Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:37

1234 schreef:
Ik las overal dat het zo rond de 25 graden kan worden in Canada, maar 30 of hoger had ik niet verwacht :+
Niet dat k het erg vind hoor, een heerlijk zonnetje :D Heb dat liever dan alleen maar bewolking, regen en dat je met dikke jassen rond moet lopen :+


Wij hadden een aantal jaar terug 32 graden in Jasper

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 02:20

amaldas schreef:
1234 schreef:
Ik las overal dat het zo rond de 25 graden kan worden in Canada, maar 30 of hoger had ik niet verwacht :+
Niet dat k het erg vind hoor, een heerlijk zonnetje :D Heb dat liever dan alleen maar bewolking, regen en dat je met dikke jassen rond moet lopen :+


Wij hadden een aantal jaar terug 32 graden in Jasper

Week of vier geleden nog een graad of 32 in de schaduw. In de zon niet gemeten. In Valemount, 115 km west van Jasper.
Het was om te stikken! Maar nu inderdaad een graad of 20-25. Heerlijk!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:32

Wij trouwen 31 augustus - 1 september, en vliegen 3 september naar Canada voor onze huwelijksreis! Geen bounty-eiland maar lekker met een camper rondtrekken. Anderhalf jaar terug hebben we een maand door Nieuw-Zeeland gereisd met een camper, en dat is ons zo goed bevallen dat we dit jaar een soortgelijke vakantie willen. We vliegen 3 september naar Vancouver, en 27 september zijn we weer in NL.

We hebben nog niet echt een plan, we willen in ieder geval doen:
- Vancouver Island
- Jesper
- Banff

Wat we in NZ heel chill vonden is dat we niks hadden vastliggen. Dus als we het ergens leuk vonden bleven we een paar nachten. Is dat in Canada ook te doen, of zouden we een aantal campings onderhand wel een keer vast moeten leggen?

We vliegen met United Airlines, tickets voor 510 euro per persoon. Helemaal blij want lekker goedkoop.. Blijkt dat dit exclusief bagage is, komt er nog 100 euro per persoon bovenop :Y) Maar alsnog volgens mij prima prijs.

Volgens mij zijn er meer bokkers in september in Canada, als ik zo teruglees :D

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:18

Mloes schreef:
Wij trouwen 31 augustus - 1 september, en vliegen 3 september naar Canada voor onze huwelijksreis! Geen bounty-eiland maar lekker met een camper rondtrekken. Anderhalf jaar terug hebben we een maand door Nieuw-Zeeland gereisd met een camper, en dat is ons zo goed bevallen dat we dit jaar een soortgelijke vakantie willen. We vliegen 3 september naar Vancouver, en 27 september zijn we weer in NL.

We hebben nog niet echt een plan, we willen in ieder geval doen:
- Vancouver Island
- Jesper
- Banff

Wat we in NZ heel chill vonden is dat we niks hadden vastliggen. Dus als we het ergens leuk vonden bleven we een paar nachten. Is dat in Canada ook te doen, of zouden we een aantal campings onderhand wel een keer vast moeten leggen?

We vliegen met United Airlines, tickets voor 510 euro per persoon. Helemaal blij want lekker goedkoop.. Blijkt dat dit exclusief bagage is, komt er nog 100 euro per persoon bovenop :Y) Maar alsnog volgens mij prima prijs.

Volgens mij zijn er meer bokkers in september in Canada, als ik zo teruglees :D


Dat is zeker prima te doen. Ik ben er nu 6x geweest waarvan 1x in mijn eentje.
Fly drive geboekt en 1e 3 nachten en verder op de bonne fooi. Ik heb veel gehad aan booking.com en Expedia, boekte gewoon onderweg. Clearwater is ook een aanrader, ik ben 2x bij de Helmcken Falls Lodge geweest echt super en een keer bij kicking horse B&B ontzettend lieve wat oudere mensen met paarden. Ik mocht ook kosteloos mee op buitenrit echt super.

Voor vragen mag je altijd een pb sturen

february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:24

Eileen_ schreef:
https://news.greyhound.ca/greyhound-rou ... ontinuance :wow: :wow:
Greyhound stopt er mee per 31 oktober.. Alleen in Quebec en delen van Ontario gaan ze nog door..
Ben benieuwd hoe dit gaat worden. Zowel voor (buitenlandse) reizigers als voor inwoners. Ben echt geschokt!
Gelukkig voor mij dan weer niet per direct, want ik heb de bus volgende week nog nodig. Dan mag ik weer naar Canada namelijk :Y)


Whut, ik blij dat ik sowieso maar tot 31 oktober ga en waarschijnlijk de hele maand oktober sowieso al in Ontario/Quebec ben. Ik vertrek 27 juli, eindelijk terug naar 4 jaar *\o/* Geen plan, ik start op Vancouver Island en moet 31 oktober m'n vlucht in Toronto halen. Blijf in ieder geval wat langer hangen in regio Kamloops, daar fijne homebase bij vrienden. Can't wait!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:40

Eileen_ schreef:
https://news.greyhound.ca/greyhound-rou ... ontinuance :wow: :wow:
Greyhound stopt er mee per 31 oktober.. Alleen in Quebec en delen van Ontario gaan ze nog door..
Ben benieuwd hoe dit gaat worden. Zowel voor (buitenlandse) reizigers als voor inwoners. Ben echt geschokt!
Gelukkig voor mij dan weer niet per direct, want ik heb de bus volgende week nog nodig. Dan mag ik weer naar Canada namelijk :Y)

Damn dat is wel heftig ja.. Hoe gaan Marilyn enz het doen met hun helpers? Moeten die dan naar het dichtsbijzijnde vliegveld en daar opgepikt worden? Lijkt me nogal een onderneming #)
Van de ene kant snap ik wel dat Greyhound er mee ophoud, maar het is nogal wat om het volledige vervoer zo af te kappen. Wat heb je anders nog voor opties? Treinen/taxi's lijkt me?

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:47

SuperAssie schreef:
Damn dat is wel heftig ja.. Hoe gaan Marilyn enz het doen met hun helpers? Moeten die dan naar het dichtsbijzijnde vliegveld en daar opgepikt worden? Lijkt me nogal een onderneming #)
Van de ene kant snap ik wel dat Greyhound er mee ophoud, maar het is nogal wat om het volledige vervoer zo af te kappen. Wat heb je anders nog voor opties? Treinen/taxi's lijkt me?


Maar dan wel weer raar dat ze juist doorgaan in 2 gebieden waar de treinverbindingen imho best goed zijn.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:24

SuperAssie schreef:
Eileen_ schreef:
https://news.greyhound.ca/greyhound-rou ... ontinuance :wow: :wow:
Greyhound stopt er mee per 31 oktober.. Alleen in Quebec en delen van Ontario gaan ze nog door..
Ben benieuwd hoe dit gaat worden. Zowel voor (buitenlandse) reizigers als voor inwoners. Ben echt geschokt!
Gelukkig voor mij dan weer niet per direct, want ik heb de bus volgende week nog nodig. Dan mag ik weer naar Canada namelijk :Y)

Damn dat is wel heftig ja.. Hoe gaan Marilyn enz het doen met hun helpers? Moeten die dan naar het dichtsbijzijnde vliegveld en daar opgepikt worden? Lijkt me nogal een onderneming #)
Van de ene kant snap ik wel dat Greyhound er mee ophoud, maar het is nogal wat om het volledige vervoer zo af te kappen. Wat heb je anders nog voor opties? Treinen/taxi's lijkt me?

Dat vraag ik me ook af.. Heb Marilyn direct een berichtje gestuurd toen ik de email kreeg. Er is nu wel een vliegveld in Lloydminster, maar dat is super duur om daar naar toe te vliegen. Dus hopelijk komt er een ander bedrijf die het busvervoer over neemt. Maar dat gebeurde ook niet bij de STC, die is er 1,5 jaar geleden mee gestopt dus ook al een tijd geen bus meer naar Meadow Lake. Heb er daarom weinig vertrouwen in :\ 5 uur heen en dan nog 5 uur terug om een helper op te halen in Edmonton (of Saskatoon) is ook wel een beetje too much.. Dan zouden er echt meerderen tegelijk moeten komen/ gaan.

Dat is inderdaad heel arpart, Cowboy55... Ik snap ook niet waarom ze gewoon minder rijden en het duurder maken ipv er helemaal mee te stoppen. Zoals van Edmonton naar Saskatoon rijden ze 2x per dag, terwijl 1x per dag ook genoeg zou moeten zijn.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:31

Ja dat van de STC wist ik inderdaad. Ik kon daar toen wel nog mee terug geloof ik toen ik bij Marilyn was maar zou kort daarna ophouden.
Lloydminster is ook wel een stuk rijden natuurlijk maar inderdaad wel iets korterbij dan Edmonton of Saskatoon..

