Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:35

Wij gaan ook jaarlijks naar Kroatië, vrijwel de gehele kustlijn al gezien (moeten alleen nog eiland hoppen).
Onze voorkeur gaat uit naar omgeving Split. Wij zitten de laatste jaren nog ietjes zuidelijker, namelijk tussen Omîs en Markaska. Dubroknik is ook mooi, maar wij zijn daar wel buiten het seizoen naar toe gegaan.

Als je met een kleine tent gaat heb je makkelijk een plekje op campings, campers zijn ook makkelijk. Met caravans, vouwwagens en grote tenten is vaak wat lastiger. Hebben veel ruimte nodig en hoe zuidelijker je gaat hoe minder vaak je grote campings tegen komt.
Het is heel anders dan Istrië en noord Dalmatië, daar heb je mega campings.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:54

Flowq schreef:
@Scarpati: Leuk! ik zit ook in augustus in de buurt van Trogir! Alleen dan dichter naar het vliegveld toe.

@Lizz: Wij zitten tussen Split en Trogir in, maar dat is dus ook het gebied die jou het meest is bijgebleven? Waarom? Zijn er in die buurt nog leuke dingen te doen, wat zouden we bijvoorbeeld niet moeten missen?
Enig idee of het vanaf daar goed te doen is naar de meren/watervallen?

Gaaf al die verhalen over Kroatie! Ik denk dat ik volgend jaar maar vast ga boeken :')

Wij blijven altijd hangen daar, heel veel hoeven we daar niet meer te zien en inmiddels vrienden op de camping gemaakt. Voor ons is het meer een relax vakantie geworden met af en toe een sportieve uitspatting.
Maar er is genoeg te doen!
Bij Omîs kan je op veel excursies.
Wat ik daar leuk vind is raften of met kano op pad. Je kan er de bergen in, wandelen maar ook klimmen.
Ze hebben ook een zipline, zelf nooit gedaan.
Split vind ik 's avonds leuk en Makarska heeft een hele lange boulevard met allemaal barretjes en kraampjes.

Van uit daar kan je makkelijk naar Bosnië, daar heb je ook watervallen, Kravice, daar mag je gewoon zwemmen en onder de watervallen staan. Het is geen krka/plivice, maar wel mooi en gratis entree (alleen parkeerkaartje, of het moet nu aangepast zijn) en je kan dan ook naar Mostar, een mooi stadje waar ze een hele hoge brug hebben waar vanaf gesprongen wordt (voornamelijk door professionals). Redbull heeft daar elk jaar een wedstrijd.

En zo heb je nog leuke dorpjes in de buurt.

Naar krka is ansich wel te doen, maar je zit wel paar uurtjes in de auto.
Plivice is niet te doen, nouja wel mogelijk maar ik zou het te ver vinden voor een dagje weg. Kan je beter op heen of terug weg mee pakken als je met de auto bent.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:53

leeslampje schreef:
Grit, dankjewel voor je toelichting. Ik lees inderdaad over deze camping ook wisselende ervaringen (van de reviews die negatief zijn, gaat bijna alles over geluid/lawaai). De plattegrond verklaart een hoop, het paarse gedeelte zou ik inderdaad nog durven overwegen. Ver weg van het zwembad en andere activiteiten :D

Het liefst wil ik een simpele piepkleine charme camping, maar die zijn in deze regio (of heel Kroatië) bijzonder zeldzaam merk ik.


Die kleine campings vind je langs de kust heel veel. Vooral richting het zuiden. Wij zitten onder split op een vrij kleine camping en zo zijn er nog een paar in de buurt.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:45

viphorse schreef:
Mag ik jullie iets vragen ?

Ik heb een mooi hotel gezien vlakbij Rabac. Wij zouden dan echt begin vd bouwvak weg gaan met de auto maar is dat te doen ?
Ik meen te hebben gehoord dat het vorig jaar een drama is geweest om daar te komen ivm lange files . Kan zijn dat ik in de war ben met een ander land vandaar mijn vraag.

Zorgen dat je ‘s avonds laat of het best ‘s nachts de grens passeert, dan is het het rustigst.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:32

_Lorette_ schreef:
Wij hebben Dubrovnik geboekt, dus ik lees een beetje mee hier. :) Helaas gaan we in de meest warme en drukke periode. Daar probeer ik me op in te stellen. Ik kan helaas geen vakantie opnemen buiten de bouwvak.

We willen ook een dagje naar Kotor (Montenegro), maar ik heb geen ervaringen met het huren van een auto en ik zie op tegen de wachttijd voor de grens.

Dubrovnik is echt mooi en je moet er zijn geweest. Wij hadden een appartement in de oude stad, dat was echt perfect.
We zijn nooit naar Montenegro geweest, maar wel naar Bosnië. Geen probleem bij de grens, was midden in de zomer. Maar goed weet niet of die grensovergang vergelijkbaar is met Montenegro.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 22:41

Volgens mij is het openbaar vervoer goed hoor in Kroatie.
Wij zitten zuidelijker aan de kust en daar rijdt om de zoveel minuten een bus. Dus neem aan dat het in Istrie ook goed moet zijn.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:00

Wij reden twee jaar terug de andere kant Bosnië in. We waren met twee auto’s, waaronder een Italiaans stel, die hadden hun papieren niet helemaal netjes. Maar we konden met paar minuten wachten toch zo doorrijden. Was in het hoogseizoen en niet heel vroeg op de dag.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:57

amandananana schreef:
Mag ik me hier melden? :D
Mijn vriend en ik gaan in september een week naar Hvar, een vriend van ons werkt daar en we gaan hem bezoeken. Hebben jullie ervaringen met Hvar? We boeken een airbnb. We hadden al gevonden dat we naar Split moeten vliegen en dan met de ferry naar Hvar. Is dat niet risicovol met vertragingen enzo? :')

Vlucht en ferry niet te dicht op elkaar boeken.
Want van vliegveld naar de ferries kan het best druk zijn. Maar een voordeel in het hoogseizoen gaan er meerder ferries per dag richting hvar.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:44

Leuk filmpje, mooi gemaakt :)

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:29

Ik vind Zadar en omgeving mooi.
Alleen zelf daar nooit op camping gezeten maar in appartement.

Wij zitten altijd ten zuiden van Split op een camping.

Maar dit jaar sprak ik mensen op de camping die ervaring hadden met een camping bij Starigrad. Zij kwamen daar al jaren. http://campstine.com/en/
Het is een kleine primitieve camping, ik houd er van, maar dat zal niet voor iedereen gelden.(maar heb zelf dus geen ervaring deze camping)

Wil je juist luxe en een camping met entertainment, dan raad ik je Solaris aan bij Sibenik. Dat is een resort, met alles er op en eraan. http://nl.campingsolaris.com
Hier zijn wij eenmaal geweest, zat familie van ons. Het was erg mooi, maar ik vond het te massaal.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:43

milatje schreef:
Camp stine is echt een aanrader! Prachtig!
Is ook vlakbij nationaal park Paklenica, waar je heerlijk kan wandelen.

Goed om te weten, misschien voor de toekomst. Al zijn we beetje gehecht aan onze camping :')

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:30

SdaphneS schreef:
Bedankt voor de tips. Ik ga er naar kijken!
Welke camping zitten jullie dan Lizz?

Autocamo Sirena in Lokva Rogoznica, dat is net voorbij Omîs richting Makarska.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, ardanwan, Boedha_1981, Brandje_04, fohadie, KleinBoefje, purny, Zeeuwsemeid en 75 bezoekers