USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

X_Linz_X
Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:05

Hi! Wij vliegen maandagochtend (voor het eerst) naar de VS, San Francisco en wilden meteen dag 1 en 2 in yosemite vertoeven. Ik zag hierboven al foto's voorbij komen die showen dat het ondanks de branden wel doable is, maar ik vind het toch wel spannend.

Wij wilden dag 1 de auto droppen in Yosemite valley en met de shuttlebus allerlei bezienswaardigheden gaan bekijken, dan via de tioga pass naar het oosten van Yosemite, om daar te overnachten. En dag 2 met de auto de oostkant van Yosemite (voornamelijk aan de Tioga Pass) om vervolgens weer naar de eerste slaapplaats terug te gaan . (Vanaf daar vertrekken we door Death Valley naar Vegas).

Maar in hoeverre moeten we dit nu bij stellen? De Valley is dicht , dus ook de shuttlebussen rijden niet, denk ik? En blijft de Tioga Pass wel open? (Anders hebben we wel een dag nodig om om te rijden, namelijk) . Is er misschien een goede website die accurate info biedt wbt oa Tiaga Pass?

'Zei ik niet dat we nonverbale spreuken zouden oefenen,Potter?'
'Ja,' zei Harry stijfjes.
'Ja meneer.'
'U hoeft me geen meneer te noemen, professor.'

[RIJ-ITP] Meet: Stoere klophengst Rambo, KWPN x Fries
[UK] [TEK] klophengst Rambo op papier


X_Linz_X
Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:28

Margoooo schreef:
X_Linz_X schreef:
Hi! Wij vliegen maandagochtend (voor het eerst) naar de VS, San Francisco en wilden meteen dag 1 en 2 in yosemite vertoeven. Ik zag hierboven al foto's voorbij komen die showen dat het ondanks de branden wel doable is, maar ik vind het toch wel spannend.

Wij wilden dag 1 de auto droppen in Yosemite valley en met de shuttlebus allerlei bezienswaardigheden gaan bekijken, dan via de tioga pass naar het oosten van Yosemite, om daar te overnachten. En dag 2 met de auto de oostkant van Yosemite (voornamelijk aan de Tioga Pass) om vervolgens weer naar de eerste slaapplaats terug te gaan . (Vanaf daar vertrekken we door Death Valley naar Vegas).

Maar in hoeverre moeten we dit nu bij stellen? De Valley is dicht , dus ook de shuttlebussen rijden niet, denk ik? En blijft de Tioga Pass wel open? (Anders hebben we wel een dag nodig om om te rijden, namelijk) . Is er misschien een goede website die accurate info biedt wbt oa Tiaga Pass?


Hebben jullie helemaal geen tijd in SF? Of komen jullie daar nog terug?

De officiele website van Yosemite; https://www.nps.gov
Bij alerts staat er als er wegen dicht zijn. Het lijkt me sterk dat ze de Tioga Pass/120 helemaal dichtgoeien want dan kan je eigenlijk helemaal t park niet meer in.

Wat wij ook doen is elke ochtend even googelen op ‘Yosemite cams’, dan kan je de beelden van de webcams zien en inschatten hoe erg de rook is. Verder is googelen op ‘Yosemite Ferguson fire’ ook nuttig om te volgen hoe de brand zich ontwikkelt.

Op dit moment zijn er geen vlammen oid in het National Park. De rook blijft heel erg hangen in het dal, en ze willen de firefighters ruimte geven om het te bestrijden. Je loopt dus ook geen accuut gevaar, als dat wel zo is sluiten ze de boel wel helemaal. Verder hangen de condities nog heel erg af van de wind en het weer; gisteren hing de rook op iets andere plekken dan de dag er voor.

Wij hebben dus de Gaylor Lakes trial gedaan, vlakbij de Tioga Pass Entrance en die was super goed te doen en heel erg mooi. Ook Tuolemne Meadows (Giant Sequoia’s) was geen rook en heel erg gaaf! Hetchy Hetchy is ook open en wellicht nog leuk om te doen. Ik zou dus Yosemite niet skippen! Maar wel je plannen bij stellen, de Valley blijft iig dicht tot zondag, en er rijden geen shuttles. Maar als jullie maandag vliegen zou de Valley alweer open kunnen zijn.

Vraag me gerust voor meer info of stuur Pb als dingen niet duidelijk zijn!


Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord, we zullen de cams gebruiken!

En nee we eindigen in San Francisco, daar zijn we dan nog 2 dagen.

'Zei ik niet dat we nonverbale spreuken zouden oefenen,Potter?'
'Ja,' zei Harry stijfjes.
'Ja meneer.'
'U hoeft me geen meneer te noemen, professor.'

[RIJ-ITP] Meet: Stoere klophengst Rambo, KWPN x Fries
[UK] [TEK] klophengst Rambo op papier

X_Linz_X
Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:00

Wij gaan morgen van San Francisco door Yosemite heen, naar June Lake, een half uurtje onder de Tioga Pass entrance (oost).
Maar aan de webcams te zien staat er overal nog veel rook.

Raden jullie aan om wel toch via de tioga pass te gaan? Of omrijden? En hoe dan? Noordelijk of zuidelijk?

We hebben in principe de hele dag, maar landen vanavond laat pas in San Francisco (zitten nu bij een tussenstop te wachten).

Het plan was om morgen Yosemite Valley te bezoeken, maar dat gaat sowieso niet, aangezien die de komende dagen nog afgesloten is.

'Zei ik niet dat we nonverbale spreuken zouden oefenen,Potter?'
'Ja,' zei Harry stijfjes.
'Ja meneer.'
'U hoeft me geen meneer te noemen, professor.'

[RIJ-ITP] Meet: Stoere klophengst Rambo, KWPN x Fries
[UK] [TEK] klophengst Rambo op papier

X_Linz_X
Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:20

Dankjewel Monique,
Bedoel je de 108?

'Zei ik niet dat we nonverbale spreuken zouden oefenen,Potter?'
'Ja,' zei Harry stijfjes.
'Ja meneer.'
'U hoeft me geen meneer te noemen, professor.'

[RIJ-ITP] Meet: Stoere klophengst Rambo, KWPN x Fries
[UK] [TEK] klophengst Rambo op papier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinec, Gea99, nuscaniels en 73 bezoekers