Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 13:47

Mag ik hier ook mee kletsen? Ik heb de afgelopen jaren veel gebackpaced, maar helaas stond het dit jaar een beetje op ene laag pitje.

We gaan wel over 2 weken voor 14 dagen naar Israël en Jordanië. veel zien in korte tijd, dus ik heb een beetje een rondreis gevoel ipv een backpack gevoel, maar de backpacks gaan wel mee :)

Show a little faith, there's magic in the night


Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:27

Aroha, ik ben net terug van een reis israel/Jordanië en het is echt heek goed te doen.Jordanië is super veilig en de mensen zijn er heel gastvrij. Petra/wadi rum zijn absolute aanraders! Je kunt zowel bij Nazareth als eilat de grens over zonder vooraf een visum te regelen. Als je meer dan 3 dagen gaat is een jordanpass een aanrader.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 05:37

Ik vond Plovdiv leuk voor een dag of twee, Sofia en ohrid zij echt heel leuk. Tessaloniki vond ik echt helemaal niets aan. Maar ik was in de winter, misschien is de zomer wel anders. Ik vond een grote grouwe bende daar. Skopje en nis ben ik nog nooit geweest.

Show a little faith, there's magic in the night


Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:54

Ik heb toeristen gezien die het wel deden en bijvoorbeeld in Petra kom je er wel mee weg, maar ik vind het zelf niet zo gepast. Hoewel ze een hele open cultuur hebben en je er niet op aangrsproken wordt, zul je wel opvallen. In december was het ook niet warm genoeg voor echt heel bloot, maar ik zou toch op zijn minst een t-shirt en iets over de knie aan trekken.

Trek trouwens echt heel de dag uit voor Petra, of ga twee dagen. Het is zo mooi en groot dat je er alle tijd wilt hebben. Ik vond de hoofdstad niet zo leuk, maar dat is vooral omdat het er niet echt heel toeristen/voetgangersvriendelijk is. Het is heel groot en druk en heeft niet echt een inner city oid.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:00

Wadi rum in jordanie zeker niet overslaan. Dat was voor ons echt wel een hoogtepunt van onze reis. Wij zijn maar 6 dagen geweest omdat we het combineerde met Israel. Dus verdere highlights naast Petra en wadi rum kan ik je niet echt zeggen. Openbaar vervoer is slecht en heel verwarrend geregeld. Er zijn een paar bussen die door het land rijden op vaste tijden, maar het meeste zijn minivans die vertrekken wanneer ze zin hebben. Ik zal straks wel even de naam van die bussen opzoeken. Taxi's zijn goed te doen en laat vooral je hotel ook digen regelen. Ik heb nog een fijne suggestie voor Petra en die hebben ons ook super goed geholpen aan een tour in wadi rum.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:37

Tja, ik vind een Eastpak al verrot voor gewoon gebruik, laat staan op reis. Maar het ligt gewoon heel erg aan wat je wilt en wat je gewend bent. Is het alleen voor een flesje water en een portemonnee dan lijkt mij het prima kunnen, wil je dagtochten lopen oid, dan zou ik toch voor een betere daypack gaan.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:58

Eigenlijk in heel Maleisië kun je gewoon in korte broek en hemdje lopen hoor. Mocht je religieuze sites willen bezoeken kun je daar altijd gepaste overkleding krijgen.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:26

Ik heb ook wat mvdende heeft. Een donsjack die tot -5 warm is en daaroverheen een goede regenjas. Ik ben een kouwkleum en de combinatie houd mij echt warm tot -10 oid.
Ik heb trouwens een. Donsjack ook van de Decathlon voor 35 euro. Regenjas weet ik zo niet, maar die was wel duur.

Show a little faith, there's magic in the night

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:32

Ik voel vaan een open jaw ticket. Op veel ticket sites kun je aangeven dat je van een andere luchthaven vertrekt dan je aankomt. Dat is vaak goedkoper dan enkeltjes of flexibele tickets.

Zijn er hier mensen die zijn wezen backpacken/reizen in/naar Lapland? Vriend en ik willen graag met het OV en of liften naar de Noordkaap en weer terug.

Show a little faith, there's magic in the night


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amparo, Azmay, Babsiej, gaucho, Ineke2, Luna2013, MaanNaam, Yavanna en 74 bezoekers