USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:53

Ben ik de enige die niet zo nodig naar Trump's Amerika moet/wil?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:27

Is er trouwens iemand die ooit een keer in het diepe Zuiden geweest is? Alabama, Mississippi, Louisiana maar dan NIET New Orléans? Plaatsen als Mobile, Baton Rouge of het Cajun gebied rondom Houma? Dan vraag ik me af
a. of er eigenlijk wel iets te doen is qua toerisme en
b. of het nog een beetje veilig is (nadruk op beetje, ik hoef niet in een gated community te zitten).

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:55

Ho, wacht even! Nu lijkt het erop alsof ik Trump en radicalisering/veiligheid in het openbare leven elkaar roer. Ik snap dat ik die suggestie wek door 2 totaal verschillende dingen vrij snel achter elkaar te posten, maar ze waren bedoeld als losse zaken :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:01

_Mellanie schreef:
Mag ik mij hier melden?

Mijn vriend en ik willen dolgraag volgend jaar gaan rondtrekken maar voor de rest staat er nog niks op papier.


_O- Dan heb je het belangrijkste besluit al genomen. Nou de rest nog......

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 07:01

Orlando Sanford..... :r

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:06

amies100 schreef:
purny schreef:
Hoe zit het eigenlijk met autohuur? Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar New York en zij wil ergens heen voor een dagje waar geen ov komt


Als het dichtbij NY is zou je ook kunnen overwegen om een taxi of uber te pakken.
Is het verder weg dan zou je nog een binnenlandse vlucht kunnen pakken, wij zijn bijvoorbeeld naar de Niagara Falls gevlogen en dit qua prijs goed te doen.


Dat is slim want dat kost je met een kushandje een dag rijden heen en een dag rijden terug en dan ben je flink aan het stampen geweest.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:54

Keet schreef:
Citaat:

Dat is slim want dat kost je met een kushandje een dag rijden heen en een dag rijden terug en dan ben je flink aan het stampen geweest.


Kushandje?



Is dat geen algemene uitdrukking? Dat doe je met een kushandje? Dat doe je met gemak/stelt niks voor?

In dit geval: van NYC naar Niagara Falls en v.v. per auto kost je met gemak 2 dagen en dan moet je nog goed je best doen om het binnen die twee dagen te redden.

Nee? Kushandje is geen ding?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:22

Dallista schreef:
Keet schreef:
Nee, nog nooit van gehoord :n dacht dat het een autocorrect was :+

Hahahaha ik ook!


Wat dachten jullie dan dat ik getypt had?!?! _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:16

MoniqueT schreef:
Niks leuker dan road trippen in de USA, ik zou gaan rijden en er een voor uittrekken :-)


Een...... wat zou je ervoor uittrekken? Dag? Week? Maand? Jaar? Mensenleven? Paar sokken? :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:33

Anthea schreef:
Atlanta? :P San Francisco :D


Lucky you! Atlanta deze tijd van het jaar is: 30-35 graden + regen = shoot me, shoot me now! :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:09

Anthea schreef:
Haha waar mijn vriend woont is het nu overdag 43 graden := Ik hou niet eens van de zon, doe mij maar sneeuw of regen. :+


Maar minder luchtvochtigheid denk ik?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:07

Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:14

Waarom wil je via Orlando? Disney? Miami of FT Myers zijn dichterbij de Keys. In dat laatste geval kun je zelfs de Tamiami Trail afrijden over het deel dat Alligator Alley heet.

4 weken lijkt me ruim tijd als je bijvoorbeeld 1 week Keys en 1 week Maine doet. Het enige nadeel is het achterlaten van de auto die je in FL gehuurd hebt in Boston. Dat gaat je kosten. Reken grofweg op 500-750.

Het alternatief is de auto achterlaten in FL door bijvoorbeeld na de Keys nog Cape Canaveral/Daytona o.i.d. te doen en dan daaruit naar Boston te vliegen. In die Mass is genoeg te doen voordat je doorsteekt naar Maine. Denk aan Boston zelf, Martha's Vinyard, Salem (whalewatching!), etc.. Eerst Boston bekijken en dan pas de auto huren. In Boston heb je geen auto nodig.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:18

Nadeel van Florida in Oktober: gemiddeld 235 mm regen per maand.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:25

Fitzroy schreef:
Cowboy55: Alligator Alley is de I75, Tamiami Trail is de 41 ;) Zijn dus niet hetzelfde. De 75 loopt noordelijker én schiet veel meer op. Tamiami is aantrekkelijker toeristisch gezien met Shark Valley, de loop road en het kleinste postkantoor.

Key West vinden wij wel fantastisch, er heerst een heerlijke sfeer imo. Wij zijn er al 4 x geweest dus dat zegt wel genoeg.


