Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:03

Zondag ben ik terug gekomen van mijn vakantie. Een dag eerder dan gepland, want ik had te hard gefietst _O-
Onderweg ben ik echt met veel mensen aan de praat geraakt! Is ook vrij makkelijk wanneer je op de fiets bent, want ik heel veel andere fietsers in hun eentje tegen gekomen. Meestal Hollanders. En anders spraken mensen mij op de camping wel aan, omdat ze het zo knap vinden dat ik de kliffen van Dover op kan fietsen. :') Dat fiets ik echt niet, dat loop ik met heel veel pauzes, haha.
Maar goed. Ik ben fysiek ergens tussen helemaal gesloopt en topfit. Rare combi, maar m'n benen voelen echt krachtig, terwijl ik toch ook uitgeput was. Maar mentaal weer helemaal klaar om volle bak te werken :D

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 16:13

Wat klinkt dat heerlijk JewEmm! En top dat je weer helemaal tot rust bent gekomen om weer vol te knallen op het werk :)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:28

Oh nee... Het virus is heel hard toegeslagen. Ik ben nu al aan het plannen voor veel langere routes volgend jaar!
Hier zijn een paar foto's die ik gemaakt heb onderweg. Op de twee-na-laatste foto staat mijn tent en fiets. Was de beste camping met veel contact met andere campinggasten.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:53

Hoihoi,

Ik heb een vraagje, ik zou met mijn vriend op vakantie gaan met srprs.me. Maar mijn vriend en ik zijn uitelkaar gegaan.

Ik vind het zonde om niet op vakantie te gaan, we hebben geen annuleringsverzekering, dus het geld krijgen we niet terug als we niet gaan.

Nu twijfel ik of ik alleen zou gaan, maar ik weet niet of ik dat wel leuk vind. Ik vind het fijn om mensen om me heen te hebben, en aangezien ik niet weet waar ik heen ga, kan ik dus ook niet echt iets plannen of van te voren bedenken.

Heeft er iemand nog goede ideeën of tips?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:05

Berriepi schreef:
Hoihoi,

Ik heb een vraagje, ik zou met mijn vriend op vakantie gaan met srprs.me. Maar mijn vriend en ik zijn uitelkaar gegaan.

Ik vind het zonde om niet op vakantie te gaan, we hebben geen annuleringsverzekering, dus het geld krijgen we niet terug als we niet gaan.

Nu twijfel ik of ik alleen zou gaan, maar ik weet niet of ik dat wel leuk vind. Ik vind het fijn om mensen om me heen te hebben, en aangezien ik niet weet waar ik heen ga, kan ik dus ook niet echt iets plannen of van te voren bedenken.

Heeft er iemand nog goede ideeën of tips?


Je kunt tot een week of 2 voor vertrek geloof ik de naam van de medereiziger nog laten veranderen. Misschien iemand in je omgeving die mee wilt?

Luxorvalkje
Berichten: 1936
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:36

Berriepi schreef:
Ik heb een vraagje, ik zou met mijn vriend op vakantie gaan met srprs.me. Maar mijn vriend en ik zijn uitelkaar gegaan.

Ik vind het zonde om niet op vakantie te gaan, we hebben geen annuleringsverzekering, dus het geld krijgen we niet terug als we niet gaan.


Misschien goed om te weten dat de meeste annuleringsverzekeringen in dit geval niet uitkeren.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:00

Hoi!

Ik kom mij ook maar eens melden, vriendinnetje heeft afgezegd dus ik denk dat ik het maar in mijn eentje ga wagen
Ik wil in januari een aantal dagen naar IJsland.
Ik wil veel excursies gaan doen, en denk dat ik weinig alleen zal zijn op dat gebied.
Ik vind single reizen erg duur, doe het dan liever op eigen houtje denk ik...
Ik zie alleen heel erg op tegen alleen eten en de ervaring delen.

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 01:35

Berriepi schreef:
Hoihoi,

Ik heb een vraagje, ik zou met mijn vriend op vakantie gaan met srprs.me. Maar mijn vriend en ik zijn uitelkaar gegaan.

Ik vind het zonde om niet op vakantie te gaan, we hebben geen annuleringsverzekering, dus het geld krijgen we niet terug als we niet gaan.

Nu twijfel ik of ik alleen zou gaan, maar ik weet niet of ik dat wel leuk vind. Ik vind het fijn om mensen om me heen te hebben, en aangezien ik niet weet waar ik heen ga, kan ik dus ook niet echt iets plannen of van te voren bedenken.

Heeft er iemand nog goede ideeën of tips?


Vervelend zeg.. :(:)
Inderdaad kijken of je de medereiziger kan aanpassen en er iemand anders met je mee wilt?
Is het een citytrip? En hoe lang?
Ik had het vorigjaar en ben toen wel alleen gegaan (voor het eerst). Paar dagen van te voren geboekt en totaal onvoorbereid. Ik ging een midweek naar Lissabon en dat vond ik vrij lang in m'n eentje maar in een stad is vaak wel genoeg te doen en te zien. In je hotel/verblijf kan je altijd informatie vragen of je kan in de stad op zoek naar een VVV. In grotere steden heb je vaak ook van die wandeltours met een "gratis" gids dus ook op die manier kan je je wegwijs laten maken en ook een goede manier om contact te maken met andere mensen ;)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:57

Michelleex schreef:
Hoi!

Ik kom mij ook maar eens melden, vriendinnetje heeft afgezegd dus ik denk dat ik het maar in mijn eentje ga wagen
Ik wil in januari een aantal dagen naar IJsland.
Ik wil veel excursies gaan doen, en denk dat ik weinig alleen zal zijn op dat gebied.
Ik vind single reizen erg duur, doe het dan liever op eigen houtje denk ik...
Ik zie alleen heel erg op tegen alleen eten en de ervaring delen.


Zelf ben ik nu 4 keer naar IJsland geweest, waarvan 2 keer alleen.
Over IJsland zelf staat er in dit topic veel info.
Ik bleef in de koudere periodes in hostels. Het HI hostel in Vik vond ik fantastisch! In hostels heb je vaak net wat meer aanspraak dan in hotels. Als je HI member wordt, heb je in 1 vakantie in IJsland vaak je kosten van je membership er al weer uit.
Heb je een rijbewijs? Het is wat duur, maar als je een auto kan huren is dat zeker een aanrader! Op die manier kan je op veel meer plekken bezoeken en zo veel (of weinig) tijd spenderen als je maar wilt. Daarnaast ben je met een auto ook vrijer om achter het noorderlicht aan te gaan. Aan de andere kant... In hostels kan je vaak ook nog wel een lift regelen...
Maar check anders eens het topic wat ik hierboven noemde, staat heel veel in aan info!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:37

Zat me net te bedenken....misschien is er animo voor een topic Niet alleen op vakantie? Of Bokt vakanties? Hahaha, zou t misschien best gezellig maken. :D

Heb er net weer 1 voor mezelf geboekt voor eind maart. *\o/* Heerlijk luxe zonnen in een all inclusive hotel.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:04

Bravura schreef:
Zat me net te bedenken....misschien is er animo voor een topic Niet alleen op vakantie? Of Bokt vakanties? Hahaha, zou t misschien best gezellig maken. :D

Heb er net weer 1 voor mezelf geboekt voor eind maart. *\o/* Heerlijk luxe zonnen in een all inclusive hotel.


Nieuw soort meetings: FBM - foreign bokt meetings :')
I'm in! :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:17

Wbt alleen eten: je hoeft niet elke dag heel ingewikkeld te eten natuurlijk he. Ik zit nu alleen in Frankrijk en vind alleen eten ook maar niks, dus ik haal gewoon wat fruit, een baguette en kaas en dan zit het ook wel goed hoor.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:30

Ik kan best goed tegen alleen reizen maar schuif ijsland nog wat voor me uit om alleen te doen op een of andere manier. Mogelijk voelt dat iets te geisoleerd om alleen te doen?

Luxorvalkje
Berichten: 1936
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:39

F_Orumster schreef:
Ik kan best goed tegen alleen reizen maar schuif ijsland nog wat voor me uit om alleen te doen op een of andere manier. Mogelijk voelt dat iets te geisoleerd om alleen te doen?


Ik heb hetzelfde. Maar meer omdat IJsland gewoon duur is in alles. Helemaal als je alleen een auto huurt

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:27

De kosten zijn dan inderdaad beperkend, maar dan zou je er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om te gaan liften. Geen land daarvoor zo veilig als IJsland, en dan leer je in je eentje ook nog mensen kennen! Mijn eerste vakantie in IJsland was liftend en was wat dat betreft echt fantastisch. Op sommige stukken kan je er eventueel voor kiezen om de bus te pakken.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:34

Jewwem, dat is indd ook best een goed idee, alleen ik wil wel echt bepaalde locaties fotograferen en dat maakt het weer minder geschikt.

Luxorvalkje schreef:
F_Orumster schreef:
Ik kan best goed tegen alleen reizen maar schuif ijsland nog wat voor me uit om alleen te doen op een of andere manier. Mogelijk voelt dat iets te geisoleerd om alleen te doen?


Ik heb hetzelfde. Maar meer omdat IJsland gewoon duur is in alles. Helemaal als je alleen een auto huurt

Dat is mede een reden,maar dat klinkt zo egoistisch :D

Misschien tijd om een fotoreisclubje op te richten.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:39

Dat heeft dus verder niet zo veel met alleen reizen te maken ;) Ik zou toch eens in het topic dat ik eerder aanhaalde eens rondneuzen. Een aantal jaar terug is er een groepje bokkers samen een fotografiereis in IJsland gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:51

IsaCalixa schreef:
Dank jullie voor de reacties. Ik ga het denk ik nog wel proberen, dr komende dagen nog even de richting uit naar Macedonië (dat was immers ook het plan :) ). Misschien helpt het wel om in een andere stad te zijn. En idd ik wil ook proberen met een excursie mee te gaan en met couchsurfing wat mensen te leren kennen. Tot nu toe ben ik in de hostels helaas nog niet echt leuke reizigers tegengekomen, vooral veel mensen die altijd weg zijn (dus je komt ook niet veel tegen in het hostel) of gewoon mensen die meer op zichzelf zijn en niet echt open staan voor contact. Wel jammer, want vorig jaar toen ik alleen op reis was had ik direct al allemaal vrienden gemaakt, dat was een hele andere sfeer in de hostels. Misschien heeft dat er ook wel deels mee te maken.

