Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:04

Oh grappig; mijn zomervakantie begint echt meteen al als ik met een koffie in de auto stap om naar mijn bestemming te rijden. Heerlijk!


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:32

Ohhh dan hoop ik dat Slovenie snel bij trekt, wij zijn ook van plan die kant op te rijden.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:59

Prachtig!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:51

Oh wow, is dat de Triglav? Ook bijzonder om zo mee te maken.
Wij zitten er volgende week, zo'n zin in!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:30

Wanneer ga je sdaphnes? Wellicht komen we elkaar tegen haha.
Ik ga niet richting Bovec denk ik.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:40

SdaphneS schreef:
Goof schreef:
Wanneer ga je sdaphnes? Wellicht komen we elkaar tegen haha.
Ik ga niet richting Bovec denk ik.

We vertrekken woensdag, maar gaan eerst naar Oostenrijk voor een paar dagen. Exacte aankomst in Slovenië is dus nog niet zeker, maar we willen een week ongeveer blijven.
Wanneer vertrekken jullie? :)



Wij zullen zondag in die omgeving aankomen :D
Geen idee hoe lang we blijven, zien we dan wel. Ook geen idee waar we daarna naartoe rijden. Jij?

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:19

Wow, prachtige plek zo.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:25

SdaphneS schreef:
Wij genieten in Slovenië. Wat een weer en wat een omgeving. We hebben zicht op de Alpen en zitten naast een rivier. Optimaal genieten.

[ [url=m/6F8mJG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig. Waar zit je?

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:41

Camping Sobec is prachtig ja. Wij zijn nu op een camping onderaan dw Triglav, aan de Soca.
Ik vind het sit jaar opvallend druk vergeleken met 2 jaar geleden. De wegen liepen vol evenals de camping. Jammer.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 06:52

Bled dus ook zo druk? Zonde he. Het is zo mooi maar veel te druk nu. We wilden hier vandaan waarschijnlijk nog een dagje naar Bled rijden maar als dat filerijden is sla ik over denk ik. En als het overal zo druk blijkt te zijn dan is dit ook mijn laatste keer Slovenie denk ik.
We blijven hier nog 1 of 2 dagen en dan verder. Geen idee nog waarheen haha. Denk verder richting het zuidwesten.

Gisteren zijn we bij Bovec met de kabelbaan een berg op geweest, daar was het wel erg rustig. En gisterochtend hebben we zitten ontbijten met zicht op een bergwand waar een gems rondliep, dat was dan wel weer even tof.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:48

Ik heb 3 nachten naast een stel gestaan waarvan de man zo vreselijk hard snurkte dat hooguit enkele uren slaap per nacht heb kunnen pakken. Ik haat dat!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:14

Ik had ook oordoppen in maar werd er gewoon wakker door. Kan je nagaan. Ik vind dat toch wel het nadeel van kamperen hoor; al die geluiden van anderen. Sta je te douchen, zit er naast je 1 te kakken. Dat soort dingen.
Wij zijn naar het zuiden aan het rijden, hopelijk wordt het rustiger als we uit het Triglav-gebied zijn.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:41

Jeetje wat balen!

Wij hebben ervaren vandaag dat op de bonnefooi reizen niet altijd loont. Heel zuid Slovenie heeft geen campings, hotels, pensions, b&b's etc. De regio is schitterend, bossen, valleien, schilderachtige dorpjes, maar we zijn noodgedwongen toch weer naar het noorden gereden. In en rondom Ljubljana was vrijwel alles vol of peperduur en we hebben nu net pas een pension kunnen vinden. Superbalen want we wilden juist de stille regio's in. Maar goes, nu een nieuw plan bedenken.


Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:14

Van de kust tot hoogte Postojna vind je wel genoeg, maar tussen Postojna en Novo Mesto niet. Wij vonden welgeteld 1 camping en die zat toen op 2 uur rijden. Superjammer want het was er schitterend.
Wij hebben vannacht overigens ten zuiden van Postojna in een geweldig b&b geslapen bij een man die al jarenlang in de ijslanders zit. Hij had zijn oude wedstrijdpaard nog staan, dier is 39!

