Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:17

Hi, ik val even binnen! Ik ga deze zomer naar zuid Afrika om te helpen bij een onderzoeksproject in het krugerpark. Graag wil ik van te voren nog naar Drakensbergen en het liefste naar de kust om walvissen te spotten. Nu krijg ik alleen maar excursies bij Heramanus, maar lees wel dat er aan de zuid / oost kust van zuid Afrika ook walvissen zijn. Ik wil niet graag alleen gaan, dus zoek een excursie of iets vanaf Johannes burg, voor een aantal dagen, als eindpunt ook weer Johannesburg.

via Baz bus (juiste naam even vergeten, die backpackersroute etc) kan ik niet echt vinden wat ik zoek en volgens mij ben je dan, buiten de bus, alsnog alleen.


Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:42

Picassox schreef:
Wellicht overbodig, maar misschien dat toch iemand/een avonturier geïnteresseerd is... Door omstandigheden heb ik een ticket beschikbaar om 2,5 week (met mij) de Transsiberië Express te nemen van Moskou naar Beijing. :)

http://www.bokt.nl/markt/ad/406079/ga-j ... ss-25-week


Misschien kun je het op tradeyourtrip.nl plaatsen? een nieuwe website die nog niet zo geweldig loopt geloof ik, maar je kan het altijd proberen!

Hebben jullie deze crazy deal naar Bali al gezien? 400 euro voor 19 dagen.. :):) het is dat mijn trip naar zuid-afrika al geplant is hihi
http://www.vakantiepiraten.nl/vakanties ... blijf_5409

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:47

Jaaa ik mag me eindelijk melden in dit topic! *\o/*
Ik ga onverwachts over 1,5week naar Zuid-Afrika om hier een maand te genieten. Wilde graag iets met Workaway doen, maar dan ben ik te onzeker om iets vast te leggen kwa datum etc.. Daardoor veel te lang gewacht met boeken, dus nu maar gewoon boeken en dan zien we daar wel! In iedergeval met een backpackersbus langs de Kust.
Daarnet een backpack van 60 liter gekocht, vind het toch maar klein dus hoop dat ik er genoeg in krijg.. Testgewicht er in gehad en op je rug is 10kilo toch wel zwaar :=

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:27

60 lijkt zo klein, maar inderdaad van iedereen gehoord dat het echt wel moet gaan passen! Mocht het nog lukken iets via workaway te doen dan zal dat waarschijnlijk met paarden zijn, dus nog even kijken hoe ik dan mijn cap en laarzen mee neem := Vind het weer in zuid-afrika wel lastig, overdag kan het echt nog wel weer zijn voor een korte broek, maar savonds heb je een dikke trui nodig waardoor je dus voor 4 seizoenen kleren mee mag gaan nemen :o

Aroha ik ga alleen! Ik ben vorig jaar bij de kust geweest en heb daar 2 dagen in het hotel gegeten omdat ik niet alleen naar het dorp durfde te lopen :') Achteraf gezien zat ik gewoon in het verkeerde deel van het dorp..
In Kaapstad gewoon erg op letten waar je precies alleen naar toe gaat. Daarom wil ik ook graag in een backpackershostel, dan ga je toch al snel met meerdere 's avonds erop uit ipv alleen.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 01:56

Gaaf Gracezella! Ik ken niemand die er geweest is, maar heb het altijd een heel mooi land gevonden, veel plezier! Wanneer vertek je?

Ik vertrek morgen naar Zuid-Afrika! Omdat ikvorige week pas heb geboekt besef ik het nog niet zo :Y) wel last-minute stress, kan iemand van jullie me helpen? Ik vlieg met Turkish airlines, met een tussenstop op Istanbul. Nu heb ik voor de eerste vlucht m'n boardingpass online kunnen krijgen, maar voor m'n 2e vlucht niet. (Ist - Kaapstad), wel online kunnen inchecken.
Krijg ik m'n boardingpass op het vliegveld morgen of moet ik in Istanbul opnieuw inchecken etc..? Het is op 1 ticket geboekt zegmaar met dezelfde airine. Help? :o

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:49

Ik heb een flightbag, geloof van 70 liter terwijl mijn backpack uhm,, 60 is. Vond het ideaal om te gebruiken tijdens busreis of in het vliegtuig, anders was ik echt bang dat er iets zou blijven haken of de rits zou open gaan, met een enkel slotje op je flightbag heb je dat dus niet. M'n backpack woog ongeveer 10 / 11 kilo, prima voor op m'n rug maar echt loei zwaar om anders te tillen of om je schouder te hangen wat je dus met een flightbag wel hebt.. Dus echt zo kort mogelijk erin gehouden omdat ik anders niet vooruit kwam :+ Wat dat betreft dus wel een onding..

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:54

diel_zor jezus zijn al die foto's in Peru gemaakt? <3 Wat prachtig zeg, zoveel in een land !

