Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:34

SusanH schreef:
Wij zitten middenin de hitte nu. Luifel zou fijn zijn maar er is geen luifel die aan onze voortent past. Als ik van tevoren had geweten dat we alleen dit weer zouden hebben had ik alleen de omnistor meegenomen en de voortent thuis gelaten. Je kan tot laat in de avond prima buiten zitten nu. Ben wel blij dat we de ventilator nog even meegepakt hebben thuis.

Waar zitten jullie?

Volgens mij is het over al in Europa aan de warme kant. Heerluk! :D


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:58

Het is nu kouder op de vakantiebestemming waar wij heen gaan dan in Nederland. *D

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:34

Ik heb nog niet naar het weer in Slovenië gekeken, maar misschien moet ik dat ook maar niet doen? :+

Wij vertrekken eerst naar Oostenrijk, dan Slovenië en sluiten af in Kroatië.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:51

Ik heb net de voorspelling bekeken, maar ik zie de dramatische voorspelling ook echt niet. Goede temperatuur en wel kans op regen en onweer, maar tja. :+

Leuke foto Sannemarijn! Waar zitten jullie momenteel?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:32

Ziet er leuk uit! Blijf maar spammen alle vakantiefoto's. Heerlijk! :):)

Wij hebben op aanraden van dit topic een tarp gekocht, gisteren uitgepakt. Gigantisch ding. Haha. Drie bij drie is groter dan wij dachten. :=

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:14

Haha nou over een week gaan we het zien op de camping. We hebben in ieder geval genoeg meters om wat uit te vogelen met de tarp. :=

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:09

Wij nemen altijd gewone haringen mee maar ook rotsharingen en nog een andere soort waarvan ik de naam niet meer weet. :+

We vertrekken deze week, eerst naar Oostenrijk. Heb er zo'n zin in!! :):)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:36

Taffje schreef:
Hi, moest even bijlezen.
Wij zijn in eerste instantie begonnen in Tsjechie en wilden Slowakije en Hongarije doen maar het weer werd wisselvallig volgens de berichten dus zijn we naar Italië, dolomieten, gereden, vandaar bloemen riviera en nu in de Franse Alpen.
Ben blij dat we nooit boeken, altijd weer een verrassing waar we terecht komen :D

Heerlijk die vrijheid he!
Veel plezier nog, zijn jullie nog lang weg?
Post vooral ook mooie plaatjes van de reis. <3
mvdende schreef:
Thanks!! Waar ben je geweest dat je het water niet kon meenemen of drinken?



Triglav national park. De hut het dichts bij de top heeft geen drinkwater, ja je kan het kopen a €3 per liter. Op een dag gebruik je makkelijk 3L. €9 per dag aan water vond ik een beetje te gek, dus zelf water gekookt.[/quote]
Is de Triglav te beklimmen als niet geoefend bergbeklimmer/wandelaar?


black_kelpie schreef:
Wij staan in het bos in Zweden met waarschijnlijk een kapotte startmotor. Garage kunnen bereiken en die komen er nu aan _O-

Ohnee! Hopelijk zijn jullie snel weer onderweg.
Ik heb net gisteravond de ANWB pechapp op mijn telefoon geïnstalleerd.
Wij hebben eens een vakantie gehad dat onze auto echt helemaal stuk was in Italië, die is toen naar Nederland terug gesleept. Konden wij terug in een behoorlijke update een opel insignia met maar 3000 km op de teller. Wat was dat heerlijk rijden zeg. :=

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:53

Fijn dat jullie snel weer onderweg zijn!

Wow, wat een sneeuw op die foto!
Wij gaan de berg maar niet beklimmen maar van aan afstandje bewonderen. :D
Het inpakken is hier begonnen en we vertrekken bijna naar Oostenrijk. We hebben de achterbank uit de auto gehaald en hebben een berg ruimte erbij. Nu pakken we vast veel te veel spullen. :=

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:47

Dat is wel een goede tip!
Wij boeken eigenlijk nooit als we met de tent weggaan.
Wij gaan richting Bled, willen naar Camping Sobec. Zonder reservering.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:54

Goof schreef:
Wanneer ga je sdaphnes? Wellicht komen we elkaar tegen haha.
Ik ga niet richting Bovec denk ik.

We vertrekken woensdag, maar gaan eerst naar Oostenrijk voor een paar dagen. Exacte aankomst in Slovenië is dus nog niet zeker, maar we willen een week ongeveer blijven.
Wanneer vertrekken jullie? :)

lenaa_tje schreef:
Hier dus in Ljubno (nog steeds .. daar ging ons plan om rond te trekken :') al gaan we dat nog wel doen maar dan richting huis dus Oostenrijk , Duitsland) maar hier is de camping sinds gister ook echt volgestroomd. Blijft wel prachtig! Gister waterval beklommen en ondanks dat het hier ook wel droog is was het prachtig.

