Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 04:51

Ik zou genoeg mee nemen voor de eerste aanpak, en de rest daar kopen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:16

Wat ik echt onmisbaar vind zeker met een kleiner kind is een overdekte speeltuin en/of overdekt zwembad op de camping zelf, zeker als je in NL blijft, of een land met vergelijkbaar klimaat. En gezinsdouches of een speciale baby-badkamer zijn ook erg fijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:24

Stroom en koelkast niet eens aan gedacht. Dat hebben wij standaard bij de caravan. En stroom, en een koelkast :j

Wij hadden in de voortent voor de dranken ook zo'n koelbox op gas/stroom. Wij deden 's nachts de stroom er af. Ik vond het een hoop lawaai maken. Maar ik kan heel slecht tegen achtergrond geluid en misschien verschilt het per merk. Nu is hij stuk en er komt geen nieuwe, bovendien is van onze huidige caravan de koelkast zo belachelijk groot dat de extra ruimte niet meer nodig is.

Meeste campings kun je wel koelelementen invriezen. Als je er 6 koopt heb je genoeg, 3 in de koelbox en 3 in de gezamenlijke vriezer. Deden wij vroeger ook toen we nog met tent kampeerden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:43

Wat een klus die stacaravan maar wordt vast een fijn plekje.

Wij hebben dit weekend gekampeerd bij een internationale eventingwedstrijd omdat we meehielpen als vrijwilliger. Ponykamp XXL :D nu even afkicken maar de rust thuis is ook wel weer fijn. Wel heerlijk dat je met je caravan lekker je eigen bed en eigen plekje hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:57

Camping met een goed restaurant/cafe erbij (in de buurt) zodat je in de avond droog en warm kan zitten. Tent met voldoende sta/zit ruimte, en een goede tent mee die niet lek is. En idd een droger op de camping is ook handig :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:04

Hij is leuk! Ik hou ook niet van veel kinderen maar we hebben er zelf 1 dus zitten toch op een camping met veel kinderen. Wel midden in de natuur en met paarden. Je bent dus zo in de rust en stilte.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:26

Prachtig dat oranje :j

Wij gaan over 4 weken al. Jammer genoeg is ons paard niet goed. Gaat alsnog wel mee ( al jarenlang nemen we ons paard ook mee) maar dus geen bosritjes dit jaar waarschijnlijk maar stappen aan de hand. Pony van onze dochter kan dan hopelijk wel voor de kar dus kunnen we er alsnog op uit. Alleen passen we daar maar met 2 personen op dus moet er alsnog 1 op de fiets. Wel een hele volksverhuizing. Eerst caravan dan 2 dagen later paard en pony en de menwagen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:51

Wij hebben destijds ook naar vouwwagens gekeken. Maar voor wat wij willen (snel op kunnen zetten, comfort) betaal je net zo veel of nog veel meer als een goede 2e hands caravan. Toen was de keus snel gemaakt, wij hebben een caravan gekocht. Maar goed scheelt dat wij die trekauto sowieso al hebben voor de trailer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:37

Nou dat is zeker mazzel die kleine caravans zijn vaak zo weg. Wij hadden daarom bof met die van ons, loeier van een caravan en met een as van 1850 kg. Kunnen de meeste auto's niet trekken. Omdat hij al ruim een jaar te koop stond (wisten wij) flink wat van de prijs af gekletst. Onze vorige caravan (lichtgewicht) was al doorverkocht voor we hem bij de handelaar hadden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:32

Mwaoh, dit is luxe. Zoals wij op scouting hadden vroeger dat was basic :j met je rol wc papier het bos in en dan maar hopen dat je geen wandelaars tegenkomt :=

Wij hebben een Renault Koleos. Mag 2 ton trekken. Krappe bochtjes doen wij niet aan, al was de camping in Saarburg vorig jaar wel leuk om te komen met al die haarspeldbochten. Mijn man vond het prachtig rijden zei hij. Maar meest van de tijd blijven we gewoon in NL omdat het paard (en nu de pony van onze dochter) ook mee gaat met de grote vakantie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:09