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:22

Ola, waarom zijn er geen aparte topics voor elke werelddeel? :+

Ik ben de afgelopen 2 jaar in Zuid-Afrika geweest. Beide keren een maand, de eerste keer een vrijwilligersproject en afgelopen jaar gaan backpacken.
Dit jaar wil ik iets anders, maar weet niet wat .. voor 2 / 3 maanden, Azië en Australië trekt mij helemaal niet en voor m'n gevoel ligt alles in West / Zuidelijk Afrika te ver uit elkaar dat je voornamelijk onderweg bent.
De landen die me heel leuk lijken zijn Mongolië, Nepal en Peru ( :+ ) wil het liefste vrijwillerswerk combineren met rond reizen dus ik hoor graag jullie ervaringen !
Ik wil op sommige punten best zelf rijden, maar niet alles ivm veiligheid.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:15

Hebben er mensen hier ervaring met West - Zuidelijk Afrika? Wil er niet gaan backpacken maar wel veilig van A naar B kunnen reizen en dagjes alleen weg kunnen maar vraag me echt af of dat veilig kan.. denk aan Tanzania, Zimbabwe, Namibië :) (Kenia valt af want dat is echt niet veilig als jong vrouw en Zuid Afrika heb ik al gehad)

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:13

Saleisha schreef:
Hoi! Ook ik heb vragen over Peru. Hoe veel hebben jullie daar uitgegeven per dag? (dus aan vervoer, overnachtingen en eten) en hoe luxe hadden jullie het dan?


Ik las ergens 40 euro per dag. Maar dat lijkt me erg veel en denk dat dat gebaseerd is op mensen die in hotels verblijven en elke dag uiteten gaan. Als je in een hostel verblijft en af en toe zelf kookt zit je daar natuurlijk ver onder! Ik heb ergens namelijk ook zien staan dat Peru bij een van de goedkoopste landen om te reizen hoort.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:27

Hallo, even een vraagje :D Ik lees overal dat je een retourticket moet hebben en het kan voorkomen dat je die moet laten zien bij de douane. Als bewijs dat je na je geldige verblijfstijd weer het land uit bent. (In mijn geval op toeristenvisum dus 3 maanden).
Nu ben ik van plan om 3 maanden in Namibië te blijven, maar misschien daarna nog door te gaan naar een ander land IPV naar huis en heb ik dus geen idee vanaf waar ik weer naar huis ga vliegen. Zit er nu aan te denken om het op Kaapstad te plannen, want dat is het meest toegankelijke vliegveld "in de buurt". Maar je gooit best veel geld weg als je toch vanuit ergens anders terug vliegt..

Nu vraag ik me dus af hoe jullie dat gedaan hebben, als je echt van hot naar her reist?

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:21

Thanks voor jullie reacties :)
Zijn jullie via het land de grens over gegaan? Ik kom op het vliegveld aan en daar zijn ze wel wat strenger denk ik?
Mocht iemand nog leuke tips hebben voor workaway / vrijwillerswerk in zuidelijk Afrika hoor ik het graag. Ik kom van alles tegen maar durf niet echt actie te ondernemen omdat er weinig recensies zijn

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:51

Ik heb er eentje van 60L van Decathlon en bevalt tot nu toe erg goed. Ritsen van goede kwaliteit en zit prima op m'n rug. Absoluut eentje met heupbanden nemen ja anders is het niet te doen. Ik viel al bijna achterover met 11kilo maar ik ben dan ook maar 1,60 :+
Ik heb hem trouwens nog niet gebruikt voor een langere reis, alleen voor een maandje en zo af en toe tussendoor. Van en naar hotel / taxi, en verder niet mee door de stad gelopen

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:02

Nu we het toch over tassen hebben, ik zoek een fijne daypack :D zakje aan de zijkant voor een flesje water en het liefste 2 lossen vakken. Zat te denken aan 20L want m'n camera moet erbij in en neem nogal graag veel mee. Eentje die fijn op de schouders zit en een 'harde' achterkant heeft zodat je niet een appel in je rug voelt prikken.

Wie heeft er een goede tip? :)


Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:35

Als je een regenjas koopt, wel even opletten of het niet zo'n plak stofje heeft maar nog iets van materiaal aan de binnenkant! Als je ergens bent waar het flink regent, maar toch warm is, plak je binnen 10min al helemaal vast aan je jas en das echt zo vies vind ik :+

Ik heb straks de Afrikaanse zomer dus 1 dikke trui en een goede regenjas is voldoende gelukkig. Heb momenteel een beetje dubio welke schoenen ik meeneem. Sowieso een paar gewoon gympies maar twijfel tussen mijn sport schoenen van goede kwaliteit of om toch goede wandelschoenen aan te schaffen. Het is voornamelijk vlak maar wandelschoenen zijn vaak wat luchtiger toch?