Weer wat geleerd. Ik bedoelde de zuidelijke van de twee, de 41. De doorsteek lijkt wat rustiger qua bewoning. De 41 is qua snelheid inderdaad een drama ter hoogte van Venice, North Port, Port Charlotte Maar het lijkt minde druk door de Everglades (DOH) en je komt gunstiger uit tov de Keys.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:18

Josien_ schreef:
Cowboy55 schreef:
Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.


We hebben dit even bekeken en wat een super leuke tip! We gaan helaas wel eind oktober, is het dan nog net zo leuk?
We zagen ook een paar leuke reizen om New York en Boston te combineren. Bedankt voor de tips!


Hoe later je gaat, hoe groter het risico van kou/slecht weer. Niet zo erg als je in de stad bent, maar minder als je in de natuur bent. De combo New York en Boston is zeker niet verkeerd. Je kunt alleen geen kleding van sport teams uit NY in Boston dragen en v.v. ..... :n

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:22

Smokey Mountains zijn een uurtje of 3 uit de route? Ervan uitgaand dat de Interstate 95 'de route' is?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:34

Excalibur schreef:
Cowboy55 schreef:
Smokey Mountains zijn een uurtje of 3 uit de route? Ervan uitgaand dat de Interstate 95 'de route' is?


Langs die route zouden we wel naar boven gaan. Zit te denken vanaf waar we dan het beste richting de Smokey Mountains kunnen gaan. Heb begrepen dat Savannahin Georgia er mooi moet zijn.

<KNIP>


Hihi! Daar zou ik dus juist de kust blijven volgen, want:
Hilton Head (golf),
Parris Island (US Marine Corps Recruitment Depot, uit die Billy Joel song),
Beaufort (woont een bekende)
Myrtle Beach (nog meer golf) :D

Het wordt in die hoek (inclusief Savannah) wel ECHT warm in de zomer vanwege de vochtigheid.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:03

Grit schreef:
Boston is voor ons familiebezoek, daar zijn we al vaker geweest en ook wel in de nabije omgeving. Na mijn broer bezocht te hebben willen we nu wat meer naar beneden afzakken naar het gebied waar ik tips voor vroeg. Daar zijn we nog niet eerder geweest op een kort bezoek in Lancaster na.
Ik ga wat ideeën en plekken verzamelen en pas in Amerika kijken we wat het gaat worden afhankelijk van het weer.

Boston is een leuke overzichtelijke stad die je in een dag goed kunt bezoeken, wil je ook nog graag musea erbij pakken dan kun je je er nog wel langer vermaken. En verder ligt het er erg aan wat jullie graag doen.
Ik zag in dit topic de berichten van Noeps, zij hebben een rondreis gemaakt met oa Boston, de Niagara falls en dergelijke. Wellicht kun je daar nog wat uithalen.

Noeps, mocht je dit lezen, als je nog tips hebt voor het Shenandoah Park dan hoor ik ze graag.


Als je toch in de hoek Boston-Niagara Falls zit, overweeg dan Cooperstown (National Baseball Hall of Fame) en/of Salem (bekend van de heksenvervolgingen maar ook een goede plek om walvissen te gaan zien).

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:03

SdaphneS schreef:
Wanneer kun je het beste walvissen spotten? Wij gaan eind april.
Ik wil naar Salem voor de heksen. Is daar iets van terug te zien? :)


Is er in Salem iets terug te zien over heksen?! Ik daag je uit om een straat of winkel in Salem te vinden waar je NIKS terug vindt over heksen! _O-

Salem is Heksen en Heksen is Salem.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:05

Patty14 schreef:
Het plan voor nu is vanaf Nederland naar New York te vliegen. Hier een paar dagen te blijven. Van New York naar LA vliegen. Daar een auto te huren, richting Las Vegas en de natuur parken en dan richting San Francisco. Vanaf daar vliegen naar Seattle. Ook daar 1/2dagen blijven en dan richting Canada.

Of we precies in deze volgorde zullen gaan moeten we nog even bekijken


Als ‘richting Canada’ Vancouver of Vancouver Island betekent, weet dan dat je kunt reizen per Amtrack, Ferry of Watervliegtuig ( *\o/* Harbourair.com)

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:24

Ceetje_bokt schreef:
Patty14 schreef:
En inmiddels Canada ook. Gaan voor alleen de rondreis aan de westkust zodat we daar goed de tijd voor kunnen nemen.

Straks zit je alleen twee weken in San Francisco :D


Er zijn ergere dingen dan dat..... :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:54

xTitanic schreef:
Brr. Wat ben ik blij dat het oog niet over mijn moeder getrokken is, wat een ravage..


Had je je moeder dan buiten laten staan? _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:05

Yasmine schreef:
Het ligt echt aan de maatschappij, hoor. Ik ben al jaren 1 of meerdere keer naar Amerika gevlogen (ook 2017 en 2018) en heb het nog nooit moeten betalen.


Idem...

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:37



De toekomst, nu ook bij de niet-prijsvechters.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers