USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:27

Ik meld me ook! Mijn k1 papers zijn onderweg naar de ambassade in Amsterdam dus ik denk ik binnen korte tijd naar Californië kan emigreren :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:39

Ja! In Alberta en later New Brunswick. Maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:59

Ach, er zitten maar een paar dagen tussen. Zal vast niet lang duren. Wacht je nog op de NOA2?
Ik moet mijn medical test plannen maar ze zijn gesloten tot 20 juli. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:54

Oh ok. Na NOA2 moet je ook nog even wachten haha, bij mij zat tussen NOA2 en de brief van de ambassade meer tijd dan tussen NOA1 en NOA2 _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 18:16

Bij mij was het een maandje voor mijn NOA2..
Ik kreeg mijn NOA2 begin April, en 15 juni kreeg ik de brief van de ambassade in Amsterdam. Die terug opgestuurd, en een week later kreeg ik een email om een afspraak te maken voor mijn medical en interview. De eerstvolgende beschikbare datum voor mijn interview was 3 weken van nu, ze doen K1 interviews alleen op dinsdag. Maar moet nu dus wachten tot Schulte weer terug is :+


Sorry voor offtopic :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:38

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe echt 349 keer mee valt. Ze zijn bij NVC heel vriendelijk ook. Kan het niet vreselijk noemen :+

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:13

Fijn Abby! Vergeet niet nvc te bellen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:27

Ja dat kan je zelf doen! Bij ons duurde het ook een maand ofzo haha. Wanneer de ambassade je een brief stuurt moet je een ds 160 kopie + kopie van je paspoort opsturen, daarna kreeg ik na 1,5 week antwoord en kon ik mijn interview inplannen. De wachttijd voor een interview is nu ongeveer 3-4 weken. Je interview kost trouwens nog $265, medical is €210 + €60 voor de xray, en dan nog eventueel extra voor vaccinaties. Make America rich again :') Oh, je medical moet minimaal 10 dagen voor je interview gebeuren.

Retours zijn vaak goedkoper dan een enkel ticket wanneer je met KLM vliegt. Ik ben cheap en vlieg met wowair :')

Ben wel verbaasd als je begin september nog haalt, ik denk eerder aan oktober misschien? Na het interview duurt het nog 10-14 dagen totdat je je paspoort terug krijgt helaas. Hoop voor je dat NVC iig snel is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:10

Ja stom, ik dacht ook dat het veel korter zou duren haha. En ik dacht dat medical 100 euro was ofzo :')
Vaccinaties rekenen ze trouwens ~35-50 euro ps voor als je die nodig hebt, volgens mij is dat goedkoper dan wanneer je bv naar de GGD gaat?

Heb contact met iemand anders en ze kreeg een paar dagen geleden eindelijk haar paspoort terug, duurde 13 dagen :+ zucht.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:31

Huh? Volgens mij gaat het nu al de laatste 2 paginas over autohuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:47

Ik heb dezelfde eta :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:53

Atlanta? :P San Francisco :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:02

Haha waar mijn vriend woont is het nu overdag 43 graden := Ik hou niet eens van de zon, doe mij maar sneeuw of regen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:13

Gelukkig wel. :P Maar die extreme hitte is echt totaal niet mijn ding, bah :=

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:05

Mijn k1 Visa is approved!!! :D

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:55

Thanks :D

Al aan de beurt Abby??
Het interview duurde zo kort, toen ik later in Amsterdam nog iemand tegen kwam en ze mij herkende van het consulaat zei ze dat ze dacht dat het een afkeuring was omdat het zo kort duurde :))

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:49

CR1 duurt langer dan K1, maar is goedkoper en je hoeft niet te wachten op adjustment of status. Volgens mij kan je ook meteen werken?

Mijn aanvraag duurde in totaal ~130 dagen (K1) maar dat was met een expedite request en die krijg je eigenlijk alleen als je militair bent.

Waar wil je naartoe? :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:21

AbbyBlues schreef:
Anthea schreef:
Mijn aanvraag duurde in totaal ~130 dagen (K1) maar dat was met een expedite request en die krijg je eigenlijk alleen als je militair bent.

Bitch :Y)


If it helps, ik zit straks 4 maanden in m'n eentje daar :') :')


hmm 9 maanden, baby time? O:)

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:47

Haha ik had geen idee, mijn vlucht is 4 september :')

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:05

_O-

Jij dus ook? Hoe laat is je vlucht? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:45

Het is hier 37c -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:15

knabbelgirl schreef:
Hier ook altijd 200 dollar mee :) gewoon voor het geval dat

Wanneer ga je weer Purny?

Hoe gaat het met de andere persoon die voor een K1 visum ging? Of was dat rond en ben ik dat vergeten?


Ik denk dat je mij bedoeld? Ik zit sinds 4 september in Noord Californië, we zijn inmiddels getrouwd :))

[ img ]

En we hebben een hondje geadopteerd :D

[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:47

Jawel, dat mag.

Ik ben een keer 90 dagen in de VS geweest, 2 maand naar huis en weer terug naar de VS, geen problemen gehad. De enige vraag die ik kreeg was "business or pleasure" :+

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:35

2-3 maanden wachten is ook niet zo lang natuurlijk :)

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:35

Ik vond Icelandair laatst fijner dan klm, meer ruimte en wifi on board. Is me meer waard dan gratis eten :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Faniek, karinmanon, lillylover, Oshaa, secricible en 66 bezoekers