Ik lees nu net pas de laatste pagina's van het topic bij, en ben wel benieuwd of het nog een beetje goed gekomen is IsaCalixa :o ? Ik hoop dat je toch nog een mooie vakantie hebt gehad!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:27

JewEmm schreef:
Dat heeft dus verder niet zo veel met alleen reizen te maken ;) Ik zou toch eens in het topic dat ik eerder aanhaalde eens rondneuzen. Een aantal jaar terug is er een groepje bokkers samen een fotografiereis in IJsland gaan doen.


Wat bedoel je?

Ja dat topic heb ik wel in de gaten gehouden destijds :)

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:39

Iemand nog een aanrader voor mij?

Ik hou van luie vakantie, dat wil zeggen, all in, zon zee strand, zwembad... ik ben nog nooit alleen gegaan, maar lijkt me echt heerlijk

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:13

SharonIndezz schreef:
Iemand nog een aanrader voor mij?

Ik hou van luie vakantie, dat wil zeggen, all in, zon zee strand, zwembad... ik ben nog nooit alleen gegaan, maar lijkt me echt heerlijk


La palma en Teneguia Princess in La Palma. Geen strand bij het hotel maar wel ruimte en 10 zwembaden en spa. Al veel goeds over gelezen.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:31

JewEmm, bedankt voor de tips!


Ik heb een rijbewijs, maar heb waarschijnlijk wel 4x4 nodig en daar moest je 25 voor zijn wat ik had zitten rondneuzen en dat ben ik helaas nog niet!
Voor de Golden Cirkel bv wel al van die rondreize gevonden, en ook voor noorderlicht van die touren gezien.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:06

Ik ben intussen in m’n eentje vertrokken naar Berlijn :D. In de trein kwam er in Hannover een Duitse vrouw naast me zitten en we hadden geweldige gesprekken, zij praatte Duits tegen mij en ik Engels tegen haar. De tijd vloog voorbij en het was jammer dat ik afscheid moest nemen! Uniek hoe je in zo’n korte tijd een band met iemand kan opbouwen. In Duitsland had ik geen service met m’n telefoon, dus moest ik eerst een simkaart kopen ergens. Iedereen probeerde me echt goed te helpen dus dat was perfect :). Toevallig waren er klasgenootjes in Berlijn op dag 1, dus die heb ik de eerste dag gemeet. Gisteren heb ik een einzelgangerdagje gehad, lekker alleen naar het techniekmuseum en het computerspielemuseum. Ook alleen geluncht, koffie gedronken bij de starbucks en gedineerd. Tijdens het eten kon ik mooi even al mijn avonturen opschrijven in een reisboekje. Bij de starbucks wilde ik eigenlijk ook een beetje lezen maar ik was daar te onrustig voor. ‘S avonds wilde ik zwemmen in mijn hostel, maar terug op de kamer trof ik 3 amerikanen uit Boston waar ik super leuke gesprekken mee heb gehad en toen ben ik afgepeigerd gaan slapen rond 11u.

Vandaag dag 3 :D.

Edit: ik kijk net omhoog en zie dat er een raam mist uit ons kozijn
Afbeelding. Voor zower wij weten was het er gisteren nog maar we zien het niet liggen op de straat. Mysterie :’)

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:15

Sheran schreef:
Wbt alleen eten: je hoeft niet elke dag heel ingewikkeld te eten natuurlijk he. Ik zit nu alleen in Frankrijk en vind alleen eten ook maar niks, dus ik haal gewoon wat fruit, een baguette en kaas en dan zit het ook wel goed hoor.

Dat doe ik dus ook zo af en toe tijdens vakanties, gewoon wat in de supermarkt halen en op de kamer of in een park opeten.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:11

Leuk een topic over solo vakanties! Ik ben vorig jaar voorzet eerst alleen op vakantie geweest, campertje gehuurd en naar de Franse Riviera gereden :D Dit is me echt wel goed bevallen! Zo goed dat ik nu weer een camper gezocht heb, dit keer voor 2 weken. Plan is om weer dezelfde kant op te gaan of juist richting de Atlantische kust, Golf van Biskaje oid. Ik vertrek op 1 september en 14 september moet ik weer thuis zijn. Ik kan nog alle kanten op wbt mijn bestemming dus als iemand leuke tips heeft houd ik me aanbevolen!