Hoe is het weer in Slovenië? Goed? :)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:35

lenaa_tje schreef:
finnens schreef:
Zit je op die eko camping of loka? Wij zitten nu in Luče maar op deze camping is het aardig rustig. Menina zit ook vol dus denk dat vanuit daar ook wel mensen naar ljubno gaan..

Waar is die waterval precies?

Loka , eko spraks ons niet zo aan maar ook die zag er aan het aantal auto s te zien vol uit.
Niet zover van Luce vandaan! In het natuurpark logarska dolina. Wel 7 euro betalen voor de auto.. dat vind ik het waard want anders is het wel heel ver. Loop je het pad helemaal omhoog dan heb je één van de bronnen van de savinja rivier. Ben je eenmaal boven heb je daar ook hele mooie wandelingen. Maar ik weet niet of jullie van wandelen houden? Goede schoenen en stokken is zeker boven wel gewenst.
Wij vonden die camping vlakbij Luce er ook leuk uit zien. Wel maar een heel klein winkeltje in dat dorpje.

@daphne het is hier heet! 32 graden vandaag. Rijd je wat meer richting de berg koelt het wel wat af gelukkig.

Lekker. Gelukkig zijn we in Nederland al helemaal gewend aan die temperaturen. :=
black_kelpie schreef:
Gaat lekker hier, vanmorgen de auto, vanmiddag een lekke waterzak. Heb geen droge kleren meer en een doorweekte slaapzak. Pfff... Droogt morgen wel weer hoop ik, als het een paar uur kan hangen, maar ik ben er wel klaar mee voor vandaag :')

Lekker dagje dus. :=
Hopelijk is morgen een betere dag voor jullie, haha.

Goof schreef:
Wij zullen zondag in die omgeving aankomen :D
Geen idee hoe lang we blijven, zien we dan wel. Ook geen idee waar we daarna naartoe rijden. Jij?


Wij willen daarna richting Karlovac in Kroatië. We wilden naar Istrië, maar vinden dat in augustus toch te toeristisch denken we. Maar misschien dat we toch nog naar de kust gaan.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:39

Dat ziet er mooi uit! De buurman is net vertrokken naar Zweden en hoopte op verkoeling, maar dat is er zo te zien nog niet. :=

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:20

In het Scandinavië topic staan ook veel tips voor die regio. Leuk om door te lezen als je die kant op wilt. :)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:55

Wij hebben een lange reisdag achter de rug. Liggen nu in bed in een hotel.
"glamping" noemen we het maar. Was namelijk helemaal niet de bedoeling. We zijn vanuit Groningen naar de wolfgangsee gereden met de bedoeling hier een paar nachten te blijven, daar aangekomen vonden we de camping verschrikkelijk en zat alles in de wijde omgeving vol.
Toen maar doorgereden door echt prachtig Oostenrijk, langs beekjes en watervallen om uiteindelijk in de stromende regen en onweer te besluiten we nemen een hotelkamer in het eerste de beste hotel dat we tegenkomen. :+

Zo gezegd, zo gedaan. We zitten nu in Flachau en rijden morgen door naar Slovenië. Hopelijk kunnen we dan beginnen met kamperen. :=

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:06

Wij genieten in Slovenië. Wat een weer en wat een omgeving. We hebben zicht op de Alpen en zitten naast een rivier. Optimaal genieten.

[ img ]

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:18

benangelique schreef:
Wij zitten na 2 weken Provence nu 2 weken in de ardeche. Ik kan best tegen warmte, maar dit is verlammend. De nachten koelen ook niet af, vannacht was t 28 graden

Dat is wel heel erg warm! Succes nog even en anders doorreizen naar een andere plek? :)

Wij zitten bij Bled, sobec camping. Echt gigantisch groot, maar wij hebben echt een pracht plekje weten te vinden. Nadeel aan deze camping is dat iedereen zijn eigen plek mag zoeken, op uitzondering van staanplaatsen die je moet reserveren, en je dus de hele dag door mensen hebt die op de meest gekke plekken een tent of camper neerzetten.
Wij zitten met uizicht op de rivier en kijken op de duurdere gereserveerde staanplaatsen waar de hele tijd mensen gaan staan en weer weggestuurd worden, omdat ze daar niet mogen staan.
Vooral een tafereel als mensen alles al uitgepakt hebben en dan weer moeten verkassen. :=

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:35

Leuk Goof! Blijven jullie lang of nog andere bestemmingen in het verschiet?

Wij zijn ook erg verbaast over de drukte. Als je naar Bled rijdt staat je elk moment van de dag in de file. Elke dag staat de camping helemaal vol. Als je wilt douchen sta je rustig aan half uur in de rij. Ik had niet verwacht dat Slovenië zo enorm toeristische en druk zou zijn.

