USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:37

Cowboy55 schreef:
Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.


Ik vind New England in die tijd echt geweldig, is zeker een aanrader. Ik ben er al een paar keer geweest omdat daar vrienden zitten maar ik blijf het geweldig vinden.

Wij willen volgend jaar weer naar Amerika voor een week of 4. Mijn vriend wilt heel graag naar Key West en we willen graag naar onze vrienden in Maine (dus echt de hele andere kant op) omdat die nu een kindje verwachten.

We zitten nog even te kijken hoe we dat gaan doen. We willen aanvliegen op Orlando en weer terug vliegen vanaf Boston. Nu is het alleen even kijken of we het hele stuk omhoog rijden met de auto of gewoonten binnenlandse vlucht pakken. Het maakt qua geld niet veel uit of we met een huurauto omhoog rijden of in Orlando een auto huren, die daar weer inleveren, binnenlandse vlucht pakken en dan in Boston weer een andere auto huren.

Ik twijfel alleen of omhoog rijden een beetje te doen is in 4 weken. We willen wel graag het een en ander zien onderweg.

Hier nog mensen met ervaring op deze route?



Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:00

Bij de prijzen voor de huurauto die ik heb vergeleken, zat de dropoff fee voor het afgeven in Boston al verwerkt. De prijzen voor huurauto’s is in Florida lager dan in Boston, dus vandaar dat het uiteindelijk niet veel uit maakt.

Ik zat aan Orlando te denken vanwege Universal Studios. Disney ben ik al geweest, wel heel lang geleden. Vanaf daar wilde we dan naar de Keys rijden.

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:02

Cowboy55 schreef:
Waarom wil je via Orlando? Disney? Miami of FT Myers zijn dichterbij de Keys. In dat laatste geval kun je zelfs de Tamiami Trail afrijden over het deel dat Alligator Alley heet.


De Tamiami Trail ken ik niet. Ga ik even opzoeken.

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:41

Kennedy Space Center ben ik ook eerder geweest. Vond dat erg leuk, eens kijken of mijn vriend dat ook wat vind. Ik was toen 16 en nu 38 dus is ook al weer heel lang geleden.

Heb ook al meer mesen horen zeggen dat Key West niet veel aan is. We willen toch de hotels boeken tijdens het reizen, dus kunnen beginnen met 1 nacht en als het bevalt langer blijven.

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:45

Grit schreef:
Excalibur schreef:
We zitten nog even te kijken hoe we dat gaan doen. We willen aanvliegen op Orlando en weer terug vliegen vanaf Boston. Nu is het alleen even kijken of we het hele stuk omhoog rijden met de auto of gewoonten binnenlandse vlucht pakken. Het maakt qua geld niet veel uit of we met een huurauto omhoog rijden of in Orlando een auto huren, die daar weer inleveren, binnenlandse vlucht pakken en dan in Boston weer een andere auto huren.

Ik twijfel alleen of omhoog rijden een beetje te doen is in 4 weken. We willen wel graag het een en ander zien onderweg.

Hier nog mensen met ervaring op deze route?
Wij zijn naar Miami gevlogen en via Boston weer naar huis.
Gecombineerde vakantie in Florida en familiebezoek in Boston. Onderweg zijn we een paar dagen in de Great Smoky Mountains geweest en kort in Lancaster. Staat niet in verhouding tot de reistijd, maar wij vonden dit een leukere optie dan vliegen. Geen spijt van gehad. Toen wel drop-off kosten van 500 nog wat dollar.
De website werkt niet meer, maar in mijn berichten zijn er nog wel posts over deze reis terug te vinden.



De Great Smoky Mountain hadden wij ook nog aan zitten denken, de ouders van een vriendin van mij wonen daar maar ik dacht dat dit wellicht te ver uit de route was. Rijden heeft tot nu toe ook mijn voorkeur, vooral omdat ik al een paar keer rondom Boston ben geweest en als we gaan rijden kan ik ook weer nieuwe plekken zien.

Temperatuur in het oosten kan idd erg verschillen. Ik ben er eind oktober geweest met prachtig weer, 20+, en met echt koud herfst weer.

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:16

Cowboy55 schreef:
Smokey Mountains zijn een uurtje of 3 uit de route? Ervan uitgaand dat de Interstate 95 'de route' is?


Langs die route zouden we wel naar boven gaan. Zit te denken vanaf waar we dan het beste richting de Smokey Mountains kunnen gaan. Heb begrepen dat Savannahin Georgia er mooi moet zijn.

Dus dacht vanaf Florida naar Savannah te rijden en dan vanaf daar richting de Smokey Mountains. Dan vanaf daar richting Washington DC en weer veder naar boven.

@Anthea: Gefeliciteerd!

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:17

beetje22 schreef:
Hoi, ik meld mij hier ook met een vraag.
Afgelopen december ben ik voor het eerst naar amerika geweest, New York. Ik ben verliefd geworden op de stad en het land, dus gelukkig mag ik deze zomer weer terug. Ik ga vanaf september tot mei ongeveer bij drie verschillende stallen als 'working student' aan de slag. Ik ben nu nog veel aan het regelen, maar loop een beetje vast. Ik weet namelijk niet goed waar te beginnen met mijn visum. Hebben jullie tips? Of weet iemand wat voor visum ik het beste kan aanvragen en waar ik dan aan moet denken? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)


Ik heb een jaar op een springstal gewerkt in Amerika via Caep. (https://caep.org/)
Als ik het mij goed herinner is dit een uitwisselingsprogramma van het ministerie van landbouw. Ik kreeg toen een J1 visa en mocht maximaal 1,5 jaar blijven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, jaap_2005, troi en 73 bezoekers