Edit: ik zit nu zo'n 10 km ten oosten van Lubljana.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:12

Ik had je topic gezien over Luxemburg, erg mooi daar, ben er ook wel eens geweest.
Wij zijn naar het noorden gereden en hebben een fijn plekje aan een riviertje op een piepkleine camping gevonden. Lekker rustig, helaas staan we alleen naast een kerk waarvan de klokken ieder half uur slaan :+


[ img ]

Lekker plekje ook Barra!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:33

Camp Loka. En ik heb me vergist; de klokken gaan niet ieder half uur. De klokken gaan ieder kwartier 8)7

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:35

De Franse Ardennen? Erg mooi, veel geschiedenis ook. Weet niet hoe het weer er is.

De klokken gingen door tot middernacht en begonnen vanmorgen om 6 weer. Daar slaap ik helaas niet doorheen dus het zullen hier korte nachtjes zijn. Ben kapot pfff.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:06

Die Plitvice meren lijke me prachtig.
Gave foto met die hond zo haha.

Wij hebben echt een fijn plekje hier.

[ img ]
[ img ]

Het schijnt overmorgen heftig te gaan onweren en regenen heel de dag. Ben benieuwd :\

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:52

Camping Sobec, camp Trenta en camp Loka in Slovenia zijn mooie plekken. Sobec is groot en toeristisch en ligt prachtig tussen de bomen aan een rivier, de andere zijn klein en simpel en liggen beiden ook aan een leuk stroompje (de eerste aan de Soca).

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:27

Wij zijn afgelopen dagen nog een keer verkast en hadden weer het geluk van een prachtige plek aan een riviertje. Wel even wennen; van een kleine camping waar nog 10 anderen stonden naar een massa tourisme camping met 1500 plekken en entertainment.

[ img ]

[ img ]

Ik heb overigens veel veranderingen gezien in Slovenie ten opzichte van 2 jaar geleden en niet perse positief. Het land was nu overspoeld met toeristen en het was op veel plekken filerijden of niet kunnen parkeren waar 2 jaar geleden nog nauwelijks iemand kwam. Heel jammer. Ik hou het na dit jaar ook voor gezien in Slovenie.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:03

Dat was camping Sobec ;)

Wij zijn halverwege Dld nu, ook naar huis helaas.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:30

Luxemburg is prachtig idd. Mooie tent, veel werk om op te zetten of niet?

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:54

Ah die tent heb ik ook een aantal keer gezien op de campings. Mijn man wil zoiets wel. Fijn ding?
Mooi zeg Kroatie. Ik wil daar ook nog wel heen, wel een eindje rijden idd.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:16

SdaphneS schreef:
Wij zijn ook in etappes naar Kroatië gegaan. Eerst naar Oostenrijk voor een nacht, toen een week Slovenië, toen een midweek binnenland Kroatië en toen nog een paar dagen kust.

Wij zitten nu in een hotel in Zuid-Duitsland. Veel gereden vandaag, rustige route genomen via Zagreb en Maribor, om de tunnel te vermijden. Wel twee uur bij de grens gestaan vanuit Kroatië naar Slovenië. :\

Morgen nog zeven uur rijden aldus de tomtom en dan zijn we weer lekker thuis. :)


Goede reis terug nog dat laatste stukje. Wij zijn gisteren thuis gekomen. Vrijdag veel drukte op de weg, halverwege Dld ergens overnacht en gisteren konden we in 1 ruk doorrijden. Ik vind het altijd zo'n domper om thuis te komen -O-
Vandaag even de tent laten luchten en alles opruimen en dan kan het volgend jaar weer mee. Onze nieuwe slaapmatten bevielen goed, isoleren goed dus weinig tot geen kou.

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:42

Ik vermoed dat het buiten het hoogseizoen om een stuk beter te doen is, echter weet ik niet of het komende week al rustiger zal zijn.
Je kan mooi wandelen vanaf de Vrsic pas. Leuk om te rijden ook, zo'n 50 haarspeldbochten in totaal. Prachtig daar. Ook langa de rivier de Soca loopt een prachtig wandelpad, dat kyn je de gele vallei door volgen volgens mij. Eigenlijk kun je overal wel mooi wandelen. Ik raad je wel aan om, als je ergens heen gaat zoals die pas op of Bled in, te zorgen dat je er uiterlijk 9 uur bent. Dan ben je de grote massa voor en kun je ook nog ergens parkeren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, cinniz123, germie, Johnie, MeesMo, moonsparkle, scrabbel, Stybba, Toushie, Whizz, xSannee en 74 bezoekers