Lijkt me lastig plannen om meerdere helpers in 1x te vinden die allemaal ook even lang blijven. Dan zouden ze al moeten "samenwerken" met helpers van bij Kelly of zo, dat ze maar 1 keer hoeven te gaan ga.

Lastig zeg!
Hoe lang ga je trouwens nu Eileen?

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:05

Eileen_ schreef:
Dat is inderdaad heel arpart, Cowboy55... Ik snap ook niet waarom ze gewoon minder rijden en het duurder maken ipv er helemaal mee te stoppen. Zoals van Edmonton naar Saskatoon rijden ze 2x per dag, terwijl 1x per dag ook genoeg zou moeten zijn.


Tegelijkertijd denk ik dan: van Edmonton naar Saskatoon duurt per vliegtuig (Air Canada) 2:49 uur, met een overstap in Calgary, kost Euro 100 en Euro 26 extra als je een koffer hebt, dus bekijk het maar lekker met je trein (hoewel reizen per trein in Canada wat mij betreft super is). Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je ergens in het midden tussen Edmonton en Saskatoon moet zijn.....

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:23

Is er Megabus daar? Hier in Ontario hebben we namelijk meerdere versies van de greyhound, maar ik ben de naam vergeten van het 3e bedrijf :(

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:40

_Snow_White schreef:
Is er Megabus daar? Hier in Ontario hebben we namelijk meerdere versies van de greyhound, maar ik ben de naam vergeten van het 3e bedrijf :(


Red Arrow Motorcoach?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:56

Jaa dan wordt een minimale stay van 3 maand ook onvermijdelijk. Een nieuw iemand voor een maandje ophalen (waarvan je dan nog niet eens weet of hij bij de ranch past) is het dan eigenlijk niet waard. Of inderdaad samenwerken met de andere boerderijen.
Ik ga van 18 juli tot 22 augustus, een maandje maar dus :) Wel heel veel zin in!

Ja het gaat me dan inderdaad vooral om de tussenstops. Ik moet er bijvoorbeeld bij North Battleford uit en dat is een relatief kleine stad.. dus naast een klein busstation geen ander OV mogelijkheden.
Zonder bus wordt het erg lastig om daar dan te komen :\
Trein etc heb je in saskatchewan ook nauwelijks. Alleen in de echt grote steden volgens mij nog wel (Saskatoon, Regina). Maar dan kan je net zo goed vliegen.

En nee geen andere bussen hier! In Alberta misschien nog wel maar in saskatchewan niet. Eerder hadden we de STC maar die ging 1,5 jaar geleden dus failliet.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:25

Wij hebben zojuist besloten volgend jaar juni weer te gaan, een fly drive van 3 weken. Ik zie alleen nergens vluchten van Westjet, vliegen ze niet meer op Amsterdam?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:12

Nog maar 3 dagen wachten en dan naar Canada *\o/* Zaterdagochtend vlieg ik :D
Zoveel zin in!! Backpack en rugzak al deels ingepakt qua spullen. We vliegen met Jet Airways. Hebben ondertussen ook de laatste informatie over de reis ontvangen :P
Bij de reisorganisatie is nu ook dezelfde reis bezig in Canada, en daar plaatsten ze vandaag al foto's. :D Toen kreeg ik er nog meer zin in, zo mooi! <3

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 03:13

oh ik ben zo jaloers op jullie allemaal, wil ook zo graag terug!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:40


xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 06:07

Hoi allen,

Ik lees al een tijdje mee en het lijkt erop dat we nu echt volgend jaar juni naar Canada gaan voor 3 weken roundtrip met camper.
Ik vroeg me af of jullie tips hebben om de kosten wat te drukken. Ik heb al vliegtickets gevonden voor 500 euro retour pp van Adam naar Calgary. Enig idee hoelang die vluchten zo goedkoop blijven?

Daarnaast gaan we dus buiten hoofdseizoen, of zou mei ipv juni ook nog weer verschil maken?

Plan is om met camper van Calgary naar Vancouver island te rijden in ong 20 dagen en vanaf daar weer terug te vliegen. We willen zoveel mogelijk zelf simpele maaltijden koken, weinig uit eten etc.

