USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:34

Ik vind die vraag ‘waarom ga je naar de USA nu Trump er zit’ echt zo’n kul. Afgelopen zomer voor de 13de keer geweest en het blijft mijn vakantieland nummer 1. Tijdens deze laatste trip een boek gekocht met ouderwetse affiches van alle nationale parken in de VS en de oarken die we bezocht hebben (sommige meerdere keren) hangen nu ingelijst in het trapgat. <3 Wij kamperen meestal met een tentje.[ img ]
[ img ]



Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:59

Voor alle New York gangers kan ik een tour met een Big Apple greeter van harte aanbevelen. Gratis, geen tip toegestaan maar koffie met wat lekkers of een lunch wordt zeker gewaardeerd (net als een Delfs blauw blikje stroopwafels). Twee keer gedaan: een keer Manhattan en een keer Brooklyn.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:17

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vliegen met Iceland air naar Boston is/was redelijk betaalbaar.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:21

purny schreef:
Hoe zit het eigenlijk met autohuur? Mijn zus en ik gaan volgend jaar naar New York en zij wil ergens heen voor een dagje waar geen ov komt

Wij hebben eens een auto voor een dag gehuurd. Volgens mij bij Herz op Manhattan ‘s morgens gehaald en ‘s avonds weer teruggebracht. Ging prima.
Iets heel anders: ik weet niet hoe lang jullie in NYC zijn en waarom je zus per se naar dat park wil, maar is het niet zonde van de tijd? Wij hebben ooit gekampeerd in Harriman Statepark en heb er weinig warme gevoelens aan over gehouden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:27

Seattle is een heel leuke stad, maar persoonlijk zou ik op Denver of Salt Lake City vliegen als je vooral naar Yellowstone wil. Must see bij Seattle: Mount Rainer, Mount St Hellens, de eilanden ten westen van Seattle, Olympic. En als je vanuit Denver (ook leuke stad) vliegt: Grand Teton, Rocky mountains, black canyon of the Gunnison (eerste park waar wij ooit gekampeerd hebben in de VS)
Jullie hebben twee weken en dat is niet heel veel tijd, maak dus vooral keuzes want niet alles is te doen. Alleen al voor Yellowstone zou ik minstens drie dagen uittrekken, want er is zoveel te zien en de afstanden zijn groot en de files die door de Bisons veroorzaakt worden zijn lang :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:14

Glacier en het Canadese buurpark Waterton zijn absoluut de moeite waard. Wij huurden altijd een auto en hebben heel veel gekampeerd. Ik vind dat de gaafste manier om de parken te doen, hoewel soms ook afzien. Yellowstone was het ‘s nachts slechts 3 graden :brr: maar daarna geleerd hoe je daarmee omgaat. Een camper hebben we alleen in Alaska gehuurd, want de kans op slecht weer groot en motels zijn er niet veel. Voor Alaska vond ik een camper prima, maar voor andere bestemmingen kies ik voor de flexibiliteit van een (grote) huurauto.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:29

En rondom oud en nieuwjaar hadden wij in New York temperaturen van +20 tot -10... en dat in vier dagen tijd. Het weer in het oosten kan enorm verschillen.
Combinatie New York en Boston is gaaf!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:42

Over het algemeen is het heerlijk weer, niet superwarm, maar graadje of 20 overdag. Nu kan dat natuurlijk wel eens verschillen. Wij hebben drie keer gekampeerd in Florida en dan wilde je ‘s avond echt wel je kampvuur aan. Oud en nieuw was in Epcot ook een hele belevenis.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 05:55

xIrlijn schreef:
Wat een heerlijk topic is dit <3 AbbyBlues, een goede reis gewenst en natuurlijk ook een geweldige trouwdag! Ik begrijp dat je daar gaat wonen? Hopelijk ga je een prachtige tijd tegemoet!

Excuses dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar wij willen volgend jaar een grote reis van ongeveer 3 weken maken en ons oog is gevallen op West Amerika :) Ik was benieuwd of hier mensen zijn die ook in West Amerika hebben rondgereisd? Ik vraag me vooral af hoe je de keuze auto/camper maakt en of het in juli en augustus niet te heet is om de natuur in te trekken.. Iemand hier ervaring mee?

Wij hebben het westen (ik heb het nu over Arizona en Utah vooral) in de zomer en in de meivakantie gedaan en om echt de natuur in te gaan, wil ik nooit meer in de zomer. Het is er bloedheet. Maar Washington, Portland en noord Californië is goed te doen in de zomer. Dus afhankelijk van wel deel van het westen je wil doen. In je afweging auto of camper kan je ook meenemen om met een tent te gaan kamperen en af en toe een motel nemen. Voordeel dat je echt in de natuur bent én het gemak van de auto. Wij hebben 1x een kamper gehuurd en dat was in Alaska ivm grote kans op slecht weer (en dan ga ik niet in zo’n puptentje liggen) en weinig motels. Voor Alaska vond ik het perfect, maar mijn voorkeur ligt bij een grotere huurauto en een kampeersetje kopen bij de Walmart. Ben je voor zo’n $250 klaar en na je trip geef je de spullen weg die je niet kan meenemen. In de parken kampeer je voor zo’n $15 per nacht met een tentje, dus voor de kosten hoef je dit niet te laten.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:14

Zo eens met de meningen over west Canada. Prachtige dingen gezien hoor, maar wij hebben sinds die reis de term ‘Canada-saai’. Veel bomen..... ik ben gek van het zuidwesten van de VS met de landschappen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:02

Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:41

Fitzroy schreef:
Yellowstone is idd super gaaf! Hoe is het nu met de drukte daar? Ik begreep dat het aardig overspoeld is met Aziaten. Toen wij er jaren geleden waten was dat gelukkig nog niet zo.
Alleen wat drukte bij OF bassin maar verder niet.

Waarschijnlijk als je een trail gaat lopen ben je kwijt, net als de meeste toeristen ;)
Yellowstone is idd prachtig! Ik heb daar mijn eerste beer in het wild gezien.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:34

Ik snap jullie ambitie om zoveel mogelijk te zien, maar dit is echt een overkill voor drie weken. Vergis je niet in de afstanden en het is zo jammer als je vooral in de auto zit en kort de parken kan bezoeken omdat je door moet. De eerste keer dat wij naar de VS gingen, gingen we vier weken, hadden het traditionele rondje uitgebreid met diverse overnachtingen en op het laatst ben je zo moe van alle indrukken, dat het bijna (let wel BIJNA) niet meer leuk is.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:55

Alaska is geweldig, over het weer... het kan vriezen en dooien, we hebben in de eerste week heel veel geluk gehad en zelf een aantal dagen Denali kunnen zien, maar die week erna veel regen gehad. Kortom je moet mazzel hebben. Ook zijn wij eens met de boot van Vancouver Island naar Prince Rupert (inside passage) gevaren en tijdens die lange lange tocht hadden we de mazzel dat er geen mist was. Ik ben zelf niet zo'n fan van cruisen, maar een boottochtje maak ik wel graag. Als je in Anchorage bent (niet echt de moeite waard) raad ik aan om naar Denali NP te gaan of naar Homer en daar een berenexcursie maken met een watervliegtuigje. Ik weet niet of ze nog excursies doen, maar Chris en Ken Day is werkelijk elke dollar waard. Vergeet ik echt nooit meer. <3

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:15

Die laatste vraag is belangrijk, zeker met het oversteken van de Sierra Nevada en sneeuw.
ik kan me herinneren dat wij van Death Valley naar Sequoia ongeveer acht uur gereden hebben, weet echt niet meer welke route.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:29

In Florida kan beide, de campings in de stateparks zijn erg leuk, maar de laatste keer Florida hebben we een villa bij Orlando gehuurd en dat was ook een super vakantie. Eigenlijk heb je dus niks aan mijn post _O-

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:13

Patty14 schreef:
Patty14 schreef:
Bedankt voor alle tips! New York en Seattle zijn van de lijst gehaald voor deze reis.

En inmiddels Canada ook. Gaan voor alleen de rondreis aan de westkust zodat we daar goed de tijd voor kunnen nemen.

Straks zit je alleen twee weken in San Francisco :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:30

Toen we nog hondloos waren, gingen we ook drie/vier weken, maar nu niet meer. Afgelopen zomer twee weken en omdat je dagen zo intensief zijn, heb ik na twee dagen al het gevoel dat ik wéken weg ben. En aangezien wij altijd gebonden zijn aan schoolvakanties zijn onze tickets vrij prijzig, maar we maken er een sport van om toch zo goedkoop mogelijk te vliegen. Daarnaast kamperen we veel en dat is ook goedkoop, maar onze reizen zijn misschien lowbudget, maar zo voelt het niet, omdat we verder alles doen wat we willen :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:48

En als ik het kon betalen, vloog ik ook businessclass hoor Monique :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:57

Wij slapen ook regelmatig in een motel 6, basic maar goed te doen. Prijs is afhankelijk van de locatie.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:57

Wij boeken het meeste vooraf, da’s even deel van de voorpret. Maar houden ook een paar nachten vrij om soms wat flexibel te zijn.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:01

Mazzel Shilady! Vorig jaar hadden we ons al neergelegd bij het feit dat het ons pp €1200 zou gaan kosten, maar op de avond dat we definitief zouden boeken toch nog even kijken: hahaha €750 pp. Wel een hopeloze vlucht met op de heenreis 2x overstappen, maar de besparing was wel heel groot. Wat we toen nog niet wisten was dat beide vluchten een drama waren door aansluitingen missen, rennen, stress, tassen niet mee extra overnachting in Londen... kortom het zat ons niet mee, geclaimd en uiteindelijk €600 pp teruggekregen voor de heenreis en ook nog eens €200pp teruggekregen voor de terugreis _O-
Overigens schijnen de cookies een mythe te zijn https://www.travelvalley.nl/vliegen/het ... et-nu-echt

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:44

Keet schreef:
Kijken of je op bijvoorbeeld new york kan vliegen en dan vanaf toronto weer terug, zou dat een optie zijn?

Dan is het ook raadzaam om de drop-offkosten van de huurauto te bestuderen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:12

Zo Gowlan, dat heb je wel veel geluk gehad dat je de overstap gehaald hebt. Altijd vervelend om je zo te moeten haasten. Gelukkig weer thuis.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:12

@Titanic: Als je werkt, vraag of je baas een brief in het Engels wil opstellen waarin hij verklaart dat je een vaste baan hebt. Neem daarnaast loonstroken mee. Zo kan je aantonen dat je weer teruggaat. Collega van mij ging regelmatig naar zijn dochter, heeft een keer gezeur gehad en stond dus in de computer. Elke keer werd hij bij het naar binnen gaan eruit gepakt. Door zijn bewijs van zijn huis en werk in Nederland verliep dat vlot.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, AhrefsBot, Ashleytjuhh, Blue_flower, Dammie, Eliana, Eskimo, larapurdy, luxx, mvdende, Steppe, Supertje en 73 bezoekers