Kind is al 8 :j

Deze 2 gaan mee op vakantie:

[ img ]

Al staat ons eigen paard nu stil ivm een blessure en is het even afwachten van de week in Utrecht (zo ernstig is het) of hij wel mee kan. Maar de pony gaat sowieso mee en dan hopelijk ook voor de kar. Kunnen we er toch op uit de bossen in. Anders is op de camping ook zat te doen. Hier gaan we heen, en op ongeveer 0:43 seconden kom ik ook even door het beeld gedraafd:


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:39

Die matjes zou ik niet doen. Vroeger bij scouting raadden wij ze altijd af. Ze worden snel vochtig en klam en dan heb jij het koud. Ook liggen ze verre van comfortabel. Als je tenminste die eierdoos matjes bedoelt (zo noemden wij ze altijd) zoals deze: https://www.vrijbuiter.nl/bo-camp-noppe ... gJ8m_D_BwE

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 04:44

Ik zit daar helemaal niet in, dus heb ook geen tips.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:50

Geen idee maar kijk eens wat andere aanbieders vragen. Dat is vast wel te vinden op diverse sites.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:13

ikke volgens Piet Paulusma blijft het zeker nog tot eind juli dit weerbeeld. Ben benieuwd. Wij blijven wel in NL. Zo warm als vandaag hoeft niet maar rond de 25 graden is wel lekker :j. Al zou een buitje zo nu en dan ook niet verkeerd zijn nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:11

Kip Shelter, Eriba, Predom? Heb geen idee of dit qua gewicht te doen is maar dit zijn de kleine caravans die ik ken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:32

Predom kleinste model weegt 500 kg. Is dat nog te doen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 06:44


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:59

Gewoon in NL blijven wij staan nu in Drenthe en het blijft dit weer voorlopig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:21

Wij nemen altijd een paard mee en moeten dus twee keer rijden. Daarom gaan we niet te ver.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:50

Wij zitten middenin de hitte nu. Luifel zou fijn zijn maar er is geen luifel die aan onze voortent past. Als ik van tevoren had geweten dat we alleen dit weer zouden hebben had ik alleen de omnistor meegenomen en de voortent thuis gelaten. Je kan tot laat in de avond prima buiten zitten nu. Ben wel blij dat we de ventilator nog even meegepakt hebben thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:28

rien10 schreef:
SusahH, je kan toch de voorkant en zijkanten van je voortent eruit ritsen? Dan heb je enkel een luifel staan.

Dit: https://www.google.nl/url?sa=i&source=i ... 5252147232


Kan wel hebben we nu ook deels maar de zon staat er vol op. We hebben nu de caravan zo gezet dat we schaduw achter de caravan hebben. Moeten we iets vaker verkassen. En we duiken geregeld even het zwembad naast de camping in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:18

Wij zitten ook in de hitte. Ik kan er niet zo best tegen. Rustig aan maar. Ook geen straf op vakantie. Paard en pony van onze dochter zijn mee vanmorgen om 8.30 alles klaar gereden en stal/weitje uitgemest. Dochter met een vriendin naar het zwembad gestuurd en nu zelf in de schaduw met onbeperkt citroenlimonade.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:33

Bonna schreef:
Hebben mensen hier toevallig tips voor een camping in Nederland waar je met 3 honden mag komen?

Het gaat om een weekendje en hoe minder faciliteiten hoe beter. Een douche, wc en kraan om de afwas te doen. Meer hebben we niet nodig.


Camping de Kloostertuin in Hengelo Gld: https://www.campingdekloostertuin.nl/ je loopt ook zo het bos in vanaf de camping.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:12

Jeetje 28 graden dat is niet lekker nee. Ik vond het deze vakantie ook te warm voor iets anders als zwemmen en in de schaduw bij de caravan zitten (met een verkoelend drankje). We hadden wel een paard en pony mee. Die hebben we gereden in de vroege ochtend of in de avond als de zon weg was. Nu weer thuis, en van de week wordt het weer zo heet :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 71 bezoekers