Iemand nog tips voor goedkope camperhuur?
En iemand die een moose safari heeft gedaan in canada? Ik ben gek van elanden en moet er echt sowieso 1 in het echt zien daar :+

Wat is jullie ervaring kwa wildlife spotten? Is het aan te raden om bijv een black bear tour te boeken, of is de kans redelijk groot dat je die zelf al wel spot?

En kwa budget heb ik gelezen/uitgerekend dat 6500-7000 te doen moet zijn voor +/-20 dagen, is dat realistisch?

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:25

xSiep schreef:
Hoi allen,

Ik lees al een tijdje mee en het lijkt erop dat we nu echt volgend jaar juni naar Canada gaan voor 3 weken roundtrip met camper.
Ik vroeg me af of jullie tips hebben om de kosten wat te drukken. Ik heb al vliegtickets gevonden voor 500 euro retour pp van Adam naar Calgary. Enig idee hoelang die vluchten zo goedkoop blijven?

Daarnaast gaan we dus buiten hoofdseizoen, of zou mei ipv juni ook nog weer verschil maken?

Plan is om met camper van Calgary naar Vancouver island te rijden in ong 20 dagen en vanaf daar weer terug te vliegen. We willen zoveel mogelijk zelf simpele maaltijden koken, weinig uit eten etc.

Iemand nog tips voor goedkope camperhuur?
En iemand die een moose safari heeft gedaan in canada? Ik ben gek van elanden en moet er echt sowieso 1 in het echt zien daar :+

Wat is jullie ervaring kwa wildlife spotten? Is het aan te raden om bijv een black bear tour te boeken, of is de kans redelijk groot dat je die zelf al wel spot?

En kwa budget heb ik gelezen/uitgerekend dat 6500-7000 te doen moet zijn voor +/-20 dagen, is dat realistisch?


Ik hoor veel mensen over Wicked Campers. Die schijnen niet duur te zijn, maar dan heb je meer een autobusje ipv een echte camper.

Qua tickets: ik heb vorig jaar in april geboekt en toen betaalde ik 1150 euro voor de vlucht. Afgelopen jaar heb ik tijdens de KLM werelddeal weken geboekt, en was ik 700 euro kwijt. Beide keren rechtstreekse vlucht naar Edmonton met KLM.

Over beren tochten... Ik heb er vorig jaar tijdens een roadtrip van een dag 9 gezien. Dit jaar een stuk of 3. En verder onderweg een moose, diverse elk, coyote, herten, geiten... Ik zit 3 maand op dezelfde plek met tot nu toe een dag roadtrip of 3 gemaakt. Dus je kan best veel wildlife zien als je een beetje oplet (dit is allemaal regio Valemount, in de buurt van Jasper en Prince George). Maar ik hoor ook gasten die al twee weken rondreizen en niets zien. Hier lopen de moose (vooral in de winter) gewoon in de paardenweides rond, en regelmatig hebben we leuke hertjes (vnl white tail deer) op bezoek.
Het nadeel van de tours die garantie op beren zien geven, is dat ze de beren vaak voeren. Nu bv een water safari ding in Clearwater (?). Die hebben nu een proces aan hun broek hangen omdat ze molasses langs hun route strooien.

Qua budget en kosten heb ik geen idee. Ik weet alleen dat het in Jasper en Banff in het hoogseizoen allemaal vol zit, dus dan zou ik wel op tijd boeken. In mei zal dat misschien wel meevallen trouwens. Qua weer zou ik eerder in juni gaan, het kan in mei echt nog heel koud zijn, en in juni staat alles ook mooi in bloei enzo. In mei hik je toch nog een beetje tegen het eind van het smeltseizoen aan.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:03

xSiep schreef:
Hoi allen,

Ik lees al een tijdje mee en het lijkt erop dat we nu echt volgend jaar juni naar Canada gaan voor 3 weken roundtrip met camper.
Ik vroeg me af of jullie tips hebben om de kosten wat te drukken. Ik heb al vliegtickets gevonden voor 500 euro retour pp van Adam naar Calgary. Enig idee hoelang die vluchten zo goedkoop blijven?

Daarnaast gaan we dus buiten hoofdseizoen, of zou mei ipv juni ook nog weer verschil maken?

