. Mwah :x ) wordt al gauw niet leuk meer.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:26

Ik werk in de buitendienst, ik ben gewend aan veel rijden :j Maar wil gewoon niet weer een hele vakantie in de auto doorbrengen :D Een keer een lang stuk rijden om ergens te komen: geen probleem. Maar niet meer dagelijks 4-6 uur in de auto, dat vind ik echt zonde.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:15

Ik denk dat ik mijn plannen ook voor 2021 ga zetten. Het najaar is nog maar een grote vraag, plus dat het al april is.. Denk dat we dan dit najaar naar Frankrijk gaan (ik heb op zo'n 'ik vertrek programma' een GEWELDIGE Glamping gevonden {:} en dan lekker sparen en plannen en boeken voor 2021!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:38

Jeetje Grit, wat heftig zeg :\

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:04

Toen ik terugvloog vanuit de VS (San Fransisco) en Canada (Vancouver) was ik ook wel goed gesloopt. Je slaapt meestal niet heel fantastisch op zo'n vlucht, en je ritme gaat een keer over de kop. Om dan direct een bruiloft in te stuiteren.. mwah. Ik zou daar zelf niet voor kiezen, zeker niet als het iemand is die heel dichtbij staat.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:34

Heb je meer informatie (of een blog :D ) over die reis Monique?

Ik vond zelf het zuidwesten echt onvoorstelbaar mooi. Maar goed, dat was ook mijn eerste reis in Amerika dus wie weet speelde dat mee :)) Wel is het inderdaad allemaal uitgestrekt en droog en groot. Maar ik zal nooit vergeten hoe we naar Monument Valley reden, de rotsformaties opdoemden.. Tranen met tuiten :o

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:40

Wij waren in september in het zuidwesten. Temperatuur was gemiddeld 25-30 graden, met uitschieters boven de 35 in Vegas en Death Valley. Maar goed, de warmte is daar zo anders (droger) dat zelfs ik het goed te doen vond :)) In Bryce hadden we dan weer nachtvorst..

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:00

Zion vond ik wel mooi maar ook niet meer dan dat. Ik was vooral heel erg onder de indruk van Bryce Canyon, Monument Valley, Canyonlands en toch ook wel de Grand Canyon.

Vegas had ik ook verwacht beetje suf te vinden, maar die hysterie vond ik inderdaad geweldig. Wel een bizarre tegenstelling tussen.. nou ja, zo'n beetje alles wat je maar kunt bedenken.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:28

Yosemite keek ik héél erg naar uit. Maar ik vond het vooral gehavend (veel bosbranden), erg druk (overal ladingen Chinezen) en... droog. We hebben er heerlijk aan het water gezeten en gekeken naar de spelende eekhoorns maar ik vond het zeker niet het mooiste NP wat we toen gezien hebben. Maar ik kan me wel voorstellen dat als het er rustiger is en het park minder gehavend dat het dan wel mooi kan zijn. Wij waren er gewoon op een wat minder gunstig moment :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:09

Ik las dat Trump een stop op immigratie wil/gaat zetten, heeft dat voor jouw aanvraag nog gevolgen Nenah?

Zijn strikte gun rules juist niet een voordeel Anthea? Het is er inderdaad wel absurt duur, dat was me toen ik er was ook al opgevallen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:49

Vooralsnog ligt het toerisme er ook stil natuurlijk. Immigratie is ook niet hetzelfde als toerisme.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:46

Hoe is het verder in Australië Yasmine? Tot midden 2021 de grenzen op slot is wel heel heftig zeg :\

Voorlopig zie ik het ook nog niet goed komen in Amerika :n De cijfers zijn echt waanzinnig, en de manier waarop een groot deel van de bevolking er mee om gaat nog waanzinniger.. Wij zouden volgend jaar eventueel naar Amerika maar daar moeten we, los van of het mág of niet, nog maar eens goed over nadenken.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:15

Poeh, 2023... Maar vrees inderdaad dat we hier nog lang niet vanaf zijn.

Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om zo lang je familie en vrienden hier niet kunt zien. Zeker met de verwachting dat het mogelijk nóg langer kan duren -O-

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharlieVM en 128 bezoekers