Vandaag zijn wij naar Bohinj geweest. Berg Vogel bezocht en eindelijk de rust gevonden die wij hoopten te vinden in Slovenië. Er was helemaal niemand op onze wandelroute en het was helemaal stil. Zo lekker.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:26

finnens schreef:
Viel mij ook op hoe druk het was. Omgeving Bovec. Twee jaar terug toen we er waren was het echt minder. Ze zeiden het op de campings ook.

Slovenië wordt ontdekt haha

Wij vinden het haast Italiaanse streken, bijvoorbeeld het Gardameer. Net zo druk bijna. :+


lenaa_tje schreef:
Wij vonden het inderdaad ook erg druk! Terwijl wij dus niet in het mega toeristische gebied zaten. Ik ben vroeger vaak naar Slovenie geweest en ook toen was het vaak druk met mede Nederlanders maar ik vond het nu ook wel extreem. Vooral ook veel Belgen en Duitsers. En inderdaad volle campings !
Wij zijn sinds een halfuurtje weer thuis. Gigantisch veel stau gehad en daardoor besloten in 1x terug te rijden ipv nog een camping in Duitsland. We zagen het echt niet zitten om dit nog eens te doorstaan en s avonds kan je tenminste door rijden!

Wat vervelend al die files. Steeds rondom de wegwerkzaamheden in Duitsland of andere plekken?

Goof schreef:
Bled dus ook zo druk? Zonde he. Het is zo mooi maar veel te druk nu. We wilden hier vandaan waarschijnlijk nog een dagje naar Bled rijden maar als dat filerijden is sla ik over denk ik. En als het overal zo druk blijkt te zijn dan is dit ook mijn laatste keer Slovenie denk ik.
We blijven hier nog 1 of 2 dagen en dan verder. Geen idee nog waarheen haha. Denk verder richting het zuidwesten.

Gisteren zijn we bij Bovec met de kabelbaan een berg op geweest, daar was het wel erg rustig. En gisterochtend hebben we zitten ontbijten met zicht op een bergwand waar een gems rondliep, dat was dan wel weer even tof.


Bled is erg druk. Er komen ook echt bussen vol met Aziaten aan die dan met de bootjes naar het eiland gaan en miljoenen selfies maken. Het is wel file rijden, maar het rijdt wel door.

Bovenop de Vogel was het ook rustig. Als het te druk wordt, maar een berg opzoeken dus. :=

Wij gaan morgen naar de hoofdstad en we willen nog kanoën op het meer van Bovinj. Vrijdag vertrekken we naar Karlovac in Kroatië. :)


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:21

Haha heerlijk die poep en plas verhalen. :=

Ik slaap altijd met oordoppen in en met een oogmasker. Anders ben ik om half zes wakker en doe ik geen oog dicht. We staan nu naast een rivier en die maakt behoorlijk wat herrie. Ik moet de hele tijd naar de wc door dat geluid. Niet handig snachts. :+

Wij zijn vandaag naar Ljublana geweest. Wat een mooie stad. Mooie gebouwen, relaxte sfeer en super veel terrassen. Het was alleen zo warm. Zweten op plekken waarvan je dacht dat het niet kon.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:06

Ah wat balen van de regen! Dat is zo vervelend als je met natte spullen thuis komt.

@Goof: helemaal niets?! Wij wilden ook die kant op maar door luiheid niet gedaan, maar beter ook lees ik nu. Waar zit je nu dan?

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:19

Wat jammer dat er zo weinig dan in het zuiden is te vinden. Wij zijn er vandaag doorheen gereden naar Karlovac, Kroatië maar was echt prachtig. We hadden vanaf novo mesto de berg route genomen en hebben echt genoten van de uitzichten en prachtige kerkjes die wij onderweg tegenkwamen.

Nu dus in Kroatië. Camping slapic, aan de rivier, kleine camping, maar wat een rust na de mega camping in lesce.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:24


SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:36

Leuk om alle foto's te bekijken en de verhalen van iedereen te lezen.

Wij zijn vandaag naar Plitvice meren geweest. Erg mooi! Drukte viel ons reuze mee, alleen bij de ingang drie kwartier gewacht om een ticket te kunnen kopen. Daarna enkel nog bij de bootjes en dat ging heel vlot. Echt genoten van de uitzichten en het prachtige water. <3

We houden morgen een rustdag na twee drukke dagen.
Daarna willen we richting Zadar. Heeft iemand daar nog tips voor? We vinden de supersuper mega camping van zadar wat aan de dure kant.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:55

Bonna schreef:
Wij zijn dit weekend ook nog lekker een weekendje weg geweest. Gewoon in Nederland in de buurt van Helmond. Lekker wandelen met de hondjes en niets doen.

[ [url=m/umuNc1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! :)

ikke schreef:
Gelukkig had je geen kat bij je...... :D :D

Wij hebben dus al meerdere mensen gezien die hun kat meehebben op vakantie. Ik wist niet dat mensen dat deden, maar het kan dus gewoon. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, friendly, VuurVleugels en 70 bezoekers