La Palma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:48

Wij zijn al twee keer geweest en de derde keer is geboekt <3

We zijn verliefd op de sfeer en de prachtige natuur. Het is superafwisselend, zowel qua klimaat als qua vegetatie :D

Wij hebben steeds aan de westkant gezeten, waar het meestal zonnig is. Het is dan iets langer rijden naar de meeste natuur/wandelplekken, maar dat namen we voor lief; de andere kant kan nogal bewolkt zijn. Ideaal als je wil wandelen maar op het strand is dat wat minder chill.

Over het strand gesproken: het is niet echt zo'n zonne-aanbidderseiland als de meeste andere eilanden, maar i.m.o wat meer op wandelaars/de natuur etc gericht. In de zomer vond ik het zwarte zand veel te heet :') en je kan ook regelmatig niet zwemmen ivm de stroming (al zal t wellicht nog verschillen waar je zit). Je kan er wel leuk snorkelen en er zijn echt toffe strandjes!

Om kennis te maken met het wandelen kan ik de organisatie Natour aanbevelen :D wat prijzig, maar fijne mensen en een goede service. Ik zou niet zomaar zelf de bergen in gaan, het weer kan er erg snel omslaan. Met gids is het een stuk veiliger. Wij hebben met gids o.a. wandeltochten gemaakt op de bergtop (roque de los muchachos), in de laurierbossen (net een jungle <3 ), in het vulkanische zuiden, in de caldera de taburiente en in de spookdorpjes en de kliffen in het noorden.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 07-08-18 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Instagram: lusitano_roux



VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Re: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:03

Ik vond de prijzen iets onder ons niveau liggen. Bijv: in puerto naos hebben we met 2 personen superuitgebreid en superlekker paella gegeten voor 17 euro. Maar in strandtentjes met zeezicht betaal je denk ik over het algemeen wel meer.

Qua excursies vond ik natour vrij prijzig, maar ook weer niet gezien je echt de hele dag weg bent mét gids (ongeveer 80 euro incl alles). Hoe duur het dolfijnenspotten etc was weet ik niet meer. Moet wel op te zoeken zijn.

Instagram: lusitano_roux

VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:56

Nabster schreef:
VogeltjeM schreef:
Ik vond de prijzen iets onder ons niveau liggen. Bijv: in puerto naos hebben we met 2 personen superuitgebreid en superlekker paella gegeten voor 17 euro. Maar in strandtentjes met zeezicht betaal je denk ik over het algemeen wel meer.

Qua excursies vond ik natour vrij prijzig, maar ook weer niet gezien je echt de hele dag weg bent mét gids (ongeveer 80 euro incl alles). Hoe duur het dolfijnenspotten etc was weet ik niet meer. Moet wel op te zoeken zijn.


Wat is dan superuitgebreid? Paella is paella toch?


Heel rijk gevuld en een erg grote portie.

Instagram: lusitano_roux

VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:59

Tibamar schreef:
Wat leuk...een topic met allerlei tips en foto's

Ga in februari...iemand ervaring hoe het weer dan meestal is?


Ik ben nu 3x in februari geweest, aan de westkant. De andere kant van het eiland kan heel ander weer hebben. Maar wij hadden 1x een echt zonvakantie (25 graden en felle zon), 1x de hele week storm (toen dus echt niks kunnen doen want alle wandelpaden etc waren gesloten) en 1x een beetje afwisselend.

Instagram: lusitano_roux


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 bezoekers