Plan is om met camper van Calgary naar Vancouver island te rijden in ong 20 dagen en vanaf daar weer terug te vliegen. We willen zoveel mogelijk zelf simpele maaltijden koken, weinig uit eten etc.

Iemand nog tips voor goedkope camperhuur?
En iemand die een moose safari heeft gedaan in canada? Ik ben gek van elanden en moet er echt sowieso 1 in het echt zien daar :+

Wat is jullie ervaring kwa wildlife spotten? Is het aan te raden om bijv een black bear tour te boeken, of is de kans redelijk groot dat je die zelf al wel spot?

En kwa budget heb ik gelezen/uitgerekend dat 6500-7000 te doen moet zijn voor +/-20 dagen, is dat realistisch?


Hoofdseizoen begint al op 1 juni, op sommige plaatsen op 14 juni.
Mei is goedkoper wat accommodaties betreft.

Elanden spotten is een kwestie van geluk, in de 6x dat ik er geweest ben heb ik ze nog nooit gezien behalve wat moose droppings in Wells Gray Parc.

Beren zal je denk ik wel zien onderweg op bijv. De Icefields Parcway. Wij hadden er in Juni 2015 in totaal 11 gezien zonder tour. In Blue River kun je een safari boeken waar je ze gegarandeerd wel ziet http://riversafari.com
In Jasper kun je een wildlife tour boeken voor in de avond (meer kans op zien van Moose).
Op Vancouver Island heb je ook tours die je niet mag missen https://www.aboriginaljourneys.com of http://www.eagleeyeadventures.com

En tenslotte jouw budget is meer dan voldoende. Boek in de nationale parken wel van te voren je campings, want alles zit snel vol.
Heel veel plezier wij gaan misschien ook die data naar Canada, maar dan met een auto

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:29

Eilleen333 bedoel je die Riversafari die ik noemde in het bericht hierboven?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:39

Wij hebben camper idee laten varen en rijden (nu)met huurauto rond, in het hoogseizoen, en zijn bij lange na niet kwijt wat jij als budget noemt. En we letten ongeveer nergens verder op qua uitgaven. Zijn echt zo blij dat we een auto hebben genomen en geen camper. Meeste slaapplaatsen hebben een kitchenette waar je wat eten kan klaar maken. En hebben meer wildlife zelf gezien dan met een tour

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:06

Talida schreef:
Wij hebben camper idee laten varen en rijden (nu)met huurauto rond, in het hoogseizoen, en zijn bij lange na niet kwijt wat jij als budget noemt. En we letten ongeveer nergens verder op qua uitgaven. Zijn echt zo blij dat we een auto hebben genomen en geen camper. Meeste slaapplaatsen hebben een kitchenette waar je wat eten kan klaar maken. En hebben meer wildlife zelf gezien dan met een tour


Met een auto en accommodaties ben je niet veel duurder uit dan met een camper. Camper verbruikt vrij veel benzine en je mag niet overal in met een camper.

Wij hebben ook 1x gereisd met een camper maar geven de voorkeur aan een auto.

Geniet van je vakantie Talida!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:02

Ik zie die Wicked Campers veel. Het is een soort stationwagen en de achterkant zijn twee klapdeuren die je open en dan sta je in de keuken (het keukenblok), tussen de keuken en de voorstoelen zijn dan 2 bedden. heel simpel en heel gaaf.

Mei kan idd nog behoorlijk koud zijn als je naar de bergen gaat!

Het kampeer seizoen loopt van Victoria Day (20 mei 2019) tot Labour Day (2 sept 2019)
Basisschool vakantie begint eind juni.

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:08

Bedankt voor de tips allemaal!
Auto heeft inderdaad ook voordelen ten op zichte van RV, maar RV is iets waar we bewust voor kiezen. Voor mijn gevoel blijf je dichterbij de natuur en daarnaast vroeger met ouders al vaak roundtrips gedaan met auto in America/Australie.
Wicked Campers ziet er gaaf uit, alleen lijkt me een camper met klein toilet en douce wel erg praktisch.

Ik zie dat vluchten Adam - Calgary retour even duur is als een enkele vlucht. Daarom nu kijken naar optie starten in Vancouver en daar ook eindigen. Vancouver spreekt me sowieso meer aan dan Calgary en dan bespaar je kosten op de camperhuur omdat je hem op dezelfde plek weer inlevert en je bespaart ong 500 pp op de vluchten.
Iemand ervaring met starten en eindigen in Vancouver?