Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:51

* stille meelezer breekt even in* :o

Ik lees al vanaf het begin mee maar ik heb een vraag die ik niet zo snel opgezocht krijgt in in dit topic.
Wij zijn echte Engeland gangers en varen samen met onze 2 honden regelmatig naar de overkant.
En stiekem zijn we ook echte (luxe ) kampeerders. O:)
Een paar jaar geleden zijn we een weekendje met de tent op stap geweest. Toen hadden we nog maar 1 hond.
Was geweldig maar we hadden dan ook prima weer. Omdat we het opzetten van de tent toch wel veel gedoe vonden ( een grote 6 pers koepel tent) al snel een tourcaravannetje aangeschaft, net iets luxer en prettiger bij het soms natte weer in Engeland.
2 jaar en een extra hond later zijn we erachter gekomen dat de caravan eigenlijk te klein is. Het opzetten en inrichten van de voortent is geen punt maar dan ben je weer niet zo mobiel om van plek naar plek te trekken (iets waar we in eerste instantie de caravan voor hadden gekocht ) een grotere caravan is geen optie, dat mag de auto niet trekken....
Dus de laatste paar vakanties maar weer “gewoon” een stacaravan gehuurd, de meest luxe vorm van kamperen :o Jaren en jaren met mn ouders naar Engeland geweest en vaak in stacaravans, altijd super naar ons zin gehad.
Maar toch... het “echte” kamperen blijft een beetje kriebelen dus om het mobiele te combineren met toch iets meer ruimte zitten we nu te kijken naar een vouwwagen....
Volgens mij zijn er weinig ( tot geen) mensen in het topic die een vouwwagen hebben??
Zijn er mensen de een vouwwagen hebben gehad en hoe is dat bevallen? En waarom uiteindelijk toch gekozen voor een andere manier van kamperen?

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:


Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:11

Dank je wel voor jullie reacties!
De cocoon is te klein :o wij hebben echt wel iets meer grondoppervlak nodig met de hondjes maar die is idd super snel op te zetten.
Als we een vouwwagen aanschaffen zal het idd een ouwetje zijn om te kijken of het iets is voor ons. Die oudere 2ehandsjes zijn ook niet zo gek duur, voor een paar honderd euro valt het best uit te proberen.
Een klapcaravan zal ong dezelfde ‘problemen’ geven als onze huidige caravan ( die slechts 2.10m breed is en 3.95m lang -> en daar zit dus een vast bed in, een zitje, keukentje én toilet ) de oppervlakte is te klein en dus zitten we vast aan een voortent.

Ik snap dat jullie misschien denken, waarom is een vouwwagen opzetten geen probleem maar het opzetten van een voortent wel? Tja, kweet niet. Heb het idee dat het met een vouwwagen toch meer 1 geheel is en bij de caravan moet je perse de deur open laten om de ruimte echt bij de caravan te betrekken...

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:23

ikke schreef:
Veel plek en vouwcaravan? Conway!! Kost een paar centen hebt je echt wat (en het deurtje aan de andere kant :D .
Nice!

Als wij met ons caravannetje door de UK rijden houden we een snelheid van zo’n 80 km/u aan. Waar mogelijk dan....

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:


Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 01:34

Nou ik snap het wel hoor ikke :o
Als je een flinke auto hebt staan voor een caravan die die makkelijk weg kan trekken is het allemaal niet zo spannend.
Onze auto mag officieel 1300kg trekken. Ons caravannetje weegt max beladen iets van 900kg dus zou makkelijk moeten kunnen.
Echter mist onze auto echt wel de trekkracht om ons kleine doosje de soms toch wel steile heuveltjes van de UK door te trekken.
Dus dat kleine doosje van zeg 2m x 4m en nog geen 900kg vinden wij ook al spannend zat :D

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:03

Wij hebben een TEC Weltbummler 395 uit 1993 ( Bummeltje voor vrienden :o ) Klein caravannetje met alles erop en eraan, weegt 600 nog wat en een mtm van nog geen 1000kg.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:33

*meld zich weer na een paar jaar*

Ik ben benieuwd naar mensen die, net zoals bv SusanH, een (soort van) seizoens- jaarplaats hebben enigszins dicht bij huis.
Ga je daar dan ook elke weekend heen? Is het rendabel ( je haalt het er zeker uit als je elke vakantie zou gaan maar doe je dat ook werkelijk? )
Ik kan me herinneren dat er nog een bokker was/is met een vast plekje.
Nu we, naast onze 3 honden, een kleine baby hebben, lijkt het ons wel dé oplossing voor komende jaren. Alleen ben ik bang dat we er toch niet zo vaak naar toe gaan als dat we van te voren bedenken en het dus een dure hobby gaat worden...

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:

Galja
Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:59

De zwembaden die je ziet bij de vakantieparken in de UK zijn ook niet te vergelijken met een Centerparks hier bv. Stuk soberder en kleiner.
Ook als je daar “gewoon” naar een zwembad wilt is dat heel anders dan hier. Je koopt kaartjes voor tijdsblokken van 2 uur, een dagje zwemmen zoals we dat hier kennen, hebben ze daar ook niet.
Wij waren een tijdje geleden een dagje zwemmen bij Centerparks en ik waande me gewoon in Engeland, het wemelde van de Engelsen :')

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers