Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:35

4 G als in internet, of 4 graden Celsius :P ziet er lekker fris uit ik ben jaloers. Hier in NL is het nog steeds zweten geblazen. Best bijzonder dat je op zo'n afgelegen plek nog verbinding hebt. Mooi is het daar!
Bij ons is de caravan vandaag weer de stalling in. Ben de herfstvakantie nog vrij, vorig jaar hebben we toen gekampeerd in Duitsland en hadden we de hele week super weer. Wellicht als de voorspellingen tegen die tijd goed zijn dat we er nog op uit gaan met de caravan.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 05:27

Goede slaapzak is alles. En stop de kleren die je de dag erop aan wil goed weg zodat er geen dauw of vorst op komt. Bijvoorbeeld spijkerbroek onderin de slaapzak. Anders is aantrekken de volgende ochtend geen lolletje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:44

Die tip van dat plassen....ik kan me een hoop kampeertripjes met scouting herinneren in de wintermaanden en hoe vaak ik er niet uit moest dan :+ om gek van te worden. En iedere keer toch maar weer broek aan, jas aan schoenen aan en dan in de winterkou in :brr: . Dan weer alles uit en terug die slaapzak in. Eerste halfuur lag ik dan standaard te rillen. En heel kort erop moest ik weer natuurlijk als ik net weer een beetje opgewarmd was :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:32

Henrieke schreef:
Daarom ben ik blij dat ik in een caravan lig :+. Alhoewel ik moet zeggen dat ik wel veel vaster slaap dan vroeger


Dan heb je geluk. Ik ben juist steeds minder vast gaan slapen. Badjas was bij mij geen doen vroeger. Als je met bepakking moet lopen en iedere gram telt dan neem je zoiets niet mee. Ik ben trouwens heel blij met de caravan ook, kan 's nachts gewoon op het chemisch toilet :j niks geen gedoe met in de bosjes of in je pyjama naar het toiletgebouw.

Ja die geluiden van anderen vind ik ook vooral storend in het toiletgebouw. Al moet ik niks zeggen, mijn dochter kreeg haar vinger tussen de deur en toen ging er een luchtalarm af. Is natuurlijk ook erg pijnlijk maar dan denk ik ook wel gelijk aan alle andere mensen die net als ik tijdelijk in de herrie moeten zitten.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:42

Geen leuk einde aan de vakantie op die manier.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:07

Moet het perse aan het water in het noorden zijn? Ik weet in de Achterhoek een hele rustige camping in het groen (al is het nu begrijpelijk ietsje minder groen) waar je meteen vanaf de camping heerlijke wandelingen kan maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:28

Wij gaan in de meivakantie naar de Veluwe en nemen het paard mee. Dan in de zomer naar een super de luxe camping in Tirol. Daar heb ik echt veel zin in.

O ja en met de Pasen ga ik met mijn dochter een weekend op scouting kamp. In een klein tentje slapen en overdag lopen en opdrachten doen. Ook veel zin in :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 07:56

Ik deed dat vroeger ook, wildkamperen. Moet er nu toch niet meer aan denken. Ga binnenkort weer op een matje slapen, in een tent. Dat heb ik al zeker 15 jaar niet gedaan. Zal wel even afzien worden na al die luxe die ik gewend ben. Op zich vind ik het slapen nog niet het grootste probleem. Maar geen wc binnen handbereik. En niet lekker kunnen douchen als je daar behoefte aan hebt na een dag lopen met bepakking. Ben een beetje verwend geraakt :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:50

Thermarest heeft ook matjes die heel klein zijn op te vouwen. En liggen heerlijk.

Wij hebben ook jaren een seizoensplek gehad. Ik vond het opbouwen en afbreken iedere keer weer een toestand. Maar dat kwam ook omdat de campingeigenaar niet zoals beloofd de plek schoon opgeleverd had. Hij had onze plek gebruikt om alle bladafval van het hele veld op te leggen :+ . Moesten we ook nog even zelf afvoeren en nieuw gras inzaaien. Dat was wel de druppel voor ons, jaar erop zijn we niet weer terug gekomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:22

Camping de Reeënwissel in Drenthe heeft een mooie camperplek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:18

Avelienvd schreef:
Jup en nog leuke mensen ook


Klopt :j 3 jaar met veel plezier de zomervakantie doorgebracht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:17

Daar moet toch wel iemand ooit een overzicht van gemaakt hebben en idd via camperclub Nederland kun je op hun site per provincie camperplekkem zoeken :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:06

Ik ben een weekend ouderwets op scoutingkamp geweest samen met mijn dochter van 9. Heel leuk, ook in de tent. Volgende week met de caravan. Toch wel fijner...lekker in een bed. Zeker omdat het dan een stuk minder warm wordt. Wat was het genieten dit weekend met het weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:40

Jeetje een viking hike. Lijkt me niet comfortabel. Ik was dit weekend toch wel blij met mijn heerlijke wandelschoenen tijdens het lopen. En een goed zittende rugzak :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:58

Term a rest :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:51

Wij ritsten 2 warme slaapzakken aan elkaar. Ging altijd prima. Hebben slaapzakken gevuld met Texelse schapenwol. Samen op een luchtbed (zo'n goedkope) nooit koud gehad. En ik ben een echte koukleum. Kan prima hoor. Lucht isoleert ook, en je kan er desnoods een isolatielaagje onder leggen in de vorm van een wollen deken, iso matje of van dat folie. Of zoiets: https://www.human-comfort.com/oplossing ... -luchtbed/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:26

Iemand advies? Wij willen de voortent thuis laten en alleen een luifel meenemen. Nu hebben wij echt een grote omloopmaat, 1027. Gaat dus minstens 600 euro kosten. We hebben wel zo'n fiamma cassettuifel. Daar kunnen we zijwanden bij kopen. Nu twijfelen we dus nieuwe luifel kopen of 2 zijwanden voor de fiamma. Zijwanden zijn aanzienlijk goedkoper. Maar dan hebben we "maar" 3.60 qua breedte. Terwijl onze caravan veel langer is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:32

Ons idee is vooral dat het overdag in de voortent sowieso te heet is, waar wij heen gaan is het nu ook 30 graden overdag. Dan ga je niet in de voortent zitten. Maar schaduw bij de tent is wel weer fijn. We zijn met 3 personen. En hebben een hele grote caravan waar we in gaan zitten als het heel erg afkoelt in de avond :j

Oja. En bijkomend voordeel van een luifel tov onze voortent is het gewicht. En veel sneller op te zetten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:25

Wij hebben 2 losse zijwanden voor de Fiamma gekocht. Nu heel benieuwd of dat gaat bevallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 07:58

Wow mooi! Wij hebben ooit vlak bij de Zwitserse grens gestaan met uitzicht op het meer van Geneve. Waren we ook zo bij Annecy. Idd heel toeristisch. Als je er iets vandaan bent zit je meteen in de rust en in de prachtige natuur.

Wij mogen over 3 weken, naar Tirol. Ben heel benieuwd. Nog nooit in Oostenrijk geweest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 06:42

Ziet er uit als een heerlijk plekje! Ik ben aan het aftellen. Heel veel zin om te gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:37

Ik heb destijds zo'n gasbrander gekocht die je niet moest prikken maar die op zo'n gasflesje gaan: https://www.bol.com/nl/p/campingaz-cv30 ... oductImage

Op scouting hadden we wel die prikflesjes en ik heb het iets te vaak (bijna) fout zien gaan. Het is toch best een gepriegel en bovenstaand is wat dat betreft gewoon veiliger leek mij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 07:55

O balen zeg. Autopech is nooit fijn en op vakantie al helemaal niet. Sterkte en hopelijk vinden jullie een plekje.

Daar in Ommen ziet er ook heerlijk uit! Wij hebben in de meivakantie op Samoza gestaan, met paard mee. Valt onder dezelfde vlag. Was daar allemaal top voor elkaar.

Wij gaan maandag op pad. Eerst een nachtje aan de Maas zodat we mijn schoonouders nog even gedag kunnen zeggen, dan in 2 dagen naar Oostenrijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:27

Wij wilden daar heen deze vakantie, naar Burgstaller. Maar dat begin januari al volgeboekt. Nu naar Tirol net aan de Duitse grens. Veel te doen daar en te zien dus ben benieuwd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:58

Harz is ook mooi.

Wij hebben een superdeluxe badhuis hier. Met allemaal luxe badkamers met regenwouden en toilet. Zelfs 1 met een ligbad :))

Enige minpuntje is dat ze het hotel wat bij de camping stond opnieuw aan het bouwen zijn en het zwembad en de speelplaats ook verbouwd worden. Evengoed is hier zoveel te zien en te doen dat we het nog niet gemist hebben.

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Berdien, Larissa123, love_mandy, RvS, Tango1979 en 76 bezoekers