Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:57

SdaphneS schreef:
Ik heb net de voorspelling bekeken, maar ik zie de dramatische voorspelling ook echt niet. Goede temperatuur en wel kans op regen en onweer, maar tja. :+

Leuke foto Sannemarijn! Waar zitten jullie momenteel?

Wij zitten in ljubno aan de savinja.


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:25

finnens schreef:
Oh hij is nu weer omgeslagen. geen pijl op te trekken :') Gisteren stond er heel komende week regen en onweer in bovec.

Moeten maar niet teveel naar het weerbericht kijken en het ervaren denk ik. Wij zitten nu in de auto richting Bovec, vindt dat wel een van de mooiste gebieden. Ljubno ook fijn! Waren we 1,5 week terug even.

Heb je toevallig een suggestie voor een camping?
Ik vind dit gebied ook prachtig. Ik vind het net wat toegankelijker met zwemmen en wandelen. We zijn vroeger wel bij de socca geweest maar die is zo koud Haha.

[ img ]


lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:39

Hier dus in Ljubno (nog steeds .. daar ging ons plan om rond te trekken :') al gaan we dat nog wel doen maar dan richting huis dus Oostenrijk , Duitsland) maar hier is de camping sinds gister ook echt volgestroomd. Blijft wel prachtig! Gister waterval beklommen en ondanks dat het hier ook wel droog is was het prachtig.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:00

finnens schreef:
Zit je op die eko camping of loka? Wij zitten nu in Luče maar op deze camping is het aardig rustig. Menina zit ook vol dus denk dat vanuit daar ook wel mensen naar ljubno gaan..

Waar is die waterval precies?

Loka , eko spraks ons niet zo aan maar ook die zag er aan het aantal auto s te zien vol uit.
Niet zover van Luce vandaan! In het natuurpark logarska dolina. Wel 7 euro betalen voor de auto.. dat vind ik het waard want anders is het wel heel ver. Loop je het pad helemaal omhoog dan heb je één van de bronnen van de savinja rivier. Ben je eenmaal boven heb je daar ook hele mooie wandelingen. Maar ik weet niet of jullie van wandelen houden? Goede schoenen en stokken is zeker boven wel gewenst.
Wij vonden die camping vlakbij Luce er ook leuk uit zien. Wel maar een heel klein winkeltje in dat dorpje.

@daphne het is hier heet! 32 graden vandaag. Rijd je wat meer richting de berg koelt het wel wat af gelukkig.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:13

Wij vonden het inderdaad ook erg druk! Terwijl wij dus niet in het mega toeristische gebied zaten. Ik ben vroeger vaak naar Slovenie geweest en ook toen was het vaak druk met mede Nederlanders maar ik vond het nu ook wel extreem. Vooral ook veel Belgen en Duitsers. En inderdaad volle campings !
Wij zijn sinds een halfuurtje weer thuis. Gigantisch veel stau gehad en daardoor besloten in 1x terug te rijden ipv nog een camping in Duitsland. We zagen het echt niet zitten om dit nog eens te doorstaan en s avonds kan je tenminste door rijden!

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:23

Goof schreef:
Ik had je topic gezien over Luxemburg, erg mooi daar, ben er ook wel eens geweest.
Wij zijn naar het noorden gereden en hebben een fijn plekje aan een riviertje op een piepkleine camping gevonden. Lekker rustig, helaas staan we alleen naast een kerk waarvan de klokken ieder half uur slaan :+


[ [url=m/Wr4Pdz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker plekje ook Barra!

Haha leuk! Hier hebben wij ons ook goed vermaakt! Wel fijn dat ze s nachts stil zijn. Jammer dat ze om 6 uur al weer beginnen.
Sla de Home Made jagermeister maar over... of je moet een grote fan zijn :D

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:55

Goof schreef:
De Franse Ardennen? Erg mooi, veel geschiedenis ook. Weet niet hoe het weer er is.

De klokken gingen door tot middernacht en begonnen vanmorgen om 6 weer. Daar slaap ik helaas niet doorheen dus het zullen hier korte nachtjes zijn. Ben kapot pfff.

Tot middernacht ? Was er iets speciaals wij hebben 2 week gestaan en deze 2 week zijn ze iedere dag braaf om 10 uur gestopt.
Mijn vriend sliep er uiteindelijk om 6 uur nog doorheen dat lukte mij ook niet. Doordat ze om 10 uur stil waren heb ik toch nog genoeg slaap gehad. Op de camping gaan wij altijd vroeg naar bed :')

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:18

Sheran schreef:
Luxemburg en Ardennen ook al uitgebreid gedaan, jarenlang :). We denken nu ook aan misschien de andere kant op. Jura ook al uitgebreid geweest, wellicht nog wat plekjes in de Alpen die we niet zo goed kennen. Maar rond Annecy dan weer uitentreure (wel echt prachtig daar! Maar vanwege herinneringen ga ik liever niet terug dit jaar)

Vogezen misschien?

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:51

uggy schreef:
Hoi!
Ik vroeg me af of jullie mooie campings kennen in Oostenrijk, Tjechie, Slovenie en omgeving. We staan graag zo bosrijk mogelijk. Ik vind het erg lastig om een camping te zoeken die daar een beetje op aansluit.
Dit jaar hebben we een week gestaan op camping Langewald bij Freudenstadt. Dat was echt helemaal wat we zochten!

Camping smica in Slovenie vind ik ook een mooie camping.
Wel wat verder weg van een grotere supermarkt.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:50

SdaphneS schreef:
Wij zijn inmiddels weer thuis. Gisteren aan het einde van de middag waren wij thuis.
Helemaal geen files gehad in de twee dagen rijden, alleen bij de Kroatische grens twee uur erover gedaan om Slovenië binnen te komen. Dat was wel jammer.
We hebben een route gereden die ik kan aanbevelen. Via Zagreb, richting Maribor en dan richting Graz, Passau, Neurenberg en dan Osnabrück. Helemaal niet druk en je komt niet echt langs de drukke steden. Echt prima route!

Dit hebben wij ook gereden maar Duitsland was bij ons echt een enorm drama. Denk ook dat wij wel pech hadden gehad.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:12

Imre schreef:
Het is zeker een bende en de rijen bij de kassa's zijn lang. In ieder geval in Roden.

Wij hebben donderdag maar 5 minuten in de rij gestaan!
Wij hebben trouwens niet echt kampeerspullen gekocht. Voornamelijk kleding en nog een tube lijm.
Nu kwamen wij al geregeld bij de vrijbuiter en was alles al aangeschaft voor de vakantie.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:49

Ils_K schreef:
Ik ben donderdagochtend even geweest, alleen voor kleding. Ik kwam er geregeld en nu is het mooi meegenomen.

Vindt het wel echt belachelijk hoe mensen doen, heb gehoord dat er gewoon met spullen gegooid wordt en er is vreselijk veel gestolen. Wat kunnen mensen asociaal zijn zeg.

Wat er met het pand gebeurd ben ik ook heel benieuwd naar, roden is gigantisch (geen idee hoe de rest is).

Echt .. jeetje!
Wij vonden de actie ook mee genomen. Konden beide nu een mooi Fjallraven vest kopen. Normaal gezien had ik hierbij ook op een kortingsactie gewacht.
Vind het jammer dat de winkel verdwijnt. Bever verkoopt ook wel veel spullen maar veel dingen zijn alleen online leverbaar. Dat vind ik met duurdere kampeerspullen niet handig!
Nu hebben wij een de waard tent en verder ook veel spullen van de waard en dat blijft gelukkig bestaan! Ik vind het alleen echt verschrikkelijk voor de medewerkers, dit waren in roden altijd vaste medewerkers. Dit ook toen de waard nog niet van vrijbuiter was maar nu worden zij niet overgenomen. Zo krom!

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:32

Alwiene schreef:
Ik vind zelf Kampeerhal Roden bijna mooier nog dan Obelink. Is zo opgeknapt nu het geen Vrijbuiter meer is, is onwijs veel zorg aan besteed voor mijn gevoel!

Dat vind ik juist niet, veel goedkopere merken als het gaat om spullen voor kamperen met een tent.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 05:40

Wij gingen vanuit huis uit altijd kamperen met de hond maar werd daar wel op aangepast. Dus apart boodschappen doen behalve als het regende/koeler was. We gingen ook wel naar Corsica ging ze ook altijd mee maar stadjes dus s ochtends of eind van de middag. Vonden we zelf vanwege de hitte ook beter. We hadden wel een rugtas waar ze eventueel in kon. Heb dat nooit ervaren als onhandig trouwens!
Ons eigen hondje is op een paar dagen weg na nog niet mee geweest maar dan zouden we hetzelfde doen. Op de camping alleen laten zou ik nooit doen!

Verder leuk om mee te lezen met de vooruitzichten en foto’s hier nog niks gepland.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:50

mvdende schreef:
Hier heel erg twijfels of we het weekend gaan cancellen.

Van 3 dagen volop zon en 25+ graden geven wat ze vorige week aan gaven, geven ze nu 3 dagen bijna nonstop regen aan {:)-:( -:(- |(

1 als de rots nat is, kan er niet geklommen worden en

2 als het regent zitten we liever thuis dan in een tentje.

Ik baal er zo van dat het iedere keer weer door de week prachtig weer is en in het weekend steeds klote weer is.

Afgelopen zondag zou ook volop zon en 26 graden zijn: goed weer om te gaan varen! Nou niet dus....

Als de voorspellingen zo onzeker zijn, waarom zetten ze dan niet gewoon regen op het weerbericht, kan het altijd beter worden ipv slechter.

Oja, deze keer ben ik het niet die wil annuleren vanwege het weer, maar mn moeder. Die heeft net zn grote hekel aan regen als ik....

We hebben geen zin een hoop geld uit te gaan geven voor iets dat niet kan (klimmen) dan liever een andere keer als het wel goed weer is.

Duimen jullie mee dat de weersomslag pas maandag komt?

Waar ga je heen? Fontainebleu ? Hier gingen we vaak met Hemelvaart. Ook nooit super voorspellingen maar altijd wel wat kunnen boulderen. Weer zegt ook niet altijd wat.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:58

Ja maar een rots blijft niet nat bij een klein regen buitje ....
Wij hadden s ochtends een bui en konden s middags prima boulderen.
Als de voorspelling nou de gehele dag regen is, is het een ander verhaal.
Heel eerlijk gezond verstand is hier eerder aan de orde. In Europa regent het nou eenmaal geregeld .. gelukkig maar. :+
Maar het is niet vaak dagen! Als dat de voorspelling is zou ik zeggen nee niet doen. Anders heb je best kans dat je nog kan klimmen. Zeker omdat het vrij droog is.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 25-06-20 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:11

Ik ken het gebied niet maar even op de nkbv site gekeken waar ook staat dat het na neerslag relatief snel droogt. Met gewoon een buitje kan je dan echt nog wel klimmen.
Moet je alleen kijken of je het erg vind of het misschien minder is dan je had bedacht. Of dat het weer inderdaad zo slecht wordt dat het de gehele dag regent.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:06

Hier gewoon aan de riem maar deze is verstelbaar en aan een pin (of eventueel trekhaak als deze bij de tent mag staan)

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:35

Hier de anwb app of de boekjes. Ik kies dan een camping die geen pagina grote advertenties heeft. Gebruik ook wel boekjes die m’n ouders vroeger al tweedehands hadden gekocht (lees 1997 ...) dan Google ik wel even of de camping nog bestaat. :')

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:19

Josien_ schreef:
ClauH schreef:
Google :D

Ik verzin eerst welke regio, vervolgens selecteer ik op mijn voorkeuren. Maar ik vind het het dan ook leuk om te doen en ga in de winter al zoeken (niet boeken).

Wat zoek je, misschien weet een bokker wat...


Haha, dat is mijn probleem... Ik weet het niet echt :Y) .
Ik zoek een plek met mooie natuur, bergen/heuvels en iets van een watertje in de buurt.
Kan zee/meer/riviertje zijn, liefst ook zwembad op de camping en grotere kans op mooi weer dan in NL.
Verder wil ik liefst met de auto niet langer dan +/- 8 uur rijden omdat het maar voor een weekje is. We gaan met de tent dus geen caravan oid.

Die website van klein maar fijn campings had ik ook al gevonden en wat zitten kijken :D .

De jura is ook mooi! Net wat ruiger en ik vond het rustiger maar dat kan toeval geweest zijn dan de vogezen.
Wij hebben daar beide keren prima weer gehad. Jura was wel enorm koud s nachts maar toen hadden we late schoolvakantie dus dat was al eind augustus.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:15

xxxMarleen schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met tenten die geen stokken meer hebben maar luchtbuizen?

Ik ken alleen de karsten tenten die staan als een huis. Vind het zelf alleen niet zo mooi maar ik ben gewoon geen koepel tent fan.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:08

Morrie schreef:
ik kreeg net op de telefoon een nieuwsflits dat Duitsland op geel is gegaan, maar zijn wij ook geel voor de Duitsers?

Ik kan pas weer in begin september (na de schoolvakanties) maar ik durf het niet aan om iets in Duitsland te boeken, het zit er dik in dat er dan weer van alles veranderd is. Ik hou het wel in Nederland dit jaar.

Er was geen test verplichting meer voor Duitsland of ingeval voor een kort bezoek niet. Lang weet ik eigenlijk niet. Die regels veranderen zo snel..
Edit.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:12

Morrie schreef:
ik las van de week dat je in Duitsland voor alles moet testen: de kapper, restaurant, noem maar op.
Daar heb ik echt geen zin in.
Vorige week heb ik een paar keer op een terras gezeten waar ik een QR-code moest scannen en de meest achterlijke vragenlijsten moest invullen, al mijn gegevens opgeven, email adres, tel.nr. dat vind ik wel de max hoor.

Dat weet ik verder niet

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:40

Phen schreef:
Ik kom even om de hoek kijken!

Morgen ga ik voor het eerst (alleen) kamperen. Toen ik klein was regelmatig gekampeerd dus ben niet geheel onbekend.
Ik heb een katoenen tent en ik vroeg mij af hoe waterdicht die kunnen zijn. Het ziet er helaas naar uit dat het dinsdagnacht gaat regenen. Ik neem voor de zekerheid een zeil mee voor over de tent. Maar is dat nodig? Het is een tweedehandstent, weinig gebruikt en geen beschadigingen. Of is het gewoon ondervinden?

Wij hebben nog steeds een katoenen tent. Net zo waterdicht als een andere tent hoor.
Juist ‘s ochtends ook niet vochtig waar een andere tent vaak condens heeft.
Inderdaad niet tegen het doek als het regent haha

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:05

Phen schreef:
Phen schreef:
Ik kom even om de hoek kijken!

Morgen ga ik voor het eerst (alleen) kamperen. Toen ik klein was regelmatig gekampeerd dus ben niet geheel onbekend.
Ik heb een katoenen tent en ik vroeg mij af hoe waterdicht die kunnen zijn. Het ziet er helaas naar uit dat het dinsdagnacht gaat regenen. Ik neem voor de zekerheid een zeil mee voor over de tent. Maar is dat nodig? Het is een tweedehandstent, weinig gebruikt en geen beschadigingen. Of is het gewoon ondervinden?


Nog even hier op terugkomend. Ik zit op het moment in zuid-limburg en het giet al twee dagen van de lucht. De tent is nog helemaal droog van binnen! Zo blij mee! Hopelijk houdt hij het nog een tijdje vol!

Over het algemeen gaan katoenen tenten een stuk langer mee dan de andere tenten van tegenwoordig dus ik denk dat je goed zit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Lotje033, Miiej, Natasja22, Nymphe, Piekosjj en 80 bezoekers