Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:26

Ik ben van plan om in augustus/september te gaan backpacken in Sri Lanka met mogelijk een uitstap naar de Maladiven. Iemand ervaringen met deze landen?


Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:46

Chichen Itza vond ik zwaar overgewaardeerd... Tulum en Cancun zoveel mogelijk skippen. Whalesharks zijn er in juli/augustus.

Isla Mujeres is ideaal om Cancun voor te skippen. Met een halfuur ben je vanaf Cancun op het eiland en elk halfuur gaat er een boot. Mujeres was niet te feestelijk, dat viel best mee.

Dit was mijn reisroute:
Dag 1: Cancun - Isla Holbox
Dag 2: Isla Holbox (fietsen)
Dag 3: Isla Holbox (whaleshark)
Dag 4: Isla Holbox - Valladolid
Dag 5: Valladolid (Cenotes)
Dag 6: Chichen Itza - Merida
Dag 7: Merida - Izamal (collectivo) - Campeche
Dag 8: Campeche - Palenque
Dag 9: Palenque Ruines (mooier dan Chichen) - Roberto Barrios watervallen (mooier dan Aqua Azul)
Dag 10: Misol Ha - Aqua Azul - nachtbus San Cristobal (de las casas)
Dag 11: San Cristobal
Dag 12: Canyon
Dag 13: Cascadas El Chiflon
Dag 14: San Cristobal - Vlucht Cancun - Tulum (Je kan ook de nachtbus pakken naar Chetumal en vanaf daar door naar Bacalar, goedkopere optie.)
Dag 15: Tulum (cenote) - Bacalar
Dag 16: Bacalar (boottocht + kano)
Dag 17: Bacalar (Rapidos)
Dag 18: Bacalar - Isla Mujeres
Dag 19: Isla Mujeres
Dag 20: Isla Mujeres - Cancun
Dag 21: Cancun - Amsterdam

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=SE5e-2Ztj2I

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:07

Picassox schreef:
Dankjewel voor je interessante reislijstje! Misschien kunnen we hier en daar toch nog wat schuiven om wel San Cristobal erbij te pakken. Vond je het qua vlucht goed te doen? En hoeveel was je daarvoor kwijt?

Vlucht van 75 euro (met handbagage).

Een nachtbus san cristobal - chetumal (en dan bacalar) is 45 euro, qua reistijd naar bacalar maakt het niet heel veel uit. Het is alleen wel.. Nachtbus...

Voor de bussen kun je trouwens https://www.ado.com.mx even checken, krijg je ook een indicatie van de reistijden algemeen. ADO is de dure bus-variant, de eerste klas. Voor een nachtbus moet je wel de ADO pakken, die is het veiligst.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:54

San Cristobal - Merida is volgens de ADO-site 17 uur, ticket tussen de 25 en 40 euro. (ze rijden om via Villahermosa ivm de wegversperringen tussen Palenque en San Cristobal.) Via Skyscanner kom ik vluchten tegen van Tuxtla (1 uur vanaf San Cristobal, taxi is 600 pesos) naar Merida tegen voor 40 euro. Vlucht is dan een kleine 2 uur. (Cancun is wel duurder zie ik nu... Via Viva Aerobus)

Eigenlijk heeft elke grote plaats een vliegveld. Met Skyscanner kun je rustig puzzelen wat budgettechnisch en tijdtechnisch beter uitkomt.

Bacalar - Campeche is niet heel logsich als route. Ik zou dan eerder Bacalar - overstap Chetumal - bus Palenque of San Cristobal doen. Campeche zelf is niet mega bijzonder en heb je in een halve dag wel gezien. Merida vond ik ook niet heel bijzonder... Bij dag 4 kun je misschien een bezoekje aan Izamal toevoegen als de tijd dat toelaat.

Bedenk wat de meest logische rijroute is zonder dat je delen dubbel doet. Dat is namelijk zonde van de tijd.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:55

San Cristobal en de canyon zijn prachtig. Maar ook de Montebello meren en Cascade el Chifflon.

Bij Palenque niet alleen naar de Aqua Azul gaan, maar pak ook zeker de Roberto Barrios watervallen mee. Die zijn nog wel veel mooier.

Merida vond ik dodelijk saai, Campeche is leuk voor een dagje. Izamel (de gele stad) is cute!) Valladolid heeft prachtige cenotes in de omgeving (beter dan Tulum als je het mij vraagt). Isla Holbox is heerlijk relaxt.

Bacalar is :+: Tulum: Mwahhhh. Cancun: Skip zoveel als mogelijk. Isla Mujeres is een fijne uitvalbasis dan Cancun bijvoorbeeld.

Volgend jaar wil ik naar Guatamala en verder door naar het zuiden :+:

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:33

Volgens mij Valladolid na 5 uur. Merida En campeche heb ik wel kunnen kopen.

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:17


Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:56

Is niet mijn blog hoor! Maar het is wel handig ter inspiratie. Ik heb afgelopen zomer wel met vergelijkbaar veel zooi rondgelopen. Wel minder gadgets :))

Komend jaar wil ik weer met alleen mijn minibackpack op pad. Bevalt zo goed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clairtje_Sun, Furst, ingvdh, Plonspony, Roosch, Sannek90, thequeensmum, topsylover, Zoolgangster en 82 bezoekers