Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:51

Hoi! Ook ik heb vragen over Peru. Hoe veel hebben jullie daar uitgegeven per dag? (dus aan vervoer, overnachtingen en eten) en hoe luxe hadden jullie het dan?


Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:47

Dank voor all adviezen!

Mijn vriend en ik willen een kleine 3 weken gaan, van lima naar het zuiden, dan weer naar cusco en dan terug vliegen naar lima om weer naar huis te gaan. Eventueel kunnen we dus ook overwegen om van Cusco naar Lima met de bus te gaan, ligt er even aan voor welke data we goedkope ams-lima vluchten kunnen krijgen.
Ik denk dat wij ook een beetje afwisseling willen tussen goedkoop (hostels en zelf wat eten regelen) en af en toe uit eten of een paar keer een wat duurder hotel.

Picassox schreef:
Saleisha schreef:
Hoi! Ook ik heb vragen over Peru. Hoe veel hebben jullie daar uitgegeven per dag? (dus aan vervoer, overnachtingen en eten) en hoe luxe hadden jullie het dan?


Al enig idee hoe lang je wil gaan? En welke plekken je wilt bezoeken?

Dat heeft ook erg met de prijs te maken. Een vlucht van Lima naar Cusco kan bijvoorbeeld al snel 100 tot 150 euro zijn, waar een 23-urige dag-en-nachtbus 20 euro kost...

Cusco is duur(der), veel lekker en goed eten maar wat Europese prijzen, net als de hostels/hotels. Puno en het zuiden daarentegen is extreem goedkoop en kun je voor een of twee euro lunchen en/of avondeten.

Wij waren in Peru gemiddeld 35 tot 40 euro per persoon per dag kwijt. De ene keer hebben we een cheapass hostel voor een paar euro en maken we onze eigen havermoutjes of skippen lunch bijvoorbeeld. Andere keer hadden we een semi hotel met ontbijt en gingen we uiteten. We reisden overigens het meest per bus (1x gevlogen) en hebben het hele zuiden van Peru gedaan (Lima, Cusco, Machu Picchu, Puno, Arequipa, Nazca, Pisco, Lima). Verder hebben we veel trekkingen en tours gedaan zoals Rainbow Mountains (de alternatieve/duurdere versie), Humantay Lake, en in Iquitos (helemaal in het noorden, in de jungle) hebben we drie daagse jungle trip gedaan.

De kosten zijn overigens ZONDER Machu Picchu wat voor ons nog 330 dollar per persoon was (kan wel goedkoper als je ter plekke reserveert).

We reizen met z’n tweeen en zijn makkelijke reizigers, eten en slapen vaak niet duur. Wij vonden Peru - zeker door de tours en de extreem toeristische plekken - wel duur(der). Zeker in vergelijking met Colombia of Bolivia.

Ik denk dat 40 euro pp geen gek dagbudget is, maar nogmaals, ligt totaal aan je manier van reizen... wij hadden de tijd en geen haast, dus dan kies je makkelijker een goedkope optie dan wanneer je er twee weken bent en alles snel wil zien...

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:22

Emmaa_ schreef:
Ik kan geen specifiek advies geven voor Peru maar als je ook nog activiteiten wilt plannen en je wilt wisselen tussen hostels/zelf eten koken en misschien iets luxer zou ik wel echt rekenen op minstens 40 euro per dag als het niet al een beetje meer is. Er is imo niets ergers dan op reis zijn en iets moeten laten omdat je budget het niet toelaat of omdat je niet goed gepland hebt, en dan kan je beter wat extra hebben dan wat te weinig.

Dankjewel! Klopt inderdaad, we zullen ook zeker voor backup budget zorgen.

poes schreef:
Peru : goede hostels 10 euro pppn met goed ontbijt gemiddeld. Macchu Picchu ter plekke geboekt. Aan trein erheen betaal je veel geld. 100-150 dollar, ingang 50 dollar, bus 24 dollar. Rainbow Mountain kan ter plaatse voor 30 dollar. Hou er wel rekening mee dat dit nog ongereguleerd is en dus zeker geen eco toerisme. Voor mij een reden om over te slaan.
3 dagen jungle in Puerto Maldonado voor 450 euro + vlucht van Cusco naar Puerto Maldonado aan 35 dollar. We hebben het tarief voor de locals geboekt en geen problemen mee gehad. Op eigen risico ;)
Sacred valley deden wij met collectivo’s ( shares taxi), max 3 euro aan vervoer per dag hiermee en je kunt de hele vallei doen. Collectivos vonden wij heel goedkoop en handig. Wel kaartje kopen, dacht 30 euro voor alle sites.
Ik vond Peru op sommige plaatsen te toeristisch en dan wordt het heel duur. Macchu Picchu is mooi maar wat een geldklopperij.

Bedankt voor de info! Dat is inderdaad jammer aan Machu Picchu.. maar het overslaan vind ik toch ook wel erg jammer. Collectivo’s ga ik ook uitzoeken! Klinkt heel goed :j

Je hebt Rainbow mountain overgeslagen? Hoe bedoel je dat met eco tourisme?

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:13

Hoe veel deet zouden jullie meenemen voor drie weken?

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:39

Het is voor drie weken Peru, niet alles is malariagebied maar dengue, chikungya en gele koorts zijn er ook.. Neem dan denk ik een flesje 50% van hier mee en daar meer kopen. Dank!!

casperzazoe schreef:
Nu we het toch over tassen hebben, ik zoek een fijne daypack :D zakje aan de zijkant voor een flesje water en het liefste 2 lossen vakken. Zat te denken aan 20L want m'n camera moet erbij in en neem nogal graag veel mee. Eentje die fijn op de schouders zit en een 'harde' achterkant heeft zodat je niet een appel in je rug voelt prikken.

Wie heeft er een goede tip? :)

Ik heb een daypack van de decathlon gekocht. Mijn grote rugzak is van Lowe alpine maar omdat ik de day minder gebruik en natuurlijk veel minder zwaar belast ben ik hier voor een goedkope gegaan. De osprey/deuter/Lowe alpine daypacks waren me ff iets te veel. Ik merk wel echt verschil tussen deze en de kwaliteitsmerken, maar hij is absoluut goed genoeg vind ik so far. Fijne zijvakjes en de heupbanden zitten ook fijn.
https://www.decathlon.nl/p/wandelrugzak ... 81&c=ZWART

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:16

Denk er wel aan dat een visa (waiver) voor de United States krijgen moeilijker kan zijn als je in Iran (en nog aan aantal andere landen) bent geweest in afgelopen 5 jaar.


Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:09

Ik neem altijd een softshell mee en warme vesten eronder. Is alleen niet 100% waterdicht in lang/veel regen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, Fiero6, Firebug, lizy29, Luna2013, marjan19, moeshie, mvdende, nathe, PotjeMayo, Sasqiua, Sure_lee en 63 bezoekers