Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:34

Hier ook een grote flightbag. Voor het vliegen en eventueel in bussen vind ik het ideaal. Geen ritsen die open kunnen (worden gedaan) of dingen die vast kunnen komen te zitten in het systeem. Om te tillen is het alleen inderdaad een onding. Als waterdichte hoes heb ik zo'n cover die over de voorkant van Mn tas kan, maar ik moet zeggen dat ik die nog nooit gebruikt heb.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together


DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:30

voor mij geldt hetzelfde als wat Nienke zegt. In dit geval vind ik het juist wel fijn dat hij wat te groot is en ik dingen erbij kan proppen. Hoef je er in ieder geval niet over in te zitten dat je backpack er ineens niet meer in past :)

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:04

Echt? Ik vond Machu Picchu wel interessanter dan de Colca Canyon. Het is heel toeristisch maar niet zonder reden imo. Ik heb wel de Inca jungle tour gedaan die bij Machu Picchu eindige. Je kegt ook een deel van de Inca trail daarbij af, maar doet ook delen mountainbiken enzo. Dat is wel echt een aanrader(als je van wat sportieve activiteiten houdt) en al met al vond ik dat qua centjes echt heel prima te doen en niet overrated. Dat was echt een hele vette tocht. Je kan trouwens ook gewoon naar boven lopen vanuit Aquas Calientes. Toch wel de real experience. Die bus kost inderdaad klauwen met geld. Colca canyon heb ik in twee dagen gedaan, daar kan het verschil natuurlijk in liggen. Al is dat zeker ook wel een aanrader! De omliggende dorpjes vond ik ook leuk om te zien. Vond m wel zwaar. Ietsje minder voor de hand liggend (wel toeristisch tho, maar wauw wat een tocht) Laguna 69, nabij Huaraz. Gletschermeer op bijna 5000m hoogte. Qua tocht al ontzettend mooi, eindpunt is magisch. De tocht zelf is bizar door de hoogte en het zuurstofgebrek. Vond Peru heel veelzijdig en ondanks het toerisme alsnog wel heel puur. Ik hou over het algemeen helemaal niet van al die toeristen, maar het beviel me in Peru echt heel goed <3

[ img ]
Huacachina


[ img ]


[ img ]
Inca jungle

[ img ]
Machu Picchu

[ img ]

[ img ]
Laguna 69


Ik zit op dit moment overigens met Mn backpack in Slovenië :D Ben vd week gestart in Venetie en ga straks door de Balkan in. Planning is Kroatië,Bosnië en Montenegro.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:15

Yes allemaal daar! Heel gevarieerd. Had dat van tevoren ook niet gedacht.

Ondertussen ben ik in Dubrovnik beland. Dinsdag vlieg ik weer naar huis. Ben verliefd geworden op Montenegro <3 wat een ontzettend mooi land. Maar de rest was ook echt wel fantastisch en interessant. Zal proberen te onthouden om foto’s te plaatsen, maar kan even duren voor die klaar zijn.

Alvast veel plezier Agnes! Gaat vast helemaal goedkomen. Ben er nog niet geweest maar het is een makkelijk en fijn land. Probeer niet teveel alles alvast 100% te willen regelen/je druk te maken als je even iets niet weet. Ter plekke loopt dat vanzelf wel :) en je bent nooit alleen.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:26

Veel plezier in Bali en Mexico :D

@willbokkers, ik heb inderdaad ook dat dilemma. Eigenlijk ga ik gewoon niet langer dan 4 weken weg om deze reden. 4 weken is nog enigszins schappelijk om stalgenootjes en bijrijders te vragen het over te nemen. Dat gaat meestal ook prima. Ik heb die van mij ook nog een keer tijdelijk verhuisd naar een vriendin. Was voor haar en Mn pony makkelijker. En ben een keer een half jaar weggeweest voor studie, toen heeft hij bij vrienden gestaan waar hij regelmatig meeliep in de lessen. Het blijft wel elke keer even puzzelen.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:33

Iets anders: zijn er ondertussen meer mensen die ervaring hebben met de backpacks van de Decathlon?

Mijn oude is zwaar aan vervanging toe en heb bij de Decathlon van de week gepast en er één meegenomen om thuis even spullen te passen enzo (https://www.decathlon.nl/p/backpack-sym ... _/R-p-6599) Ik heb er ook een van Low Alpine hier liggen die afgelopen week mooi in de aanbieding was :D (https://www.bever.nl/p//lowe-alpine-atl ... olour=2452).

Die van Decathlon voelt stevig, maar Low Alpine voelt qua stof iets dikker aan. Die zit alleen een stuk minder lekker. Die van de Decathlon zit echt ontzettend fijn. Qua spullen gaat beiden prima. Die van Low Alpine is iets groter en dat merk ik wel op m'n rug. Eigenlijk wil ik die van de Decathlon gewoon houden, maar wil 'm natuurlijk wel een leuk tijdje kunnen gebruiken :+ Er zit overigens wel 10 jaar garantie op (Low alpine levenslang daarentegen). De reviews op de site over de tas zelf zijn goed. Als ik verder zoek op internet is het wel oké, maar dat zijn dingen van 10 jaar geleden :+ In die tijd is er wel veel veranderd natuurlijk. Zouden jullie de 'gok' nemen?

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:41

Goed om te horen! Bedankt voor jullie reacties :) Dan hou ik die lekker hier.

@Willbokkers, ik heb de reviews bij de mannenversie toevallig net even gelezen en daar is iemand bij die de oude versie al 7 jaar in gebruik heeft en nog steeds positief is :D En de Duitse klinken inderdaad ook goed.

Die van jou heb ik ook gezien Arantes, ook zeker een mooie!

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:05

Die van mij gaat in er ruim, is te groot voor handbagage. Heb net wel ook een 30l backpack gekocht voor een prikkie. Die is wel bedoeld als handbagage voor weekendjes weg ofzo. Vind een tas veel fijner dan een koffer. Maar als je gelijk de auto in kan maakt het niet zoveel uit nee :)

Reis- en annuleringsverzekering lopen nog via Mn ouders, doorlopend inderdaad. Heel fijn dat je er tussendoor niet aan hoeft te denken. Maar zou even checken of het rendabel is om dat te doen of toch beter om een tijdelijke af te sluiten.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:29

Miraflores is echt een prima wijk :) meeste backpackers zitten daar en er is op straat veel security.

Cruz del sur zit wel als een van de eerste het snelst vol, dus die kun je het best wel 2 dagen van tevoren reserveren. Kan op het busstation zelf of via de site van Cruz zelf. Is inderdaad een fijne maatschappij. Hun busstations zijn afgesloten, tassencibtrole en videocontrole. En ze hebben hun eigen taxi chauffeurs die je naar je plek van bestemming kunnen brengen.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together


DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:23

En merendeel van de busstations van Cruz zijn afgesloten met hek etc en behoorlijk beveiligd :) Ze hebben ‘eigen’ taxi’s die wel het terrein op mogen en die zijn echt prima. Je betaald een paar cent meer maar daarvoor heb je een hoop meer zekerheid.

Huaraz heb ik juist als 1 van de meest veiligere stadjes ervaren. Stuk gemoedelijker (casa de zarella is een fijne en leuke overnachtingsplek).

Is een kleine 2 jaar geleden dat ik er was overigens. Veel plezier!

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharleyT, JackAebe, Jacquelinee_, spookyskippy en 71 bezoekers