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:28

Gaaf vooruitzicht Murph! Niet te veel vooruitboeken is heerlijk, dat je de dag zelf maar kwijt wat je doet is echt top :D

Ik zit met het volgende dillema.. Omdat ik nog niet weet wat ik na mijn tijd in zuid-afrika wil doen, wil ik geen terugvlucht naar huis boeken. Maar het is een eis om een vlucht het land uit te hebben binnen 90 dagen. Daarom heb ik het idee om een goedkoop vliegticket naar een van de buurlanden te boeken, zodat ik in iedergeval een bewijs heb bij de douane en het land in mag. Máár, alle buurlanden rondom Zuid-Afrika stellen ook de eis dat ik een retourvlucht moet hebben.  Mijn verdere reis plan ik in Zuid-Afrika dus tegen de tijd dat ik naar een van de buurlanden ga, heb ik al wel een retourvlucht of een andere doorreis.  Maar nu kreeg ik van de ambassade te horen, dat het zomaar zou kunnen dat ze mij niet meenemen op Schiphol omdat technisch gezien mijn documenten niet op orde zijn. Die van zuid-Afrika dan wel omdat ik een retourvlucht heb, maar die van een van de buurlanden dus niet, ook al zit er 3 maanden tussen de heen en terugvlucht.. hebben jullie enige ervaring met een gekijke situatie?

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:16

DTP heb ik juist helemaal geen last van gehad. Enkel van rabiës ben ik 1x wat koortsig geweest, bij de rest wel een flink bak spierpijn :+
Geef altijd aan dat je naar een private hospital wil! Vaak willen ze dan eerst je zorgpas zien, dus neem die altijd mee. Voor malaria moet er bloed geprikt worden en dat kan met wat pech best verkeerd uitpakken als je in een slecht ziekenhuis zit .

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 16:14

Leuke plannen! :)

Ik zou zelf voor Australië kiezen denk ik. In een maand kun je genoeg zien en je komt altijd tijd te kort, al ga je 3 maanden :))
Canada lijkt mij ook iets waar je een auto voor moet hebben. Zeker als je meerdere plekken wilt zien en niet de helft van je budget wilt uitgeven aan taxi's.
Voor de meeste, niet Europese landen is het toch vaak het beste om s'avonds zo min mogelijk alleen over straat te gaan, dus daar moet je je niet door laten tegenhouden.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:38

Aan Zuid Afrika gedacht? (Nou ben ik een beetje obsessed met dat land dus zuid Afrika zou altijd mijn antwoord zijn.. :+ ) maar het past wel. Het is daar dan winter dus aan de kust rond de 20 graden, bij het Kruger park kan het alsnog lekker warm rond de 30 zijn.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 08:49

Je hebt de Bazbus in ZA. Niet goedkoop maar wel erg betrouwbaar en veilig :)

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:27

oliebol zeg, dat is echt flink balen.. (netjes uitgedrukt want ja, online :+ ). Krijg je daar nu "nooit meer" een WHV voor? Wel fijn dat je alsnog in de buurt bent en wellicht alsnog van het mooie land kan genieten. En natuurlijk dat Australië nu wel door gaat!

Vind jullie maar dapper hoor. Reizen in een land waar alles een stuk duurder is dan in NL zou ik kriegel van worden. Heb in ZA al teveel geld er doorheen gejaagd en dagelijks leven is daar echt een stuk goedkoper dan hier.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:33

Thailand is inderdaad makkelijk reisbaar en een goed 'beginnersland' , vooral Bali stikt van de backpackers. Je kan online in ieder geval erg veel vinden! Met 1500 zit je ook wel goed denk ik

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:04

Hoeeee dan :') _/-\o_
Ik had 11 kilo geloof ik, maar moest ook wel wat dikke vesten meenemen. Boek, laptop en camera in de handbagage die uiteindelijk 5 kilo woog, was wel voor 3+ maanden en in the middle of nowhere dus ook een voorraadje zonnebrand deo etc.
Neem je niet iets van een vest of dikkere trui mee? Of doe je die aan in het vliegtuig?

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:02

Ik zou het ook annuleren. Hoe zuur het ook is, zeker voor zo'n lange reis. Liever nu je geld terug dat je nog de kans hebt om een andere keer te gaan dan dat alles op het laatste moment toch niet door kan gaan. Gezien alle grote evenementen op de wereld in Juni (en Juli?) worden uitgesteld, gaat niemand er van uit dat het leven na 1Juni weer normaal is.

Kennis van mij zit vast in Sri Lanka, er gaan geen vluchten meer. Hoe de situatie daar precies is weet ik niet maar ze wordt uitgescholden en ontweken door de lokale bevolking "omdat ze Europeaan is en dus het virus heeft". Hostels etc zijn gesloten dus ze zit echt in de knel daar.

Nyaleti
Berichten: 5992
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:46

Dat is zowat de hele wereld :+
Wat wil je zien / doen? Natuur, dieren & hiken? Steden en s'avonds leuk uitgaan? Op het strand liggen? Temperatuur?

Bali en Vietnam zijn makkelijk te bereizen maar wel overspoeld door toerisme. Australië kan ook prima voor een maand, Zuid Afrika, Peru..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers