Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:24

Wat een gave bestemmingen komen hier voorbij! Alhoewel ik sommige bestemmingen echt nog niet zou durven, maar wie weet ooit wel! ;)

Tot nu toe heb ik pas twee keer een rondreis gedaan, 1x in Italië en 1x in de USA. Vond het beide echt super gaaf (vooral de natuur) en wil dit jaar eigenlijk iets meer uit mijn comfortzone stappen. Nu hebben we dit jaar Peru op de planning staan (september), maar ik vind het echt nog heel erg spannend :o . Dat wordt namelijk mijn eerste keer echt backpacken! Nu heb ik een paar vragen die misschien jullie bokkers wel willen beantwoorden! (Mag ook via pb hoor!!)

- Is het aan te raden om met zo weinig reiservaring naar Peru te gaan (Ik ga samen met mijn vriend)?
- We willen nog een beetje Spaans leren, met een app en misschien een paar bijlessen, maar is dat genoeg?
- We willen waarschijnlijk vooral met Cruz del sol reizen tussen steden (veiligste busmaatschappij hebben we gehoord) maar moet je die van te voren al reserveren of kan dat een dag van te voren ook nog?
- Hoeveel opstapplekken zijn er voor de Cruz del sol per stad? En hoe kom je daar (weer met andere bussen?)
- Is hier ook Uber en is dit net zo veilig als in de USA/Europa?
- kun je over het algemeen veel met pin/creditcard betalen of moet je echt wel contant geld op zak hebben?
- Bij veel hostels zagen we dat je contant af moet rekenen. Maar lopen jullie dan met dan geld over straat of pin je dat net van te voren?
- Heb je alleen WiFi in bepaalde gebouwen/hostels of hadden jullie iets geregeld voor jezelf om altijd WiFi te hebben?


En nog veel meer vragen... :P


Heb er overigens wel heel veel zin in hoor *\o/* maar vind het ook wel spannend :P


JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:42

Bedankt voor de antwoorden poes! Wij hadden nu een hostel op het oog in Lima in de wijk miraflora. Is dat een beetje een goede wijk?

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:43

Bedankt voor de antwoorden allemaal!!! :D

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 06:32

Wauw Picassox, dat is een lange reis! Wel gaaf hoor!

@Sakura789: Het idee was Hostel Backpacker’s family club. Ziet er prima uit en krijgt goede reviews. We landen rond 16:00 daar en willen dan twee nachten blijven, en na de tweede nacht dus s ochtends om 07:00 de bus nemen naar paracas. Dan zouden we 1 volle dag in Lima zijn.

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 06:26

Wij zijn nu ook bezig met het plannen van onze reis in Peru. Maar schrik inderdaad wel van de prijzen van de tours (colca canyon, Machu Picchu, Rainbow Mountain, sacred Valley & een jungle tour). We hoeven geen luxe maar het liefst wel een Engelse gids. Iemand tips van waar jullie de tour geboekt hebben? Of is het beter om dat daar pas te boeken (met uitzondering van Machu Picchu dan).

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:50

Weten jullie toevallig welke organisaties dat waren voor Rainbow mountain? Mag ook via pb. En was dat wel een Engelse gids?

Is alles ook goed te regelen qua tours in Peru als je geen Spaans spreekt?

Wij zijn ook aan het kijken voor een jungle tour, maar hoe deden jullie dat met je vliegtijden? Voor de zekerheid een dag extra boeken voor het geval ke vertraging hebt oid?

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 06:51

Bedankt! Ik had inderdaad al gehoord dat er nog wel eens een paar uur vertraging zit op die binnenlandse vluchten. Zou vervelend zijn als je dan te laat bent voor je tour.. maar het kost dus ook weer tijd als je een dag extra moet inplannen.


JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:00

Ik heb nog wat vragen voor bokkers die naar Peru zijn geweest. Met name over de bus.

We hebben gehoord dat toeristen nog wel eens overvallen worden als ze 's ochtends arriveren (06:00 of eerder) met de nachtbus. Nu vroeg ik me af, kun je op de busstations van cruz del sur veilig wachten? Is het aan te raden om alvast een taxi te boeken die dan meteen al klaar staat?

Zijn er ook bokkers naar Huaraz geweest met de bus? Was dat veilig? We willen graag naar laguna 69 maar op verschillende sites staat wel dat er veiligheidsrisico's zitten aan Huaraz, met name voor toeristen.

Alvast bedankt!!

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:45

Nee ik ga niet alleen, maar samen met mijn partner. Maar we zijn nog wat onervaren en het is dus onze eerste reis naar een niet westers land. We hebben er echt super veel zin in maar we krijgen steeds meer verhalen te horen van anderen waardoor we nu twijfelen over de veiligheid (en of we toch niet beter een georganiseerde groepsreis hadden kunnen doen :') ). Maarja eens moet de eerste keer zijn natuurlijk!

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:45

Haha oke bedankt! Dat stelt me weer gerust :D

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 07:06

Welke jas nemen jullie mee met backpacken? Ik wil namelijk een goede jas aanschaffen maar ik kom er nog niet uit...
Aangezien het ook echt koud kan zijn als we s ochtends vertrekken voor hikes (paar graden boven 0) wil ik wel een warme waterdichte jas. Maar voor de warme gebieden zou het ook wel handig zijn als hij in mijn backpack past (en niet al te zwaar is ;) )

Welke raden jullie aan voor een echte koukleum? Of is het toch handiger om voor een dunne wind&waterdichte jas te gaan en dan warme vesten mee te nemen?

JumpingRider
Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:21

Bedankt voor de tips allemaal! Hier kan ik wat mee! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, jasmijn16, kosseh, madeinspace, Silly_Woman en 72 bezoekers