Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:32

Ik woon in Hamburg, een steeds meer opkomende bestemming :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:06

Ik heb ook weer een reisje geboekt: Verona, Florence en Venetië. Tips zijn welkom! :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:38

Sofia is leuk en heel goedkoop! Ik weet niet wat je qua vluchten betaald, maar heb een jaar of vier geleden een hotelkamer voor 7 euro per nacht gehad, en uit eten gaan kostte ook maar een paar euro. Sofia is niet de mooiste stad ooit, maar wel interessant genoeg voor een weekendje :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:37

purny schreef:
Zijn er hier tips voor 1 dag Hamburg?


Ik woon in Hamburg! Waar ben je precies naar op zoek?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:36

Foaly schreef:
Iemand nog tips voor Florence? Ik ga 20 - 24 mei :D


Ik ben net terug (en dan bedoel ik net een half uur :P) en vond Florence leuk, maar enorm druk. Als je naar de twee belangrijkste kunstmusea wilt (Uffizi en Accademia), dan kun je het beste vooraf reserveren. En persoonlijk vond ik Palazzo Pitti ook een erg mooie collectie hebben!

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:58

Marieke_963 schreef:
Ik kom dit topic even omhoog schoppen :7

In februari zijn we van plan om met een groep meiden (allemaal studenten) naar Bulgarije te gaan. We vliegen op Sofia, en willen daar eerst een dag of 3 blijven, om vervolgens nog 2 dagen naar Plovdiv te gaan. Zijn er hier nog mensen met tips? Waar wel / niet heen? Goedkope hotels? Alles is welkom, haha :)


Ik vond Rila erg mooi, Unesco monument, bereikbaar per bus vanaf Sofia. Sowieso vond ik Sofia een verrassend leuke stad, Plovdiv vond ik minder boeiend. En alles is sowieso erg goedkoop, ook fijn *\o/* Elke avond heerlijk gegeten voor 4 euro ofzo :D

Ik ga volgende maand naar Porto, mochten er nog tips zijn!

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:03

Ik heb allebei met het OV gedaan en vond het prima te doen. Bussen naar Auschwitz vertrekken vanaf het centrale bus station boven, de bus naar de zoutmijnen was te vinden buiten het winkelcentrum naast het busstation, aan de andere kant zeg maar. In beide gevallen werd je bij de ingang afgezet. Zelfs in het hoogseizoen was er bij de zoutmijn nauwelijks een wachtrij, dus reserveren vantevoren is niet nodig. Wat wel nodig is is vroeg komen als je de koninklijke vertrekken in het paleis wil zien. Ik was er 20 minuten voor opening op zondag, heb anderhalf uur in de rij gestaan en net 10 man voor mij was het dagquotum bereikt ;(

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:42

Ik ben laatst in Porto geweest en vond het verrassend leuk, met heel veel leuke stadjes in de omgeving om ook eens een paar dagen iets anders te zien.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:09

purny schreef:
Ik ga volgende maand een dagje Hamburg doen op m'n verjaardag.


Schijnt best een leuke stad te zijn :D :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:32

Foaly schreef:
Ik ga de eerste week van mei 5 dagen naar Budapest, iemand tips voor bezienswaardigheden/leuke dingen om te doen?

En ik zit erover te denken om dit jaar ook naar Helsinki te gaan, is iemand daar al eens geweest? Wat is een goede tijd om te gaan, en nog belangrijker: kun je je daar een beetje redden met Engels/Duits? Ik kom een eind met de meeste talen, maar Fins wil nog niet echt lukken :+


Scandinavie staat bekend als de plek waar non-native speakers het beste Engels spreken wereldwijd, dus ik denk niet dat je je over het taalprobleem heel erg zorgen hoeft te maken :)

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:25

Bruisend uitgaansleven genoeg hier in Hamburg :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:40

Ik ben in januari in Sofia geweest en het was niet zozeer de vroege zonsondergang die mij gestoord heeft, maar de bizarre kou.. zelfs overdag was het heel ver onder het vriespunt, dus zou persoonlijk niet zo snel meer teruggaan in de winter :brr: :brr: :brr: Ik vond Sofia in ieder geval geen onveilig gevoel geven, maar ga ook niet om 10 uur nog over straat.. maar 7 of 8 uur zou wel gewoon moeten kunnen hoor, dan komen alle locals ook gewoon nog van het werk :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:38

Ik zou iets eerder gaan, Duitsland is in de winter op z'n leukst als de kerstmarkten er zijn! En Duitsland is heel conservatief, hier is zelfs alles op zondag gewoon dicht, dus ik zou er niet vanuit gaan dat er veel te winkelen valt met Kerstmis.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:39

cindyy_1993 schreef:
Hulp gezocht!

Ieder jaar doe ik met mijn moeder een stedentrip. We komen er echter niet uit waar we in 2019 heen willen!
We zijn tot nu toe geweest in:
Londen
Rome
Barcelona
Istanbul
Athene
Budapest.

Rome vind ik echt de mooiste stad die ik tot nu toe gezien heb.. En ik vraag me af of er een stad is die dat nog kan overtreffen haha. Wij houden onwijs van steden met "oude bende", oftewel een geschiedenis waar we ons wel 4 dagen zouden kunnen vermaken.

Heeft iemand tips?


Ik vind Berlijn niet de mooiste stad, maar wel één van de meest fascinerende steden waar ik ooit ben geweest qua geschiedenis. Ik kom er iedere twee maanden ofzo en ontdek elke keer weer andere gave bezienswaardigheden. Praag zou ook een goede tip kunnen zijn, daar is ook veel te zien. Maar de allermooiste stad waar ik geweest ben in Europa is Venetië, dat vond ik echt duizend keer mooier dan Rome <3 <3 <3

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:41

SdaphneS schreef:
Oh en het ddr museum is heel leuk te bezoeken. Klein museum, maar heel interactief. Vonden wij echt super leuk.


Ook een van mijn favoriete musea! Voor de rest: wat vind je leuk? Ik ben al minimaal 10 keer ofzo in Berlijn geweest, dus ik heb best wat aan te raden, maar je kunt er zoveel doen dat ik dan morgen nog bezig ben als we het soort bezienswaardigheden en attracties niet inperken :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:08

ikke schreef:
Volgende maand ben ook een paar dagen in Kopenhagen voor m'n werk. Overdag dus geen tijd maar iemand tips voor leuke kleine dingen in de avond?


Christiania sowieso :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 19:41

_sharonnn schreef:
Via skyscanner zoek ik een vlucht en daarna ga ik op zoek naar een hotel :)


Zo doe ik het ook! En soms kijk ik direct bij mijn favoriete low-cost carrier en zoek ik mijn bestemming uit uit de lijst van plekken waar ze naar toe vliegen :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:27

Kiwi_ schreef:
Ik twijfel over een weekendje Berlijn, maar na reizen blijven er 2 volle dagen over. Is dat te weinig of kunnen we dan toch ook wel een hoop? Ben er jaren geleden ook eens geweest, maar heb echt geen idee meer hoe lang dat was.


Je kunt best een aardig aantal dingen doen in twee dagen hoor! Al blijft het natuurlijk wel kort en zal je lang niet alles kunnen doen wat op je verlanglijst zal staan. Ik ga meerdere keren per jaren een weekend naar Berlijn en er blijven altijd wel dingen liggen, zoveel is er te doen <3

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:42

daffieduck83 schreef:
Heeft er iemand nog tips voor Duitse steden. Ik wil eind april een paar dagen alleen weg naar een stad met veel cultuur, zoals musea en concerten.

Op mijn lijstje staan Dresden, Leipzig en Berlijn. Berlijn ben ik al geweest en ik weet zeker dat ik mij daar enkele dagen kan vermaken, maar ik ben ook wel benieuwd naar Dresden en Leipzig. Welke steden zouden jullie aanraden?


Ik vond Dresden erg leuk! En ik ben niet geheel onbevooroordeeld, maar Hamburg is ook best aardig :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:29

Laat dat nou het interessantste zijn aan Berlijn :D Waar ben je wel in geïnteresseerd? :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:50

Ik ben net terug uit Noord-Frankrijk, en alle kleinere steden vond ik prima te doen. Lekker met de auto, dat doe je binnen een paar uurtjes :j

En wat betreft Dresden en Hamburg: allebei hartstikke leuk! Heb jarenlang in Hamburg gewoond, maar vind Dresden ook echt supermooi. Bremen en Leipzig zijn ook leuk, maar wel een beetje kleiner.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:41

Ik heb net geboekt voor Hongarije en Slowakije. Dus ja, ik zou het wel aandurven. Hoe verstandig het is.. dat is weer wat anders :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers